8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش اول)

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش اول)

۴۱ بازديد

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش اول)


امروزه بازاريابي را بايد به عنوان بخش لاينفكي از كاري كه تمام تجارت ها انجام مي دهند دانست. تاثيري كه مفهوم "بازاريابي" در تجارت دارد به قدري زياد است كه نمي توان يك تجارت را بدون بخش بازاريابي آن تصور كرد. از ديرباز شيوه هاي مختلفي براي انجام بازاريابي مورد استفاده قرار مي گرفته است كه شيوه بازاريابي اينترنتي امروزه به عنوان گسترده ترين و موثرترين شيوه براي انجام اين كار مورد استفاده قرار مي گيرد. بازاريابي با استفاده از اينترنتي نيز به روش هاي مختلفي انجام مي شودكه روش بازاريابي با استفاده از وب سايت يكي از اين روش ها مي باشد. بنابراين اين روزها شما براي اينكه يك تجارت را تاسيس كنيد؛ نياز به اين داريد كه يك وب سايت براي اين تجارت طراحي كنيد. شما مي توانيد در اين وب سايت محصولات و خدماتي را كه قرار است ارايه كنيد به افرادي كه از اين وب سايت بازديد مي كنند نشان دهيد. در صورتي كه از اين روش براي بازاريابي استفاده كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كيفيت بازاريابي شما با استفاده از اين روش به شيوه قابل توجهي افزايش پيدا مي كند. يكي از مهم ترين و موثرترين پارامترهايي كه بر روي كيفيت بازاريابي شما با استفاده از شبكه هاي اجتماعي تاثير مي گذارد پارامتر "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" مي باشد. فردي را تصور كنيد كه كلمه و يا عبارت هايي را در اينترنت جستجو مي كند كه اين كلمه يا عبارت با وب سايت شما و حيطه كاري وب سايتتان ارتباط دارد. در اين صورت اگر وب سايت شما در موتورهاي جستجوگري كه اين فرد كلمه يا عبارت مورد نظر را در آنها جستجو مي كند در صفحه دهم باشد؛ شانس اينكه اين فرد از وب سايت شما بازديد كند خيلي كم مي شود. علت اين موضوع هم كاملا واضح است. علت اين است كه اين فرد معمولا اولين صفحه حاصل از نتيجه هاي جستجو را مشاهده مي كند. اما اگر وب سايت شما در صفحه دوم باشد؛ احتمال اينكه اين فرد بازديدكننده شما باشد خيلي بيشتر مي شود و در صورتي كه وب سايت شما در صفحه اول باشد باز هم اين احتمال بيشتر مي شود. اكنون فرض كنيد كه فردي كلمه و يا عبارتي را در اينترنت جستجو كند كه مرتبط با تجارت شما مي باشد و وب سايت شما به عنوان اولين وب سايتي كه در صفحه اول نتيجه هاي حاصل از موتور جستجوگر ظاهر مي شود قرار بگيرد. در اين صورت شانس اينكه اين فرد بازديدكننده وب سايت شما شود خيلي خيلي زياد مي شود. (به عنوان مثال صفحه هاي مربوط به وب سايت هايي مانند وب سايت ويكي پيديا را درنظر بگيريد. هنگامي كه شما عبارتي را مورد جستجو قرار مي دهيد (به عنوان مثال هنگامي كه جستجو مي كنيد: پرنده) معمولا يكي از اولين وب سايت هايي كه در صفحه اول حاصل از نتيجه هاي جستجو ظاهر مي شود وب سايت مربوط به ويكي پيديا درباره پرندگان است. يكي از دلايلي كه صفحه هاي ويكي پيديا به اين اندازه بازديدكننده دارند همين است! بنابراين وقتي كه شما وب سايتي داريد كه مي خواهيد با استفاده از اين وب سايت براي تجارتتان بازاريابي كنيد، خيلي مهم است كه كاري كنيد كه اين وب سايت در صفحه هاي نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر در بالاتري صفحه ها قرار داشته باشد. اين دقيقا تعريف SEO يا (Seatch engine optimization) كه به آن "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" نيز مي گويند است. از اين رو در اين مطلب قصد داريم تا ترفندهايي را به شما ارايه كنيم كه با عمل كردن به اين ترفندها بتوانيد كيفيت وب سايت خودتان را از نظر SEO بالاتر ببريد.

1) سرعت وب سايتتان را افزايش دهيد

يكي از اولين و مهم ترين نكته هايي كه براي اينكه در SEO عملكرد بهتري داشته باشيد بايد به آن توجه كنيد اين است كه سرعت وب سايتتان را افزايش دهيد. سرعت وب سايت شما به دو دليل عمده زير براي شما مهم مي باشد:

  • اول اينكه در صورتي كه سرعت لود شدن وب سايت شما آهسته باشد، وب سايت گوگل كه يك موتور جستجوگر قوي است به سرعت اين موضوع را تشخيص مي دهد و همين موضوع باعث مي شود كه رده بندي وب سايت شما را پايين بياورد.
  • وقتي كه سرعت وب سايت شما كم باشد؛ مي شود، تعداد افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايتتان ديدن مي كنند هم كم مي شوند. علت اين امر خيلي واضح است. به اين دليل كه آنها اصلا حوصله ندارند كه منتظر شوند و ببينند كه چه زماني وب سايت شما بالا مي آيد! تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه حتي تغييرات خيلي خيلي جزيي در سرعت وب سايت مي تواند تاثيرات بسيار بسيار زيادي در تعداد افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند بگذارد. به عبارت بهتر، حتي 0.1 ثانيه تغيير در سرعت لود شدن وب سايت هم مي تواند موثر باشد!

در نمودار زير درصد افرادي كه وب سايت را ترك مي كنند بر حسب ميزان تاخيري كه در لود شدن وب سايت مشاهده مي شود نشان داده شده است. همانطور كه از نمودار پيداست، در صورتي كه ميزان لود شدن وب سايت چهار ثانيه باشد اين درصد به 25 درصد مي رسد و در صورتي كه زمان لود شدن از چهار ثانيه بيشتر شود اين درصد به سرعت شروع به بيشتر شدن مي كند و در زمان 10 ثانيه به حدود 40 درصد مي رسد. بنابراين توجه كردن به اين نكته كه سرعت لود شدن وب سايت نبايد خيلي زياد باشد بسيار مهم و اساسي است.

2) به كيفيت محتواي وب سايت توجه كنيد

دومين نكته اي كه شما در اين زمينه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به كيفيت آن چه كه در اين وب سايت پست مي كنيد توجه كنيد. اين موضوع خيلي مهم است به اين دليل كه محتوايي كه در وب سايت قرار مي دهيد يكي از مهم ترين عواملي است كه مي تواند منجر به جذب كردن و يا دفع كردن بازديدكنندگان از وب سايت شما شود. تحقيقات نشان داده است كه وب سايت هايي كه در اين وب سايت ها محتواي مناسبي توليد مي شود نسبت به وب سايت هاي ديگر تعداد بازديدكنندگان بسيار بسيار بيشتري دارند. بنابراين مي توانيد اطمينان داشته باشيد كه در صورتي كه وب سايتي داريد كه داراي محتواي مناسبي نيست؛ از همين الان بدانيد كه رده بندي وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گوگل آن طور كه مي خواهيد نمي شود.

شما براي اينكه بتوانيد ميزان ترافيك وب سايتتان را افزايش دهيد و همچنين براي اينكه ميزان معروفيت وب سايتتان را بيشتر كنيد بايد به افرادي كه به عنوان بازديدكننده به وب سايتتان سر مي زنند دليلي بدهيد كه دوباره به اين وب سايت برگردند. و چه دليلي از اين بهتر كه يك محتواي مناسب براي وب سايتتان توليد كنيد. محتوايي كه براي وب سايتتان توليد مي كنيد بايد داراي چهار ويژگي مهم باشد:

  • بايد براي خوانندگان و بازديدكنندگان وب سايت جذاب باشد به گونه اي كه شما بتوانيد انتظار داشته باشيد كه با خواندن اين محتوا بازديدكنندگان را جذب خودتان نماييد.
  • محتواي وب سايت شما بايد مرتبط با كاري باشد كه انجام مي دهيد. در حقيقت وقتي كه شما محتواي مربوط به وب سايتتان را مي نويسيد بايد اين محتوا را به شيوه اي نگارش كنيد كه توجه مخاطبين و خوانندگان آن را به خودش جلب كند.
  • محتواي وب سايت شما بايد به روز رساني شده باشد. در صورتي كه محتوايي براي وب سايتتان توليد كنيد كه شامل اطلاعاتي قديمي باشد، شانستان براي اينكه در اين كار موفق شويد خيلي كم مي شود به اين دليل كه در اين صورت افرادي كه به وب سايتتان سر مي زنند نمي توانند به شما اعتماد كنند.
  • محتوايي كه توليد مي كنيد بايد به گونه اي باشد كه شما بتوانيد "زمان ماندن در وب سايت" را براي افرادي كه به عنوان بازديدكننده به وب سايتتان سر مي زنند افزايش دهيد. زمان ماندن در وب سايت يا به عبارت ديگر "dwell time" زماني است كه بازديدكنندگان صرف بازديد كردن از وب سايت شما مي كنند. اين پارامتر يكي از پارامترهاي بسيار مهم براي الگوريتم گوگل است كه گوگل با استفاده از اين پارامتر مي تواند تعيين كند كه چه وب سايتي در رده بندي هاي گوگل در رده هاي بالايي قرار داشته باشد و چه وب سايتي در رده هاي پاييني قرار داشته باشد. بنابراين در صورتي كه وب سايت شما داراي محتوايي جديد و به روز رساني شده و جذاب باشد؛ احتمال اينكه تعداد افرادي كه از وب سايت هاي شما بازديد مي كنند زيادتر شود خيلي بيشتر مي شود چون در اين حالت پارامتر "dwelling time" افزايش پيدا مي كند و در نتيجه گوگل تشخيص مي دهد كه بهتر است وب سايت شما را در رده بندي هاي گوگل در رده بندي بالاتري قرار دهد. وب سايت هايي كه داراي مطالبي پرمحتوا هستند معمولا داراي ميزان dwelling time بيشتري هستند.

3) تصاوير وب سايتتان را بهينه سازي كنيد

موضوع ديگري كه در اين رابطه وجود دارد موضوع بهينه سازي تصاوير است. در صورتي كه شما بخواهيد وب سايتي جذاب داشته باشيد؛ بايد به تصاويري كه در اين وب سايت آپلود كرده ايد توجه كنيد. تصاوير يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين پارامترها در انتخاب شما مي باشند. در صورتي كه مي خواهيد تصاوير با كيفيت مناسبي را آپلود كنيد؛ بايد به پارامترهايي مانند فرمت تصاويري كه آپلود مي كنيد و همچنين پارامتر اندازه اين تصاوير توجه كنيد.

تصاويري كه داراي اندازه زياد هستند منجر به اين مي شوند كه سرعت وب سايت شما پايين بيايد بنابراين همانطور كه در گذشته اشاره شد اين موضوع مي تواند به رده بندي وب سايت شما آسيب برساند.

بنابراين بايد تصاويري را كه در اختيار داريد از نظر اندازه تغيير دهيد و آنها را بهينه سازي كنيد. شما همچنين مي توانيد نام اين تصاوير را تغيير دهيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شركتي هستيد كه شامپو توليد مي كند. در صورتي كه مي خواهيد تصاوير را بهينه سازي كنيد مي توانيد به جاي اينكه تنها بنويسيد "شامپو" مي توانيد اين گونه بنويسد: "بهترين شامپو براي موهاي بلند"

شما همچنين مي توانيد در بخش عنوان تصاوير از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد.

4) براي محتوايي كه توليد مي كنيد عناوين مناسبي انتخاب كنيد


عناويني كه شما مطالب پست هاي وبسايتتان را با استفاده از آنها در وب سايت قرار مي دهيد داراي اهميت بسيار بالايي مي باشند. اين عناوين به شما كمك مي كنند تا آنطور كه توجه مخاطبين را آن طور كه بايد و شايد به خودتان جلب نماييد. در حقيقت اين عناوين هستند كه باعث مي شوند كه مخاطبين بفهمند كه ميزان ارزش محتوا چقدر است و با استفاده از همين عناوين است كه آنها به راحتي اين محتوا را درك كنند. فرض كنيد كه وب سايتي داريد كه پست هايي كه در آن مي گذاريد داراي عناوين درست و حسابي نباشد. در اين صورت شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از اين وب سايت بازديد مي كنند بتوانند به خوبي با مطالب اين وب سايت ارتباط برقرار كنند. اما در صورتي كه پست هايي كه شما در اين وب سايت مي گذاريد عناويني جذاب داشته باشند؛ حتي در صورتي كه مطالبي كه در اين پست ها وجود دارد خيلي هم جذاب نباشند؛ ولي همين عناوين جذاب باعث مي شود كه مخاطبين بيشتري به سمت اين وب سايت كشيده مي شوند. بنابراين در انتخاب كردن عناوين خيلي دقت كنيد چون در صورتي كه عنواني انتخاب مي كنيد كه به اندازه كافي جذاب نباشد (حتي در صورتي كه متنتان داراي مطالب بسيار جذابي هم باشد) وجود اين عنوان باعث مي شود كه افرادي كه قرار است به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن نمايند از ادامه خواندن مطالب اين وب سايت صرف نظر كنند بنابراين احتمال اينكه زمان زيادي را بر روي آن صرف كنند كمتر مي شود و در نتيجه الگوريتم هاي گوگل وب سايت شما را در رده بندي هاي پاييني قرار مي دهد. پس به انتخاب عناوين جذاب به عنوان يك موضوع كليدي نگاه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.