5 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO در دوران كرونا

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

5 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO در دوران كرونا

۵۵ بازديد

5 ترفند براي بالا بردن كيفيت SEO در دوران كرونا

 

اين روزها دنيا با يك بيماري خطرناك به نام كرونا مواجه شده است. بيماري كه تاكنون منجر به كشته شدن افراد زيادي شده است و بر روي اقتصاد كل دنيا تاثيرات زيادي گذاشته است. اين بيماري بر روي تجارت ها هم اثرات چشمگيري داشته است و باعث شده است كه تجارت ها هم مجبور شوند تا روند بازاريابي خودشان را تغيير دهند. يكي از مهم ترين تغييراتي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ اين است كه بازاريابي اينترنتي افزايش چشمگيري پيدا كرده است. بنابراين تجارت ها در دوران كرونا براي اين كه بتوانند در رقابت با تجارت هاي ديگر پيروز شوند بايد به بازاريابي آنلاين توجه زيادي داشته باشند. يكي از مهم ترين جنبه هاي بازاريابي آنلاين، بازاريابي با استفاده از وب سايت مي باشد. در اين روش تجارت ها براي خودشان يك وب سايتي ايجاد مي كنند و سعي مي كنند تا محصولات و خدمات خودشان را از طريق اين وب سايت به ديگران معرفي كنند و به آنها بفروشند. البته بازاريابي كردن به اين روش بسيار بسيار معمول مي باشد و تقريبا تمام تجارت ها از اين روش استفاده مي كنند. به بيان بهتر، اين روزها كمتر تجارتي را مي توان پيدا كرد كه براي خودش يك وب سايت نداشته باشد. داشتن يك وب سايت براي تجارت ها يكي از مهم ترين نكته هايي است كه آنها بايد در نظر داشته باشند. بنابراين اين وب سايت ها براي اين كه تعداد بازديدكنندگان بيشتري داشته باشند با همديگر رقابت مي كنند چون يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر پيروز شدن اين رقابت ميان وب سايت ها اثر مي گذارد؛ پارامتر ترافيك وب سايت مي باشد. در صورتي كه وب سايت مربوط به تجارتي داراي ميزان ترافيك بالاتري باشد؛ در اين صورت مي توان اين گونه نتيجه گرفت كه اين تجارت نسبت به تجارت هاي ديگر مزيت بيشتري دارد بنابراين مي توان گفت كه اين تجارت موفق تر عمل مي كند. در صورتي كه شما به دنبال روشي براي دوبرابر و چند برابر كردن ترافيك وب سايتتان مي گرديد و همچنين دوست داريد راهي پيدا كنيد كه بتوانيد رده بندي وب سايت را در ميان موتورهاي جستجوگر افزايش دهيد؛ بهترين كار براي شما اين است كه از تكنيك بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (SEO) استفاده كنيد. به عبارت ديگر، شما با SEO ياد مي گيريد كه چگونه كاري كنيد كه رده بندي وب سايتي كه طراحي كرده ايد در ميان رتبه بندي هاي وب سايت هايي كه حاصل از موتورهاي جستجوگر گوگل مي باشند در رتبه بندي بالاتري قرار داشته باشد. اما نكته مهم در اين جاست كه در اين دنيايي كه سريعا در حال تغيير مي باشد؛ تكنيك ها و استراتژي هاي SEO نيز به سرعت در حال تغيير هستند بنابراين شما بايد براي اين كه اين كار را به درستي انجام دهيد در ذهن داشته باشيد كه خودتان را هميشه بر اساس اين تكنولوژي هاي جديد وفق دهيد.

خيلي مهم است كه اين موضوع را در ذهنتان داشته باشيد كه هر روندي هم كه SEO به خودش بگيرد؛ باز هم در صورتي كه شما يك "محتواي خوب" براي وب سايتتان داشته باشيد مي توانيد كاري كنيد كه در بالا بردن رده بندي وب سايتتان موفق شويد. بنابراين تمام پيشرفت هايي كه در اين زمينه صورت مي گيرند همگي بستگي به اين دارند كه شما براي خودتان يك محتواي مناسب داشته باشيد ولي نبايد فراموش كنيد كه براي اين كه رده بندي وب سايتتان را در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر افزايش دهيد كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه از آخرين روندهايي كه قوانين SEO از آن تبعيت مي كنند پيروي كنيد.

اين كه وب سايت شما در ميان رده بندي هاي حاصل از نتيجه هاي وب سايت هاي ديگر مرتبط با حوزه كاريتان در موتورهاي جستجوگر در رتبه بندي بالاتري قرار داشته باشد نيازمند تحقيقات زيادي در اين رابطه است. علاوه بر آن، در اين پروسه شما بايد تجربه زيادي داشته باشيد و بدانيد كه چگونه بايد كار كنيد. الگوريتم هاي گوگل معمولا هر چند وقت يك بار به روزرساني مي شوند. بنابراين مهم است كه هميشه خودتان را همگام با آخرين تغييرات در اين الگوريتم ها، به روزرساني شده نگه داريد. در صورتي كه اين موارد را رعايت كنيد مي توانيد تبديل به يك متخصص در اين زمينه شويد.

انواع SEO

به طور كلي انواع مختلفي از SEO وجود دارند مانند:

SEO هاي on-page

SEO هاي off-page

SEO هاي تكنيكي

در حقيقت براي اين كه در هر كدام از اين انواع SEO موفق شويد؛ بايد راه حل هاي جداگانه و رويكردهاي مجزايي را در نظر داشته باشيد. ولي در مجموع مي توان گفت كه راه حلي كه براي بالا بردن رده بندي وب سايت در رتبه بندي هاي وب سايت هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر گوگل وجود دارد تقريبا براي تمام انواع SEO ها يكسان مي باشد.

در دوران كرونا وضعيت بازاريابي آنلاين و بازاريابي با استفاده از وب سايت تغيير كرده است و به سمتي رفته است كه تمام تجارت ها سعي مي كنند تا بر سر اين موضوع با همديگر رقابت كنند. بنابراين در ادامه به پنج نمونه از كارهايي كه مي توان به منظور بالا بردن رده بندي وب سايت در ميان رتبه بندي وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه هاي گوگل مي باشند، انجام داد اشاره مي كنيم:

1) به سرعت وب سايت توجه كنيد

اولين نكته اي كه بايد براي بازاريابي كردن با استفاده از وب سايت ها در دروان كرونا در نظر داشته باشيم اين است كه سرعت وب سايت ها نقش بسيار مهم و كليدي را در تعيين رده بندي وب سايت ها بازي مي كند. در اين دوران كرونا بسياري از خريدها به صورت آنلاين انجام مي شود بنابراين كاربران و مخاطبين وقت ندارند كه صبر كنند كه وب سايت شما لود شود. بنابراين در صورتي كه مي خواهيد در رقابت ميان شركت هايي كه از طريق وب سايت بازاريابي مي كنند موفق شويد؛ يكي از كليدي ترين كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه به سرعت لود شدن وب سايتتان توجه داشته باشيد.

2) توجه كردن به كلمات كليدي را فراموش نكنيد

توجه كردن به كلمات كليدي هنگامي كه مي خواهيد وب سايت را طراحي كنيد هميشه به عنوان يكي از پارامترهاي مهم و تاثيرگذار در SEO وجود داشته است و هميشه هم اين گونه خواهد ماند. هر چقدر هم كه روند الگوريتم هاي گوگل تغيير كند؛ موضوع كلمات كليدي و توجه كردن به آنها تغيير نخواهد كرد به اين دليل كه اين موضوع يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه به طور كلي بحث بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بر آن بنا شده است. بنابراين شما بايد به اين موضوع به عنوان يك نكته اساسي توجه كنيد.

3) بهينه سازي كردن تصاوير

همان طور كه اشاره شد، بحران كرونا باعث شده است كه بسياري از تجارت هايي كه در گذشته به صورت حضوري فرآورده هاي خودشان را مي فروختند و يا خدمات ارايه مي كردند؛ اين كار را به صورت آنلاين انجام دهند. بنابراين وقتي كه مشتريان به صفحه هاي فروش محصولات و يا ارايه خدمات سر مي زنند؛ دوست دارند كه تصاوير باكيفيتي ببينند. شما بايد تصاوير مربوط به محصولاتي را كه ارايه كرده ايد با كيفيت بالايي آپلود كنيد تا آنها از اين تصاوير راضي باشند و احتمال خريدشان بالاتر برود. تحقيقات ثابت كرده اند كه وب سايت هايي كه در آنها تصاوير با كيفيت تر ارايه مي شوند نسبت به وب سايت هايي كه داراي تصاوير با كيفيت پايين هستند؛ از ميزان بازديدكننده بسيار بالاتري برخوردار مي باشند. مخصوصا در زمان بعد از كرونا كه بسياري از تجارت ها براي اين كه با همديگر رقابت كنند تصاوير باكيفيت تري را به اشتراك مي گذارند؛ شما براي اين كه در مقايسه با اين تجارت ها از آنها كم نياوريد؛ بايد از اين تصاوير استفاده كنيد.

4) به كيفيت محتوا توجه كنيد

توجه كردن به كيفيت محتوا نيز يكي از آن مواردي است كه با هر گونه تغييري در زمينه SEO از بين نمي رود. به عبارت ديگر مهم اين نيست كه الگوريتم هاي جستجوگر گوگل چه تغييراتي بكنند؛ مهم اين است كه در هر شرايطي، شما "بايد" به موضوع كيفيت محتوايي كه مي خواهيد توليد كنيد توجه داشته باشيد و محتواي باكيفيت ايجاد كنيد. شما بايد پست هايي در وب سايت و يا وبلاگتان بگذاريد كه داراي محتوايي باشند كه علاوه بر اين كه با موضوعتان مرتبط است؛ داراي كيفيت مناسبي هم باشد.

5) طراحي ساختار وب سايت به شيوه مناسب

يكي ديگر از نكته هايي كه شما بايد به آن توجه زيادي داشته باشيد اين است كه ساختار وب سايتتان را به شيوه مناسبي طراحي كنيد. در صورتي كه ساختار وب سايت شما داراي طراحي مناسبي نباشد؛ ممكن است تعداد بازديدكنندگان وب سايت كم شوند. در ساختار طراحي وب سايت شما بايد همه چيز سر جاي خودش قرار داشته باشد. منوهاي وب سايت و صفحه اصلي و غيره بايد همگي به گونه اي باشند كه كاربراني كه به عنوان بازديدكننده از وب سايتتان ديدن مي كنند از گشت و گذار كردن در اين وب سايت احساس خوبي داشته باشند. در اين صورت مي توانيد شانس خريد كردن آنها را بالا ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.