آرشیو مهر ماه 1399

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

چگونه SEO به بازاريابي ديجيتالي يك شركت كمك مي كند؟

۵۱ بازديد

 

چگونه SEO به بازاريابي ديجيتالي يك شركت كمك مي كند؟

 

همه ما مي دانيم كه امروزه تجارت ها به بازاريابي نياز دارند. البته بازاريابي انواع مختلفي دارد كه بازاريابي ديجيتال يا Digital Marketing در سال 2020 پرارزش ترين و كاربردي ترين آن است. بنابراين درك اينكه تجارتي بدون اينكه بازاريابي ديجيتالي را انجام بدهد بتواند در كار خود موفق شود كمي سخت است! از طرفي بازاريابي ديجيتالي به روش هاي مختلفي انجام مي شود مانند بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي با استفاده از ايميل و بازاريابي با استفاده از وب سايت و غيره. كه از ميان اين انواع بازاريابي ها، بازاريابي با استفاده از وب سايت از همه پايه اي تر و اصولي تر مي باشد. به عبارت ديگر، امروزه كمتر تجارتي را مي توان يافت كه براي خودش وب سايتي نداشته باشد! تمام تجارت ها براي خودشان وب سايت دارند و سعي مي كنند از اين روش براي بازاريابي كردن استفاده كنند. يكي از مهم ترين نكته هايي كه تجارت ها به هنگام بازاريابي با استفاده از وب سايت بايد به آن توجه كنند اين است كه كاري كنند كه وب سايتشان در ميان وب سايت هاي ديگري كه در اين رابطه قرار دارند به هنگامي كه فردي درباره اين وب سايت موضوعي را جستجو مي كند در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد. به عبارت ديگر در صورتي كه دو وب سايت درباره يك موضوع وجود داشته باشند كه مربوط به دو شركت باشند كه با همديگر رقيب هستند؛ شركتي موفق تر است كه وب سايتش نسبت به وب سايت هاي ديگر در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتي كه وب سايت مربوط به شركت اول در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجو در صفحه اول قرار بگيرد و وب سايت شركت دوم در صفحه پنجم قرار داشته باشد؛ شانس اينكه افرادي كه كلمات و يا عبارت هايي را مورد جستجو قرار مي دهند كه در رابطه با اين شركت ها مي باشد بيشتر به وب سايتي سر بزنند كه مربوط به شركت اول باشد خيلي بيشتر مي شود. بنابراين بحثي به نام SEO يا بهينه سازي موتورهاي جستجوگر مطرح مي شود و شركت ها براي اينكه در كار تجارت الكترونيكي موفق تر شوند بايد سعي كنند تا حتما اين موضوع را درنظر داشته باشند. بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا همان SEO به شيوه هاي زير مي تواند به بالا بردن تعداد مخاطبين يك تجارت و به طور كلي به افزايش كيفيت كار يك تجارت كمك كند:

1) باعث افزايش تعداد افرادي مي شود كه اين وب سايت را مي بينند

در صورتي كه رده بندي وب سايت شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر بالا باشد به اين معني است كه احتمال اينكه وب سايت شما توسط كاربران ديده شود زياد است. به اين دليل كه همانطور كه در بالا اشاره كرديم، در صورتي كه وقتي كه فردي عبارت و يا كلمه اي را در اينترنت جستجو كند كه اين عبارت و كلمه مرتبط با كار شما باشد؛ در اين صورت اگر شما از نظر SEO خوب عمل كرده باشيد؛ احتمال اينكه وب سايت شما را ببينند نسبت به زماني كه عملكرد ضعيفي در SEO داشته باشيد خيلي بيشتر مي شود. از آنجايي كه وقتي كه وب سايت شما ديده شود احتمال اينكه نام برند شما را بيشتر به خاطر مي سپارند هم بيشتر مي شود (هرچند كه ممكن است حتي بر روي اين وب سايت كليك هم نكنند) بنابراين احتمال اينكه بار ديگر دوباره به ياد برند شما بيفتند بيشتر مي شود؛ بنابراين SEO مي تواند به اين شيوه كمك كند تا مشتريان بيشتري داشته باشيد.

2) باعث افزايش ميزان ترافيك وب سايت شما مي شود

از ديگر مزيت هاي SEO اين است كه باعث مي شود كه تعداد افرادي كه به وب سايت شما سر مي زنند بيشتر شود. اين موضوع كاملا واضح است و نتيجه بالا بودن رده بندي وب سايت شما در ميان موتورهاي جستجوگر مي باشد. در صورتي كه وب سايت شما در ميان موتورهاي جستجوگر بهتر عمل كند، احتمال اينكه تعداد افرادي كه به وب سايت شما سر مي زنند زياد باشند خيلي بيشتر از زماني است كه وب سايت شما در صفحه هاي نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر در صفحه هاي آخر قرار داشته باشد! بنابراين مي توان گفت كه به عنوان يك نتيجه مستقيم از بالا رفتن رتبه بندي وب سايت در ميان رده بندي هاي وب سايت هاي مختلف از نظر موتورهاي جستجوگر بايد اين موضوع را قبول كرد كه رعايت كردن نكات اساسي SEO باعث بالا رفتن ترافيك وب سايت مي شود.

3) باعث افزايش ميزان اعتبار وب سايت شما مي شود

موضوع اعتبار وب سايت موضوع جديدي است كه روز به روز بر اهميت آن افزوده مي شود. وقتي كه شما وب سايتي داشته باشيد كه معتبر باشد؛ اين موضوع بدان معني است كه اعتماد موتورهاي جستجوگر ديگر به وب سايت شما هم بيشتر مي شود بنابراين اين موتورهاي جستجوگر هم شما را در رده بندي هاي خودشان در رتبه هاي بالايي قرار مي دهند. بنابراين يكي از مهم ترين و كليدي ترين كمك هايي كه SEO به وب سايت شما مي كند اين است كه باعث مي شود تا ميزان اعتبار وب سايت شما در اينترنت بالا برود و در نتيجه در موتورهاي جستجوگر ديگر نيز همين اهميت به وب سايت شما داده مي شود.

نتيجه گيري

با توجه به بحث فوق مي توان اين گونه نتيجه گرفت كه انجام دادن كارهايي كه باعث بهبود كيفت SEO براي وب سايت شما مي شود مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي كيفيت بازاريابي شما داشته باشد و همچنين به طور كلي SEO مي تواند يكي از عوامل بسيار مهم و كليدي در موفق شدن تجارت شما باشد و در صورتي كه در SEO عملكرد خوبي داشته باشيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد مخاطبينتان افزايش قابل توجهي داشته باشد. در نهايت بايد توجه شما را به اين نكته بسيار مهم و كليدي جلب كنيم كه وقت و انرژي كه شما صرف پرداختن به موضوع SEO مي كنيد ارزشش را دارد!

4 ترفند 100 درصد موثر براي بالا بردن كيفيت وب سايت در SEO

۵۱ بازديد

 

4 ترفند 100 درصد موثر براي بالا بردن كيفيت وب سايت در SEO

 

بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا SEO موضوعي است كه امروزه تمام تجارت ها براي اينكه كيفيت بازاريابي خودشان را ارتقا دهند بايد به آن توجه كنند. تجارت هايي كه از نظر SEO بهتر عمل مي كنند؛ وب سايتشان در ميان رده بندي هايي كه موتورهاي جستجوگر از جمله گوگل از وب سايت هاي مرتبط با آنها انجام مي دهد در رتبه بندي هاي بالاتري قرار مي گيرد بنابراين مي توانند انتظار داشته باشند كه تعداد مخاطبين بيشتري داشته باشند. در اين صورت است كه وب سايت هايي كه نمي دانند كه اصول بهينه سازي موتورهاي جستجوگر چيست و يا اينكه اين اصول را رعايت نمي كنند يا ناديده مي گيرند؛ وب سايت هايي هستند كه وقتي كه كاربري كلمه و يا عبارتي را كه مرتبط با وب سايت آنها مي باشد جستجو مي كند؛ احتمال اينكه وب سايت آنها را ببيند خيلي كم است به اين دليل كه گوگل و يا موتورهاي جستجوگر ديگر به اين وب سايت ها جايگاه بالايي در ميان رده بندي هايش نداده است بنابراين تعداد مخاطبين آنها كم مي شود. بنابراين توجه كردن به اينكه اصول SEO چيست و چگونه بايد كيفيت وب سايت را از اين نظر بالا برد خيلي اهميت دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم تا 4 ترفند بسيار كليدي و تاثيرگذار را كه توجه كردن به آنها مي تواند منجر به بالا رفتن رتبه بندي هاي وب سايت شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر مختلف شود به شما ارايه كنيم.

1) به اندازه تصاويري كه در وب سايت آپلود مي كنيد توجه كنيد

يكي از پارامترهاي بسيار بسيار تاثيرگذاري كه مي تواند كيفيت وب سايت شما را از نظر بهينه سازي موتورهاي جستجوگر تا حد بسيار زيادي تحت تاثير قرار دهد؛ سرعت وب سايت شما مي باشد. وب سايت هايي كه زمان بالا آمدن آنها سريع تر است نسبت به وب سايت هايي كه زمان بيشتري طول مي كشد تا بالا بيايند عملكرد به مراتب بالاتري از نظر موتورهاي جستجوگر دارند. از آن جايي كه يكي از عوامل بسيار مهم و تاثيرگذار در سرعت لود شدن يك وب سايت، عامل حجم تصاوير است؛ بنابراين شما بايد سعي كنيد تا براي اينكه سرعت لود شدن وب سايتتان افزايش پيدا كند؛ از حجم تصاويري كه در وب سايت قرار مي دهيد بكاهيد. البته يك نكته خيلي مهمي كه در اين رابطه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه شما هرگز نبايد كيفيت تصاوير را فداي حجم تصاوير بكنيد. در حقيقت بهتر است كه تصاوير را با همان اندازه اصلي كه دارند آپلود كنيد و براي اينكه به كيفيت بهتري برسيد؛ لازم نيست كه حجم آنها را افزايش دهيد. چون در صورتي كه چنين كاري را انجام دهيد با اينكه ممكن است تصاوير باكيفيت تري داشته باشيد ولي اشكال كار اينجاست كه ممكن است اين موضوع به قيمت پايين آمدن سرعت لود شدن وب سايت شما تمام شود و اين اصلا خوب نيست!

2) به فرمت تصاوير هم توجه كنيد!

اصلا نيازي نسيت كه شما براي اينكه تصاوير باكيفيتي داشته باشيد از فرمت هايي استفاده كنيد كه باعث شود كه سرعت وب سايتتان پايين بيايد. در حقيقت بهتر است كه از همان فرمت هايي براي تصاوير استفاده كنيد كه فرمت هاي اصلي تصاوير هستند. به عنوان مثال مي توانيد تصاوير خودتان را با فرمت هايي نظير فرمت JPEG و يا PNG و فرمت هايي مانند اين فرمت آپلود كنيد. استفاده از اين فرمت ها علاوه بر اينكه باعث نمي شوند كه سرعت وب سايت شما پايين بيايد؛ بلكه معمولا موتورهاي جستجو استفاده از اين فرمت ها را بيشتر مي پسندند.

3) براي فايل هايي كه آپلود مي كنيد نام مناسبي انتخاب كنيد

يكي ديگر از نكته هاي خيلي مهمي كه شما به عنوان تجارتي كه مي خواهد وب سايتش در ميان موتورهاي جستجوگر در مقايسه با وب سايت هاي ديگر از رده بندي هاي بالاتري برخوردار باشد بايد به آن توجه كنيد اين است كه بايد براي فايل هايي كه به عنوان فايل هاي تصاوير در وب سايت ها آپلود مي كنيد نامي انتخاب كنيد. اين موضوع بسيار اهميت دارد به اين دليل كه معمولا يكي از پارامترهاي مهمي كه وب سايت هاي مربوط به موتورهاي جستجوگر به آن توجه مي كنند داشتن و نداشتن نام فايل هاي است كه شما در وب سايت خودتان آپلود كرده ايد. ممكن است قرار دادن نام براي تصاويري كه در وب سايتتان قرار مي دهيد تاثير چنداني را بر روي زماني كه به اين كار اختصاص مي دهيد نداشته باشد (ممكن است اين كار تنها چند ثانيه از زمان شما را بگيرد) اما حقيقت اين است كه همين زمان كم مي تواند تفاوت بسيار زيادي را در ميزان رده بندي وب سايت شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر ايجاد كند.

4) از كلمات كليدي مناسبي استفاده كنيد

چهارمين و آخرين نكته (كه البته به هيچ عنوان نبايد آن را به عنوان كم اهميت ترين نكته در نظر گرفت!!!) اين است كه شما بايد براي اينكه در SEO عملكرد مناسبي داشته باشيد؛ از كلمات كليدي مناسبي استفاده كنيد. تحقيقاتي كه در زمينه عوامل موثر بر روي SEO انجام گرفته است نشان داده است كه وب سايت هايي كه از كلمات كليدي مناسبي استفاده مي كنند نسبت به وب سايت هايي كه به اين موضوع توجه زيادي نمي كنند خيلي موفق تر عمل مي كنند. كلمات كليدي كه شما مي خواهيد براي ارايه كردن به وب سايت هايي مانند گوگل و موتورهاي جستجوگر ديگر استفاده كنيد بايد كلماتي باشند كه بيشترين ارتباط را با تجارت شما و كاري كه مي خواهيد انجام دهيد داشته باشند. الگوريتم هاي جستجوگر گوگل به گونه اي هستند كه خودشان به صورت اتوماتيك بررسي مي كنند كه آيا كلمات كليدي كه توسط اين وب سايت ها انتخاب شده است به اندازه كافي با محتواي اصلي و چارچوب اين وب سايت ها مرتبط مي باشد يا خير و در صورتي كه اين كلمات ارتباط چنداني با محتواي وب سايت نداشته باشند احتمال موفقيت شما كم مي شود.