8 نكته براي اين كه يك تگ عنوان (Title tag) مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد

۶۶ بازديد

8 نكته براي اين كه يك تگ عنوان (Title tag) مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد

 

همانطور كه مي دانيد، موفق شدن تجارت ها در دنياي رقباتي امروزه نيازمند اين است كه آنها بتوانند در زمينه بازاريابي الكترونيكي از رقباي خودشان جلو بيفتند. يكي از مهم ترين جنبه هاي اين رقابت الكترونيكي، بازاريابي با استفاده از وب سايت مي باشد. براي اين كه وب سايت شما ديده شود، بايد كاري كنيد كه وب سايت شما در فهرستي كه در گوگل به عنوان نتيجه هاي حاصل از جستجو عبارت هاي مختلف قرار مي گيرد در رده بندي هاي بالاتري قرار دارد. به اين كار "بهينه سازي موتورهاي جستجو" گفته مي شود. يكي از مهم ترين نكته هايي كه به هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو بايد به آن توجه كرد؛ موضوع انتخاب مناسب "تگ عنوان" يا Title tag مي باشد. در اين پست قصد داريم تا 8 توصيه را براي اين كه تگ عنوان باكيفيت تري داشته باشيد به شما ارايه كنيم.

تگ عنوان (Title tag) چيست؟

تگ عنوان مشخص كننده نام يك صفحه وب است. تگ هاي عنوان معمولا در گوگل و در مرورگر شما قابل رويت هستند.

در گوگل، عنوان صفحه اي كه مشاهده مي كنيد نشان دهنده همين تگ عنوان مي باشد.

بنابراين تگ عنوان شما برابر با عنوان صفحه در گوگل مي باشد.

در مرورگرها، تگ عنوان در نوار بالاي مرورگر و در تب هاي مرورگر مشخص مي شود:

هنگامي كه شما به صفحه هاي مورد علاقه (favorite pages) خودتان يك صفحه ديگري اضافه مي كنيد و يا هنگامي كه شما يك صفحه را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذاريد؛ تگ عنوان چيزي است كه به صورت عنوان صفحه معرفي مي شود.

چرا تگ عنوان به اين اندازه اهميت دارد؟

علت اين امر كاملا واضح است. به اين دليل كه تگ عنوان يكي از مهم ترين مواردي است كه بايد به هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجوگر درنظر گرفت. البته تگ عنوان "تنها" موردي نيست كه بايد درنظر داشته باشيد ولي در صورتي كه به تگ هاي عنوان خودتان توجه نكنيد بدون ترديد بقيه كار بهينه سازي موتورهاي جستجوگر را براي خودتان خيلي سخت (و در بسياري از موارد غيرممكن) كرده ايد.

1) بيشتر از 155 كاراكتر استفاده نكنيد

موتورهاي جستجوگر در بخش مربوط به تگ هاي عناوين، تنها تعداد محدودي كاراكتر نشان مي دهند. گوگل اولين 160 كاراكتر را نشان مي دهد. بعد از آن ديگر موتورهاي جستجوگر توان خواندن كاراكترهاي بعدي را ندارند. بنابراين در صورتي كه مي خواهيد كاري كنيد كه تگ عنوان شما حرفه اي تر به نظر برسد؛ بيشتر از 155 كاراكتر براي آن استفاده نكنيد. هميشه به ياد داشته باشيد كه خواندن تگ هاي عنواني كه كوتاه تر باشند نسبت به آن هايي كه بلند تر باشند آسان تر مي باشد. هرچقدر كه تعداد كلمات كمتري در تگ هاي عنوان خود بكار ببريد؛ احتما اين كه گوگل به هركدام از اين كلمات ارزش دهد بيشتر است. بنابراين شما بايد سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد از تگ هاي عنوان كوتاه تر و مختصرتري براي اين كار استفاده كنيد.

2) اطميمان حاصل كنيد كه تگ عنوان شما به خوبي توصيف كننده صفحه شما مي باشد

تگ عنوان شما بايد دربردارنده كلمات كليدي باشد كه شما مي خواهيد براي صفحه تان مورد استفاده قرار دهيد. بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه از كلمات كليدي كه در تگ عنوان قرار دارد؛ در يك جايي از خود صفحه استفاده كرده باشيد. سعي كنيد از كلمات كليدي استفاده كنيد كه بازديدكنندگان از وب سايتتان استفاده مي كنند. خيلي خوب است كه از كلماتي استفاده كنيد كه خيلي از بازديدكنندگان استفاده مي كنند. با استفاده كردن از اين نوع كلمات كليدي مي توانيد شانس خودتان را براي بالا بردن كيفيت بهينه سازي موتورهاي جستجوگر افزايش دهيد. هرچقدر كه كلماتي كه براي تگ عنوان مورد استفاده قرار مي دهيد بهتر بتوانند توصيف كننده صفحه تان باشند؛ احتمال اين كه ميزان بازديدكنندگان از صفحه تان زياد شود بيشتر مي باشد و البته عكس اين مطلب هم درست است!

3) درباره مفهوم و هدف كلي صفحه تان فكر كنيد

قبل از اين كه تگ عنوان را انتخاب كنيد فكر كنيد كه هدف اصليتان از اين كه اين صفحه را ايجاد كرده ايد چيست. به اين موضوع فكر كنيد كه مي خواهيد كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از صفحه شما بازديد كرده اند چه چيزي را ببينند؟ همچنين به اين فكر كنيد كه چرا آنها براي بازديد كردن از صفحه شما آمده اند؟ شما بايد بررسي كنيد كه هركدام از اين افراد چه انتظاراتي دارند و چگونه مي توان انتظارات آنها را برطرف كرد. بعد از اين كه نتيجه گيري هاي مربوط را براي خودتان انجام داديد نوبت به آن رسيده است كه تگ عنوان را براي وب سايت خودتان بر اين اساس انتخاب كنيد. بنابرين شما بايد در انتخاب كردن تگ عنوان تمام اين موضوعات را درنظر داشته باشيد.

4) كلمات كليدي (keyword) را در ابتدا قرار دهيد

تحقيقات نشان داده است كه وب سايت گوگل و الگوريتم هاي رده بندي كننده آن، بيشتر به كلمه ابتدايي تگ عنوان از كلمات ديگر اهميت مي دهند. بنابرين يكي از كارهايي كه شما مي توانيد براي افزايش تعداد بازديدكنندگان و افزايش رده بندي وب سايتتان در ميان رده بندي هاي گوگل انجام دهيد اين است كه به كلمه اولي كه در عنوان قرار گرفته اند توجه ويژه داشته باشيد. بهترين كار اين است كه كلمات كليدي را كه دوست داريد ارايه كنيد را در همان ابتداي تگ عنوان قرار دهيد. همچنين اين كار به صورت مستقيم نيز منجر به افزايش تعداد بازديدكننده مي شود چون تحقيقات نشان داده است كه 11 كاراكتر اوليه مشخص كننده اين است افراد به خواندن ادامه متن علاقه نشان مي دهند يا خير. بنابراين سعي كنيد اين 11 كاراكتر اول به به گونه اي قرار دهيد كه خواندن آن براي بازديدكنندگان آسان باشد.

5) فراموش نكنيد كه نام برندتان هم ببريد

در صورتي كه شما يك تجارت كوچك هستيد؛ برند نام برندتان در تگ عنوان خيلي مهم نيست اما در صورتي كه شما يكي از شركت هاي بزرگ در زمينه صنعت خودتان هستيد؛ بهتر است كه نام برند خودتان را هم حتما در تگ عنوانتان مشخص كنيد. براي بيشتر شركت ها بهتر است كه نام برندشان را در پايان تگ عنوان قرار دهند. تنها در صفحه اصلي وب سايت (Homepage) بهتر است كه نام برندتان را در ابتدا قرار دهيد.

در صورتي كه شما يك برند بسيار معروف هستيد كه بسياري از افراد نام شما را مي شناسند و به شما اطمينان دارند؛ بهتر است كه تگ عنوان صفحه هاي خودتان را با نام برندتان آغاز كنيد. اين كار منجر مي شود كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند مي توانند ارتباط نزديكتري با صفحه هاي وب سايت شما برقرار كنند.

6) نام برند را از عنوان صفحه جدا سازيد

يكي ديگر از نكته هايي كه در اين رابطه بايد حتما درنظر داشته باشيد اين است كه نام برندتان را از عنوان صفحه جدا كنيد. شما مي توانيد اين كار را با استفاده از علاكت دش (|) و يا علامت خط تيره (-) انجام دهيد.

7) سعي كنيد عنوان هايي كه به عنوان تگ عنوان مي نويسيد؛ براي مخاطبين جذاب باشند

در صورتي كه كه مي خواهيد كاري كنيد كه تعداد بازديدكنندگان از وب سايت شما بيشتر شود؛ يكي از بهترين روش ها اين است كه عنوان هايي را كه انتخاب مي كنيد داراي محتواي جذابي باشند. در صورتي كه چنين وضعيتي نباشد (و عنوان هايي كه انتخاب مي كنيد از جذابيتي برخوردار نباشند) در اين صورت احتمال اين كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده براي اولين بار به وب سايت شما سر مي زنند ديگر به رفتن به بخش هاي ديگر وب سايت اقدام نكنند زيادتر مي شود. بنابراين شما بخش زيادي از افرادي را كه مي توانسته اند مشتريان دايمي شما شوند (مشتريان بالقوه) از دست مي دهيد.

براي بسياري از افراد، تگ عنوان اولين معرفي است كه شما از برندتان مي كنيد. بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه اثر خوبي بر روي بازديدكنندگان داشته ايد.

همچنين تگ هاي مربوط به صفحه هاي شما در ميان نتيجه هايي كه حاصل از جستجوي كلمات مرتبط با صنعت شما است ظاهر مي شود بنابراين سعي كنيد كاري كنيد كه حتي الامكان اين عناوين جذاب باشند.

8) سعي كنيد براي هركدام از صفحه هاي وب سايتتان، تگ هاي عنوان منحصر به فردي را انتخاب كنيد

هركدام از صفحه هاي وب سايت شما بايد به گونه اي باشند كه تگ هاي عنوان مشخصي داشته باشند. هركدام از اين تگ هاي عنوان بايد مربوط به موضوعي باشند كه صفحه مورد نظر درباره اين موضوع است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.