11 توصيه براي اين كه يك تگ عنوان مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

11 توصيه براي اين كه يك تگ عنوان مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد

۵۶ بازديد

11 توصيه براي اين كه يك تگ عنوان مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد

 

بازارياباني كه با استفاده از وب سايت ها و وبلاگ ها به بازاريابي مي پردازند؛ بايد اين موضوع را درنظر داشته باشند كه قرار گرفتن در رده هاي بالاتر در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر يكي از مهم ترين پارامترهايي است كه مي تواند آن ها را به پيروزي برساند و منجر شود كه از رقبايشان جلو بزنند. استفاده از تگ عنوان  يكي از عوامل تأثيرگذار بر روي بهينه سازي موتورهاي جستجو مي باشد.

در اين مقاله قصد داريم تا 11 نكته را براي اين كه تگ عنوان باكيفيت تري داشته باشيد بيان كنيم:


1) سعي كنيد تگ عنوان مرتبط با مفهومي باشد كه شما مي خواهيد در وب سايت منتقل كنيد.

الگوريتم هاي گوگل بررسي مي‌كنند كه آيا تگ هاي عنوان ارتباط مناسبي با محتوايي كه در صفحه موجود است دارد يا خير. در صورتي كه چنين ارتباطي وجود داشته باشد؛ رده بندي وب سايت مورد نظر در ميان موتورهاي جستجوگر بالاتر مي رود و در غير اين صورت رده بندي وب سايت سقوط مي‌كند. بنابراين در صورتي كه مي‌خواهيد در بهينه سازي موتورهاي جستجوگر موفق شويد؛ بهتر است كه تگ هاي عنوانتان با محتواي موجود در صفحه هاي مورد نظرتان ارتباط معني داري داشته باشند.

2) انتظارات بي جا براي بازديدكنندگان ايجاد نكنيد!

درست است كه هر كسي دوست دارد كه افراد زيادي از صفحه اش بازديد كنند. اما شما نبايد اين موضوع را فداي تبليغات غيرحقيقي بكنيد.  شما نبايد با دادن وعده هاي غيرواقعي كاري كنيد كه بازديدكنندگان به وب سايت شما جلب شوند چون اين كار در درازمدت مي تواند براي شما بسيار مضر باشد. در عوض شما بايد سعي كنيد تا جايي كه ممكن است واقعي باشيد و حقيقي ترين حرف ها را با آن ها بزنيد. اين گونه تعداد بازديدكنندگان از وب سايت شما بيشتر و ببيشتر هم خواهد شد.

3) به كاربران بگوييد كه بايد چه چيزي را انتظار داشته باشند.

تگ هاي عنوان بايد به گونه اي باشند كه كاربران با خواندن آن ها يك درك كلي درباره آن چه كه قرار است از وب سايت انتظار داشته باشند بدست بياروند. بنابراين بهتر است كه كاري كنيد كه اين تگ ها به عنوان خلاصه اي از كل صفحه اي باشد كه قرار است آن را بخوانند. در صورتي كه آن ها نتوانند چنين اطلاعاتي را از تگ هاي عنوان بدست بياورند؛ بدون ترديد تعداد افرادي كه از اين صفحه بازديد مي كنند كم و كمتر خواهد شد.

4) به هنگام نوشتن تگ هاي عنوان، به مخاطبين هدفتان فكر كنيد.

شما بايد بررسي كنيد كه مخاطبين هدفتان چه افرادي هستند؟ بايد بدانيد كه كدام گروه از افراد به عنوان بازديدكنندگان وب سايت شما از اين وب سايت ديدن خواهد كرد و اين صفحه مورد نظر مرتبط با كدام دسته از افراد مي باشد؟ برخي از صفحه ها ممكن است صرفاً براي اطلاع رساني ساخته شده باشد و برخي ديگر به هدف فروختن آنلاين محصولات و يا خدمات مي باشد و غيره. بايد بررسي كنيد و بر اساس هدفي كه هركدام از اين صفحه ها دارد و نوع افاردي كه قرار است به اين سمت جذب كنيد عناوين مناسب توليد كنيد.

5) تگ هاي عنوان را به شيوه مناسبي بنويسيد.

تگ هاي عنوان بايد به شيوه اي نوشته شوند كه خواندن آن ها براي مخاطبين لذت بخش باشد و نه عذاب آور! سعي كنيد شيوه نگارشي شما مناسب باشد. نبايد تنها چند كلمه كليدي را در كنار هم قرار دهيد بلكه بايد يك متن كوتاه بنويسيد كه توصيف كننده اين باشد كه صفحه مورد نظر شما درباره چيست. بنابراين سعي كنيد تگ هاي عنوان را تا جايي كه مي توانيد مناسب بنويسيد كه خوانندگان از آن لذت ببرند.

6) مستقيماً سر اصل مطلب برويد.

شما تنها بايد در 155 كاراكتر كار را تمام كنيد. بنابراين بايد سر اصل مطلب برويد و از اضافه گويي پرهيز كنيد. بايد كاري كنيد كه مخاطبينتان در همين 155 كاراكتر متوجه شوند كه درباره چه چيزي سخن مي گوييد. بايد در همان طول كوتاهي كه داريد (يعني همان 155 كاراكتر) به آن ها بيان كنيد كه چه مي خواهيد و اين صفحه از  وب سايتتان درباره چيست و آن ها قرار است چه چيزي را ببينند. در صورتي كه چنين نباشد؛ آن ها نخواهند فهميد كه داستان اين بخش از وب سايت شما درباره چيست.

7) تنها عنوان صفحه را تكرار نكنيد.

تگ عنوان به شما يك فضاي اضافي مي دهد كه (علاوه بر عنوان صفحه) مشخص كنيد كه صفحه شما درباره چيست. بنابراين بهتر است كه از اين فضاي اضافي استفاده كنيد و به جاي اين كه تنها عنوان را تكرار كنيد سعي نماييد تا از اين كاراكترهاي اضافي استفاده كنيد تا اطلاعات بيشتري را به مخاطبين و بازديدكنندگان از وب سايتتان بدهيد. در صورتي كه در اين بخش تنها عنوان صفحه را تكرار كنيد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد مخاطبين و مشتريانتان زياد شود.

8) "تجاري" بودن به شما آسيبي نمي رساند، بنابراين سعي نماييد كمي هم تجاري باشيد!

وقتي مي توانيد يك بازارياب خوب شويد كه بدانيد كه نسبت به افراد ديگري كه در اين زمينه فعاليت مي كنند بهتر عمل كرده باشيد. بنابراين شما بايد نسبت به رقباي خودتان بهتر عمل نماييد و مي توانيد از اين فرصت براي تبليغ كردن تجارتتان استفاده كنيد. شما بايد كاري كنيد كه مخاطبين و افرادي كه از صفحه مورد نظر بازديد مي كنند از اين صفحه خوششان بيايد و نهايتاً تصميم بگيرند كه شما را انتخاب كنند و از شما خريد نمايند. بنابراين تجاري بودن براي شما سودمند است!

9) براي هركدام از صفحه هاي اين وب سايت، تگ‌هاي عنوان مشخص و منحصر به فردي داشته باشيد.

براي اين كه صفحه مورد نظر شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگري كه حاصل از جستجوي يك كلمه مرتبط با صنعتي هستند كه تجارت شما در آن صنعت فعاليت مي‌كند در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد؛ بهتر است كه براي هركدام از صفحه هاي اين وب سايت يك عنوان منحصر به فردي انتخاب كنيد. اين كار باعث مي شود كه هم تعداد بازديدكنندگان وب سايت بيشتر مي شوند و هم وب سايتتان از نظر بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بهتر عمل مي كند.

10) از زبان مشابه با زبان همين صفحه استفاده كنيد.

اطمينان حاصل كنيد كه تگ عنوان شما داراي زباني باشد كه مشابه با همين صفحه است. به نظر مسخره و خنده دار مي رسد كه وب سايتي داشته باشيد كه مطالب آن به يك زبان نوشته شده باشد ولي تگ عنوان آن به يك زبان ديگر نوشته شده باشد! بنابراين بهتر است كه زباني كه از آن براي نوشتن تگ عنوان استفاده مي كنيد با زباني كه مطالب پست را با اين زبان مي نويسيد يكي باشند.

11) در مورد خاص تگ عنوان مربوط به صفحه هايي كه مرتبط با انتخاب زبان در وب سايت ها هستند.

تصميم گيري در اين زمينه سخت است! شما به عنوان تگ هاي عنوان مرتبط با اين صفحه ها نبايد از عبارت هايي مانند "زبان خود را انتخاب كنيد" و يا "انتخاب زبان" استفاده كنيد. چون اين تگ هاي عنوان هيچ معني را نخواهند رساند. به جاي آن، بهتر است در اين صفحه ها درباره كاري كه وب سايتتان در صفحه هاي اصلي خودش انجام مي دهد توضيحاتي بدهيد. اين كار باعث مي شود كه تعداد بازديدكنندگان حتي از اين صفحه ها هم افزايش داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.