چطور يك بيزينس پلن براي مهاجرت بنويسيم؟

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

چطور يك بيزينس پلن براي مهاجرت بنويسيم؟

۶۱ بازديد

چطور يك بيزينس پلن براي مهاجرت بنويسيم؟

چالش‌هايي كه مهاجران هنگام تلاش براي راه اندازي يك تجارت كوچك با آن روبرو هستند بسيار متنوع است. البته تفاوت‌هاي فرهنگي، عدم وجود شبكه‌هاي حمايتي، عدم توانايي در گرفتن وام بانكي و چالش در انتخاب شغلي مناسب در عرصه بين المللي، همگي مشكلات زيادي را به دنبال دارند. اما چالش شماره يك ممكن است عدم برنامه ريزي مناسب برنامه كسب و كار باشد.

بيزينس پلن كه به عنوان ابزاري اساسي براي كارآفريني در نظر گرفته مي شود، مي‌تواند به معناي واقعي كلمه كسب و كار يك نفر را متحول ساخته يا آن را نابود سازد.

نحوه نوشتن بيزينس پلن براي مهاجرت

قالب اصلي براي نوشتن بيزينس پلن مشابه است  كه شامل بيانيه چشم انداز، يك مأموريت، يك برنامه مالي، يك برنامه بازاريابي و موارد ديگر. شما مي‌توانيد براي نوشتن بيزينس پلن قالب‌هايي را با سؤالات آسان براي پاسخ به صورت آنلاين پيدا كنيد كه اين امكان را مي دهد تا خلاها را پر كنيد. اما آيا واقعاً ساده است؟ اگر چنين است، چرا برخي از برنامه‌هاي تجاري منجر به موفقيت مي‌شوند، در حالي كه برخي ديگر نه؟ در ادامه مروري بر عناصر اصلي بيزينس پلن عالي ارائه مي شود.

چشم انداز و رسالت

نوشتن بيانيه چشم انداز و ماموريت بخش آسان يك بيزينس پلن است. بيانيه چشم انداز در اصل اين است كه چگونه مي‌توان براي مثال در پنج سال آينده پيشرفت داشت. در تعريف چشم انداز، به همه روياها، اهداف و شغل خود فكر كنيد. با فرض افتتاح يك فروشگاه، بايد تمامي اطلاعات را در اين ارتباط وارد كنيد تا اينكه مشكلي در آينده به وجود نيايد.

در نوشتن بيزينس پلن ماموريت به اين معناست كه با هدف شركت آشنا شده و نحوه عملكرد آن را چگونه مي بينيد. هدف شما در رابطه با يك فروشگاه مي‌تواند اينطور باشد "كليه محصولات ما تضمين شده است، كاركنان ما داراي بالاترين توانايي كاري هستند و در شهر به عنوان بهترين مكان براي انجام بهترين خدمات و كالاها شناخته شده‌ايم." مأموريت شما بايد واضح، معنادار از نظر اجتماعي و قابل اندازه گيري باشد.

امور مالي

در هنگام نوشتن بيزينس پلن بايد برنامه مالي كه شامل بودجه استارتاپي است توجه شود. برنامه مالي مشخص مي‌كند براي گشايش درهاي شغلي به چه ميزان پول نياز خواهد بود. اين مورد به طور معمول شامل امكانات، تجهيزات، مواد و لوازم مورد نياز در ابتدا مي باشد. هنگامي كه مي‌دانيد كه چقدر به راه اندازي شركت خود نياز داريد، تنها كاري كه بايد انجام دهيد محاسبه پول مورد نياز براي فعاليت تجاري خود با سود است.

اكنون بايد پيش بيني جريان پول را انجام دهيد. با استفاده از يك صفحه گسترده، بايد بيانيه درآمد / هزينه ايجاد كنيد كه درآمدها و هزينه‌ها را نشان مي دهد. با استفاده از يك صفحه گسترده اكسل، مي توانيد به سرعت تغييرات جزئي در هزينه‌ها و درآمدها ايجاد كرده و فوراً مشاهده كنيد كه چگونه تحت تأثير قرار مي‌گيرد. اگر به دنبال وام بانكي هستيد، مرتب نگه داشتن حساب‌ها مهم است، اما بانك‌ها خواهان مشاهده برنامه شما براي بازاريابي و ايجاد مشاغل هستند.

بازاريابي كسب و كار

بيزينس پلن خودتان را در اختيار داشته باشيد. برنامه بازاريابي غالباً بزرگترين موانع براي تازه واردان است. در يك كشور جديد با روش‌هاي مختلف انجام كارها نسبت به آنچه در كشور خود عادت كرده‌ايد روبرو مي‌شويد. شما بايد با متخصصان مشورت كنيد تا ببينيد كدام روش در صنعت خاص شما كار مي‌كند. ارزش پولي كه براي اين قسمت اختصاص داده مي شود بسيار زياد است و بايد بر نحوه اختصاص آن مديريت كاملي اعمال شود.

تجزيه و تحليل فعاليت تجاري

قبل از شروع هر كاري در حوزه كسب و كار و تقاضا براي پناهندگي و مهاجرت، تجزيه و تحليل مدل كسب و كار از تمامي جهات ايده خوبي است زيرا مي‌توانيد بيزينس پلن خود را بنويسيد. براي كمك به اين وضعيت، يكي از اولين كارهايي كه مي‌توانيد انجام دهيد ايجاد يك تجزيه و تحليل SWOT است. در يك صفحه كلمات را بنويسيد: نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهديد. سپس، زير هر كدام، آنچه را كه احساس مي‌كنيد براي شما و تجارت شما مهم است يادداشت كنيد. نقاط قوت و ضعف دروني بوده و به خودتان مربوط مي شوند.

در روند نوشتن بيزينس پلن بهتر است تا از نقاط قوت شخصي خود آگاه باشيد، اما مهمتر از اين، شناخت نقاط ضعف است چون اين كار به شما اجازه مي دهد تا تمامي مسائلي را كه به ارتقاي كسب و كار شما كمك كند شناسايي كنيد. مثال خوب در اين مورد، ضعف در عدم توانايي فروش است. براي كاهش اين مسئله به عنوان يك ضعف، مي‌توانيد استخدام يك فروشنده را در نظر بگيريد و هزينه آن را در بودجه كارآفريني خود وارد كنيد.

فرصت ها و تهديدها مربوط به نيروهاي خارجي است كه شما هيچ كنترلي بر آنها نداريد، اما بايد از آنها آگاه باشيد. اگر تصميم به راه اندازي يك تجارت را گرفتيد، بايد يك نياز در جامعه و فرصتي براي امرار معاش را شناسايي كرده باشيد. شما بايد به همان اندازه تهديد را در جامعه در نظر بگيريد كه ممكن است مشكلاتي را براي شما ايجاد كند، مانند رقباي محلي يا تغيير ساختار كاري در يك موقعيت كاري تثبيت يافته و شناخته شده.

برنامه ريزي تجاري خود را دنبال كنيد.

با تمام اين استراتژي‌ها و تجزيه و تحليل‌ها، گام بعدي ايجاد يك برنامه عملي تحت اللفظي است. اين روش براي تنظيم اهداف عملياتي شما كارايي فوق العاده اي خواهد داشت. اولين قدم اين است كه اهداف خود را با شرايط و مهلت‌هاي زماني مشخص قرار دهيد. اما در برنامه اقدامي خود خاص و واقع بين باشيد. به عنوان مثال، در ماه اول، اهداف شما ممكن است ايجاد كارت ويزيت و شروع به طراحي وب سايت باشد. در مرحله بعد، اين امر مي‌تواند اولين تلاش براي بازاريابي شما از طريق شبكه هاي اجتماعي باشد. يك برنامه عملياتي بايد ماه به ماه تقسيم شود و روند كاري خود را در طي 12 تا 18 ماه آينده انجام دهيد.

براي كارآفريناني با برنامه مشخص و چشم انداز مثبت، جابجايي يا شروع كار در خارج از كشور مي تواند يك تجربه براي تغيير در زندگي باشد. علاوه بر معرفي ايده يا چشم انداز جديد به بازارهاي مختلف، مي‌توانيد از تمام مزاياي تجربه يك فرهنگ و شيوه زندگي جديد و روش‌هاي مختلفي كه اين امر مي‌تواند آگاهي و بهبود بخش كسب و كار شما باشد بهره مند شويد. ساده ترين راه براي دستيابي به اين امر ويزاي كارآفريني است و گزينه هاي بسيار خوبي براي انتخاب وجود دارد. چندين دليل براي دنبال كردن ويزاي كارآفريني وجود دارد. در اين مسير توصيه ميشود از مشاوره بيزينس پلن بهره لازم را ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.