5 باور غلط كه درباره SEO وجود دارند.

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

5 باور غلط كه درباره SEO وجود دارند.

۶۲ بازديد

5 باور غلط كه درباره SEO وجود دارند.

 

رشد چشمگير اينترنت در سال هاي اخير، باعث شده است كه شيوه بازاريابي نسبت به گذشته تغيير كند و ديگر مانند قبل نباشد. يكي از مهم ترين تغييراتي كه در شيوه بازاريابي در سال هاي اخير شاهده بوده ايم؛ تغيير از شيوه بازاريابي روش سنتي و معمولي به بازاريابي به روش اينترنتي يا آنلاين (Online Marketing) مي باشد و اين روش به عنوان شيوه تازه بازاريابي مورد استفاده قرار گرفته است. در سال هاي اخير تجارت ها سعي كرده اند تا براي خودشان وب سايت هايي داشته باشند و از اين طريق به بازاريابي بپردازند. همچنين با گسترش شبكه هاي اجتماعي، گونه ديگري از بازاريابي آنلاين به نام "بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي" نيز پديدار شده است. در بازاريابي با استفاده از وب سايت ها، يكي از مهم ترين نكته هايي كه بايد درنظر داشته باشيم؛ بحثي است كه "بهينه سازي موتورهاي جستجو" نام دارد. اين بحث درباره اين است كه كاري كنيم كه وب سايت هايمان در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر در رده بندي هاي بالاتري قرار بگيرند.

با توجه به گسترش اطلاعات همه جانبه در سال هاي اخير، باورهاي غلط زيادي درباره SEO شكل گرفته است. متأسفانه در صورتي كه اطلاعات كافي در اين رابطه نداشته باشيد؛ ممكن است گول اين باورهاي غلط و دروغ ها را بخوريد و فكر كنيد كه اين باورها درست مي باشند و در نتيجه به عمل كردن به آن ها دچار مشكل شويد. متأسفانه ممكن است بسياري از متخصصان و افراد حرفه اي  در صورت توجه كردن به اين باورهاي غلط  و شايعات نتوانند آن طور كه درست است كارهايي را كه بايد براي رشد كيفيت بهينه سازي موتورهاي جستجوگر انجام داد درنظر بگيرند و بنابراين ممكن است دچار مشكلات جدي در اين رابطه شوند. لذا در اين مقاله قصد داريم تا چند تا از اين باور غلط ها را كه درباره SEO وجود دارد معرفي كنيم.

1) تنها پارامتر موثر در بالا بردن كيفيت SEO، توجه كردن به محتوا مي باشد!

اين باور بسيار بسيار نادرست است!!!

البته از يك نظر مي توان گفت كه اين حرف درست است. توليد كردن محتوايي كه مناسب باشد و كاربردي باشد مي تواند به شيوه بسيار موثري به سود يك وب سايت باشد. ولي براي اين كه يك SEO مناسب داشته باشيد؛ تنها نبايد موضوع محتوا را درنظر بگيريد و موضوعات ديگري نيز هستند كه شما بايد آن ها را درنظر بگيريد.

به عنوان مثال، دادن لينك هاي دروني و بيروني مناسب، استفاده از كلمات كليدي مناسب، بهينه سازي كردن تصاوير، بهينه سازي كردن نوع طراحي وب سايت، افزايش دادن سرعت لود شدن صفحه هاي مختلف وب سايت و غيره، همگي از عواملي هستند كه شما مي توانيد براي SEO درنظر داشته باشيد. درست است كه توليد كردن يك محتواي باكيفيت براي SEO ضروري است؛ ولي توليد محتوا يك شرط لازم است، ولي كافي نمي باشد. بنابراين بايد در كنار توليد محتواي مناسب براي يك وب سايت، تمام عوامل ديگر هم قرار داشته باشند و اين عوامل همگي با هم و در كنار هم مي توانند منجر به بالا بردن كيفيت SEO شوند و يكي از اين عوامل به تنهايي نمي تواند نتيجه را به شيوه اي كه براي اين كار مناسب است به شما بدهد.

2) توليد لينك ارتباطي با بالا بردن كيفيت SEO ندارد.

اين باور بسيار بسيار نادرست است!!!

يكي ديگر از دروغ ها و باورهاي غلطي كه در اين زمينه وجود دارد و فراگير است اين است كه توليد كردن لينك ارتباطي به بالا بردن كيفيت SEO ندارد. اين داستان افسانه اي بيش نيست!

در حقيقت بايد دانست كه يكي از عواملي كه مي تواند منجر به بالا بردن كيفيت SEO شود همين توليد لينك مي باشد. البته همان طور كه در بخش قبلي ذكر گرديد؛ توليد كردن لينك به تنهايي نمي تواند بر روي بالا بردن كيفيت SEO تأثيري داشته باشد و اين عامل بايد با عوامل ديگري هم تركيب شود تا نتيجه مطلوبي ارايه شود.

شما براي اين كه كاري كنيد كه وب سايتتان در ليست وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه هاي موتورهاي جستجوگر مختلف مي باشند در رده بندي بالاتري قرار داشته باشد؛ بايد به عامل توليد لينك هم به عنوان يكي از عوامل تأثيرگذار در اين زمينه توجه داشته باشيد. در صورتي كه به اين عامل توجهي نكنيد؛ حتي در صورتي هم كه بقيه عوامل را رعايت كرده باشيد؛ باز هم يك جاي كار شما مي لنگد. بنابراين بايد سعي كنيد تا اين عامل را نيز مانند عوامل ديگر درنظر داشته باشيد تا بتوانيد نتيجه اي مطلوب بگيريد.

3) استفاده از كلمات كليدي براي SEO موضوع لازم و ضروري نيست.

اين باور بسيار بسيار نادرست است!!!

يكي ديگر از اشتباهات بزرگي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه براي اين كه رده بندي وب سايتتان را در ميان رده بندي هاي وب سايت‌هايي كه حاصل از جستجوهاي مختلف در موتورهاي جستجوگر هستند بالا ببريد؛ "نيازي نيست" كه به كلمات كليدي توجه داشته باشيد!

يكي از مهم ترين نكته هايي كه در رابطه با بالا بردن كيفيت بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا SEO بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد كلمات كليدي مناسب توجه كنيد. در صورتي كه وب سايت شما به گونه اي باشد كه از كلمات كليدي مناسب براي آن استفاده نشده باشد؛ شما شانس اين را كه وب سايتتان در رده بندي هاي وب سايت هاي مختلف مرتبط با گوگل در رده بندي بالايي قرار داشته باشد را از دست مي دهيد! اما در صورتي كه براي كارتان از كلمات كليدي مناسبي استفاده كنيد اين كار منجر مي شود كه ميزان رده بندي وب سايت شما بالاتر برود و در نهايت هم ميزان ترافيكي كه مرتبط با وب سايتتان است بيشتر شود و در صورتي كه يك وب سايت تجاري و يك فروشگاه آنلاين هستيد؛ مشتريان بيشتري داشته باشيد. بنابراين حتماً سعي كنيد اين نكته را درنظر داشته باشيد.

4) سرعت لود شدن (بالا آمدن) يك وب سايت بر روي كيفيت SEO تأثيري ندارد.

اين باور بسيار بسيار نادرست است!!!

اين هم يكي ديگر از داستان‌ها و باورهاي غلطي است كه در اين رابطه وجود دارد. در صورتي كه شما وب سايتي داشته باشيد كه سرعت بالا آمدن آن كم باشد؛ احتمال اين كه كاربران جذب اين وب سايت شوند خيلي بيشتر از زماني است كه سرعت بالا آمدن وب سايت شما زياد باشد. در صورتي كه سرعت بالا آمدن وب سايت شما ميان 1 تا 3 ثانيه باشد؛ احتمال اين كه كاربران وب سايت شما را رها كنند چيزي برابر با 32 درصد مي باشد. اما در صورتي كه زمان لود شدن به بيشتر از 4 ثانيه برسد؛ تحقيقات نشان داده است كه احتمال اين كه كاربران وب سايت شما را رها كنند به ميزان 90 درصد افزايش پيدا خواهد كرد!!!

بنابراين شما هرچقدر كه سعي كنيد كاري كنيد كه سرعت بالا آمدن وب سايتتان بيشتر شود؛ مي توانيد كاري كنيد كه رده بندي وب سايت شما در ميان وب سايت هاي ديگري كه ناشي از موتورهاي جستجوگر هستند بالاتر برود.

5) استفاده كردن از نقشه وب سايت تأثيري در بهينه سازي موتورهاي جستجو ندارد.

اين باور بسيار بسيار نادرست است!!!

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد در اين زمينه درنظر داشته باشيد اين است كه براي اين كه وب سايتتان در ميان وب سايتهايي كه ناشي از جستجوهاي موجود در موتورهاي جستجوگر هستند در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشد؛ داشتن يا نداشتن يك نقشه وب سايت (Sitemap) تأثير چنداني ندارد. ولي اين ماجرا درست نيست. به اين دليل كه موتورهاي جستجوگر گوگل تمام بخش هاي وب سايت را مي گردند و بررسي مي‌كنند. در صورتي كه در جايي به مشكلي برخورد كردند؛ از بخش مربوط به نقشه سايت استفاده مي‌كنند تا كل وب سايت را بهتر درك كنند. بنابراين استفاده كردن از نقشه وب سايت براي بهتر فهماندن طرح كلي وب سايت به كاربران و همچنين به الگوريتم هاي جستجوگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و براي اين منظور هم بهتر است كه براي بالا بردن كيفيت SEO براي وب سايتتان يك نقشه كامل داشته باشيد كه داراي كيفيت مناسب باشد و منجر شود كه الگوريتم گوگل بهتر بتواند طرح كلي وب سايت شما را درك كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.