نكاتي در ارتباط با SEO كه همه بايد بدانند!

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

نكاتي در ارتباط با SEO كه همه بايد بدانند!

۷۳ بازديد

نكاتي در ارتباط با SEO كه همه بايد بدانند!

 

همان طور كه مي دانيد؛ در دنياي امروز، تجارت هاي مختلف براي اين كه از رقباي خودشان جلو بيفتند؛ نياز به انجام كارهايي دارند تا وب سايتشان بيشتر از وب سايت شركت ها و تجارت هاي ديگر در معرض ديد قرار بگيرد. به اين كارها، "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" يا SEO گفته مي شود. اين كار مي تواند تاثير بسيار زيادي را بر روي افزايش تعداد مشتريان براي يك تجارت و شركت داشته باشد. در اين پست قصد داريم تا به چند سوال در اين زمينه پاسخ دهيم:

چه مدت طول مي كشد تا كارهايي كه در ارتباط با بالا بردن كيفيت SEO انجام مي دهيم؛ تاثير خودش را بگذارد ؟

از زماني كه شما يك كمپين مناسب و باكيفيت را براي SEO ايجاد كنيد؛ سه ماه طول مي كشد تا اين كمپين به ثمر برسد. هر كسي كه به شما گفت كه مي تواند سريع تر از اين مدت به نتيجه هاي مطلوبي در SEO برسد؛ اشتباه مي كند!

همان طور كه مي دانيد استفاده كردن از تكنيك SEO يكي از بهترين روش ها براي اين است كه شما بتوانيد براي خودتان تعداد بازديدكنندگان بيشتري را داشته باشيد. شما با استفاده از اين تكنيك مي توانيد كاري كنيد كه رده بندي وب سايتتان در ميان وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه هاي جستجوي كلمات و عبارات مربوط به كار شما در موتورهاي جستجوگر مي باشند بهتر نشان داده شوند و بنابراين مي توانيد كيفيت تجارت خودتان را ارتقا دهيد. بنابراين از همين حالا براي اين كار شروع كنيد و در يك بازه زماني سه ماهه (در صورتي كه كار را با كيفيت بالا انجام داده باشيد) انتظار داشته باشيد كه كارتان به انجام برسد.

البته ممكن است روش هاي ديگري نيز براي انجام دادن كار با سرعت بالاتر وجود داشته باشد (به عنوان مثالي از اين روش ها مي توان استفاده از تبليغات پولي را نام برد) ولي اين روش ها داراي خطرات و ريسك هاي بالاتري نسبت به اين روش مي باشند. اين در صورتي است كه استفاده كردن از تكنيك SEO داراي مزيت هاي رقابتي زيادي است كه در صورتي كه ا اين تكنيك استفاده كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كارتان با موفقيت انجام گردد.

آيا بعد از مدتي ديگر نيازي نيست كه بر روي SEO كار كنيم؟ آيا مي توان گفت كه بعد از زمان مشخصي، مي توان از كار كردن بر روي SEO دست كشيد؟

پاسخ اين سوال اين است كه : هرگز! هرگز نبايد اين كار را بكنيد. شما بايد همواره خودتان را به روزرساني شده نگه داريد. الگوريتم هاي گوگل روز به روز در حال تغيير مي باشند و بنابرين ممكن است كه يك تكنيكي كه شما امروزه بكار مي بريد فردا براي شما خيلي ابتدايي باشد!

بايد اين نكته مهم را درنظر داشته باشيد كه SEO در حقيقت يك مسابقه ماراتن است. شما هرچقدر كه زودتر اين كار را شروع كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه زودتر به نتيجه برسيد. از طرف ديگر، شما هرچقدر كه مدت زمان بيشتر و طولاني تري را به رفتن اختصاص دهيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه نتيجه هاي اين كار براي شما به مدت طولاني تري بمانند.

شما بايد در همين بازه زماني "سه ماهه" كه مطرح شده است كاري كنيد كه وب سايتتان تمام ويژگي هاي مثبتي را كه براي SEO بايد وجود داشته باشد را در اختيار داشته باشد. در اين صورت است كه شما مي توانيد بيان كنيد كه وب سايتتان با SEO همخواني دارد. بعد از اين سه ماه شما خواهيد ديد كه همه چيز دارد كم كم نتيجه مي دهد و شما مي توانيد از اين نتيجه ها استفاده كنيد. البته در اين زمان هم بايد به كار بهينه سازي موتورهاي جستجو ادامه دهيد تا نتيجه هاي حتي مطلوب تري را هم بدست آوريد.

در صورتي كه شما به توجه كردن به SEO ادامه ندهيد و نسبت به آن بي اهميت شويد؛ در اين صورت شما ميزان رده بندي هايتان را براي تعداد مشخصي از جستجوهايي كه شما در گذشته بر روي آنها تمركز كرده ايد را حفظ خواهيد كرد. بنابراين در طولاني مدت، افرادي كه رقباي شما هستند و در اين زمينه فعاليت مي كنند از شما جلو مي زنند. بنابراين هرگز كار خوبي نيست كه دست از كار كردن بر روي SEO بكشيد!

آيا  اصلا تجارت هاي كوچك و محلي نيز به بازاريابي ديجيتالي نياز دارند كه نياز به SEO داشته باشند؟

پاسخ اين سوال بدون ترديد بلي است! هيچ فرقي نمي كند كه تجارت و شركتي كه شما داريد كوچك است، متوسط است و يا اين كه بزرگ مي باشد! مهم ترين نكته اي كه بايد درنظر داشته باشيد اين است كه شما بايد "حتما" بازايابي ديجيتال را درنظر داشته باشيد. در صورتي كه شما يك تجارت هستيد؛ بدون ترديد بايد براي خودتان يك وب سايت داشته باشيد و از آن جايي كه شركت هايي كه براي خودشان وب سايت دارند براي اين كه كاري كنند كه ميزان درآمدشان بيشتر شود نياز به بازاريابي دارند؛ بنابراين شما حتما به موضوع بازاريابي ديجيتالي احتياج داريد.

به عنوان مثال در صورتي كه فردي در گوگل سرچ كند "رستوران هاي ايتاليايي كه نزديك من هستند"، وب سايت شما تنها در صورتي به اين فرد نشان داده مي شود كه شما در زمينه بازايابي ديجيتالي كار كرده باشيد و اين وب سايت را به گونه اي تنظيم كرده باشيد كه برايتان موفقيت آميز باشد!

انجام كار بازاريابي ديجيتال مي تواند به شما كمك كند كه ده ها و يا صدها بازديدكننده را به وب سايتتان اضافه كنيد و به اين شيوه شما اين توانايي را خواهيد داشت تا ميزان افرادي را كه مشتري دايم شما مي شوند به ميزان قابل توجهي بالا ببريد. بنابراين خيلي مهم است كه شما به موضوع بازاريابي ديجيتالي توجه مخصوصي داشته باشد. افرادي كه تجارت ها و شركت هاي كوچك دارند مي توانند براي اين كه موقعيت خودشان را بهتر كنند و تجارت خودشان را رشد دهند از اين تكنيك استفاده كنند. تجارت هاي بزرگ نيز مي توانند با استفاده از اين تكنيك سود كارشان را بهتر و بهتر كنند.

در صورتي كه شما نخواهيد بازاريابي ديجيتال انجام دهيد؛ بدون ترديد شركت و تجارت شما شكست خواهد خورد به اين دليل ساده كه امروزه هر شركت و تجارتي كه نخواهد بازاريابي ديجيتال انجام دهيد محكوم به فنا و شكست است! 

آيا اين ادعا درست است كه ممكن است وب سايت گوگل شما را تحريم كند و به طور كلي وب سايت شما ديگر در نتيجه هاي حاصل از كلمات جستجوشده اصلا ديده نشود!!!؟

پاسخ اين است كه در حقيقت بله چنين امكاني وجود دارد. ممكن است وب سايت گوگل وب سايت شما را تحريم كند. در حقيقت براي اين "تحريم" كردن كه يك عبارت عاميانه است؛ يك عبارت تخصصي تر وجود دارد: "حذف كردن شاخص" يا (De-indexed)

البته اين مورد خيلي كمياب است و احتمال اين كه براي وب سايت شما به وقوع بپيوندد خيلي كم و نادر است ولي در روزگار قديمي تر (منظور در سال هاي بين 2005 تا 2010) اين مورد خيلي شايع تر از امروز بوده است.

در صورتي كه برخي از وب سايت ها بخواهند قوانيني را كه گوگل براي آنها تعيين كرده است زير پا بگذارند و كارهايي انجام دهند كه گوگل از انجام دادن اين كارها راضي نباشد؛ در اين صورت احتمال اين وجود دارد كه گوگل اين وب سايت ها را تحريم كند. البته اين تحريم ها معمولا حالت موقتي دارد و تحريم هاي دايمي خيلي كم اتفاق مي افتند (حداقل امروزه خيلي كمتر از گذشته هستند!) ولي باز هم ممكن است برخي از وب سايت هايي كه تحريم شده اند ديگر هرگز برنگردند. اما در اكثر موارد اين وب سايت ها را با مجازات هاي سنگين ديگري مانند چند هفته تعليق به دليل رفتار ناشايست؛ مجازت مي كنند.

در صورتي كه شما متوجه شديد كه به صورت كاملا اشتباه و تصادفي گوگل شما را در اين دسته از وب سايت ها قرار داد؛ شما مي توانيد با آنها تماس بگيريد (از طريق شيوه هاي مختلف) و سعي كنيد تا به آنها در اين باره بگوييد. البته نگران نباشيد؛ اين اتفاق خيلي خيلي نادر است!

واژه هاي "پاندا" و "پنگوئن" به چه معني هستند؟

اين دو واژه، نام دو تغيير اساسي بودند كه گوگل در زمينه رده بندي وب سايت هايش در سال 2011 و 2012 اين تغييرات را ايجاد كرد. اين واژه ها حقيقتا ارزش چنداني دارند و نبايد از آنها ترسيد (به اين دليل كه از آن زمان تاكنون خيلي چيزها تغيير كرده است) ولي اثري كه اين دو واژه بر چگونگي ديدگاهي كه كاربران نسبت به موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجوگر داشتند هنوز هم احساس مي شود.

در آن سال ها، گوگل تصميم گرفت تا به يك باره يك تغيير عظيمي در الگوريتم هاي بهينه سازي موتورهاي جستجوگرش بدهد. گوگل اين كار را با انجام دادن تغييرات در ده ها و ده ها الگوريتم كوچك مربوط به رده بندي موتورهاي جستجوگرش داد. بنابراين در آن دوره افرادي كه در زمينه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر متخصص بودند براي اين كه درك كنند كه چه تغييراتي ايجاد شده است و براي اين كه با وجود اين تغييرات بتوان كاري كرد كه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بهتر انجام شود بايد چكار كرد؛ سختي زيادي را متحمل شدند. همچنين در همان ابتدا به اين دليل كه اين تغييرات براي اولين بار بود كه وارد كار شده بود؛ بنابراين بسياري از كاربران دچار سردرگمي و گيجي شده بودند و نمي دانستند كه بايد چكار كنند.

اما اين روزها، به اندازه اي تغييرات مختلف در الگوريتم هاي مختلف گوگل زياد شده است كه مي توان گفت شما براي اين كه بخواهيد در كار بهينه سازي موتورهاي جستجوگر موفق شويد بايد تمام اين تغييرات را درنظر داشته باشيد.

بنابراين در صورتي كه هم اكنون چنين واژه هايي را شنيديد؛ بدانيد كه فردي كه دارد اين حرف ها را مي زند؛ در حقيقت از قافله عقب مانده است!

آيا حقيقتا مي توان با استفاده از تبليغات گوگل ترافيك بيشتري براي وب سايت ايجاد كرد و در نهايت كيفيت SEO را بالا برد؟

پاسخ اين سوال بله است. تبليغات گوگل مي توانند يكي از روش هاي مناسب براي اين باشند كه تبليغات شما را به افرادي كه كلمات و عبارت هايي را كه مرتبط با كلمات يا عبارت هاي شما مي باشند جستجو مي كنند؛ نشان دهند. شما با استفاده از اين روش مي توانيد ميزان ترافيك وب سايت خودتان را افزايش دهيد.

البته اين نكته را توجه داشته باشيد كه تبليغات گوگل تنها در صورتي منجر به فروش مي شوند كه وب سايت شما به گونه اي مناسب طراحي شده باشد و بتوانيد از ترافيك موجود استفاده كنيد. همچنين در صورتي كه تبليغات گوگل شما به اندازه كافي بهينه سازي نشده باشند شما حتي اين امكان را پيدا نخواهيد كرد كه كاري كنيد كه اين تبليغات منجر به افزايش ميزان ترافيك وب سايتتان شود!

امروزه بسياري از وب سايت ها و تجارت ها هستند كه از اين روش براي تبليغ كردن در گوگل استفاده مي كنند. آنها چند تبليغ كوتاه را به اين شيوه ايجاد مي كنند و سپس سعي مي كنند كاري كنند كه اين تبليغات به گونه اي جذاب باشند كه كاربران آنها را بپسندند. البته همان طور كه در گذشته نيز اشاره شد جذاب درست كردن تبليغات خيلي مهم است و شما بايد اين تبليغات را به گونه اي جذاب توليد كنيد كه كاربران آن را قبول كنند.

چرا كلمات كليدي در جستجو در SEO به اين اندازه مهم هستند؟

همان طور كه در راهنماهاي مختلف احتمالا به كرات ديده ايد؛ اساس و بنيان يك استراتژي موفق SEO بر اساس تحقيق و جستجو براي كلمات كليدي قرار دارد. هنگامي كه شما حقيقتا مشتريانتان را بشناسيد و بدانيد كه دقيقا كه هستند؛ شما مي توانيد مشخص كنيد كه در چه زمينه هايي به جستجو در وب سايت هاي مختلف مي پردازند. اين موضوع و اين شناخت به شما اين موقعيت را مي دهد كه محتوايي باارزش توليد كنيد و كاري كنيد كه مشتريان ايده آلتان اين محتواي باارزش شما را پيدا كنند.

تحقيق در ارتباط با كلمات كليدي تاثير بسيار مهم و اساسي در زمينه SEO براي شما دارد. هنگامي كه شما مي خواهيد در اين زمينه تحقيق كنيد؛ به كلمات كليدي طولاني كه در وب سايتتان قرار دارند هم توجه كنيد. همچنين بهتر است در اين زمينه وضعيت رقبايتان را هم بررسي كنيد و ببينيد كه آنها دوست دارند تا از چه كلمات كليدي براي اين كار استفاده كنند.

استفاده از ويديو چه اثري بر روي SEO دارد؟

پاسخ اين سوال اين است كه ويديو امروزه اثر شگفت انگيزي بر روي كيفيت SEO و بهينه سازي موتورهاي جستجوگر دارد. در صورتي كه شما از ويديو استفاده كنيد مي توانيد كيفيت وب سايتتان را به شيوه بسيار موثري بالاتر ببريد. همچنين استفاده كردن از ويديو اين امكان را به شما مي دهد تا ميزان بازديدكنندگان وب سايتتان را هم بالاتر ببريد به اين دليل كه تحقيقات نشان داده اند كه تعداد كاربراني كه از وب سايت هايي كه در آنها ويديو وجود دارد بازديد مي كنند نسبت به تعداد كاربراني كه از وب سايت هايي بازديد مي كنند كه در آنها ويديويي وجود ندارد؛ به شكل قابل ملاحظه اي بيشتر مي باشد.

به طور كلي مي توان گفت دلايلي كه منجر مي شود كه استفاده از ويديوهاي گوگل موجب بالا رفتن تعداد بازديدكنندگان و افزايش SEO يك وب سايت شوند به قرار زير مي باشند:

  • وب سايت گوگل به محتوايي كه داراي تنوع زيادتري از اطلاعات مي باشد (منظور اين است كه انواع متنوع تري از اطلاعات در آن قرار دارند) توجه زيادي مي كند. بنابراين در صورتي كه شما انواع ديگري از محتوا را (علاوه بر متون) در وب سايت خود قرار دهيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه گوگل به وب سايت شما توجه بيشتري بكند.
  • استفاده كردن از ويديوها در وب سايت ها باعث مي شود كه ميانگين مدت زماني كه كاربران و بازديدكنندگان بر روي وب سايت شما مي مانند خيلي بيشتر شود. بنابراين اين كه شما از محتواي ويديويي در وب سايت هايتان استفاده كنيد باعث مي شود كه وب سايت شما در رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر در رده بندي بالاتري قرار داشته باشد.
  • تحقيقات نشان داده است كه وقتي كه شما در وب سايتتان از ويديو استفاده مي كنيد؛ مي توانيد لينك هاي بيشتري را از مردم دريافت كنيد و همين موضوع باعث مي شود كه رده بندي شما در ميان موتورهاي جستجو بالاتر برود. به اين دليل كه وجود لينك هاي مختلف در وب سايت به عنوان يكي از عوامل مهم و كليدي در افزايش كيفيت SEO وب سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • استفاده كردن از ويديوها در وب سايت ها باعث مي شود كه ميزان ترافيك وب سايت شما افزايش پيدا مي كند. (افرادي كه كانال هاي يوتوب شما و يا پست هاي ويديويي شما را در شبكه هاي مجازي نگاه مي كنند؛ آدرس وب سايتتان را در آن جا مي بينند و همين موضوع باعث مي شود كه ميزان ترافيك وب سايت شما بيشتر شود و همان طور كه مي دانيد افزايش ميزان ترافيك يك وب سايت خودش يكي از عوامل مهم در افزايش كيفيت بهينه سازي موتورهاي جستجوگر محسوب مي شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.