آرشیو خرداد ماه 1399

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

مجنتو: ابزاري كه مي تواند در بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) به شما كمك فراواني بكند

۶۰ بازديد

مجنتو: ابزاري كه مي تواند در بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) به شما كمك فراواني بكند

 

امروزه بازار تجارت الكترونيك از هر زمان ديگري پررونق است. با رواج اينترنت و همه گير شدن آن، كار تجارت الكترونيكي نيز امروزه به عنوان يك موضوعي عادي درآمده است. اين در صورتي است كه دو يا سه دهه پيش، چنين تجارتي به نظر خيلي متفاوت مي آمد. امروزه هزاران وب سايت هستند كه مانند يك فروشگاه اينترنتي عمل مي كنند و كاربران و افرادي كه از اين وبسايت ها بازديد مي كنند به راحتي مي توانند به اين وب سايت ها مراجعه كنند و آن چه را كه مي خواهند از اين وب سايت ها بخرند. بنابراين افرادي كه در زمينه تجارت الكترونيكي كار مي كنند بايد در دنياي به رقابت بپردازند كه رقباي بسيار قدري وجود دارند كه با استفاده از تكنيك هاي مختلف و گوناگون سعي مي كنند تا كالاهاي خودشان را به فروش برسانند. بنابراين ايجاد فروشگاه هاي الكترونيكي و تجارت الكترونيك در دنياي رقابتي امروز (با اين كه ساخت آن آسان است) كار آساني نيست و نياز به رعايت نكته هايي ساده (اما مهم) دارد.

مجنتو (Magento) در حقيقت يك ابزاري براي افرادي است كه تجارت الكترونيك انجام مي دهند. با استفاده از اين ابزار، كاربران مي توانند براي خودشان يك وب سايت فروشگاه آنلاين ايجاد كنند (كه مانند وب سايت‌هاي ديگر تجارت آنلاين، داراي بخش هايي مانند بخش سبد خريد و غيره باشد. يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه استفاده از اين ابزار مي تواند داشته باشد؛ اين است كه با استفاده از آن مي توان بهينه سازي موتورهاي جستجو را به شكل موثري انجام داد. استفاده از اين ابزار همچنين مي تواند در بالا بردن سطح ميزان فروش و افزايش ميزان جلب مشتريان هم موثر باشد. اين ابزار يك ابزاري به شدت كاربرپسند مي باشد و استفاده كردن از آن براي تمام كاربران بسيار ساده مي باشد و داراي ويژگي‌هاي مختلفي است كه كار توليد كردن يك فروشگاه آنلاين را راحت تر مي‌كند. همان طور كه در بالا اشاره شد، يكي از مهم ترين موارد استفاده از اين ابزار، اين است كه رده بندي وب سايت در نتيجه هاي حاصل از جستجو در موتورهاي جستجوگر را بالا مي برد. اين موضوع خيلي اهميت دارد به اين دليل كه ميزان بازديد از وب سايت‌ها، براي افرادي كه وب سايت طراحي مي كنند يكي از مهم ترين اهداف مي باشد. در حقيقت وب سايت ها را با ميزان بازديدشان مي سنجند. مخصوصاً براي وب سايت هاي تجاري و وب سايت‌هايي كه قصد فروش محصولات و يا ارائه خدمات را دارند، بي شك تعداد بازديدكننده مهم ترين اصل مي باشد. بدون ترديد وقتي كه شما فروشگاه آنلاين خودتان را برپا مي كنيد، خيلي مهم است كه افرادي كه در زمينه هاي مرتبط با كار شما در اينترنت به جست و جو مي پردازند، وب سايت شما را "ببينند". در حقيقت مي توان گفت مهم ترين روشي كه مي توان كاري كرد كه وب سايت با استفاده از اين روش ديده شود، همين استفاده از روشهايي است كه اصطلاحاً "رده بندي" وب سايت را در رده هاي بالاتري قرار دهد. رده بندي بالاتر در موتورهاي جستجوگر به اين معني است كه وقتي كه كلمه و يا عبارتي مورد جستجو قرار گرفت، از ميان تمام وب سايتهايي كه نتيجه‌هاي حاصل از جستجوي اين كلمه يا عبارت مي باشند؛ وب سايت شما در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد. وب سايت هايي كه چنين هستند؛ شانس بازديد بيشتري دارند به اين دليل كه احتمال اين كه وب سايتهايي كه در صفحه هاي اول مي باشند، بيشتر مورد بازديد قرار بگيرند بيشتر است. البته اين كه وب سايت شما از نظر رده بندي در صفحه هاي اول قرار بگيرد ممكن است به اين آساني هم نباشد! اين كار (كه به آن بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا search engine optimization (SEO) گفته مي شود) در بسياري از موارد براي طراحان وب سايت كاري دشوار است ولي اين دشواري از اهميت آن كم نميكند.‌ در حقيقت وب سايتي كه چنين نباشد هيچ ارزشي ندارد! وب سايتي را تصور كنيد كه درباره موضوعش بهترين مطالب را ارايه كرده است. چنين وب سايتي در صورتي كه در صفحه‌هاي اول نتيجه هاي حاصل از جستجو در موتورهاي جستجوگر قرار نداشته باشد؛ ميزان بازديد بسيار كمي خواهد داشت. و برعكس، فرض كنيد كه وب سايتي به اندازه وب سايت اول هم مطالب جالب نداشته باشد و به آن اندازه پرمحتوا نباشد ولي وقتي كلمات كليدي و عبارات مرتبط با آن را در موتورهاي جستجوگر (مانند گوگل و غيره) جستجو مي‌كنيد، اين وب سايت را در صفحات اول مشاهده كنيد. در اين صورت، ميزان بازديدكنندگان از وب سايت دوم نسبت به وب سايت اول بدون ترديد قابل مقايسه نخواهند بود و وب سايت اول بازديدكنندگان بسيار ناچيزي نسبت به وب سايت دوم خواهد داشت!

بنابراين موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجوگر در وب سايت ها موضوعي بسيار مهم است كه بايد با دقت كامل به آن پرداخته شود. در ادامه قصد داريم تا چند توصيه كلي را براي آن دسته از طراحاني كه مي خواهند وب سايتشان را بهينه سازي كنند ارايه كنيم. در صورتي كه به توصيه هاي موجود در اين وب سايت عمل كنيد، خواهيد توانست تا گام هايي اساسي را در جهت بهينه سازي موتورهاي جستجوگر برداريد.

1) ساختارهاي URL خودتان را به گونه اي SEO پسند ايجاد كنيد (يا تغيير دهيد).

اولين نكته اي كه براي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو براي وب سايتتان بايد درنظر داشته باشيد، آدرس وب سايت است. آدرس وب سايت ها يكي از اولين مواردي است كه افراد به هنگام رفتن به اين وب سايت به آن توجه مي كنند. در صورتي كه وب سايتي داراي آدرسي مناسب و مرتبط نباشد؛ ممكن است اين موضوع بر روي ميزان مخاطبيني كه از آن ديدن مي‌كنند تأثير بگذارد. آدرسي كه شما در وب سايت بكار مي بريد بايد اين ويژگي‌ها را داشته باشد: منحصر به فرد باشد؛ خواندن آن آسان باشد و از همه مهم تر، SEO پسند (SEO friendly) باشد

سعي كنيد آدرسي را كه براي وب سايتتان انتخاب مي‌كنيد هر سه ويژگي زير را داشته باشد. سعي كنيد آدرسي را براي وب سايتتان انتخاب كنيد كه

  • مختصر و موجز باشد.
  • سر راست باشد (منظور اين است كه مفهوم كل وب سايت را به صورت مستقيم به مخاطب برساند و مرتبط با مطالب موجود در وب سايت باشد).
  • درك كردن آن آسان باشد.

فراموش نكنيد كه هدف اين است كه بازديدكنندگان به آساني بتوانند اين آدرس را درون URL خودشان بنويسند و به دنبال صفحه اي كه مي‌خواستند بروند.

در صورتي كه آدرسي براي وب سايتتان انتخاب كنيد كه طولاني باشد و با كلماتي در آن باشد كه خيلي ارتباطي با محتواي درون وب سايت نداشته باشند؛ براي افرادي كه به اين وب سايت مي روند به ياد آوردن آن سخت تر مي باشد و يا ممكن است نتوانند به راحتي آن را بنويسند. بنابراين بايد سعي كنيد آدرسي را انتخاب كنيد كه در عين حال كه كوتاه باشد، به گونه اي باشد كه در ذهن آن ها بماند.

البته بايد اين نكته را درنظر بگيريد كه تغيير در نوع URL خيلي در رده بندي وب سايت ها در موتورهاي جستجوگر نقشي ندارد ولي اين پارامتر مي تواند در تجربه كاربري (User experience) اثر خيلي زيادي داشته باشد كه همين موضوع منجر مي شود كه بر رده بندي كار شما تأثير گذاشته شود. بنابراين نوع آدرس وب سايت ها اثري مستقيم بر روي رده بندي وب سايت ها دارد.

بنابراين بايد اين موضوع را درنظر داشته باشيد كه وقتي كه وب سايت شما يك آدرس مناسب دارد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ميزان بازديد از آن بيشتر شود.

براي اعمال اين كار در مجنتو، بايد بر طبق راهنماي زير عمل كنيد:

  • به بخش Stores>>Configuration>General>Web برويد.
  • بر روي تب Search Engine Optimization كليك كنيد و سپس گزينه yes را در بخش Use web server rewrites فعال كنيد و سپس Save Config را بزنيد.

همچنين مي توانيد براي بهينه سازي كردن بيشتر ساختار URL، كارهاي زير را انجام دهيد:

  • به بخش Stores>Configuration>Catalog>Search Engine Optimization برويد.
  • بخش Use Categories Path for Products را به yes تغيير دهيد.
  • بخش Change Create Permanent Redirect for URLs if URL Key Changed را به yes تغيير دهيد.
  • بخش Use Canonical Link Meta Tag for Categories را به yes تغيير دهيد. (اين كار باعث مي شود كه مشكلات محتوايي كه ممكن است براي بسياري از صفحه ها پيش بيايد از بين برود).
  • بخش Use Canonical Link Meta Tag for Products را به yes تغيير دهيد. (اين كار هم مانند مورد قبلي باعث مي شود كه مشكلات محتوايي كه ممكن است براي بسياري از صفحه ها پيش بيايد از بين برود).

2) به تمام بخش‌هاي وب سايتتان، سرفصل‌هاي مرتبط و داده ها و توصيفات گيرا اضافه كنيد.

يكي ديگر از كارهايي كه شما مي‌توانيد در جهت بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام دهيد اين است كه به بخش هاي مختلف وب سايتتان، داده‌هاي مختلف اضافه كنيد و همچنين براي هركدام از اين بخش هاي سرفصل هاي مختلف و مرتبط قرار دهيد. اين كه به بخش‌هاي مختلف وب سايت سرفصل اضافه كنيد، مي‌تواند يكي از قوانين اصلي براي بهينه سازي موتورهاي جستجو باشد. بنابراين فراموش نكنيد كه حتماً اين كار را انجام دهيد. بهتر است هركدام از بخش‌ها و قسمت‌هاي جزيي وب سايتتان هم داراي عناويني مناسب و مطلوب باشد. در چنين صورتي شما اين موقعيت را به افرادي كه مي خواهند از وب سايت شما بازديد كنند، فراهم كنيد تا بدانند كه كدام بخش درباره چيست. اين كار همچنين تجربه كاربري را هم افزايش مي دهد. به اين شيوه كه افرادي كه از وب سايت شما بازديد مي‌كنند اين توانايي را خواهند داشت كه همه چيز را تشخيص دهند. بنابراين شما بايد اين موقعيت را براي اين افراد فراهم كنيد. در صورتي كه اين كار را انجام ندهيد، اين موقعيت را كه بفهمند كه كدام محتوا مربوط به كدام بخش است را از آن ها خواهيد گرفت. بنابراين براي اين كه بتوانيد محتواي وب سايتتان را به خوبي با ديگران به اشتراك بگذاريد؛ يكي از بهترين كارهايي كه در اين رابطه مي توانيد بكنيد اين است كه براي هركدام از صفحه‌هايتان، يك عنوان مناسب تهيه كنيد و به اين ترتيب خواهيد توانست تا كار را براي بازديدكنندگان و افرادي كه به دنبال وب سايتتان مي گردند بسيار آسان تر از گذشته كنيد.

يكي از مهم ترين نكته‌هايي كه در نوشتن عنوان مناسب براي صفحه هاي مختلف وب سايت بايد درنظر داشته باشيد اين است كه اين صفحه ها بايد داراي عناويني منحصر به فرد باشند كه كاملاً از هم متمايز باشند و فردي كه مي خواهد از اين صفحه ها ديدن كند بايد بتواند كه به خوبي اين كار را انجام دهد.  

مجنتو مي‌تواند به شكل اتوماتيك براي شما يك توصيف پيش فرضي از صفحه هايتان براي مرورگرها ايجاد كند كه كار را در رده بندي و خواندن توسط موتورهاي جستجوگر بزرگ آسان تر كند ولي در صورتي كه شما بخواهيد كه خودتان اين كار را انجام دهيد مسلماً موفق تر خواهيد بود به اين دليل كه خود شما بهتر مي‌توانيد براي صفحه هاي خودتان عنوان تهيه كنيد و در اين كار مهارت بيشتري خواهيد داشت. معمولاً بسياري از پلتفرم ها تنها چند كلمه ابتدايي صفحه مورد نظر را به عنوان توصيف پيش فرض بكار مي برند و بنابراين در صورتي كه شما بخواهيد كاري كنيد كه هر صفحه اي داراي يك توصيف منحصر به فرد باشد و توضيح دهد كه موضوع صفحه مورد نظر در وب سايت دقيقا درباره چيست؛ بهتر است كه به جاي اين كه اين كار را به پلتفرم هاي مختلف واگذار كنيد؛ خودتان اين كار را انجام دهيد.

براي اين كه اين كار را در پلتفرم مجنتو انجام دهيد؛ بايد مراحل زير را دنبال كنيد:

به مسير زير برويد:

Content > Configuration > Design > HTML Head > Default Description.

در اين بخش مي توانيد توصيفاتي را كه از مي خواهيد هركدام از بخش‌هاي صفحه تان داشته باشد به صورت خودكار و دستي بدون مشكل وارد كنيد. اين كار در زمينه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بهتر عمل مي‌كند و مي تواند باعث شود كه ميزان بازديدكنندگاني كه از وب سايت شما بازديد مي كنند بيشتر شوند.

3) تصاوير مربوط به محصولاتي را كه قرار است در وب سايت به فروش برسانيد، بهينه سازي كنيد.

يكي ديگر از روشهاي بسيار موثر براي بهينه سازي موتورهاي جستجو براي وب سايت هايي كه در زمينه تجارت الكترونيكي هستند؛ بهينه سازي تصاوير مي باشد.

موتورهاي جستجو، اين توانايي را ندارند كه تصاويري را كه شما در وب سايت هاي خودتان به روز رساني كرده ايد را بخوانند! بنابراين شما بايد اين تصاوير را به گونه اي بهينه سازي كنيد كه براي موتورهاي جستجوگر هم قابل خواندن باشند. انجام اين كار مي تواند به بالا بردن ميزان رده بندي وب سايت شما و جايي كه در اين رده بندي قرار گرفته است كمك زيادي بكند. اما ممكن است اين سوال در ذهن شما ايجاد شود كه تصاوير مربوط به وب سايت را چگونه بايد بهينه سازي كنيم؟ بهينه سازي كردن تصاويري كه شما در وب سايتتان به اشتراك گذاشته ايد به اين معني است كه كاري كنيد كه اين تصاوير توسط موتورهاي جستجوگر قابل خواندن باشد. براي اين منظور، بايد تگ‌هاي مخصوصي را به اين تصاوير اضافه كنيد. در صورتي كه به اين تصاوير تگ هاي مخصوص اضافه كنيد، اين امكان را فراهم خواهيد كرد كه موتورهاي جستجوگر بتوانند اين تصاوير را بخوانند. اما در صورتي كه (به صورت پيش فرض) شما هيچ تگي را به اين تصاوير اضافه نكنيد، خواندن اين تصاوير براي موتورهاي جستجوگر غيرممكن خواهد بود! بنابراين حتي اگر شما زيباترين و بهترين تصاوير را هم در وب سايتتان آپلود كرده باشيد؛ در صورتي كه آنها را اصطلاحاً به همين شيوه بهينه سازي نكرده باشيد (يعني به آن‌ها تگ‌هاي مربوط را اضافه نكرده باشيد) موتورهاي جستجوگري كه تعيين كننده رده بندي وب سايت شما مي باشند؛ نمي توانند اين تصاوير را بخوانند و بنابراين شما اين موقعيت را براي اضافه كردن كلمات كليدي (Keyword) به وب سايتتان از دست خواهيد داد.

براي اين كه تصوير موجود را بهينه سازي كنيد، بايد در ابتدا يك توصيفي براي اين تصوير درنظر بگيريد و سعي كنيد اين توصيف را در وب سايت وارد كنيد به شكلي كه به عنوان يكي از كلمات (و يا عبارات) كليدي باشد كه در بهينه سازي موتورهاي جستجوگر نقشي تعيين كننده دارد. تصوير مورد نظر بايد داراي نامي باشد كه با خود تصوير مرتبط است. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما وب سايتي داريد كه يك فروشگاه آنلايني است كه صندلي مي فروشد. در صورتي كه بخواهيد تصوير يكي از صندلي هايي را كه قرار است به فروش برسانيد در اين وب سايت قرار دهيد؛ بايد يك نامي هم براي اين صندلي انتخاب كنيد و اين نام را به عنوان عبارت توصيفي در كار قرار دهيد. به عنوان مثال، در صورتي كه كالاي مورد نظر شما يك صندلي سفيدرنگ مي باشد؛ مي توانيد نام آن را اين گونه قرار دهيد: صندلي_سفيد به جاي اين كه تنها بنويسيد: محصول شماره 1 و يا تصوير شماره 1.

كلماتي كه شما به عنوان تگ هاي تصاوير براي خودتان قرار مي دهيد؛ بايد كوتاه باشند و در عين حال بايد آسان باشند و گيرايي زيادي داشته باشند. خواندن آن ها بايد آسان باشد چون نام فايل در حقيقت تبديل به يكي از URL هاي تصاوير مي شود. به علاوه، فايل هاي jpg نسبت به فايل هاي png براي ارسال بهتر هستند به اين دليل كه اندازه آن ها كمتر مي‌باشد و همچنين سرعت لود شدن وب سايت شما را پايين نمي آورند.

براي اين كه در پلتفرم مجنتو كاري كنيد كه متن‌هاي مربوط به تصاويرتان بهينه سازي شوند؛ بايد به مسير زير برويد:

Products > Catalog 

سپس در بخش Configurable Products بر روي thumbnail دابل كليك كنيد و سپس به صفحه جزئيات برويد و تصاوير و ويديوهايي را كه مي خواهيد براي آن ها نام انتخاب كنيد را مشخص كنيد و بر روي هركدام از اين تصاوير دوبار كليك كنيد و متن مورد نظرتان را به اين تصاوير اضافه كنيد.

4) اطمينان حاصل كنيد كه از تگ‌هاي H2 و H3 استفاده مي كنيد.

مجنتو به شكل اتوماتيك تگ هاي تمام پيچ هايي را كه شما با استفاده از اين ابزار توليد كرده ايد، به شكل تگ H1 قرار مي دهد. وجود تگ H1 باعث مي شود كه موتورهاي جستجوگر بتوانند بهتر آن را بخوانند. به عبارت ديگر، موتورهاي جستجوگر تگ H1 را از همه تگ هاي ديگر بيشتر مي خوانند. اين در صورتي است كه شما مي توانيد از تگ هاي H2  و H3 نيز در كار استفاده كنيد. معمولا اين تگ (تگ H1) براي عناوين مورد استفاده قرار مي گيرد.

معمولاً عنوان ها و زيرعنوان هايي كه ميزان اهميتشان كمتر از عنوان اصلي مهم است؛ توسط تگ هاي H2 و H3 شناخته مي شوند. بنابراين بهتر است كه شما عناوين و مطالبي را كه با تگ H1 مشخص مي شوند از مطالب و عنوان هايي كه با تگ هاي H2 و H3 شناخته مي شوند را متمايز كنيد. به دليل كه در صورتي كه شما از اين تگ ها به شكل درست استفاده نكنيد، ممكن است موتور جستجوگر نداند كه چگونه فهرست بندي صفحه شما را درست كند و همين موضوع مي تواند منجر به مشكلات زيادي در اين زمينه شود.

بنابراين استفاده كردن از تگ هاي H1 به جاي H2 و H3 و چگونگي قرار دادن اين تگ ها در كار، مي تواند منجر به تغييرات خيلي زيادي در ميزان رده بندي وب سايت شما شود و لذا شما مي تواند به نوبه خودش تعيين كننده اين باشد كه وب سايت شما به چه صورتي رده بندي شده است. بنابراين اين موضوع خيلي اهميت دارد كه نه تنها تگ ها را مكان مناسب خودشان قرار دهيد بلكه بدانيد كه چه زماني از كدام نوع تگ ها براي صفحه ها استفاده كنيد. بهتر است كه از تگ هاي H1 و H2 و H3 هركدام به جاي خودشان استفاده كنيد. استفاده كردن از تگ هاي H2 و H3 نيز به همان ميزان استفاده كردن از تگ H1 در كار اهميت دارد.

5) حتماً يك وبلاگ مرتبط با وب سايتتان ايجاد كنيد و سعي نماييد اين دو را به هم مربوط نماييد.

يكي از بهترين روش هايي كه شما مي توانيد رده بندي وب سايت خودتان را در موتورهاي جستجوگر گوگل و يا موتورهاي جستجوگر ديگر بالا ببريد اين است كه يك وبلاگ ديگري را كه مرتبط با وب سايت شماست ايجاد كنيد و سعي كنيد ميان اين دو ارتباط برقرار كنيد. اين كار نه تنها باعث مي شود كه رده بندي وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر بالاتر برود؛ بلكه همچنين باعث مي شود كه تجربه كاربري افرادي هم كه به وب سايت شما سر مي‌زنند و تجربه كاربري بازديدكنندگان از وب سايت شما بهتر مي شود. به عبارت ديگر، افرادي كه به وب سايت شما سر مي زنند، همچنين مي‌توانند از يك وبلاگي هم كه مرتبط با وب سايت شما مي باشد استفاده كنند. شما مي توانيد بسياري از مطالبي را كه در وب سايتتان قرار نمي داده ايد در اين وبلاگ قرار دهيد و بنابراين به اين روش كاري كنيد كه وبلاگتتان هم از بازديد كنندگان بالايي برخوردار باشد. به اين روش شما مي توانيد كاري كنيد كه هم اين وبلاگ وبسايت را تشويق كند و هم وب سايت باعث شود كه بازديدكنندگان از وبلاگ افزايش پيدا كند. بنابراين اين دو همديگر را تقويت خواهند كرد و شما به اين شيوه موفق خواهيد شد تا بازديدكنندگان بيشتري داشته باشيد.

مجنتو انجام اين كار را آسان تر مي كند. در حقيقت شما با استفاده از اين ابزار، مي توانيد يك صفحه ديگري را هم به وب سايتتان اضافه كنيد كه حكم همان وبلاگ مورد نظر را خواهد داشت. تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه يك اكستنشن (Extension) مخصوصي را به ابزار اضافه كنيد و مجنتو به صورت خودكار مي تواند كار توليد وبلاگ مورد نظر را براي شما انجام دهد.

همان طور كه در بالا اشاره شد، نوشتن يك وبلاگي كه مرتبط با وب سايت شما باشد، يكي از روش هاي بسيار مهم براي اين است كه كلمات كليدي كه براي موتورهاي جستجوگر و به منظور بالاتر بردن رده بندي هاي وب سايتتان مورد استفاده قرار داده ايد را در اين وبلاگ تكرار كنيد. همچنين در صورتي كه شما يك وبلاگ فعال در اين زمينه داشته باشيد، مي توانيد مطالبي  كه در اين وبلاگ وجود دارد را در فضاي مجازي و در شبكه هاي مجازي پخش كنيد. اين كار منجر به اين مي‌شود كه ديگران هم بتوانند وبلاگ شما را ببينند و با آن تعامل داشته باشند و به اين ترتيب شما مي‌توانيد تجربه كاربري را افزايش دهيد و ميزان كاربراني را كه از اين وبلاگ ها استفاده مي كنند، بيشتر نماييد.

يكي از نكته‌هايي كه به هنگام نوشتن پست هاي وبلاگ بايد درنظر داشته باشيد اين است كه سعي كنيد هميشه در وبلاگ پست بگذاريد و سعي كنيد كاري كنيد كه كيفيت اين پست ها بيشتر شود. همچنين مي‌توانيد در نوشتن پست ها خلاقيت به خرج دهيد و كاري كنيد كه به عنوان مثال بعضي از اين پست ها به شكل تصويري باشند و كارهايي از اين قبيل (چون نيازي نيست كه پست ها فقط به شكل متني باشند). همچنين مي توانيد اينفوگرافيك ها (infographic)، ويديوهايي زنده، جلسات پرسش و پاسخ و غيره را نيز در اين پست ها برقرار كنيد.  استفاده از اين روش مي‌تواند يكي از روش هاي بسيار سودمند براي ايجاد تجربه كاربري بيشتر براي كاربران باشد، چون در اين صورت آن ها مي‌توانند بهتر از قبل وب سايت شما را بشناسند و همچنين اين كار مي تواند منجر به بهتر شدن رده بندي وب سايت شما در رده بندي هاي مربوط به موتورهاي جستجوگر باشد.

6) سرعت وب سايت خودتان را بالا ببريد.

يكي از مهم ترين كارهايي كه مي‌توانيد براي افزايش دادن رده بندي وب سايتتان در ميان وب سايت هايي كه حاصل از جستجوهاي گوگل هستند انجام دهيد اين است كه سرعت وب سايتتان را بيشتر كنيد. اين موضوع يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه بسياري از كاربران به آن توجه مي‌كنند. يكي از مهم ترين ايراداتي كه كاربران ناراضي از وب سايت هايي كه از آن ها ناراضي هستند مي گيرند اين است كه سرعت اين وب سايت ها پايين مي باشد. مطالعات نشان داده است كه كاربراني كه به چنين وب سايت هايي سر مي زنند، نمي خواهند بيشتر از 3 ثانيه براي لود شدن وب سايت ها صبر كنند و در صورتي كه بيشتر از اين ميزان صبر كنند (يعني در صورتي كه وب سايتي وجود داشته باشد كه زمان لود شدن آن بيشتر از 3 ثانيه باشد) معمولاً تعداد كاربران اين وب سايت خيلي كم مي شود و بسياري از افراد در همان ابتدا (و قبل از اين كه وب سايت به طور كامل لود شود) اين وب سايت را ترك مي كنند. همچنين موتورهاي جستجوگر هم وب سايت هايي را ترجيح مي دهند كه داراي سرعت لود شدن بالاتري نسبت به وب سايت‌هاي ديگر باشند بنابراين وب سايتي كه داراي سرعت لود شدن بيشتري است؛ در بررسي براي رده بندي در وب سايت هاي گوگل در رتبه بالاتري قرار مي گيرد. بنابراين يكي از مهم ترين كارهايي كه شما مي توانيد در جهت افزايش دادن ميزان رتبه بندي وب سايتتان در نتيجه هاي حاصل از جستجوهاي مربوط به موتورهاي جستجوگر انجام دهيد اين است كه سرعت لود شدن آن را افزايش دهيد. اين كار در بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (SEO) تأثير شگرفي دارد.

براي اين كار روش‌هاي مختلفي وجود دارد از جمله اين كه شما مي توانيد اين كار را با فعال كردن (enable) كوچينگ (caching) در وب سايت انجام دهيد تا كاربران بتوانند نسخه قبلي از وب سايت را كه قبلاً از آن بازديد كرده اند در كامپيوترهايشان ذخيره كنند و مجبور نباشند هر بار كه در وب سايت وارد مي شوند از نو آن را باز كنند.

همچنين شما مي توانيد فايل‌هاي جاوا اسكريپت و فايل هاي CSS خودتان را با هم تلفيق كنيد. مجنتو به شكل اتوماتيك اين كار را براي فايل هاي جاوا اسكريپت شما انجام مي دهد (يعني فايل هاي جاواسكريپت را با هم تلفيق مي كند) ولي براي فايل هاي CSS اين كار را انجام نمي دهد.