معرفي 10 ابزار "هيتمپ" و "رديابي كاربران"

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

معرفي 10 ابزار "هيتمپ" و "رديابي كاربران"

۴۲ بازديد

معرفي 10 ابزار "هيتمپ" و "رديابي كاربران"

 

در تجارت ها، كارآفرينان هميشه سعي مي كنند تا مشتريان خودشان را بشناسند. و البته بايد هم همين طور باش! به اين دليل كه در صورتي كه شناخت مناسبي نسبت به مشتريان خود داشته باشند؛ مي توانند فرآورده ها و خدماتي را كه مرتبط با كار آن ها مي باشد در اختيار آن ها قرار دهند. در حقيقت آن ها بايد بدانند كه كاربران به دنبال چه مي باشند و سعي كنند آن چه را كه كاربران به دنبالش هستند به آن ها بدهند. امروزه با گسترش پلتفرم هاي مختلف شبكه هاي اجتماعي، تعاملات مشتريان و فروشندگان زياد شده است و بنابراين اين موضوع بررسي كردن داده هاي مرتبط با مشتريان از اهميت ويژه تر و مهم تري برخوردار شده است.

براي اين كه كاربران افرادي را كه از آن ها خريد مي كنند بشناسند؛ روش هاي مختلفي وجود دارد. يكي از اين روش ها، از طريق وب سايت مرتبط با تجارت ها مي باشد. تجارت ها مي توانند از طريق اطلاعاتي كه از طريق بازديدكنندگاني كه از اين وب سايت ديدن كرده اند بدست مي آورند؛ آمار كلي از وضعيتي كه دارند داشته باشند. ابزارهايي وجود دارند كه انجام اين كار را براي كارآفرينان آسان تر مي كنند. به عنوان مثال، ابزارهايي وجود دارند كه مشخص مي كنند كه يك كاربر به كدام بخش از وب سايت سر زده ست و يا اين كه بر روي كدام بخش از اين وب سايت كليك كرده است. در اين صورت تجارت ها مي توانند بفهمند كه اكثر كاربران بيشتر دوست دارند تا بر روي كداميك از بخش هاي وب سايت آن ها متمركز شوند و سپس سعي مي كنند بخش مورد نظر را بهتر كنند. برخي از اين ابزارها اين اطلاعات را به صورت نوشتاري در اختيار آن ها قرار مي دهند و برخي از آن ها به صورت نموداري و تصويري (مانند هيتمپ). در اين پست قصد داريم تا شما را با 10 تا از اين ابزارها آشنا كنيم.

1) Crazy Egg

 اولين ابزاري كه در اين زمينه به شما معرفي مي كنيم؛ ابزاري تحت عنوان Crazy Egg مي باشد. اين ابزار اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه رفتار كاربراني را كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما بازديد كرده اند را مورد بررسي قرار دهيد. شما با استفاده از اين ابزار مي توانيد بررسي كنيد كه چه افرادي بر روي صفحه هاي شما در وب سايت ها كليك كرده اند و همچنين در كدام بخش ها در اين صفحه ها بيشتري تعداد كليك كردن ها را داشته ايد. در اين نرم افزار مي توانيد اين كليك كردن ها را به صورت نموادرهاي رنگي مشاهده كنيد

2) EywQuant

اين ابزار از هوش مصنوعي استفاده مي كند تا تعاملاتي را كه كاربران با وب سايت داشته اند مورد بررسي قرار دهد. با استفاده از اين ابزار شما مي توانيد به راحتي بررسي كنيد كه صفحه هاي مربوط به وب سايت شما چه اثراتي را بر روي كاربران گذاشته است. در اين ابزار از قوانين و مققرات حفاظت از داده ها (GDPR) استفاده مي شود تا ايمني كاربراني را كه از وب سايت شما بازديد مي كنند (از نظر اطلاعاتي و حريم خصوصي) حفظ گردد.

3) Feng-GUI

يكي ديگر از ابزارهايي كه مي تواند در اين زمينه مورد استفاده قرار بگيرد؛ ابزار Feng-GUI مي باشد. با استفاده از اين ابزار مي توان اطلاعات مربوط به بازديد كنندگان را به صورت نقشه هاي گرمايي، نمودارهايي كه مشخص كننده بازديد مرتبط با صفحه هاي مختلف هستند، مشخص كردن نواحي كه از همه بيشتر مورد توجه كاربران قرار گرفته اند و غيره بررسي كرد. ابزارهايي هيتمپي كه در اينجا مورد استفاده قرار مي گيرند اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه با استفاده از مدل هاي الگوريتمي بتوانند به سرعت به نتيجه هايي كه مي خواهند برسند.

4) FullStory

يكي ديگر از ابزارهايي كه در اين زمينه كاربرد زيادي دارد، FullStory مي باشد. اين ابزار يك ابزار تحليلي است كه به افرادي كه وب سايت دارند كمك مي كند كه بفهمند كه كاربران چگونه از وب سايتشان ديدن مي كنند. استفاده از اين ابزار براي اين افراد مي تواند بسيار مفيد باشد از اين نظر كه يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين افراد اين است كه با استفاده از نمودارهايي كه ارايه مي كند؛ مي تواند به صورت لحظه اي (real time) مشخص كند كه همين حالا وضعيت به چه صورت است و چه افرادي در حال بازديد مي باشند.

5) Hotjar

يكي ديگر از ابزارهايي كه براي كار اندازه گيري و كنترل كردن كابران مورد استفاده قرار مي گيرد؛ ابزار Hotjar مي باشد. اين ابزار كه يك ابزار برپايه ابري (Cloud-based) مي باشد؛ به تجارت هايي كه وب سايت هاي تجاري دارند اين امكان را مي دهد كه رفتار كليك كردن ها، رفتار مرور كردن هاي صفحه ها و تمايلي كه كاربران براي رفتن به صفحه هاي مختلف دارند را بررسي كنيد. اين ابزار شامل تحليل هاي مختلف است و نتيجه هاي اين تحليل ها را به صورت نمودار نشان مي دهد و نتيجه گيري از اين تحليل ها آسان مي باشد.

6) Lucky Orange

Lucky Orange هم يكي ديگر از ابزارهاي در اين زمينه مي باشد. اين ابزار داراي ويژگي هاي مختلفي است از جمله ويژگي هاي ضبط كردن حركات كاربران و كليك كردن آن ها و همچنين بررسي كردن حركاتي كه اين كاربران براي رفتن از يك صفحه به يك صفحه ديگر مي كنند. از ويژگي هاي مهم اين نرم افزار اين است كه فيلترهاي مختلفي وجود دارد كه شما مي توانيد بسته به نيازهايي كه داريد براي اين كه مشخص كنيد كه كدام مشتريان از كدام نوع (و كدام موقعيت جغرافيايي و غيره) به كدام صفحه ها و به چه ميزان مراجعه كرده اند؛ از اين فيلترها استفاده كنيد.

7) Mouseflow

با استفاده از اين ابزار، مي توانيد به راحتي كليك هاي مربوط به كاربران و بازديدكنندگان، از اين صفحه به آن صفحه رفتن هاي آن ها، حركاتي كه در وب سايتتان داشته اند و ميزان توجهي كه به وب سايتتان كرده اند را مشخص كنيد. همچنين در اين ابزار مي توانيد انواع فعاليت هاي بازديدكنندگان، خطاهاي بوجود آمده در وب سايت و همچنين تعداد افرادي را كه فرم هاي ثبت نام را نيمه كاره رها كرده اند و از وب سايت خارج شده اند را مورد بررسي قرار دهيد.

8) Quantum Metric

يكي ديگر از روش هايي كه مي توانيد با استفاده از آن، رفتار مشتريان و بازديدكنندگان از وب سايت مورد نظرتان را مورد بررسي قرار دهيد؛ استفاده كردن از ابزار Quantum Metric است. شما با استفاده از اين روش مي توانيد از فعاليت هايي كه در وب سايتتان انجام شده است باخبر شويد. اين ابزار براي اين كه نتيجه هاي حاصل از اين تحليل را براي شما ارايه كند؛ از روش هايي مانند روش يادگيري ماشيني و روش هايي مشابه با اين روش استفاده مي كند.

9) Smartlook

ابزار Smartlook منجر مي شود كه شما بتوانيد هيتمپ هاي غني و با دقتي را بدست بياوريد. شما مي توانيد با استفاده از ويژگي هايي كه در اين ابزار وجود دارد؛ به طور كامل، مسير كلي كه مشتري از همان لحظه اولي كه وارد وب سايت مي شود تا لحظه اي كه به آستانه خريد كردن و يا استفاده كردن از خدمات شركت مي رسد را مورد بررسي قرار دهيم. شما مي توانيد همچنين با دادن كدهاي مخصوص،  اطلاعاتي را درباره مشترياني كه از اين وب سايت بازديد مي كنند به صورت لحظه اي بدست آوريد.

10) Zoho PageSense

يكي ديگر از ابزارهايي كه به شما كمك مي كند تا رفتار كاربران را بررسي كنيد ابزاري به نام Zoho PageSense مي باشد. شما با استفاده از اين ابزار مي وانيد به راحتي بررسي كنيد كه مشترياني كه از صفحه هاي وب سايت شما بازديد كرده اند تا چه ميزان به پايين اين صفحه ها رفته اند و چه بخش هايي از اين صفحه ها را ديده اند. همچنين با استفاده از اين ابزار مي توانيد با استفاده از نمودارهايي، مشخص كنيد كه ميزان كليك كردن ها بر روي صفحه هاي مختلفي كه در اين وب سايت وجود دارد؛ به چه ميزان بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.