آرشیو آبان ماه 1399

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش دوم)

۴۷ بازديد

5) وب سايت را به شيوه اي طراحي كنيد كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند باشد

اين يك حقيقت است كه تعداد افرادي كه اين روزها براي رفتن به وب سايت هاي مختلف به جاي لپ تاپ از موبايل استفاده مي كنند در حال افزايش مي باشد. بنابراين يكي ديگر از ويژگي هايي كه يك وب سايت مناسب بايد داشته باشد اين است كه براي افرادي كه مي خواهند با استفاده از گوشي هاي موبايل به وب سايت شما بروند كاربرپسند باشد. اين موضوع داراي اهميت بسيار ويژه اي است به اين دليل كه امروزه تعداد افرادي كه مي خواهند با استفاده از موبايل به وب سايت ها بروند روز به روز در حال افزايش مي باشد. بنابراين در صورتي كه وب سايتي كه شما طراحي كرده ايد به گونه اي باشد كه كاربران موبايل نتوانند به درستي از آن استفاده كنند شانس شما براي اينكه تعداد مخاطبينتان را بيشتر كنيد زياد مي شود.

بسياري از وب سايت ها هستند كه داراي طراحي هاي بسيار زيبا هستند و مطالب جذابي در آنها وجود دارد. همچنين سرعت بالا آمدن اين وب سايت ها هم بسيار بالا است ولي مشكل بزرگ آنها اين است كه براي اينكه براي كاربراني كه با استفاده از موبايل هايشان به اين وب سايت ها مي روند كاربرپسند نمي باشند. به عبارت ديگر اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه شما نمي توانيد تمام ويژگي هايي را كه با استفاده از ويندوز در اختيار داريد با استفاده از موبايل هم در اختيار داشته باشيد. بسياري از منوها و بسياري از بخش هاي اين وب سايت ها هستند كه شما نمي توانيد با استفاده از موبايل به اين بخش ها سر بزنيد بنابراين افرادي كه مي خواهند براي بازديد كردن از اين وب سايت ها از موبايل استفاده كنند نمي توانند آن طور كه بايد و شايد از تمام مزيت هاي اين وب سايت استفاده كنند. بنابراين ممكن است افرادي كه با استفاده از موبايل به اين وب سايت ها مي روند در بخش هايي مانند انتخاب كردن كالاي مورد نظر براي خريد و يا بررسي كردن ويژگي هايي كه اين كالا دارد دچار مشكل شوند و مجبور شوند كه براي اينكه تمام ويژگي هاي كالاي مورد نظرشان را ببينند به لپ تاپ و يا كامپيوتر شخصي مراجعه كنند و سعي كنند تا از اين طريق كار را انجام دهند و از آن جايي كه همانطور كه در بالا اشاره شد 60 درصد از افرادي كه به اينترنت مي روند در حقيقت با استفاده از موبايل اين كار را انجام مي دهند؛ ممكن است بخش زيادي از آنها چنين امكاني را نداشته باشند يا اصلا حوصله اي براي رفتن به اين وب سايت با استفاده از لپ تاپ و كامپيوتر و ويندوز نداشته باشند. بنابراين وب سايت شما را رها مي كنند و به سراغ يك وب سايت ديگر مي روند.

يكي ديگر از نكته هاي بسيار مهم در اين رابطه اين است كه خود الگوريتم گوگل نيز به دنبال وب سايت هايي مي گردد كه براي كاربران موبايل بهينه سازي شده اند. به عبارت ديگر در صورتي كه شما وب سايتتان را به گونه اي بهينه سازي كنيد كه براي افرادي كه با استفاده از موبايل بازديدكننده وب سايت شما مي باشند هم به همان اندازه افرادي كه با استفاده از لپ تاپ و كامپيوترهاي معمولي وارد سايتتان مي شوند مزيت داشته باشد؛ گوگل اين موضوع را به خوبي مي فهمد بنابراين وب سايت شما را در مقايسه با وب سايت هاي ديگر در رده بندي هاي بالاتري قرار مي دهد. همين موضوع باعث مي شود كه وب سايت شما از نظر SEO داراي عملكرد بهتري باشد.

6) صفحه "تماس با ما" ي مناسبي طراح كنيد

از ديگر نكته هايي كه شما حتما بايد به آن توجه كنيد اين است كه يك صفحه تماس با ماي مناسبي براي وب سايتتان تهيه كنيد. اين موضوع خيلي اهميت دارد به اين دليل كه با فرض اينكه بازديدكنندگان از وب سايت شما يكي از محصولات و يا خدماتي كه شما قرار است به آنها ارايه كنيد را قبول كنند و تصميم بگيرند كه تبديل به مشتريان دايم شما شوند؛ نمي دانند كه بايد چطور با شما ارتباط برقرار كنند. بنابراين شما بايد تمام اطلاعات مرتبط با تماس با شركتتان را در وب سايتتان براي آنها مشخص كنيد تا آنها بتوانند از اين اطلاعات به خوبي استفاده كنند. همچنين شما بايد تمام اين اطلاعات را به صورت دقيق و كاملا شفاف و واضح براي آنها ارايه كنيد:

  • در صورتي كه شركت شما يك يا چند شعبه حضوري دارد؛ شما بايد به طور شفاف آدرس دقيق اين شركت را بيان كنيد
  • شما بايد شماره هاي تماس شركت را به صورت دقيق و تمام و كمال در صفحه تماس قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه اين شماره ها كار مي كنند
  • شما بايد آدرس ايميل و يا آدرس شبكه هاي اجتماعي (در صورت وجود) مربوط به شركتتان را به طور دقيق و كامل بيان كنيد.

در صورتي كه شما آدرس درستي در صفحه تماس با ما وارد نكنيد و يا اينكه اصلا آدرس ندهيد؛ يكي از بزرگترين اشتباهاتي را كه ممكن است در اين رابطه وجود داشته باشد مرتكب شده ايد! به اين دليل كه اين كار باعث مي شود كه نه تنها مشتريان نمي دانند از شما خريد كنند؛ بلكه ممكن است آنها اعتماد خودشان را به اين وب سايت از دست بدهند و يا حتي ممكن است فكر كنند كه اين وب سايت شما يك وب سايت جعلي است (چون در صورتي كه يك وب سايت معتبري بود حتما آدرس مناسبي داشت!) اين موضوع ممكن است براي شما خيلي گران تمام شود (ممكن است افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما بازديد مي كنند با استفاده از دستگاه هايشان وب سايت شما را گزارش كنند براي اينكه فكر مي كنند كه اين وب سايت يك كلاهبرداري است! چه چيزي بدتر از اينكه تنها براي اينكه شما "فراموش" كرده ايد كه آدرس مكان و يا شماره تلفن و ايميلتان را در اين وب سايت قرار دهيد؛ شما را گزارش دهند!

7) از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد و وب سايتتان را در اين شبكه هاي اجتماعي تبليغ كنيد

يكي ديگر از روش هايي كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان را افزايش دهيد اين است كه از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد و با استفاده از آنها وب سايتتان را تبليغ كنيد. استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي موضوع بسيار مهمي است و معمولا توصيه مي شود كه شركت ها براي بازاريابي از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنند. اما يكي از نكته هايي كه معمولا كمتر كسي درباره شبكه هاي اجتماعي و كاربرد آنها براي بالا بردن تعداد بازديدكنندگان وب سايت مي دانند اين است كه در صورتي كه افرادي در شبكه هاي اجتماعيشان به وب سايت شما لينك دهند، كيفيت SEO وب سايتتان را بالا ببريد!

بله! درست شنيديد! شما مي توانيد با استفاده از شبكه هاي اجتماعي كاري كنيد كه كيفيت رده بندي وب سايت شما در ميان رتبه بندي هاي گوگل افزايش پيدا كند. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما در اكانت توييتر خودتان يك اينفوگرافيكي را به اشتراك مي گذاريد كه در كنار اين اينفوگرافيك لينك مربوط به وب سايتتان وجود دارد. در اين صورت اگر تعداد افرادي كه اين اينفوگرافيك را كه در توييتر شما به اشتراك گذاشته شده است با دوستان خود به اشتراك بگذارند زياد شود؛ شانس شما براي اينكه كيفيت SEO اين وب سايت افزايش پيدا كند بيشتر مي شود.

بنابراين يكي از شيوه هايي كه شما مي توانيد با استفاده از اين شيوه كيفيت رده بندي وب سايت خودتان را در ميان رتبه بندي هاي شبكه هاي اجتماعي افزايش دهيد اين است كه وب سايتتان را در يكي از شبكه هاي اجتماعي كه با استفاده از آن به بازاريابي مي پردازيد (به عنوان مثال توييتر يا اينستاگرام و يا هر شبكه اجتماعي ديگري) به اشتراك بگذاريد و سعي كنيد تا كاري كنيد كه ديگران مطالب شما در شبكه هاي اجتماعي را به اشتراك بگذارند. در اين صورت مي توانيد انتظار داشته باشيد كه در طول مدت كوتاهي، تعداد بازديدكنندگان از وب سايت شما افزايش بسيار زيادي داشته باشد.

همچنين وقتي كه شما لينك مربوط به وب سايت خودتان را در شبكه هاي اجتماعي قرار مي دهيد تمام افرادي كه شما را فالو مي كنند هم مي توانند اين لينك را ببينند. بنابراين شانس اينكه اين افراد بيشتر به وب سايت شما سر بزنند بيشتر مي شود چون تعدادي از افراد كه حتي ممكن است اصلا آشنايي با وب سايت شما نداشته باشند و اصلا ندانند كه شما هم وب سايت داريد و فقط شما را از طريق شبكه هاي اجتماعي دنبال مي كنند نيز با وب سايت شما آشنا مي شوند و در نتيجه مي توانيد به عنوان بازديدكنندگان جديد روي اين افراد حساب كنيد. به عنوان مثال مي توانيد لينك وب سايت خودتان را در بيوي اينستاگرام قرار دهيد. در اين صورت تمام افرادي كه از صفحه اينستاگرام شما بازديد مي كنند اين لينك را مي بينند.

8) از ويديو استفاده كنيد

اين روزها يكي از مهم ترين و پركاربردترين انواع محتوا كه براي بازاريابي مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ويديو مي باشد. بازاريابي با استفاده از ويديو يكي از مهم ترين و جذاب ترين روش هايي است كه بازاريابان با استفاده از آن مي توانند مشتريان زيادي را به سمت خودشان جلب كنند. استفاده كردن از ويديوها در شبكه هاي اجتماعي مختلف روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود و تعداد افرادي كه در اين شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي كردن از ويديو استفاده مي كنند روز به روز بيشتر مي شوند. در وب سايت ها نيز داستان به همين منوال است و شما به عنوان يك بازارياب براي اينكه بتوانيد كار بازاريابي را به خوبي انجام دهيد بايد حتما از ويديوها استفاده كنيد. استفاده كردن از ويديوها به شما كمك مي كند تا ميزان ترافيك زيادي را به سمت وب سايت خودتان سرازير كنيد.

تحقيقات زيادي در اين رابطه انجام گرفته است كه نشان داده است كه وب سايت هايي كه در آنها از ويديو استفاده مي شود نسبت به وب سايت هايي كه در آنها ويديو مورد استفاده قرار نمي گيرد خيلي بهتر عمل مي كنند. ويديوهايي كه شما مي توانيد در وب سايت هايتان آپلود كنيد مي توانند براي معرفي كردن محصولاتي كه قرار است به بازديدكنندگان ارايه كنيد كمك زيادي به شما بكنند. شما با استفاده از اين ويديوها مي توانيد درك مناسبي از آن چه كه قرار است به آنها بدهيد را برايشان ايجاد كنيد. اين كار همچنين باعث مي شود تا رده بندي وب سايت شما در ميان رتبه بندي هاي موتورهاي جستجوگر مانند گوگل افزايش پيدا كند به اين دليل كه وب سايت هايي مانند گوگل طوري برنامه ريزي شده اند كه به وب سايت هايي كه در اين وب سايت ها ويديو وجود دارد اهميت زيادي مي دهند. بنابراين شما با پست كردن ويديوهايي هرچند با مدت زمان كوتاه مي توانيد به سرعت ميزان ترافيك خودتان را بالا ببريد. اما يك نكته بسيار مهم كه بايد حتما درنظر داشته باشيد اين است كه ويژگي هاي ويديوهايي كه قرار است آنها را آپلود كنيد تاثيرات زيادي در كيفيت كار بازاريابي شما دارد. به عنوان مثال در صورتي كه شما به كيفيت ويديوهايي كه قرار است آپلود كنيد توجهي نداشته باشيد شانس اينكه مشتريان زيادي را به خودتان جلب كنيد كمتر مي شود و يا در صورتي كه ويديوهايي كه شما آپلود مي كنيد به گونه اي باشند كه باعث شوند كه سرعت وب سايت شما كاهش پيدا كند، در اين صورت باز هم شانستان براي موفقيت در اين زمينه كم مي شود. علاوه بر آن بايد اطمينان حاصل كنيد كه ويديوهايي كه آپلود مي كنيد با كاري كه انجام مي دهيد ارتباط مستقيمي دارند. بنابراين به هنگام آپلود كردن ويديوها يكي از مهم ترين نكته ها اين است كه بررسي كنيد كه آيا ويديويي كه قرار است آپلود كنيد ويژگي هايي لازم براي اينكه بهترين اثرگذاري را داشته باشد دارا مي باشد يا خير.

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش اول)

۴۱ بازديد

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش اول)


امروزه بازاريابي را بايد به عنوان بخش لاينفكي از كاري كه تمام تجارت ها انجام مي دهند دانست. تاثيري كه مفهوم "بازاريابي" در تجارت دارد به قدري زياد است كه نمي توان يك تجارت را بدون بخش بازاريابي آن تصور كرد. از ديرباز شيوه هاي مختلفي براي انجام بازاريابي مورد استفاده قرار مي گرفته است كه شيوه بازاريابي اينترنتي امروزه به عنوان گسترده ترين و موثرترين شيوه براي انجام اين كار مورد استفاده قرار مي گيرد. بازاريابي با استفاده از اينترنتي نيز به روش هاي مختلفي انجام مي شودكه روش بازاريابي با استفاده از وب سايت يكي از اين روش ها مي باشد. بنابراين اين روزها شما براي اينكه يك تجارت را تاسيس كنيد؛ نياز به اين داريد كه يك وب سايت براي اين تجارت طراحي كنيد. شما مي توانيد در اين وب سايت محصولات و خدماتي را كه قرار است ارايه كنيد به افرادي كه از اين وب سايت بازديد مي كنند نشان دهيد. در صورتي كه از اين روش براي بازاريابي استفاده كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كيفيت بازاريابي شما با استفاده از اين روش به شيوه قابل توجهي افزايش پيدا مي كند. يكي از مهم ترين و موثرترين پارامترهايي كه بر روي كيفيت بازاريابي شما با استفاده از شبكه هاي اجتماعي تاثير مي گذارد پارامتر "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" مي باشد. فردي را تصور كنيد كه كلمه و يا عبارت هايي را در اينترنت جستجو مي كند كه اين كلمه يا عبارت با وب سايت شما و حيطه كاري وب سايتتان ارتباط دارد. در اين صورت اگر وب سايت شما در موتورهاي جستجوگري كه اين فرد كلمه يا عبارت مورد نظر را در آنها جستجو مي كند در صفحه دهم باشد؛ شانس اينكه اين فرد از وب سايت شما بازديد كند خيلي كم مي شود. علت اين موضوع هم كاملا واضح است. علت اين است كه اين فرد معمولا اولين صفحه حاصل از نتيجه هاي جستجو را مشاهده مي كند. اما اگر وب سايت شما در صفحه دوم باشد؛ احتمال اينكه اين فرد بازديدكننده شما باشد خيلي بيشتر مي شود و در صورتي كه وب سايت شما در صفحه اول باشد باز هم اين احتمال بيشتر مي شود. اكنون فرض كنيد كه فردي كلمه و يا عبارتي را در اينترنت جستجو كند كه مرتبط با تجارت شما مي باشد و وب سايت شما به عنوان اولين وب سايتي كه در صفحه اول نتيجه هاي حاصل از موتور جستجوگر ظاهر مي شود قرار بگيرد. در اين صورت شانس اينكه اين فرد بازديدكننده وب سايت شما شود خيلي خيلي زياد مي شود. (به عنوان مثال صفحه هاي مربوط به وب سايت هايي مانند وب سايت ويكي پيديا را درنظر بگيريد. هنگامي كه شما عبارتي را مورد جستجو قرار مي دهيد (به عنوان مثال هنگامي كه جستجو مي كنيد: پرنده) معمولا يكي از اولين وب سايت هايي كه در صفحه اول حاصل از نتيجه هاي جستجو ظاهر مي شود وب سايت مربوط به ويكي پيديا درباره پرندگان است. يكي از دلايلي كه صفحه هاي ويكي پيديا به اين اندازه بازديدكننده دارند همين است! بنابراين وقتي كه شما وب سايتي داريد كه مي خواهيد با استفاده از اين وب سايت براي تجارتتان بازاريابي كنيد، خيلي مهم است كه كاري كنيد كه اين وب سايت در صفحه هاي نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر در بالاتري صفحه ها قرار داشته باشد. اين دقيقا تعريف SEO يا (Seatch engine optimization) كه به آن "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" نيز مي گويند است. از اين رو در اين مطلب قصد داريم تا ترفندهايي را به شما ارايه كنيم كه با عمل كردن به اين ترفندها بتوانيد كيفيت وب سايت خودتان را از نظر SEO بالاتر ببريد.

1) سرعت وب سايتتان را افزايش دهيد

يكي از اولين و مهم ترين نكته هايي كه براي اينكه در SEO عملكرد بهتري داشته باشيد بايد به آن توجه كنيد اين است كه سرعت وب سايتتان را افزايش دهيد. سرعت وب سايت شما به دو دليل عمده زير براي شما مهم مي باشد:

  • اول اينكه در صورتي كه سرعت لود شدن وب سايت شما آهسته باشد، وب سايت گوگل كه يك موتور جستجوگر قوي است به سرعت اين موضوع را تشخيص مي دهد و همين موضوع باعث مي شود كه رده بندي وب سايت شما را پايين بياورد.
  • وقتي كه سرعت وب سايت شما كم باشد؛ مي شود، تعداد افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايتتان ديدن مي كنند هم كم مي شوند. علت اين امر خيلي واضح است. به اين دليل كه آنها اصلا حوصله ندارند كه منتظر شوند و ببينند كه چه زماني وب سايت شما بالا مي آيد! تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه حتي تغييرات خيلي خيلي جزيي در سرعت وب سايت مي تواند تاثيرات بسيار بسيار زيادي در تعداد افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند بگذارد. به عبارت بهتر، حتي 0.1 ثانيه تغيير در سرعت لود شدن وب سايت هم مي تواند موثر باشد!

در نمودار زير درصد افرادي كه وب سايت را ترك مي كنند بر حسب ميزان تاخيري كه در لود شدن وب سايت مشاهده مي شود نشان داده شده است. همانطور كه از نمودار پيداست، در صورتي كه ميزان لود شدن وب سايت چهار ثانيه باشد اين درصد به 25 درصد مي رسد و در صورتي كه زمان لود شدن از چهار ثانيه بيشتر شود اين درصد به سرعت شروع به بيشتر شدن مي كند و در زمان 10 ثانيه به حدود 40 درصد مي رسد. بنابراين توجه كردن به اين نكته كه سرعت لود شدن وب سايت نبايد خيلي زياد باشد بسيار مهم و اساسي است.

2) به كيفيت محتواي وب سايت توجه كنيد

دومين نكته اي كه شما در اين زمينه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به كيفيت آن چه كه در اين وب سايت پست مي كنيد توجه كنيد. اين موضوع خيلي مهم است به اين دليل كه محتوايي كه در وب سايت قرار مي دهيد يكي از مهم ترين عواملي است كه مي تواند منجر به جذب كردن و يا دفع كردن بازديدكنندگان از وب سايت شما شود. تحقيقات نشان داده است كه وب سايت هايي كه در اين وب سايت ها محتواي مناسبي توليد مي شود نسبت به وب سايت هاي ديگر تعداد بازديدكنندگان بسيار بسيار بيشتري دارند. بنابراين مي توانيد اطمينان داشته باشيد كه در صورتي كه وب سايتي داريد كه داراي محتواي مناسبي نيست؛ از همين الان بدانيد كه رده بندي وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گوگل آن طور كه مي خواهيد نمي شود.

شما براي اينكه بتوانيد ميزان ترافيك وب سايتتان را افزايش دهيد و همچنين براي اينكه ميزان معروفيت وب سايتتان را بيشتر كنيد بايد به افرادي كه به عنوان بازديدكننده به وب سايتتان سر مي زنند دليلي بدهيد كه دوباره به اين وب سايت برگردند. و چه دليلي از اين بهتر كه يك محتواي مناسب براي وب سايتتان توليد كنيد. محتوايي كه براي وب سايتتان توليد مي كنيد بايد داراي چهار ويژگي مهم باشد:

  • بايد براي خوانندگان و بازديدكنندگان وب سايت جذاب باشد به گونه اي كه شما بتوانيد انتظار داشته باشيد كه با خواندن اين محتوا بازديدكنندگان را جذب خودتان نماييد.
  • محتواي وب سايت شما بايد مرتبط با كاري باشد كه انجام مي دهيد. در حقيقت وقتي كه شما محتواي مربوط به وب سايتتان را مي نويسيد بايد اين محتوا را به شيوه اي نگارش كنيد كه توجه مخاطبين و خوانندگان آن را به خودش جلب كند.
  • محتواي وب سايت شما بايد به روز رساني شده باشد. در صورتي كه محتوايي براي وب سايتتان توليد كنيد كه شامل اطلاعاتي قديمي باشد، شانستان براي اينكه در اين كار موفق شويد خيلي كم مي شود به اين دليل كه در اين صورت افرادي كه به وب سايتتان سر مي زنند نمي توانند به شما اعتماد كنند.
  • محتوايي كه توليد مي كنيد بايد به گونه اي باشد كه شما بتوانيد "زمان ماندن در وب سايت" را براي افرادي كه به عنوان بازديدكننده به وب سايتتان سر مي زنند افزايش دهيد. زمان ماندن در وب سايت يا به عبارت ديگر "dwell time" زماني است كه بازديدكنندگان صرف بازديد كردن از وب سايت شما مي كنند. اين پارامتر يكي از پارامترهاي بسيار مهم براي الگوريتم گوگل است كه گوگل با استفاده از اين پارامتر مي تواند تعيين كند كه چه وب سايتي در رده بندي هاي گوگل در رده هاي بالايي قرار داشته باشد و چه وب سايتي در رده هاي پاييني قرار داشته باشد. بنابراين در صورتي كه وب سايت شما داراي محتوايي جديد و به روز رساني شده و جذاب باشد؛ احتمال اينكه تعداد افرادي كه از وب سايت هاي شما بازديد مي كنند زيادتر شود خيلي بيشتر مي شود چون در اين حالت پارامتر "dwelling time" افزايش پيدا مي كند و در نتيجه گوگل تشخيص مي دهد كه بهتر است وب سايت شما را در رده بندي هاي گوگل در رده بندي بالاتري قرار دهد. وب سايت هايي كه داراي مطالبي پرمحتوا هستند معمولا داراي ميزان dwelling time بيشتري هستند.

3) تصاوير وب سايتتان را بهينه سازي كنيد

موضوع ديگري كه در اين رابطه وجود دارد موضوع بهينه سازي تصاوير است. در صورتي كه شما بخواهيد وب سايتي جذاب داشته باشيد؛ بايد به تصاويري كه در اين وب سايت آپلود كرده ايد توجه كنيد. تصاوير يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين پارامترها در انتخاب شما مي باشند. در صورتي كه مي خواهيد تصاوير با كيفيت مناسبي را آپلود كنيد؛ بايد به پارامترهايي مانند فرمت تصاويري كه آپلود مي كنيد و همچنين پارامتر اندازه اين تصاوير توجه كنيد.

تصاويري كه داراي اندازه زياد هستند منجر به اين مي شوند كه سرعت وب سايت شما پايين بيايد بنابراين همانطور كه در گذشته اشاره شد اين موضوع مي تواند به رده بندي وب سايت شما آسيب برساند.

بنابراين بايد تصاويري را كه در اختيار داريد از نظر اندازه تغيير دهيد و آنها را بهينه سازي كنيد. شما همچنين مي توانيد نام اين تصاوير را تغيير دهيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شركتي هستيد كه شامپو توليد مي كند. در صورتي كه مي خواهيد تصاوير را بهينه سازي كنيد مي توانيد به جاي اينكه تنها بنويسيد "شامپو" مي توانيد اين گونه بنويسد: "بهترين شامپو براي موهاي بلند"

شما همچنين مي توانيد در بخش عنوان تصاوير از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد.

4) براي محتوايي كه توليد مي كنيد عناوين مناسبي انتخاب كنيد


عناويني كه شما مطالب پست هاي وبسايتتان را با استفاده از آنها در وب سايت قرار مي دهيد داراي اهميت بسيار بالايي مي باشند. اين عناوين به شما كمك مي كنند تا آنطور كه توجه مخاطبين را آن طور كه بايد و شايد به خودتان جلب نماييد. در حقيقت اين عناوين هستند كه باعث مي شوند كه مخاطبين بفهمند كه ميزان ارزش محتوا چقدر است و با استفاده از همين عناوين است كه آنها به راحتي اين محتوا را درك كنند. فرض كنيد كه وب سايتي داريد كه پست هايي كه در آن مي گذاريد داراي عناوين درست و حسابي نباشد. در اين صورت شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از اين وب سايت بازديد مي كنند بتوانند به خوبي با مطالب اين وب سايت ارتباط برقرار كنند. اما در صورتي كه پست هايي كه شما در اين وب سايت مي گذاريد عناويني جذاب داشته باشند؛ حتي در صورتي كه مطالبي كه در اين پست ها وجود دارد خيلي هم جذاب نباشند؛ ولي همين عناوين جذاب باعث مي شود كه مخاطبين بيشتري به سمت اين وب سايت كشيده مي شوند. بنابراين در انتخاب كردن عناوين خيلي دقت كنيد چون در صورتي كه عنواني انتخاب مي كنيد كه به اندازه كافي جذاب نباشد (حتي در صورتي كه متنتان داراي مطالب بسيار جذابي هم باشد) وجود اين عنوان باعث مي شود كه افرادي كه قرار است به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن نمايند از ادامه خواندن مطالب اين وب سايت صرف نظر كنند بنابراين احتمال اينكه زمان زيادي را بر روي آن صرف كنند كمتر مي شود و در نتيجه الگوريتم هاي گوگل وب سايت شما را در رده بندي هاي پاييني قرار مي دهد. پس به انتخاب عناوين جذاب به عنوان يك موضوع كليدي نگاه كنيد.