8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش دوم)

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

8 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO وب سايت (بخش دوم)

۴۷ بازديد

5) وب سايت را به شيوه اي طراحي كنيد كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند باشد

اين يك حقيقت است كه تعداد افرادي كه اين روزها براي رفتن به وب سايت هاي مختلف به جاي لپ تاپ از موبايل استفاده مي كنند در حال افزايش مي باشد. بنابراين يكي ديگر از ويژگي هايي كه يك وب سايت مناسب بايد داشته باشد اين است كه براي افرادي كه مي خواهند با استفاده از گوشي هاي موبايل به وب سايت شما بروند كاربرپسند باشد. اين موضوع داراي اهميت بسيار ويژه اي است به اين دليل كه امروزه تعداد افرادي كه مي خواهند با استفاده از موبايل به وب سايت ها بروند روز به روز در حال افزايش مي باشد. بنابراين در صورتي كه وب سايتي كه شما طراحي كرده ايد به گونه اي باشد كه كاربران موبايل نتوانند به درستي از آن استفاده كنند شانس شما براي اينكه تعداد مخاطبينتان را بيشتر كنيد زياد مي شود.

بسياري از وب سايت ها هستند كه داراي طراحي هاي بسيار زيبا هستند و مطالب جذابي در آنها وجود دارد. همچنين سرعت بالا آمدن اين وب سايت ها هم بسيار بالا است ولي مشكل بزرگ آنها اين است كه براي اينكه براي كاربراني كه با استفاده از موبايل هايشان به اين وب سايت ها مي روند كاربرپسند نمي باشند. به عبارت ديگر اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه شما نمي توانيد تمام ويژگي هايي را كه با استفاده از ويندوز در اختيار داريد با استفاده از موبايل هم در اختيار داشته باشيد. بسياري از منوها و بسياري از بخش هاي اين وب سايت ها هستند كه شما نمي توانيد با استفاده از موبايل به اين بخش ها سر بزنيد بنابراين افرادي كه مي خواهند براي بازديد كردن از اين وب سايت ها از موبايل استفاده كنند نمي توانند آن طور كه بايد و شايد از تمام مزيت هاي اين وب سايت استفاده كنند. بنابراين ممكن است افرادي كه با استفاده از موبايل به اين وب سايت ها مي روند در بخش هايي مانند انتخاب كردن كالاي مورد نظر براي خريد و يا بررسي كردن ويژگي هايي كه اين كالا دارد دچار مشكل شوند و مجبور شوند كه براي اينكه تمام ويژگي هاي كالاي مورد نظرشان را ببينند به لپ تاپ و يا كامپيوتر شخصي مراجعه كنند و سعي كنند تا از اين طريق كار را انجام دهند و از آن جايي كه همانطور كه در بالا اشاره شد 60 درصد از افرادي كه به اينترنت مي روند در حقيقت با استفاده از موبايل اين كار را انجام مي دهند؛ ممكن است بخش زيادي از آنها چنين امكاني را نداشته باشند يا اصلا حوصله اي براي رفتن به اين وب سايت با استفاده از لپ تاپ و كامپيوتر و ويندوز نداشته باشند. بنابراين وب سايت شما را رها مي كنند و به سراغ يك وب سايت ديگر مي روند.

يكي ديگر از نكته هاي بسيار مهم در اين رابطه اين است كه خود الگوريتم گوگل نيز به دنبال وب سايت هايي مي گردد كه براي كاربران موبايل بهينه سازي شده اند. به عبارت ديگر در صورتي كه شما وب سايتتان را به گونه اي بهينه سازي كنيد كه براي افرادي كه با استفاده از موبايل بازديدكننده وب سايت شما مي باشند هم به همان اندازه افرادي كه با استفاده از لپ تاپ و كامپيوترهاي معمولي وارد سايتتان مي شوند مزيت داشته باشد؛ گوگل اين موضوع را به خوبي مي فهمد بنابراين وب سايت شما را در مقايسه با وب سايت هاي ديگر در رده بندي هاي بالاتري قرار مي دهد. همين موضوع باعث مي شود كه وب سايت شما از نظر SEO داراي عملكرد بهتري باشد.

6) صفحه "تماس با ما" ي مناسبي طراح كنيد

از ديگر نكته هايي كه شما حتما بايد به آن توجه كنيد اين است كه يك صفحه تماس با ماي مناسبي براي وب سايتتان تهيه كنيد. اين موضوع خيلي اهميت دارد به اين دليل كه با فرض اينكه بازديدكنندگان از وب سايت شما يكي از محصولات و يا خدماتي كه شما قرار است به آنها ارايه كنيد را قبول كنند و تصميم بگيرند كه تبديل به مشتريان دايم شما شوند؛ نمي دانند كه بايد چطور با شما ارتباط برقرار كنند. بنابراين شما بايد تمام اطلاعات مرتبط با تماس با شركتتان را در وب سايتتان براي آنها مشخص كنيد تا آنها بتوانند از اين اطلاعات به خوبي استفاده كنند. همچنين شما بايد تمام اين اطلاعات را به صورت دقيق و كاملا شفاف و واضح براي آنها ارايه كنيد:

  • در صورتي كه شركت شما يك يا چند شعبه حضوري دارد؛ شما بايد به طور شفاف آدرس دقيق اين شركت را بيان كنيد
  • شما بايد شماره هاي تماس شركت را به صورت دقيق و تمام و كمال در صفحه تماس قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه اين شماره ها كار مي كنند
  • شما بايد آدرس ايميل و يا آدرس شبكه هاي اجتماعي (در صورت وجود) مربوط به شركتتان را به طور دقيق و كامل بيان كنيد.

در صورتي كه شما آدرس درستي در صفحه تماس با ما وارد نكنيد و يا اينكه اصلا آدرس ندهيد؛ يكي از بزرگترين اشتباهاتي را كه ممكن است در اين رابطه وجود داشته باشد مرتكب شده ايد! به اين دليل كه اين كار باعث مي شود كه نه تنها مشتريان نمي دانند از شما خريد كنند؛ بلكه ممكن است آنها اعتماد خودشان را به اين وب سايت از دست بدهند و يا حتي ممكن است فكر كنند كه اين وب سايت شما يك وب سايت جعلي است (چون در صورتي كه يك وب سايت معتبري بود حتما آدرس مناسبي داشت!) اين موضوع ممكن است براي شما خيلي گران تمام شود (ممكن است افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما بازديد مي كنند با استفاده از دستگاه هايشان وب سايت شما را گزارش كنند براي اينكه فكر مي كنند كه اين وب سايت يك كلاهبرداري است! چه چيزي بدتر از اينكه تنها براي اينكه شما "فراموش" كرده ايد كه آدرس مكان و يا شماره تلفن و ايميلتان را در اين وب سايت قرار دهيد؛ شما را گزارش دهند!

7) از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد و وب سايتتان را در اين شبكه هاي اجتماعي تبليغ كنيد

يكي ديگر از روش هايي كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان را افزايش دهيد اين است كه از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد و با استفاده از آنها وب سايتتان را تبليغ كنيد. استفاده از شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي موضوع بسيار مهمي است و معمولا توصيه مي شود كه شركت ها براي بازاريابي از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنند. اما يكي از نكته هايي كه معمولا كمتر كسي درباره شبكه هاي اجتماعي و كاربرد آنها براي بالا بردن تعداد بازديدكنندگان وب سايت مي دانند اين است كه در صورتي كه افرادي در شبكه هاي اجتماعيشان به وب سايت شما لينك دهند، كيفيت SEO وب سايتتان را بالا ببريد!

بله! درست شنيديد! شما مي توانيد با استفاده از شبكه هاي اجتماعي كاري كنيد كه كيفيت رده بندي وب سايت شما در ميان رتبه بندي هاي گوگل افزايش پيدا كند. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما در اكانت توييتر خودتان يك اينفوگرافيكي را به اشتراك مي گذاريد كه در كنار اين اينفوگرافيك لينك مربوط به وب سايتتان وجود دارد. در اين صورت اگر تعداد افرادي كه اين اينفوگرافيك را كه در توييتر شما به اشتراك گذاشته شده است با دوستان خود به اشتراك بگذارند زياد شود؛ شانس شما براي اينكه كيفيت SEO اين وب سايت افزايش پيدا كند بيشتر مي شود.

بنابراين يكي از شيوه هايي كه شما مي توانيد با استفاده از اين شيوه كيفيت رده بندي وب سايت خودتان را در ميان رتبه بندي هاي شبكه هاي اجتماعي افزايش دهيد اين است كه وب سايتتان را در يكي از شبكه هاي اجتماعي كه با استفاده از آن به بازاريابي مي پردازيد (به عنوان مثال توييتر يا اينستاگرام و يا هر شبكه اجتماعي ديگري) به اشتراك بگذاريد و سعي كنيد تا كاري كنيد كه ديگران مطالب شما در شبكه هاي اجتماعي را به اشتراك بگذارند. در اين صورت مي توانيد انتظار داشته باشيد كه در طول مدت كوتاهي، تعداد بازديدكنندگان از وب سايت شما افزايش بسيار زيادي داشته باشد.

همچنين وقتي كه شما لينك مربوط به وب سايت خودتان را در شبكه هاي اجتماعي قرار مي دهيد تمام افرادي كه شما را فالو مي كنند هم مي توانند اين لينك را ببينند. بنابراين شانس اينكه اين افراد بيشتر به وب سايت شما سر بزنند بيشتر مي شود چون تعدادي از افراد كه حتي ممكن است اصلا آشنايي با وب سايت شما نداشته باشند و اصلا ندانند كه شما هم وب سايت داريد و فقط شما را از طريق شبكه هاي اجتماعي دنبال مي كنند نيز با وب سايت شما آشنا مي شوند و در نتيجه مي توانيد به عنوان بازديدكنندگان جديد روي اين افراد حساب كنيد. به عنوان مثال مي توانيد لينك وب سايت خودتان را در بيوي اينستاگرام قرار دهيد. در اين صورت تمام افرادي كه از صفحه اينستاگرام شما بازديد مي كنند اين لينك را مي بينند.

8) از ويديو استفاده كنيد

اين روزها يكي از مهم ترين و پركاربردترين انواع محتوا كه براي بازاريابي مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ويديو مي باشد. بازاريابي با استفاده از ويديو يكي از مهم ترين و جذاب ترين روش هايي است كه بازاريابان با استفاده از آن مي توانند مشتريان زيادي را به سمت خودشان جلب كنند. استفاده كردن از ويديوها در شبكه هاي اجتماعي مختلف روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود و تعداد افرادي كه در اين شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي كردن از ويديو استفاده مي كنند روز به روز بيشتر مي شوند. در وب سايت ها نيز داستان به همين منوال است و شما به عنوان يك بازارياب براي اينكه بتوانيد كار بازاريابي را به خوبي انجام دهيد بايد حتما از ويديوها استفاده كنيد. استفاده كردن از ويديوها به شما كمك مي كند تا ميزان ترافيك زيادي را به سمت وب سايت خودتان سرازير كنيد.

تحقيقات زيادي در اين رابطه انجام گرفته است كه نشان داده است كه وب سايت هايي كه در آنها از ويديو استفاده مي شود نسبت به وب سايت هايي كه در آنها ويديو مورد استفاده قرار نمي گيرد خيلي بهتر عمل مي كنند. ويديوهايي كه شما مي توانيد در وب سايت هايتان آپلود كنيد مي توانند براي معرفي كردن محصولاتي كه قرار است به بازديدكنندگان ارايه كنيد كمك زيادي به شما بكنند. شما با استفاده از اين ويديوها مي توانيد درك مناسبي از آن چه كه قرار است به آنها بدهيد را برايشان ايجاد كنيد. اين كار همچنين باعث مي شود تا رده بندي وب سايت شما در ميان رتبه بندي هاي موتورهاي جستجوگر مانند گوگل افزايش پيدا كند به اين دليل كه وب سايت هايي مانند گوگل طوري برنامه ريزي شده اند كه به وب سايت هايي كه در اين وب سايت ها ويديو وجود دارد اهميت زيادي مي دهند. بنابراين شما با پست كردن ويديوهايي هرچند با مدت زمان كوتاه مي توانيد به سرعت ميزان ترافيك خودتان را بالا ببريد. اما يك نكته بسيار مهم كه بايد حتما درنظر داشته باشيد اين است كه ويژگي هاي ويديوهايي كه قرار است آنها را آپلود كنيد تاثيرات زيادي در كيفيت كار بازاريابي شما دارد. به عنوان مثال در صورتي كه شما به كيفيت ويديوهايي كه قرار است آپلود كنيد توجهي نداشته باشيد شانس اينكه مشتريان زيادي را به خودتان جلب كنيد كمتر مي شود و يا در صورتي كه ويديوهايي كه شما آپلود مي كنيد به گونه اي باشند كه باعث شوند كه سرعت وب سايت شما كاهش پيدا كند، در اين صورت باز هم شانستان براي موفقيت در اين زمينه كم مي شود. علاوه بر آن بايد اطمينان حاصل كنيد كه ويديوهايي كه آپلود مي كنيد با كاري كه انجام مي دهيد ارتباط مستقيمي دارند. بنابراين به هنگام آپلود كردن ويديوها يكي از مهم ترين نكته ها اين است كه بررسي كنيد كه آيا ويديويي كه قرار است آپلود كنيد ويژگي هايي لازم براي اينكه بهترين اثرگذاري را داشته باشد دارا مي باشد يا خير.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.