آرشیو شهریور ماه 1399

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

19 نكته براي انتخاب نام دامنه وب سايت (بخش دوم)

۴۸ بازديد

 

10) كلماتي مورد استفاده قرار دهيد كه تلفظ كردن آن راحت باشد

از ديگر نكته هايي كه توجه كردن به آن مي تواند تاثير مثبتي را بر روي جلب كردن هرچه بيشتر مشتريان داشته باشد اين است كه هنگامي كه مي خواهيد براي وب سايت و دامنه خودتان نامي انتخاب كنيد، در انتخاب كردن اين نام از كلماتي استفاده كنيد كه به راحتي تلفظ شوند. وقتي كه بتوان نام دامنه شما را به راحتي با صداي بلند خواند، احتمال اينكه تعداد مشتريان و مخاطبين شما بيشتر شود هم بالا مي رود. اما در صورتي كه نامي را براي دامنه تان انتخاب كنيد كه خواندن اين نام با صداي بلند دشوار باشد، احتمال كمتري وجود دارد كه تعداد مخاطبين بيشتري داشته باشد.

پس سعي كنيد نامي را براي دامنه تان انتخاب كنيد كه تلفظ كردن آن برايتان راحت باشد. در صورتي كه نام دامنه شما را اصلا نشود تلفظ كرد، افرادي كه آن را مي بينند دچار مشكل جدي در تلفظ كردن آن مي شوند!!! نتيجه اين عمل هم خيلي واضح است: به راحتي اين نام دامنه از يادشان مي رود! بنابراين براي اينكه كاري كنيد كه آنها نام دامنه شما را به ياد بياورند، يكي از روش ها اين است كه آن را به گونه اي طراحي كنيد كه بتوان تلفظش كرد.

 

11) تا جايي كه مي توانيد، از نام شركت و يا برندتان استفاده كنيد

تا جايي كه مي توانيد نام شركت و يا برندتان را به عنوان نام دامنه خودتان انتخاب كنيد. انجام دادن اين كار مي تواند براي شما دو فايده مهم و اساسي زير را داشته باشد:

  • اولين فايده اين كار اين است كه موتورهاي جستجوگر گوگل رده بندي وب سايت شما را در رده بندي هاي بالاتري قرار مي دهند (به اين دليل كه همانطور كه گفته شد، اين رده بندي ها بر اساس قوانين و مقررات گوگل ايجاد شده است بنابراين آنها ترجيح مي دهند تا وب سايت هايي را كه نام دامنه شان با نام شركتشان يكي است را در رده بندي هاي بالايي قرار دهند)
  • دومين فايده اين كار اين است كه مشتريان براي اينكه نام برند شما را بدانند دچار سردرگمي نمي شوند و به راحتي مي توانند نام برند شما را از روي نام دامنه وب سايتتان تشخيص دهند (و در نتيجه مي توانند آن را به خاطر بسپارند!)

 

 

12) سعي كنيد در انتخاب كردن نام دامنه، از نام هاي دامنه ديگر تقليد نكنيد!

از نكته هاي خيلي مهم ديگري كه شما بايد در اين زمينه به آن توجه داشته باشيد اين است كه نام دامنه اي را براي وب سايتتان انتخاب كنيد كه تقليدي از نام هاي دامنه هاي ديگر نباشد.

بسياري از شركت ها هستند كه سعي مي كنند تا نام دامنه شان را شبيه به نام دامنه شركت هاي ديگر معروفي انتخاب كنند. در صورتي كه انجام دادن اين كار اصلا براي شما فايده اي ندارد. حتي ممكن است به ضررات هم تمام شود! به عنوان مثال، فرض كنيد كه شما تنها يك حرف به نام دامنه يك شركت خيلي معروف اضافه كرده باشيد. در اين صورت نه تنها نام دامنه شما هواداري پيدا نمي كند (به اين دليل كه همه مي فهمند كه شما از نام دامنه آن شركت معروف تقليد كرده ايد!) بلكه حتي ممكن است عده از افراد اين نام دامنه را با نام دامنه مربوط به شركت معروف تر اشتباه بگيرند بنابراين تمام افرادي كه قرار است مشتريان شما شوند هم مشتريان آن شركت شوند! بنابراين سعي كنيد وقتي كه مي خواهيد نام دامنه انتخاب كنيد از نام دامنه هيچ شركتي تقليد نكنيد!

 

13) سعي كنيد نام دامنه اي را براي خودتان انتخاب كنيد كه منحصر به فرد و جذاب باشد

از ديگر نكته هايي كه شما بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه نام دامنه اي را براي خودتان انتخاب كنيد كه منحصر به فرد باشد به گونه اي كه توجه مخاطبين را به خودش جلب كند. در اين صورت شانس شما براي بالا بردن تعداد مخاطبينتان بيشتر و بيشتر مي شود. در صورتي كه نام دامنه اي را براي خودتان انتخاب كنيد كه بسيار تكراري باشد به گونه اي كه افرادي كه آن را مي بينند احساس كنند كه مي توان تعداد بسياري از نام هاي دامنه مانند اين نام دامنه را پيدا كرد؛ نبايد انتظار داشته باشيد كه تعداد مخاطبين شما آن طور كه مي خواهيد افزايش پيدا كند. اما در صورتي كه نام دامنه اي را براي خودتان انتخاب كنيد كه منحصر به فرد باشد و به گونه اي ذهن مخاطبين و افرادي كه آن را مي خوانند به خودش جلب كند؛ احتمال اينكه افراد بيشتري به وب سايتتان مراجعه كنند و احتمال اينكه در نهايت مشتريان شما بيشتر شود بيشتر و بيشتر مي شود. پس موضوع منحصر به فرد بودن و جذاب بودن نام دامنه نيز از ديگر نكته هاي بسيار مهمي است كه بايد درنظر داشته باشيد

 

14) در صورت تمايل مي توانيد به جاي يك پسوند از چند پسوند استفاده كنيد

در بسياري از موارد براي اينكه كاري كنيد كه نام دامنه براي افرادي كه آن را مي خوانند جذاب تر باشد و احتمال اينكه آنها نام دامنه شما را بخوانند بيشتر شود، مي توانيد به جاي اينكه از يك پسوند استفاده كنيد، از چند پسوند استفاده كنيد. به عنوان مثال، مي توانيد وب سايت هايي توليد كنيد كه پسوند آنها علاوه بر .com، .org و .biz و .info هم باشد. در صورتي كه چنين كاري انجام دهيد، احتمال اينكه معروفيت وب سايت شما بيشتر شود و احتمال اينكه مشتريان بيشتري به آن توجه كنند بيشتر مي شود.

بنابراين يكي از نكته هاي خيلي مهم اين است كه نيازي نيست كه پسوند نام دامنه شما تنها به .com و يا هر پسوند ديگري ختم شده باشد. بلكه شما مي توانيد پسوندهاي مختلف ديگري را هم براي نام دامنه تان انتخاب كنيد و با توجه به اين پسوندها كاري كنيد كه ميزان جذابيت وب سايت شما و همچنين ميزان مشترياني كه وب سايت شما را مي بينند بيشتر شوند.

 

15) مراقب سوء استفاده هايي كه در اين زمينه مي شود باشيد

يكي ديگر از نكته هاي خيلي مهمي كه شما بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه مراقب باشيد كه از نام دامنه اي كه شما براي خودتان خريده ايد سوء استفاده نشده باشد. به عنوان مثال، فرض كنيد كه شما يك نام دامنه را از يك دامنه اي خريده ايد كه به تازگي منقضي شده است. در اين صورت شما بايد به سرعت چك كنيد و ببينيد كه آيا فرد يا افرادي كه قبلا صاحب اين نام دامنه بوده اند با وب سايت گوگل مشكلي نداشته اند؟ و يا اينكه كلا افرادي كه قبلا صاحب اين دامنه بوده اند، كارهايي انجام نداده اند كه از نظر بهينه سازي موتورهاي جتسجوگر گوگل مشكلاتي ايجاد كرده باشد؟ به عنوان مثال كارهايي نكرده اند كه منجر به ايجاد شدن مشكلاتي شود كه رده بندي اين وب سايت در ميان رده بندي هاي گوگل در رده هاي پاييني قرار گرفته باشد؟ و سوالاتي از اين قبيل. چون در صورتي كه دامنه اي كه شما خريداري كرده ايد مشكلي داشته باشد، اين مشكل گريبانگير شما مي شود بنابراين شما مجبور مي شويد كه مسئوليت تمام اين مشكلات را بر عهده بگيريد.

 

16) براي خريداري كردن دامنه، از سرويس مطمئني استفاده كنيد

از ديگر نكته هايي كه شما براي اينكه بتوانيد در كار انتخاب نام مناسب براي دامنه موفق شويد بايد به آن توجه كنيد اين است كه از سرويس هايي براي خريد نام دامنه استفاده كنيد كه اطمينان داريد كه اين سرويس ها سرويس هايي معتبر هستند. اين موضوع خيلي اهميت دارد به اين دليل كه شما براي نام دامنه اي كه انتخاب مي كنيد پول زيادي مي دهيد بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه اين نام دامنه ارزش پولي را كه مي خواهيد بدهيد داشته باشد! در حقيقت وقتي كه شما براي انتخاب كردن و خريدن دامنه از يك سرويس نامعتبري استفاده مي كنيد شانس اينكه بتوانيد در كارتان موفق شويد كم مي شود به اين دليل كه ممكن است سرويسي كه شما انتخاب كرده ايد نتواند به درستي پاسخگوي تمام نيازهايي باشد كه شما به عنوان فردي كه دامنه خريده است داريد. به عنوان مثال در صورتي كه از سرويس هاي نامعتبر براي انجام اين كار استفاده كنيد ممكن است به دليل نامعتبر بودن، مشكلات جدي در زمينه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر و مشكلات ديگري برايتان پيش بيايد. اما در صورتي كه از سرويس هاي معتبر استفاده كنيد چنين مشكلي نخواهيد داشت.

 

17) اطمينان حاصل كنيد كه دامنه تان هر چند وقت يك بار به روزرساني مي شود

اين موضوع يكي از مهم ترين و كليدي ترين موضوعاتي است كه شما در اين زمينه بايد حتما به آن توجه داشته باشيد. در صورتي كه نام دامنه اي خريداري مي كنيد، بايد حتما اين نكته را هم درنظر داشته باشيد كه اين نام دامنه شما بايد هر چند وقت يك بار به روز رساني شود. در صورتي كه نتوانيد اين نام دامنه را براي خودتان به روز رساني كنيد، بنابراين نام دامنه شما منقضي مي شود و با مشكلات متعددي مواجه مي شويد كه منجر به اين مي شوند كه تعداد مخاطبين و مشتريانتان بسيار بسيار كم مي شوند (در يك مدت كوتاه!)

البته اكثر سرويس هايي كه شما مي خواهيد از آنها نام دامنه خريداري كنيد سيستم به روز رساني نام دامنه به صورت اتوماتيك را دارند ولي شما بايد حتما اين گزينه را چك كنيد و حتما اطمينان حاصل كنيد كه دامنه اي كه براي خودتان انتخاب كرده ايد به صورت اتوماتيك به روز رساني مي شود. در غير اين صورت با مشكلات جدي مواجه خواهيد شد كه مي تواند ادامه كار را برايتان غيرممكن كند.

18) از ابزارهاي مختلف موجود در اينترنت استفاده كنيد تا نام هاي قابل قبول براي دامنه را پيدا كنيد

در اينترنت ابزارهاي مختلف زيادي هستند كه شما مي توانيد با استفاده از اين ابزارها نام هاي مناسب براي دامنه را انتخاب كنيد. وب سايت هاي مختلفي هستند كه شما مي توانيد به اين وب سايت ها مراجعه كرده و نام دامنه اي را كه درنظر داريد و مي خواهيد براي دامنه خودتان انتخاب كنيد در بخش هاي جستجوي اين وب سايت ها تايپ كنيد و اين وب سايت ها به شما خواهند گفت كه آيا نامي كه تايپ كرده ايد قابل قبول مي باشد يا خير (به عنوان مثال در صورتي كه يك نام دامنه از قبل گرفته شده باشد و يا اينكه به دلايلي استفاده از آن مجاز نباشد، در اين وب سايت هاي مشخص مي شود)

همچنين علاوه بر آن ابزارهاي ديگري نيز در اينترت وجود دارند كه مي توانيد از آنها به عنوان مشاوري براي انتخاب كردن نام دامنه مناسب استفاده كنيد. اين وب سايت ها نيز به گونه اي هستند كه با دادن نام شركت و اطلاعات ديگري خودشان بهترين نام ها را براي انتخاب به عنوان نام دامنه به شما ارايه مي كنند.

 

19) نام دامنه را براي مدت طولاني خريداري كنيد (مثلا 10 ساله)

از ديگر نكته هايي كه شما بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه نام دامنه را براي مدت زمان طولاني خريداري كنيد. اين موضوع از نظر بهينه سازي موتورهاي جستجوگر اهميت بسيار زيادي دارد. در حقيقت يكي از پارامترهاي مهمي كه ممكن است منجر شود كه كيفيت وب سايت شما در موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بالا برود، همين موضوع مدت زماني است دامنه را خريداري كرده ايد. تحقيقات نشان داده است كه موتورهاي جستجوگر به دنبال وب سايت ها و دامنه هايي هستند كه به مدت زمان طولاني تر خريداري شده اند. بنابراين در صورتي كه يك نام دامنه اي مدت زمان 5 ساله داشته باشد نسبت به نام دامنه اي كه مدت زمان 10 ساله داشته باشد در رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر گوگل شانس كمتري دارد. بنابراين خيلي مهم است كه نام دامنه را تا مي توانيد براي مدت زمان هاي طولاني تر خريداري كنيد. هرچقدر كه مدت زمان نام دامنه شما طولاني تر باشد مي توانيد اطمينان بيشتري داشته باشيد كه اين وب سايت از نظر بهينه سازي موتورهاي جستجوگر عملكرد بهتري دارد.

19 نكته براي انتخاب نام دامنه وب سايت (بخش اول)

۴۳ بازديد

 

19 نكته براي انتخاب نام دامنه وب سايت (بخش اول)

 

يكي از مهم ترين شيوه هاي بازاريابي در دنياي امروز بازاريابي با استفاده از وب سايت مي باشد. اما وقتي كه با استفاده از وب سايت بازاريابي مي كنيد، يكي از مهم ترين عواملي كه مي تواند بر روي افزايش و يا كاهش تعداد بازديدكنندگان از اين وب سايت اثري داشته باشد؛ عامل نامي است كه شما براي اين وب سايت انتخاب كرده ايد. در صورتي كه شما نام مناسبي را براي وب سايتتان انتخاب كنيد؛ تعداد زيادي از مشتريان هستند كه جلب وب سايت شما مي شوند اما در صورتي كه نامي كه براي وب سايتتان مورد استفاده قرار مي دهيد مناسب نباشد احتمال اينكه بتوانيد مشتريان زيادي را به خودتان جلب نماييد خيلي كمتر مي شود.

بنابراين نام وب سايت يا همان نام دامنه اي كه شما قرار است براي خودتان انتخاب كنيد يكي از پارامترهاي مهم و تاثيرگذار در كار شما مي باشد و مي تواند عاملي تعيين كننده در جلب كردن مشتريان (و يا برعكس، در دفع كردن آنها) باشد و شما بايد در انتخاب كردن اين نام دقت زيادي بكنيد. در اين پست قصد داريم تا 19 توصيه را كه شما به هنگام انتخاب كردن نام دامنه براي خودتان حتما بايد به آن توجه داشته باشيد؛ به شما ارائه كنيم.


1) نام دامنه بايد ساده باشد.

شما نبايد از نام هاي پيچيده براي اين كار استفاده كنيد. به عنوان مثال در نامي كه مورد استفاده قرار مي دهيد نبايد اعداد، كلماتي كه خواندن آنها سخت باشد و مواردي مانند آن را استفاده كنيد. يكي از مهم ترين قوانيني كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه نام هاي دامنه اي كه ساده هستند نام هاي دامنه اي هستند كه به ياد آوردن آنها هم آسان تر مي باشد. بنابراين بهتر است كه از نام هاي دامنه اي براي وب سايتتان استفاده كنيد كه ساده باشند بنابراين به ياد آوردن آنها آسان باشد. همچنين بهتر است كه براي كلماتي كه براي نام دامنه وب سايت مورد استفاده قرار مي دهيد، از كلماتي استفاده كنيد كه استفاده كردن از آنها مرسوم مي باشد. همچنين سعي كنيد از اعداد و ارقام در نام دامنه استفاده نكنيد و در نهايت سعي كنيد تا اين نام را از چند بخش ساده انتخاب كنيد. در صورتي كه مي توانيد، خيلي ساده نام شركتتان را بر روي تجارتتان قرار دهيد!

 

2) نام دامنه بهتر است كوتاه باشد.

نكته بعدي كه در انتخاب كردن نام دامنه بايد درنظر داشته باشيد اين است كه اين نام دامنه هرچقدر كه كوتاه تر باشد بهتر است. البته با اينكه قوانيني كه در اين زمينه موجود هستند به شما اين امكان را مي دهند كه از نام هاي دامنه اي استفاده كنيد كه داراي تعداد كاراكترهاي زيادي مي باشند ولي بهتر است كه از نام هاي دامنه كوتاه استفاده كنيد. استفاده كردن از نام هاي دامنه كوتاه براي شما داراي مزيت هاي زيادي مي باشد. يكي از بهترين مزيت هايي كه داشتن اين نام دامنه براي شما دارد اين است كه به خاطر سپردن آن براي افرادي كه آن را مي خوانند خيلي راحت مي باشد. به اين معني كه آنها به راحتي مي توانند اين نام دامنه را بخوانند بدون اينكه مشكلي برايشان پيش بيايد. اما در صورتي كه شما به جاي استفاده كردن از نام هاي دامنه كوتاه از نام هاي دامنه طولاني استفاده كنيد احتمال اينكه افرادي كه آن را مي بينند بتوانند آن را به خاطر بياورند خيلي كمتر مي شود. بنابراين استفاده كردن از نام هاي دامنه كوتاه منجر به اين مي شود كه شانس شما براي اينكه نام دامنه تان در ذهن مخاطبينتان بماند بيشتر شود.

3) نام دامنه بايد خودش گوياي مطلب باشد و نيازي به توضيح اضافي نداشته باشد

يكي ديگر از نكته هاي خيلي مهمي كه شما بايد به هنگام انتخاب كردن يك نام براي دامنه خودتان درنظر داشته باشيد اين است كه اين نام دامنه بايد به گونه اي باشد كه وقتي كه مخاطبين آن را خواندند بخش عمده آن چه را كه شما مي خواهيد بدانند بفهمند. به عبارت ديگر شما بايد هميشه يك نام دامنه اي را براي وب سايت خودتان انتخاب كنيد كه نيازي به توضيح خيلي كمي داشته باشد (و يا اصلا نياز به توضيح نداشته باشد!)

در صورتي كه نام دامنه اي كه شما براي خودتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه نياز به توضيح داشته باشد شما شانس داشتن مخاطبين را از دست مي دهيد. نام دامنه اي كه شما براي وب سايتتان مورد استفاده قرار داده ايد بايد به گونه اي باشد كه وقتي كه مخاطبين يك بار آن را خواندند، بتوانند اطلاعات زيادي را در رابطه با تجارت شما و برندتان و كاري كه انجام مي دهيد بدست بياورند و نياز نباشد كه اطلاعات بيشتر و مكمل را خودتان به آنها بدهيد.

4) براي انتخاب نام دامنه هميشه مشورت كنيد و به فيدبك هايي كه در اين رابطه به شما مي رسد توجه داشته باشيد

شما در انتخاب كردن نام دامنه تنها نيستيد. بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه مي توانيد براي اينكه انتخاب كنيد كه چه نام دامنه اي برايتان مناسب است، از ديگران هم مشورت بگيريد. در حقيقت نام دامنه اي كه شما مي خواهيد انتخاب كنيد براي انسان هايي است كه آنها هم از جنس بشر هستند (درست مثل شما!) بنابراين براي انتخاب كردن نام دامنه مي توانيد از آنها كمك بگيريد. همچنين مي توانيد به صورت آزمايشي اين نام دامنه را به برخي از مشتريان به صورت انتخابي بگوييد و از آنها بخواهيد كه در رابطه با كيفيت اين نام دامنه نظر بدهند و سپس به فيدبك هايي كه از آنها مي رسد توجه زيادي بكنيد چون اين فيدبك ها مي توانند يكي از بهترين و قابل اطمينان ترين منابعي باشند كه شما براي انتخاب نام اصلي از آنها استفاده مي كنيد. به اين دليل كه اين مشتريان هستند كه تعيين مي كنند كه كيفيت نام برند شما به چه شيوه اي مي باشد. بنابراين بايد از نظرات اين بخش از مشترياني كه به عنوان نمونه نام آزمايشي را به آنها گفته ايد، بيشتري استفاده را بكنيد.

5) از اعداد استفاده نكنيد

از ديگر نكته هايي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه هرگز در نام دامنه از عدد استفاده نكنيد. به اين دليل كه در صورتي كه بخواهيد از عدد استفاده كنيد اين كار منجر به اين مي شود كه افرادي كه مي خواهند اين نام هاي دامنه را به خاطر بياورند، كارشان سخت تر مي شد. و نهايتا شما تعداد زيادي از مشتريان را از دست خواهيد داد. بنابراين بهترين كار اين است كه به جاي اينكه در نام دامنه از عدد استفاده كنيد، سعي كنيد تا با استفاده از چند كلمه ساده و بدون هيچ گونه پيچيدگي، مقصود و منظورتان را برسانيد. استفاده كردن از عددها در نام دامنه باعث مي شود كه افرادي كه مي خواهند نام دامنه شما را بخوانند براي اينكه آن را به خاطر بياورند با سختي مواجه خواهند شد بنابراين شما شانس اينكه تعداد مشتريان بيشتري داشته باشيد را از دست خواهيد داد.

6) پسوند مناسب براي نام دامنه انتخاب كنيد

بر اساس تحقيقي كه در ماه نوامبر سال 2010 انجام شد؛ حدودا 90 ميليون نام دامنه در اينترنت وجود داشته اند كه با پسوند .com تمام مي شوند. همچنين حدودا 13 ميليون نام دامنه وجود داشته اند كه كه با پسوند .net تمام مي شوند و حدودا 9 ميليون نام دامنه وجود داشته اند كه با پسوند .org به اتمام مي رسند. البته علاوه بر همه اين ها، پسوندهاي ديگري نيز وجود دارند (مانند .biz و پسوندهاي ديگر) كه شما بايد از ميان اين پسوندها يكي را كه به نظرتان از همه بهتر است براي نام دامنه وب سايتتان انتخاب كنيد. بنابراين يك نكته مهمي كه شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام دامنه تان به آن توجه كنيد اين است كه از ميان اين پسوندها كداميك از پسوندها را انتخاب كنيد كه منجر به جلب بيشتر ميزان مشتري براي شما شود. البته انتخاب كردن پسوند مناسب براي وب سايتتان بستگي به سليقه خودتان و همچنين بستگي به وب سايتي دارد كه داريد. هركدام از انواع وب سايت ها بهتر است يك نوع پسوند داشته باشند كه شما بايد انتخاب كنيد كه چه نوع پسوندي براي وب سايتتان بهتر است. براي اينكه اطلاعات دقيقي را درباره اينكه براي نام دامنه تان استفاده از چه نوع پسوندي بهتر است داشته باشيد؛ مي توانيد به وب سايت هاي مختلفي كه در اين زمينه وجود دارند مراجعه كنيد.

7) به SEO توجه كنيد

وقتي كه شما يك وب سايت را طراحي مي كنيد، يكي از مهم ترين نكته هايي كه در رابطه با آن بايد مورد توجه قرار دهيد، بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا SEO مي باشد. بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يعني اينكه شما ياد بگيريد چكار كنيد كه وب سايت شما در ميان رتبه بندي وب سايت هاي ديگر در موتورهاي جستجوگر در رده بندي بالاتري قرار داشته باشد.

بنابراين وقتي كه مي خواهيد براي خودتان نام دامنه انتخاب كنيد بايد اين نكته را هم درنظر داشته باشيد كه نام دامنه اي كه انتخاب مي كنيد بايد به گونه اي باشد كه به وب سايت شما كمك كند تا در رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر در رده بندي بالاتري قرار بگيرد. يكي از ويژگي هايي كه چنين نام هاي دامنه اي بايد داشته باشند اين است كه با تجارتي كه داريد و با كاري كه انجام مي دهيد ارتباط داشته باشند. موتورهاي جستجوگر بررسي مي كنند و وب سايت هايي را در رده بندي هاي بالاتري قرار مي دهند كه داراي نام هاي ساده اي باشند و علاوه بر آن نام هايشان ارتباط مستقيم و معقولي با كاري كه انجام مي دهند داشته باشند. البته يك نكته مهم ديگري كه بايد در اين زمينه درنظر داشته باشيد اين است كه نام دامنه شما "پايان راه موتورهاي جستجوگر" نمي باشد و تنها يكي از چندين پارامتري است كه مي تواند بر روي چگونگي قرار گرفته رتبه بندي وب سايت شما تاثير داشته باشد.

8) نام دامنه اي  را انتخاب كنيد كه در يادها بماند

يكي ديگر از نكته هايي كه در اين زمينه بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه نامي كه شما براي وب سايتتان انتخاب مي كنيد بايد به شيوه اي باشد كه افرادي كه آن را مي بينند بتوانند با سرعت بيشتري آن را به ياد بياورند. اين موضوع از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد به اين دليل كه وقتي كه افرادي كه قرار است مشتريان شما شوند بتوانند اين نام را به خاطر بياورند، همين موضوع مي تواند تاثيرات بسيار بسيار شگرفي را بر روي جلب آنها و تبديل شدنشان به مشتريان دايمي داشته باشد. اما در صورتي كه آنها نتوانند نام دامنه شما را به خاطر بياورند، احتمال اينكه تعداد مشتريانتان زياد شود خيلي كمتر مي شود.

9) از كلماتي استفاده كنيد كه رايج تر هستند

خيلي مهم است كه شما كاري كنيد كه مشتريان و افرادي كه نام دامنه شما را مي خوانند بتوانند آن را به خاطر بسپارند. بنابراين در صورتي كه مي توانيد، كاري كنيد كه كلماتي كه در نام دامنه مورد استفاده قرار مي گيرند كلمات رايجي باشند. در صورتي كه براي انخاب كردن نام دامنه از كلماتي استفاده كنيد كه رايج نيستد احتمال اينكه مشتريان اين نام را به خاطر بسپارند كمتر مي شود. بنابراين در انتخاب كردن كلمات مناسب براي نام دامنه خيلي دقت كنيد.

در صورتي كه كلماتي كه شما براي نام دامنه انتخاب مي كنيد به قدري پيچيده باشند كه افرادي كه آن را مي خوانند حتي يادشان برود كه چگونه آن را هجي كنند؛ شانس شما براي اينكه مخاطبين زياد (و در نتيجه مشتريان زياد) داشته باشيد خيلي كم مي شود. بنابراين شما بايد از كلماتي استفاده كنيد كه علاوه بر ساده بودن به راحتي قابل هجي كردن هم باشند تا افرادي كه اين نام را مي بينند با هجي كردن درست كلمات بتوانند آن را به ياد بياورند. در اين صورت شانس موفقيت شما براي افزايش دادن تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان خيلي بالا مي رود.

8 توصيه براي ساخت يك وب سايت

۴۶ بازديد

 

8 توصيه براي ساخت يك وب سايت

 

اين روزها يكي از مهم ترين بخش هاي تجارت ها، بخش بازاريابي آنها مي باشد. در حقيقت مي توان گفت كه بازاريابي كردن اين روزها تبديل به يكي از اجزاي لاينفك تجارت ها شده است كه تجارت ها براي اينكه در كارشان موفق شوند حتما به آن احتياج دارند.

با پيشرفت علم و تكنولوژي و گستردگي دنياي ارتباطات و اطلاعات، استفاده از اينترنت براي بازاريابي كردن تبديل به يكي از بهترين شيوه هاي بازاريابي شده است. بنابراين اين روزها كمتر تجارتي را مي توان يافت كه براي بازاريابي كردن از اينترنت استفاده نكند!

با اينكه بازاريابي كردن با استفاده از اينترنت انواع مختلفي (مانند بازاريابي با استفاده از شبكه هاي مجازي و يا بازاريابي با استفاده از وب سايت ها و يا بازاريابي با استفاده از ايميل و غيره) دارد؛ ولي بازاريابي با استفاده از وب سايت جايگاه ويژه اي در ميان روش هاي مختلف بازاريابي دارد. به عبارت ديگر، اين روزها كمتر تجارتي را مي توانيد پيدا كنيد كه براي بازاريابي از روش بازاريابي با استفاده از وب سايت استفاده نكند.

وب سايت يك تجارت در حقيقت تعريف كننده هويت اين تجارت و برند مي باشد. وقتي كه شما يك تجارتي داريد كه مي خواهيد براي آن وب سايت طراحي كنيد، بايد تمام تلاش خودتان را بكنيد كه اين وب سايت به گونه اي طراحي شده باشد كه در نگاه اول افرادي كه به عنوان بازديدكننده به اين وب سايت مي آيند جلب آن شوند. در غير اين صورت مشتري به اصطلاح "پريده" است و شما هم نمي توانيد كاري بكنيد!

وب سايت يك تجارت از لحاظ مختلفي داراي اهميت مي باشد؛ به عنوان يكي از مثال هاي ساده و كاربردي از اثراتي كه وب سايت يك تجارت بر روي مشتريان دارد، لوگوي يك تجارت را در نظر بگيريد. شما بايد لوگوي تجارت و برند خودتان را در همان صفحه اول وب سايت به نمايش بگذاريد تا مشتريان و افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما بازديد مي كنند آن را ببينند. بنابراين لوگوي يك برند براي اولين بار توسط بسياري از مشتريان در وب سايت مشاهده مي شود. پس در صورتي كه وب سايت شما كيفيت پاييني داشته باشد و به گونه اي باشد كه بازديدكنندگان دوست داشته باشند تا هرچه زودتر اين وب سايت را ترك كنند؛ ناخودآگاه در ذهنشان از اين لوگو تصوير بدي خواهند داشت و اگر آن را در جاي ديگري ببينند، خاطره ديدن آن در اين وب سايت به يادشان مي آيد و به اين شيوه شما تعداد زيادي از مشتريان را از دست خواهيد داد! بنابراين شايسته است براي اينكه نظر مثبت آنها را به خود جلب كنيد، يك وب سايت باكيفيت طراحي نماييد. در اين پست قصد داريم تا 8 توصيه را براي شركت هايي كه مي خواهند براي تجارتشان وب سايتي طراحي كنند ارايه كنيم:

1) هدفتان را از طراحي وب سايت مشخص كنيد!

اولين نكته اي كه به هنگام طراحي كردن يك وب سايت بايد درنظر داشته باشيد اين است كه هدفتان را از طراحي كردن وب سايت مشخص كنيد. بايد براي خودتان مشخص كنيد كه از طراحي كردن اين وب سايت چه هدفي داريد؟

در حقيقت اينكه شما بخواهيد هدف كليتان را از طراحي وب سايت مشخص كنيد كافي نيست! شما بايد دقيقا مشخص كنيد كه هدف هاي جزئي و دقيقتان از طراحي كردن وب سايت چه مي باشد. سپس سعي كنيد تا بر اين اساس، كار طراحي را انجام دهيد. در اين صورت مي توانيد در كار طراحي وب سايت موفق شويد.

2) حتما براي معرفي كردن فرآورده ها و خدمات، از تصاوير و ويديوها استفاده كنيد

اصلا مهم نيست كه در كدام صنعت به فعاليت مي پردازيد. در هر صنعتي كه كار مي كنيد، براي اينكه فرآورده ها و يا خدماتتان را ارايه كنيد، بهتر است كه از تصاوير و ويديوهاي مربوطه استفاده كنيد. فراموش نكنيد كه يكي از مهم ترين روش هايي كه مي توانيد با استفاده از آن فرآورده اي (و يا خدماتي) را به مخاطبين و مشترياني كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند معرفي كنيد همين روش استفاده از تصاوير و ويديوها مي باشد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما شركتي هستيد كه قطعات كامپيوتري مي فروشيد. در صورتي كه در وب سايتتان از تصاوير مربوط به قطعات كامپيوتري استفاده كنيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان و بازديدكنندگان از وب سايت درك بهتري از آنچه كه قرار است به آنها ارايه بدهيد داشته باشند. به عنوان مثال با استفاده از تصاوير اين قطعات كامپيوتري و يا ويديوهايي درباره آنها مي توانيد كاري كنيد كه مشتريان زيادي جلب كار شما شوند و فرآورده هاي شما را بخرند.

فراموش نكنيد كه هرچقدر كه كاربران و مشتريان بهتر بتوانند فرآورده هايي كه شما ارايه مي كنيد را ببينند؛ بهتر اين فرآورده ها و محصولات را مي خرند بنابراين شانس شما براي فروش بيشتر خواهد شد.

3) وب سايت را به گونه اي طراحي كنيد كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند باشد

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه اين روزها طراحان وب سايت بايد به آن توجه داشته باشند اين است كه وب سايت هايي كه طراحي مي كنند به گونه اي باشند كه افرادي كه با استفاده از موبايل به اين وب سايت ها سر مي زنند هم بتوانند به همان اندازه افرادي كه با استفاده از كامپيوترهاي شخصي (ويندوز) و سيستم عامل هاي ديگر به اين وب سايت ها سر مي زنند، از وب سايت استفاده كنند. چنين وب سايتهايي وب سايت Mobile Responsive نام دارند. يعني وب سايتي كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند مي باشد. موضوع طراحي كردن وب سايت به شيوه كاربرپسند براي موبايل موضوعي بسيار مهم است به اين دليل كه اين روزها تعداد افرادي كه براي رفتن به اينترنت از موبايل استفاده مي كنند روز به روز در حال افزايش مي باشد.

4) به كيفيت محتوا توجه كنيد

از مهم ترين ويژگي هايي كه وب سايت شما بايد داشته باشد اين است كه محتواي آن بايد به گونه اي باشد كه براي استفاده كابران مناسب باشد. به عبارت ديگر شما براي اينكه وب سايتي پربازديدكننده داشته باشيد، بايد محتوايي باكيفيت براي آن توليد كنيد. در صورتي كه چنين محتوايي را براي وب سايتتان توليد كرديد، تعداد افرادي كه براي اينكه اين محتوا را بخوانند به وب سايت شما سر مي زنند زياد مي شود بنابراين اين افراد مي توانند تبديل به مشتريان دايمي و وفادار شما در آينده شوند.

اما در صورتي كه محتوايي كه براي وب سايتتان مورد استفاده قرار مي دهيد كيفيت مناسبي نداشته باشد، احتمال اينكه تعداد بازديدكنندگان آن زياد شود و در نهايت تعداد مشتريان شما افزايش پيدا كند كم مي شود. بنابراين بايد محتوايي را براي وب سايتتان انتخاب كنيد كه جالب و جذاب باشد. فراموش نكنيد كه اين وب سايت براي مخاطبين است و شما وظيفه داريد تا تمام تلاشتان را بكنيد تا نظر آنها به وب سايتتان جلب شود.

5) به مسائل ايمني وب سايتتان توجه زيادي بكنيد

از اين حقيقت ساده كه "ايمني" وب سايت شما موضوعي بسيار مهم است كه در صورتي كه به آن توجه نكنيد در خطر قرار دارد؛ هيچ گريزي نيست!

امروزه صدها وب سايت روزانه هك مي شوند. اين وب سايت ها شامل تمام انواع مختلف وب سايت ها، از وب سايت هاي كوچك گرفته تا وب سايت هاي بزرگ مي شوند. بنابراين يكي از مهم ترين نكته هايي كه براي موفقيت در زمينه بازاريابي با استفاده از وب سايت بايد در نظر داشته باشيد اين است كه به ايمني وب سايتتان توجه داشته باشيد. فراموش نكنيد كه هميشه خطر هك شدن وب سايتتان وجود دارد. حتي در صورتي كه شما يك وب سايت بسيار كوچكي داشته باشيد و فكر كنيد كه هيچ كس وب سايت كوچك شما را هك نمي كند؛ بازهم اشتباه مي كنيد! حتي در اين صورت هم احتمال اينكه اين وب سايت هك شود وجود دارد. در حقيقت تحقيقات نشان داده است كه تقريبا 43 درصد از جرايم اينترنتي جرايمي هستند كه مربوط به وب سايت هاي تجارت هاي كوچك مي باشند. بنابراين ايمني وب سايت يكي از مهم ترين نكته هايي است كه شما بايد در نظر داشته باشيد. پس به ايمني وب سايتتان اهميت دهيد و خودتان را براي احتمال ضعيف هك شدگي آماده كنيد.

6) به SEO وب سايت توجه كنيد

از مهم ترين پارامترهايي كه شما براي موفقيت در كار بازاريابي با استفاده از وب سايت بايد به آن توجه كنيد اين است كه موضوع "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" را درنظر بگيريد. موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجوگر ممكن است براي بسياري از افراد آشنا باشد. ولي حقيقت اين است كه اهميتي كه بالا رفتن رده بندي وب سايت شما در ميان وب سايت هاي ديگر براي بالا بردن كيفيت بازاريابي شما با استفاده از اين وب سايت دارد، بسيار بيشتر از چيزي است كه شما فكرش را مي كرده ايد. در حقيقت هر چقدر كه رده بندي وب سايت شما در ميان وب سايت هاي ديگر در موتورهاي جستجوگر بالاتر باشد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد افرادي كه وب سايتتان را مي بينند بيشتر شوند بنابراين مي توان گفت كه احتمال اينكه در بازاريابي با استفاده از وب سايت موفق تر شويد بيشتر شود. بنابراين بايد سعي كنيد كارهايي انجام دهيد كه كيفيت SEO وب سايت شما را بالاتر ببرد و كاري كند كه وب سايت شما در رده بندي هاي بالاتري در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر قرار داشته باشد.

7) تمام بخش هاي وب سايت را مشابه با هم طراحي كنيد

يكي از بزرگترين اشتباهاتي كه شما ممكن است به هنگام طراحي كردن وب سايت انجام دهيد اين است كه بخش هاي مختلف وب سايت را شبيه به هم طراحي نكنيد. در صورتي كه بايد تمام صفحه هاي مختلف يك وب سايت داراي طراحي هاي يكساني باشند. به عنوان مثال در صورتي كه صفحه اصلي (كه به آن هوم پيج گفته مي شود) داراي طراحي متفاوتي با صفحه مربوط به فروش وب سايت باشد؛ در اين صورت اين عدم تطبيق شيوه هاي مختلف طراحي باعث مي شود كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند ممكن است اين وب سايت را رها كنند و به سراغ وب سايت ديگري بروند. اين در صورتي است كه اگر يك طراحي يكسان داشته باشيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه اين طراحي بر روي افرادي كه از وب سايت شما بازديد مي كنند اثر مناسبي داشته باشد و همين موضوع سبب شود كه تعداد افرادي كه مشتري شما مي شوند بيشتر شود. بنابراين شما بايد سعي كنيد كاري كنيد كه تمام پارامترهاي طراحي (از قبيل زمان لود شدن و نوع رنگي كه استفاده مي كنيد و همچنين نوع نوشته ها و غيره) در تمام بخش هاي مختلف طراحي يكسان باشد.

8) وب سايت را به گونه اي طراحي كنيد كه زمان لود شدن سريع باشد

سرعت وب سايت يكي از مهم ترين و كليدي ترين عواملي است كه مي تواند بر روي عملكرد وب سايت تاثير داشته باشد. تحقيقات ثابت كرده است كه وب سايت هايي كه تنها به ميزان بسيار كمي از وب سايت هاي ديگر سريع تر لود مي شوند از نظر تعداد بازديدكنندگان بسيار بهتر عمل مي كنند. فراموش نكنيد كه مشتريان و افرادي كه بازديدكنندگان وب سايت شما مي شوند وقت ندارند صبر كنند كه وب سايت شما بالا بيايد و ممكن است در صورتي كه زمان بالا آمدن وب سايت شما طولاني شد، آنها كار را رها كنند و به سراغ وب سايت ديگري بروند. بنابراين حتما در نظر داشته باشيد كه وب سايت را طوري طراحي كنيد كه سرعت لود شدن يا بالا آمدن آن سريع باشد. به خاطر داشته باشيد كه به ازاي هر چند صدم ثانيه سرعت لود بيشتر، مي توانيد ده ها و ده ها و شايد صدها مشتري جديد به تجارتتان اضافه كنيد!