آرشیو بهمن ماه 1398

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

6 نكته اي كه قبل از طراحي يك وب سايت بايد بدانيد!

۱۱۰ بازديد

 

 

 

با اين كه ارتباط كلامي (Word of mouth) ابزار قدرتمندي براي ارتباط گرفتن با ديگران است، ولي در دنياي امروزه كه بخش زيادي از ارتباطات به شكل الكترونيكي انجام مي گيرد، نبايد اهميت ارتباطات اينترنتي را دست كم گرفت.


يكي از انواع اين ارتباطات اينترنتي، از طريق ايجاد و طراحي كردن يك وب سايت است. از اين طريق شما مي توانيد با افراد مختلف ارتباط برقرار كنيد و ايده هاي خودتان را در سايت قرار دهيد و با ديگران به اشتراك بگذاريد. يكي از مهم ترين كاربردهاي ساخت و طراحي سايت، براي بازاريابان و افرادي كه است كه يك كمپاني توليد مي كنند و با استفاده از سايت براي كمپانيشان بازاريابي انجام مي دهند.

اثري كه استفاده از وب سايت براي بازاريابي دارد نسبت به اثري كه دادن كارت تجاري (Business card) دارد، غيرقابل مقايسه مي باشد. جاستين پيج وود كه خودش متخصص در زمينه طراحي وب سايت براي كارآفريني ها و استارت آپ ها مي باشد بيان مي كند كه "براي كارآفرينان و افرادي كه يك كارآفريني را شروع مي كنند، هدف عمده طراحي يك وب سايت، اين است كه مشتريان جديدي جلب كار شوند. و هدف ثانويه از طراحي وب سايت اين است كه به افراد ديگري كه در اين زمينه فعاليت مي كنند نشان دهيد كه شما هم در اين زمينه كار مي كنيد و با آن ها همكاري و تعامل داشته باشيد"

حالا اگر شما براي اولين بار به فكر طراحي كردن يك وب سايت هستيد و يا اين كه قبلا اين كار را انجام داده ايم، بايد شش مورد زير را درنظر بگيريد تا بتوانيم به اين شيوه، از افرادي كه از سايت شما بازديد مي كنند، مشتري واقعي بسازيد كه برايتان مفيد باشند:


1.شناختن تجارت و هدف هاي كار

 قبل از اين كه يك وب سايتي را براي يك كمپاني ايجاد كنيد، بايد هويت برند را تشخيص دهيد. در حقيقت شما بايد هنگامي كه مي خواهيد تجارت خودتان را ايجاد كنيد، قبل از اين كه به فكر ايجاد كردن يك سايتي براي آن باشيد، كاملا از كاري كه مي خواهيد انجام دهيد آگاه شده باشيد. به عبارت ديگر، طراحي سايت مرحله اي است كه بايد از نظر زماني بعد از مرحله شناختن كار و برنامه ريزي كردن براي برند و تمام مراحل ديگر به انجام برسد. آريل اوكين (Ariel Okin)، يك يك طراح سايت نيويوركي است، مي گويد "شما به عنوان افرادي كه داراي خلاقيت هستند، بايد به شكل آشكاري تعريف كنيد كه به عنوان فردي كه مي خواهد يك تجارت را ايجاد كنيد، چه چيزي در اين تجارت وجود دارد كه زيباست و اين تجارت قرار است چه محصولات و يا خدماتي را به بازار ارايه كند و هدف از طراحي كردن اين سايت اين است كه دقيقا بايد براي چه نوع محصول و يا خدماتي تبليغ كند"

بعد از انجام دادن اين فرآيند و مشخص شدن هدفتان از طراحي سايت، شايد بد نباشد كه نياز داشت باشيد كه از برخي از افرادي كه در اين زمينه متخصص هستند هم كمك بگيريد. به عنوان مثال، خان تينا ريچ (Tina Rich) كه خودش يك طراح سايت در نيويورك است، مي گويد: "من خودم قبل از اين كه طراح سايت شوم، براي كمپاني كه تازه تاسيس كرده بودم، نياز به يك طراحي مناسب سايت داشتم ولي از آن جايي كه اين كار برايم قدري مشكل بود، تصميم گرفتم تا از افراد ديگري براي اين كار كمك بگيرم. بنابراين كس ديگري را استخدام كردم كه مسئول بخش برندينگ و وب سايت باشد.

از آن جايي كه او نمي دانست كه من دقيقا مي خواهم چكار كنم و درك درستي از تجارتم نداشت، يك پرسشنامه دقيق به من داد كه شامل پرسشهايي مرتبط با برند و تجارت من بود. پر كردن اين پرسشنامه براي من تجربه خيلي خوبي بود به اين دليل كه من احساس مي كردم كه دوباره دارم اهدافم و قصدم از انجام كار را مرور مي كنم. سپس با پر كردن اين پرسشنامه، او هم توانست درك درستي از كارم پيدا كند و سپس توانست به شيوه اي موثر، برايم سايتي طراحي كند"


پيتر استرلينگ (Peter Sterling) مدير بخش بازاريابي يك كمپاني بزرگ، مي گويد در وب سايتتان، سعي كنيد كه در درجه اول، از طريق تصاويري كه مربوط به كارتان مي باشد، با مردم ارتباط برقرار كنيد. سپس بخش "درباره ما" را در وب سايت بنويسيد. چون اين بهترين نوع معرفي وب سايت است و در اين صورت است كه افرادي كه به وب سايت سر مي زنند مي توانند درك درستي از كمپاني شما و كاري كه قرار است انجام دهيد داشته باشند. 


2.مورد بررسي قرار دادن وب سايت هاي مربوط به كمپاني هاي ديگر

قبل از اين كه وب سايتتان را طراحي كنيد، نگاهي به وب سايت هايي كه مربوط به كمپاني هاي ديگر مي شود هم بيندازيد و سعي كنيد از آن ها ياد بگيريد. سعي كنيد ببينيد كه كمپاني هاي ديگر چگونه وب سايت ايشان را طراحي مي كنند تا شما هم همان كار را بكنيد. ببينيد چه چيزهايي در آن وب سايت ها نظر شما را جلب كرده است و از چه پارامترها و ويژگي هايي در آن وب سايت خوشتان مي آيد و از چه چيزهايي خوشتان نمي آيد. همه اين ها را بررسي كنيد و آن بخش هايي را كه خوشتان مي ايد را در كار خودتان وارد كنيد و سعي كنيد آن بخش هايي را كه دوست نداريد در وب سايتتان مورد استفاده قرار ندهيد.

استفاده از اين كار همچنين مي تواند باعث شود كه شايد نام يك طراح وبي را كه وب سايتي را طراحي كرده است كه براي شما خيلي جذاب مي باشد را پيدا كنيد و سعي كنيد با او ارتباط برقرار كنيد تا به شما هم در كار طراحي وب سايتتان كمك كند.

به عقيده آدام مشبرگ (Adam Meshberg) مدير و بنيان گذار كمپاني مشبرگ گروپ (Meshberg Group) :

"من با تحقيق درباره سايت هاي ديگري كه در زمينه كارم فعاليت مي كردند توانستم ايده هاي بسيار جذاب و موثري را براي طراحي سايت به همكارانم كه در زمينه طراحي سايت با من همكاري مي كردند بدهم و به اين شكل سايت كمپاني ما بسيار موفق عمل كرد"


3.خودداري از شلوغ كردن سايت

وقتي كه مي خواهيد يك وب سايت مربوط به يك كمپاني را طراحي كنيد، بايد اين موضوع را مدنظر داشته باشيد كه در طراحي وب سايت بهتر است تا جايي كه ممكن است، ميزان شلوغي كار كمتر باشد.

وود (Wood) مي گويد: تحقيقات نشان داده است كه كاربراني كه به سايت هاي مختلف سر مي زنند، كمتر از 3 دقيقه براي كامپيوترهاي شخصي و كمتر از يك دقيقه براي گوشي هاي موبايل به گشت و گذار درون اين وب سايت ها اختصاص مي دهند. بنابراين سعي نكنيد كه در يك صفحه وب سايت، كار زياد و يا نقش و نگارها و شكل و شمايل هاي زيادي نشان دهيد به اين دليل كه استفاده از اين كار منجر مي شود كه افراد تمركز خودشان را از دست مي دهند و نهايتا اين كار منجر مي شود كه ممكن است اطلاعات تماسشان را به شما بدهند" .

بنابراين براي اين كه از اين كار جلوگيري نماييد، حتما صفحه وب سايت را به شكلي طراحي كنيد كه بخش "درباره سايت" و بخش "ارتباط با ما" در آن به شكل واضح و سرراستي وجود داشته باشد و طراحي سايت به شكلي نباشد كه كاربران مجبور شوند براي اين كه اين بخش هاي را پيدا كنند، مدت طولاني را به گشت و گذار بگردند و سردرگم شوند.

اين كار منجر مي شود كه مشتريان بالقوه از سايت رانده مي شوند. مشبرگ مي گويد:

"در صورتي كه شما تازه داريد كار را شروع مي كنيد و تنها يك كمپاني كوچك داريد، من پيشنهاد مي كنم كه تمام فرآورده هاي خودتان را زير يك عنوان قرار دهيد. هنگامي كه كم كم تجارتتان را گسترش دادي، مي توانيد عناوين را بر طبق نوع اتاق ها براي طراحان دروني و دسته بندي هاي پروژه مانند تجاري، بيمارستاني، كارهاي خصوصي، توليداتي و غيره جدا كنيد."


4.اهميت دادن به تصاوير و جلوه هاي بصري سايت

 به هنگام طراحي سايت، بايد اهميت ويژه اي به تصاوير حرفه اي در وب سايت بدهيد. افرادي كه مي خواهند از وب سايت شما بازديد كنند، به موضوع تصاوير اهميت زيادي مي دهند. خانم ماري مايدان (Mary Maydan)، موسس و مالك كمپاني Maydan Architects مي گويد : " اين ضرب المثل قديمي  كه مي گويد: "هرگز كيفيت يك كتاب را به خاطر تصاوير جلد روي آن قضاوت نكنيد"

براي وب سايت ها صادف نيست! چون يكي از مهم ترين جنبه هايي افرادي كه به وب سايت ها سر مي زنند، به آن توجه مي كنند اين است كه در اين سايت چه تصاوير و با چه كيفيت هايي وجود دارد! بنابراين به اين موضوع توجه داشته باشيد و براي اين كه بازديدكنندگان وب سايتتان را زياد كنيد، حتما به موضوع تصاوير توجه زيادي كنيد. بنابراين علاوه بر بخش "درباره ما" ي وب سايت، به موضوع زيبا شدن آن و تصاويري كه در وب سايت قرار داده مي شود هم توجه داشته باشيد. تمام ساختار سايت بايد به گونه اي بر اساس تصاوير باشد. افرادي كه مي خواهند براي يك كمپاني وب سايت طراحي كنند، بايد بدانند كه براي طراحي يك وب سايت، حقيقتا ارزش يك عدد تصوير برابر با حداقل 1000 كلمه است و بنابراين با استفاده از تصوير است كه مي توان به راحتي و به شيوه اي تاثيرگذار با مخاطبين و افرادي كه از اين وب سايت بازديد مي كنند حرف زد!

در حقيقت در وب سايت نيازي نيست كه با استفاده از متن ها و نوشته ها به كاربران و افرادي كه مي خواهند از وب سايت بازديد كنند بگوييم كه به دنبال چه مي گردند، بلكه تنها لازم است كه با استفاده از طراحي ها و نمايش ها، كاري كنيم كه آن ها داستان برند را ببينند و احساس كنند."


5.طراحي ساده به شيوه اي انعطاف پذير

 يك طراحي ساده و انعطاف پذير وب سايت، نه تنها منجر مي شود كه بازديد كردن از آن ساده شود و امكان اين كه بازديدكنندگان بالقوه از آن بازديد كنند بيشتر مي شود، بلكه منجر مي شود كه ميزان دوام اين سايت در زمان هاي طولاني بيشتر شود.

وود مي گويد: "هنگامي كه شما فرآورده هاي جديدي به كمپاني خودتان اضافه مي كنيد، نياز داريد كه وب سايتي داشته باشيد كه به سرعت همزمان با تغيير مدل تجاري شما تغيير كند.

بنابراين بايد طراحي سايت به شيوه اي ساده انجام شود كه شما بتوانيد كار تغييرات را به راحتي بر روي آن انجام دهيد. در صورتي كه طراحي سايت به شيوه اي انجام شده باشد كه هيچ جايي براي كوچكتري تغييري در سايت وجود نداشته باشد، مسلما كمپاني شما با مشكل برخورد خواهد كرد.

سايت كمپاني شما در حقيقت كارت تجاري شماست. شما نمي توانيد آن را براي مدت طولاني بدون تغيير نگه داريد و بايد تغييراتي در آن انجام دهيد. براي اين كار نياز داريد كه هميشه سايت را به گونه اي طراحي كنيد كه تغييرپذير باشد."


6.جذاب توليد كردن سايت

در پايه اي ترين حالت ممكن، يك طراحي وب سايت، فقط شامل يك صفحه اصلي براي معرفي كردن محصول و كمپاني و كاري كه كمپاني مي كند به علاوه يك صفحه "تماس با ما" مي باشد. اين كار را هر كسي به راحتي مي تواند با استفاده از نرم افزارهايي مانند WordPress انجام دهد. ولي يك طراح موفق سايت، بايد كاري كند كه وب سايتش به گونه اي جذاب تر از وب سايت هاي ديگر باشد به گونه اي كه بازديدكنندگان علاقه داشته باشند كه از آن استفاده كنند.

طراحان سايت بايد بر روي اين موضوع تمركز كنند كه بايد يك تجربه منحصر به فرد براي فردي كه مي خواهد از اين وب سايت بازديد كند ايجاد شود.

در حقيقت فردي كه مي خواهد از وب سايت بازديد كند بايد با جلوه هاي جالب، زيبا و منحصر به فردي روبرو شود كه در وب سايت هاي ديگري كه متعلق به كمپاني هاي ديگر هستند ديده نمي شود. وقتي كه تجارت شما رشد مي كند مي توانيد سرمايه گذاري بر روي يك سايتي كه به شكل حرفه اي طراحي شده است را هم شروع كنيد و به اين شيوه بازديدكنندگان را افزايش دهيد.

معرفي جديدترين تكنيك ساخت وب سايت

۷۸ بازديد

 

 

معرفي جديدترين تكنيك ساخت وب سايت

Zyro يك قدم به تغيير دادن شيوه توليد وب سايت ها نزديك تر مي شود

 

28 ژانويه براي Zyro يك روز مهم است. Zyro كه يك كمپاني واقع در كشور ليتواني است، سعي دارد تا نسل جديدي از توليد كنندگان وب را توليد كند. هدف اين كمپاني اين است كه به طور كلي، ايجاد كردن هرگونه تجارت آنلايني را تسهيل كند.

ساختن يك وب سايت، ايده اي جديد نيست ولي كمپاني Zyro ديدگاه ديگري نسبت به اين موضوع دارد. افرادي كه سايت ها را مي سازند، تنها ابزارها را فراهم مي كنند و نه نتيجه هاي حقيقي را. در نهايت، كاربراني كه به عنوان طراحان سايت كار مي كنند، بسته به اين كه آيا طراحان آزاد هستند و يا اين كه وابسته به آژانس هاي خاصي هستند، با هم همكاري مي كنند و به عنوان طراح سايت، كمك مي كنند تا سايت ها شكل مورد نظر خودشان را به همراه جديد ترين تكنيك هاي ساخت وبسايت پيدا كنند.

اين پروسه، بسيار زمان بر است و منجر به ايجاد پيچيدگي زياد و صرف زمان و هزينه زياد مي شود. افرادي كه در كمپاني Zyro كار مي كردند هم اين پيچيدگي ها را به خوبي درك كرده بودند و اين تجربه ها را داشتند.


بنابراين آن ها تصميم گرفتند تا پروسه توليد وب سايت را به شكل انقلابي تغيير دهند. آن ها تصميم گرفتند به افراد زمان بيشتري دهند كه بتوانند تجارت حقيقي خودشان را باز كنند. تيم IT كمپاني Zyro براي اين كار، از هوش مصنوعي (AI) استفاده كردند. امكاناتي كه آن ها با استفاده از AI در اختيار كاربران مي گذارند، باعث مي شود كه بسياري از كارهاي تكنيكي مانند نوشتن كپي ها و بقيه كارهاي ديگر در وب سايت به شكل كامپيوتري انجام شود.


مديرعامل اين كمپاني مي گويد:

"معروف ترين سازندگان وب امروز، در آينده اي نزديك از رده خارج مي شوند. يادگيري ماشيني در آينده اي نزديك باعث مي شود كه كل ايده توليد كردن يك وب سايت دچار تغييراتي انقلابي شود و Zyro.com يكي از عاملين اصلي اين تغيير بنيادي خواهد بود. اين سايت، اولين سايت توليد كننده وب سايت است كه شامل توليد كننده هاي متني است كه با استفاده از هوش مصنوعي كار مي كنند. البته تيم تخصصي ما دارد بر روي ديگر ويژگي هايي كه منجر به تسريع فرآيند ساخت وب سايت ها براي تمام كاربران مي شوند هم كار مي كنيم"


در اين كمپاني سعي شده است تا بر روي جزء جزء فرآيند ايجاد سايت تمركز شود. اين كمپاني ابزارهايي ايجاد كرده است كه بر استفاده از هوش مصنوعي و يادگيري ماشيني استوار هستند و با استفاده از اين ابزارها پروسه طراحي سايت تبديل به پروسه اي بسيار ساده مي شود كه بيشتر فرآيندهاي آن به صورت خودكار انجام مي گيرد.



 

اين سايت همچنين ويژگي هاي ديگري از جمله ايجاد نمايه هايي كه استفاده از آن ها آسان است، پشتيباني هاي تلفني 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، و همچنين تسريع زمان باز شدن وب سايت ها را هم در اختيار كاربران قرار مي دهد. مديران اين كمپاني اميدوارند كه در سال هاي آينده هوش مصنوعي فرآيند طراحي سايت را بسيار ساده تر از آن چه كه هم اكنون هست بكنند.

مهم ترين تكنيك هاي SEO را ميدانيد؟

۱۰۹ بازديد

 

 

بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)؛ موضوعي مهم براي طراحان وب سايت ها

بايد بدانيد كه پشت اين جستجوي ساده گوگل، يك الگوريتم گسترده اي نفهته است. وقتي شما كلمه اي را در گوگل جستجو مي كنيد، معمولا نتيجه هاي متنوعي به شما نشان داده مي شود. گوگل از بيش از 200 متغير در الگوريتم رده بنديش براي رده بندي نتيجه هاي جستجو استفاده مي كند. همچنين براي ارتقاي كيفيت نتيجه هاي جستجو، از سيستم AI (هوش مصنوعي) هم استفاده مي شود.

با بوجود آمدن تكنولوژي هوش مصنوعي (AI) و تغييرات و اصلاحاتي كه در زمينه SEO شده است، امروزه از هر زمان ديگري كار براي كاربراني كه مي خواهند موضوعي را در اينترنت جستجو كنند، آسان تر شده است.  هدف گوگل و تمام موتورهاي جستجوي ديگر، اين است كه نهايتا بهترين و مرتبط ترين نتيجه هاي جستجو را براي كاربران فراهم كنند تا به اين وسيله سعي كنند تا برخي از مشكلات آن ها را حل كرده باشند. امروزه موتورهاي جستجو، بهتر از هر زمان ديگري مي توانند مرتبط ترين و بي مشكل ترين وب سايت ها را در اختيار افرادي كه به دنبال موضوع خاصي هستند بگذارند.


امروزه همه مي دانند كه AI )Artifical Intellifence) چيست. AI يا هوش مصنوعي، امروزه به عنوان ابزاري به كمك موتورهاي جستجوگر گوگل آمده است و گوگل با استفاده از چندين سيستم AI سعي مي كند تا محتواهاي مختلف در وب سايت ها را رده بندي كند و آن دسته از محتواها را كه از همه بيشتر به محتواي مورد نظر كاربران هستند انتخاب كند. همچنين تكنيك هاي جديد مانند جستجوي صدا (Voice Search) و يا تكنيك هاي ديگر مرتبط با آن ايجاد شده اند كه مي توانند به كاربران كمك كنند تا به شكل بهتر و آسان تري به جستجوي محتواي مورد نظر خودش بپردازند. 

در ماه مارس سال 2018، كمپاني گوگل، اين امكان را براي كاربران موبايل فراهم كرد كه از موتورهاي جستجوگر وب در موبايل بهتر استفاده كنند. با اين كار، تعداد افرادي كه از تكنولوژي هاي موبايل استفاده مي كردند، نسبت به چند سال گذشته افزايش بيشتري پيدا كرد. بنابراين تعداد افراد بيشتري نسبت به گذشته مي توانستند از گوشي هاي هوشمند و ابزارهاي مختلف مرتبط با گوگل موبايل استفاده كنند. بنابراين استفاده از موبايل براي جست و جو در اين سال ها هم افزايش پيدا كرد و كاربران توانستند تا با استفاده از موبايل هم به طور كامل و بدون مشكل به نتيجه هاي جست و جوي گوگل كه تا چند سال پيش تنها از طريق صفحه هاي وب مربوط به دستگاه هايي مانند كامپيوترهاي شخصي و لب تاپ ها قابل دسترسي بود، هم دسترسي داشته باشند.

اين موضوع باعث شد كه ميان فردي كه در گوشي هوشمند خودش يك كلمه را سرچ مي كرد، و فردي كه در لب تاپ و يا كامپيوتر شخصي خودش اين سرچ را انجام مي داد، هيچ فرقي وجود نداشته باشد و بر خلاف گذشته كه ميان افرادي كه در ويندوز يك كلمه را سرچ مي كردند و افرادي كه از گوشي براي اين كار استفاده مي كردند؛ تفاوت زيادي وجود داشت؛ اين تفاوت از بين برود.

گوگل الگوريتم جست و جوي خودش را پيوسته به روز رساني مي كند و هميشه سعي مي كند از تكنيك هاي جديد براي اين كار استفاده كند. ولي به طور كلي، براي اين كه نتيجه هايي مرتبط و پرمحتوا را در اختيار كاربرانش قرار دهد؛ سه متغير اصلي را درنظر مي گيرد و بر اساس اين سه متغير، نتيجه هاي جستجوي خودش را مرتبط مي كند.


سه متغير اصلي كه در الگوريتم گوگل براي جستجو استفاده مي شوند:



 

سه ناحيه كلي در SEO (Search Engine Optimization) يا "بهينه سازي موتورهاي جستجو" هستند كه به قرار زير مي باشند:

-         SEO روي صفحه (On-Page SEO) كه شامل مرتبط بودن محتوا و كيفيت محتوا است؛

-         SEO تكنيكي (Technical SEO) كه شامل تضمين اين است كه سايت مشكلات تكنيكي ندارد؛ و

-         SEO خارج از صفحه (Off-Page SEO) كه شامل ميزان حجم، ارتباط و كيفيت لينك هايي است كه از ديگر وب سايت ها مي آيند.

گوگل در اولويت بندي نتيجه هاي موتورهاي جست و جو، از اين سه متغير استفاده مي كند و سعي مي كند تا بر اساس اين سه متغير، نتيجه هاي مناسب جستجو را در اختيار كاربران قرار دهد.

افرادي كه حقيقتا در زمينه موتورهاي جستجو و SEO حرفه اي هستند و براي سازمان ها كار مي كنند، سعي مي كنند تا اين موارد بالا را رعايت كنند و سعي كنند كاري كنند تا متغيرهاي بالا به بيشتري ميزان خودش برسد. به اين معني كه با توجه به اين متغيرها، اولا سعي كنند كه محتواي سايتشان بيشترين ارتباط با با كلمات كليدي داشته باشد، دوما كاري كنند كه سايتشان كمترين ميزان خطاها را داشته باشد و سوما كاري كنند ميزان حجم و ارتباطات و كيفيت لينك هايي كه از سايت هاي ديگر به اين وب سايت ها مي آيند بالا باشد. بنابراين آن ها با رعايت كردن اين پارامترها، مي خواهند كه  كاري كنند كه محتويات وب سايت سازمان به گونه اي باشد كه به هنگام جست و جو كردن كلمات كليدي، در اولين صفحه هاي حاصل از جست و جو قرار بگيرد.


خلاصه اينكه ...


بنابراين برنامه ريزي، طراحي و برپايي يك وب سايت بدون اين كه قبل از آن يك تحقيق كامل و جامع درباره SEO انجام شود؛ كاري بيهوده خواهد بود. سازمان هايي هستند كه صدها هزار دلار به دليل توجه نكردن به اين موضوع از دست داده اند. بايد اول اطلاعات جامع و كاملي را درباره اين كه چگونه وب سايتي بسازيد كه موتورهاي جستجوگر آن را در بالاترين رده هاي جستجو قرار دهند؛ داشته باشيد. سپس بايد بر اساس اين اطلاعات، محتواي سايت و ساختار سايت را ايجاد كنيد. سپس براي اين كه از تطبيق سايت و SEO اطمينان كامل پيدا كنيد، بايد به سرعت بعد از اين كه سايت ايجاد شد، آن را با استفاده از موتورهاي جستجوگر امتحان نماييد. اين كار مي تواند اثر بسيار فوق العاده اي را بر روي موفقيت ايجاد يك وب سايت براي كمپاني داشته باشد. در صورتي كه شما به چگونگي استفاده از اين تكنيك ها آگاه باشيد و بتوانيد سايتي با اين ويژگي ها طراحي كنيد، مي توانيد از رقباي خودتان در اين زمينه هم پيشي بگيريد.

 

آيا ميدانيد سازنده وبسايت با طراح وبسايت متفاوت است ؟

۱۰۴ بازديد

 

اولين نكته كه بايد درباره طراحي وب بدانيم اين است كه اين كار اصلا ارزان تمام نمي شود. در صورتي كه شما مي خواهيد به يك كمپاني طراحي و توسعه وب سايت پول بدهيد، بايد بدانيد كه اين كار براي شما بسيار هزينه بر است.

ولي چرا شما بايد به يك طراح وب پول زيادي بدهيد در صورتي كه مي توانيد به راحتي يك فرد سازنده وب را بدون پول استخدام كنيد؟ مگر فرق طراحي وب و ساخت وب چيست؟ در اين پست سعي مي كنيم تا به اين سوال پاسخ دهيم.


طراح وب كيست؟

طراحي وب و يا كمپاني طراحي وب، مسئول است كه كاري كند كه وب سايت شما، دقيقا همان ظاهري داشته باشد كه شما مي خواهيد. طراحان وب، بر روي استايل هاي ظاهري و زيباشناسانه وب تمركز مي كنند. آن ها از نرم افزارهاي مختلف مانند نرم افزار فوتوشاپ استفاده مي كنند تا كاري كنند كه وب سايت ها از نظر ظاهري نماي زيبايي داشته باشند. طراحان وب همچنين در كار با نرم افزارهايي مانند CSS و HTML تسلط كافي دارند و از اين نرم افزارها بهره مي گيرند تا به نماي وب سايت طراحي زيبايي بدهند. به طور كلي طراحان وب به گروه هاي زير دسته بندي مي شوند:

-  طراحاني با تخصص كاربران با UX : اين دسته از طراحان كاري مي كنند كه طراحي ها به گونه اي انجام بگيرد كه افرادي كه از سايت بازديد مي كنند، جذب وب سايت شوند. در حقيقت تخصص اين افراد همين است. آن ها درباره ميزان آمار كاربراني كه از سايتشان ديدن مي كنند، تحقيقات زيادي انجام مي دهند و سعي مي كنند بر اين اساس، طراحي وب سايت را انجام دهند.

- طراحاني با تخصص نمايه كاربران  UI : اين نوع طراحان، نقش ارتقاي تجربيات كاربران و تعامل اين كاربران با ديگر نمايه هاي وب سايت را دارند. كار آن ها اين است كه ايده هاي ارزش برند مربوط به سازمان را به گونه اي كه براي كمپاني قابل قبول باشد ارايه كنند. ممكن است فكر كنيد فرقي بين گروه اول و دوم طراحان وجود ندارد. ولي در حقيقت يك تفاوت ظريفي ميان آن ها وجود دارد. آن هم اين است كه دسته اول (يعني طراحان UX)، بيشتر صرفا به تجربيات شخصي كه كابران از بازديد كردن از وب سايت دارند تمركز مي كنند اين در حالي است كه افرادي كه داراي تخصص UI هستند، اولويت را بر روي زيباشناسي وب سايت مي گذارند و بر روي جنبه هاي زيباشناسانه وب سايت تمركز مي كنند.

- طراحان بصري: اين دسته از طراحان، تركيبي از دسته اول و دسته دوم مي باشند. اين طراحان مسئوليت ارتقاي كيفيت كلي بازديد كابران از وب سايت را بر عهده دارند و در اين كار از كدنويسي هاي پيشرفته و مهارت هاي خلاقانه استفاده مي كنند. اين گروه از طراحان همچنين براي هر مسئله طراحي، راه حلي پيدا مي كنند تا طراحي به شيوه اي كاربرپسند انجام دهند.

 

سازنده وب كيست؟

بايد گفت سازنده وب كسي نيست جز فردي كه تنها به عنوان يك ابزار و واسطه، جنبه هاي تكنيكي و احتياجات موجود براي طراحي كردن يك وب سايت را فراهم مي كند. در حقيقت فردي كه يك وب سايت را مي سازد، نيازي به هيچ گونه دانش قبلي استفاده از نرم افزارهايي مانند فوتوشاپ يا مهارت خاصي براي طراحي ندارد. اين گونه افراد حتي نيازي ندارد كه با كدنويسي به زبان هاي برنامه نويسي مانند HTML، CSS و يا هرگونه زبان كدنويسي ديگري آشنا باشند. تنها كاري كه سازنده وب مي كند اين است كه وب سايت را ايجاد مي ككند و تنها يك وب سايتي ديگر به وب سايت هاي بيشمار موجود در اينترنت اضافه مي كند.  اين وب سايت داراي يك قالب ساده است و هيچ گونه زيباسازي در آن انجام نگرفته است.


تفاوت سازنده وب با طراح وب چيست؟


بنابراين فرق يك طراح وب و يك سازنده وب اين است كه سازنده وب، بدون اين كه به موضوع طراحي و زيبا كردن سايت و دادن شكل و نقش و نگار به آن توجهي كند، تنها وظيفه دارد كه يك وب سايتي را بسازد. اين كار بسيار ساده است و از عهده هر كسي برمي آيد. ولي فردي كه به عنوان يك طراح وب سايت كار مي كند، وظيفه تمام امور مرتبط با سايت را (از جمله زيبا سازي، دادن نقش و نگار و طراحي و تمام كارهاي مرتبط با قرار دادن مطالب به شيوه اي مناسب و جذاب كه توجه كاربران را به خوب جلب كند) بر عهده مي گيرد و مي توان گفت كه عملا فردي كه سايت را خلق مي كند، طراح سايت است تا سازنده سايت!

بنابراين تا كنون بايد فهميده باشيد كه چرا شركت ها و تجارت ها به جاي استخدام يك سازنده سايت، يك طراح سايت را استخدام مي كنند.

 

چرا شركت ها طراح وبسايت استخدام مي كنند؟


در ادامه به شكل خلاصه چند دليل براي اين كه سازمان ها طراحان سايت را استخدام مي كنند براي شما مي آوريم:

- طراحي هاي منحصر به فرد: يك فرد طراح سايت حرفه اي، به برند شما كمك مي كند كه هويت اينترنتي خودش را پيدا كند

- بالا بردن احتمال بازديد: فردي كه در كار طراحي سايت حرفه اي است، مي تواند ساختاري را براي وب سايت شما ايجاد كند كه منجر به افزايش ميزان فروش و افزايش ترافيك براي اين سايت شود

- بهينه سازي SEO )Search Engine Optimization): يك طراحي حرفه اي سايت، مي تواند سايت را به گونه اي طراحي كند كه احتمال اين كه اين سايت در نتيجه هاي حاصل از جستجوي گوگل ظاهر شود بيشتر باشد

- حمايت: در صورتي كه مشكلاتي اينترنتي براي شما پيش آمد، نياز به فردي حرفه اي با دانش زياد در زمينه طراحي سايت پيدا مي كنيد. در صورتي كه شما يك طراح سايت را استخدام كنيد، اين فرد مي تواند به شما در چنين مواردي كمك كند.

- صرفه جويي در زمان: با استخدام كرد كه فرد حرفه اي در زمينه طراحي سايت، شما مي توانيد تا حدود زيادي از زمان خودتان صرفه جويي كنيد. هنگامي كه ايده شفافي از آن چه كه بايد بكنيد داشته باشيد، طراحان سايت مي توانند به شما كمك كنند كه به ايده خودتان دقيقا جامه عمل بپوشانيد.  

تكنيك هايي براي طراحي سايت كه بايد بدانيد!

۷۶ بازديد

 

سه پارامتر در طراحي سايت كه بر كيفيت بازاريابي سازمان ها اثر مي گذارد


سازمان ها، ممكن است به دلايل مختلف، در زمان هاي مختلف، نياز پيدا كنند كه سايت هاي خودشان را بازطراحي كنند. ولي متخصصان SEO مي گويند كه معمولا نكته اي كه آن ها به آن توجه نمي كنند اين است كه چگونه طراحي هاي جديد وب سايت مي تواند بر روي استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال آن ها تاثير بگذارد و اين تاثيرات ممكن است به ضرر سازمان باشد.


سه پارامتر عمده بهينه سازي موتورهاي جستجو، بهينه سازي ميزان تبديل و تجربيات كاربران، پارامترهايي هستند كه افرادي كه مي خواهند طراحي مجدد سايت را انجام دهند براي جلوگيري از افت كيفيت بازاريابي اين پارامترها را درنظر مي گيرند.


- بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO)

يكي از مهم ترين دلايلي كه منجر مي شود كه سازمان ها وب سايت هاي خودشان را مجددا طراحي كنند، بهينه سازي موتورهاي جستجو است كه در حقيقت قلب و روح بازاريابي ديجيتال مي باشد. به اين دليل كه وقتي شانس جستجو براي يك سازمان در گوگل كم باشد، ميزان بازديد از وب سايت كم خواهد بود و در نتيجه آن ها موفق نخواند شد كه فرآورده ها و خدمات خودشان را به مشتريان معرفي كنند. بنابراين وقتي كه متخصصان مبادرت به طراحي مجدد وب سايت هاي مربوط به يك سازمان مي كنند، حتما موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجو را هم درنظر مي گيرند تا كيفيت بازاريابي افت پيدا نكند.


-بهينه سازي ميزان تبديل

بهينه سازي تبديل CRO) Conversion Rate Optimizatino) ، پارامتري است كه در تصميمي كه مشتريان براي خريد كردن از وب سايت شما مي گيرند نقش كليدي دارد. بنابراين با توجه به اين پارامتر، بايد سايت را به گونه اي طراحي كرد كه مشتريان حتما از آن خريد كنند. در حقيقت طراحي سايت نبايد خيلي پيچيده باشد كه مشتري رقبت به رفتن به آن را نكند و نه خيلي ساده باشد به گونه اي كه براي مشتري جذابيتي نداشته باشد. بنابراين براي اين كه كيفيت بازاريابي سازمان افت نكند، بايد موضوع بهينه سازي ميزان تبديل را هم به عنوان يك عامل ديگر درنظر گرفت.


-  تجربيات كاربران

افرادي كه از سايتي بازديد مي كنند، دوست ندارند كه اين سايت دير باز شود. همچنين آن ها دوست دارند سايت داراي محيطي كاربرپسند باشد. بنابراين طراحان سايت و متخصصان بايد اين نكته را درنظر بگيرند كه در اين روزگار اينترنت هاي پرسرعت، بايد سايت را به گونه اي طراحي كنند كه هم محيط كارپسند و مناسبي داشته باشد و هم اين كه سرعت لود سرورهاي اين وب سايت زياد باشد تا كاربران بتوانند بهتر جذب آن شوند بنابراين به پارامتر تجربيات كاربران هم بايد به عنوان يكي از پارامترهايي كه براي جلوگيري از افت كيفيت بازاريابي سازمان وجود دارد هم بايد توجه شود.

 


.