3 روشي كه SEO مي تواند در دوران كرونا به تجارت ها كمك كند.

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

3 روشي كه SEO مي تواند در دوران كرونا به تجارت ها كمك كند.

۵۴ بازديد

3 روشي كه SEO مي تواند در دوران كرونا به تجارت ها كمك كند. 

 

مدتي است كه كره زمين با بحراني به نام بيماري كرونا مواجه شده است.  اين بيماري كشنده منجر به كشته شدن هزاران نفر شده است و صدها هزار نفر هم به آن مبتلا شده اند. بنابراين بسياري از دولت ها به مردمشان فرمان داده اند تا در خانه هايشان بمانند و از خانه بيرون نروند. اين در خانه ماندن ها و يا به اصطلاح ديگر "قرنطينه" منجر شده است كه به تجارت هاي مختلف در دنيا لطمات زيادي بخورد. بنابراين مي توان گفت كه با وضعيت جديدي كه تجارت ها پيدا كرده اند؛ لطماتي به آن ها خورده است كه انكارناپذير مي باشد. بنابراين كار زيادي نمي توان براي جلوگيري كردن از اين لطمات انجام داد. امروزه بيماري كرونا بر روي ميليون ها انسان در سراسر دنيا اثر گذاشته است و بنابراين حلقه تقاضا-عرضه دچار مشكلاتي شد است. ولي با وجود وضعيتي كه ايجاد شده است؛ هنوز هم راه هايي وجود دارد كه تجارت ها مي توانند با استفاده كردن از اين راه ها، حتي در چنين شرايطي، خودشان را بالا بكشند. با اين كه بقا و بهبود پيدا كردن در اين وضعيت براي تجارت ها خيلي سخت شده است ولي هنوز هم براي رشد آن ها موقعيت هاي زيادي وجود دارد.

اولين و مهم ترين كاري كه تجارت ها مي توانند براي رشد خودشان در چنين وضعيتي انجام دهند اين است كه به بخش بازاريابي محتوايي و بازاريابي آنلاين خودشان توجه بيشتري داشته باشند. امروزه موضوع "هويت ديجيتالي" موضوعي است كه رشد بيشتري پيدا كرده است و بنابراين در صورتي كه شما به دنبال يك آينده آنلاين هستيد؛ با حتما به اين موضوع اهميت ويژه اي بدهيد. يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در اين رابطه اهميت ويژه اي دارد؛ موضوع "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" يا SEO مي باشد. در صورتي كه شما اين كار را با دقت انجام دهيد؛ SEO خودش تبديل به يكي از ابزارهايي مي شود كه موجب بالا رفتن كيفيت كار شما به عنوان يك تجارت مي شود.

چرا SEO در دوران كرونا به اين اندازه اهميت دارد؟

پاسخ اين سوال را مي توان در موارد زير جستجو كرد

1. به اين دليل كه اين روزها فروشگاه هاي آنلاين و همچنين تجارت هايي كه به صورت الكترونيكي انجام مي شوند شديداً گسترش پيدا كرده اند.

2. به اين دليل كه اين روزها موضوع دوركاري نسبت به چند ماه گذشته بسيار گسترده تر شده است.

3. به اين دليل كه اين سال ها، حدوداً 75 درصد از مشتريان تجارت هاي معمولي سعي مي كند تا از شبكه هاي مجازي استفاده كنند.

4. به اين دليل كه 4 درصد از مشتراين سعي مي كنند تا از تبليغات برند دور بمانند.

5. به اين دليل كه تقريباً 46 درصد از جستجوهايي كه به صورت آنلاين انجام مي شوند حالت محلي دارند.

6. به اين دليل كه 88 درصد از تجارت ها داراي يك استراتژي SEO محلي براي خودشان هستند.

بنابراين با توجه به موارد بالا مي توان گفت كه اجرا كردن يك استراتژي مناسب در زمينه SEO به نظر امري لازم و ضروري براي تجارت ها مي رسد. با توجه به فرمان دولت هاي جهان براي در خانه ماندن مردم، فروشگاه هايي كه به صورت حضوري كار مي كرده اند افت تعداد مشتريان را مشاهده كرده اند و بسياري از تجارت ها هستند كه فكر مي‌كنند براي اين كه موفق شوند بهتر است كه كارشان را به صورت آنلاين انجام دهند. بر اساس تحقيقات انجام گرفته شده در اين رابطه، حدوداً 70 درصد از تجارت ها هستند كه فكر مي كنند در صورتي كه به صورت آنلاين به كار خود ادامه دهند مي توانند بهتر از زماني كه به صورت حضوري كار مي كنند تجارت خود را ارتقا دهند.

در ادامه اين مقاله قصد داريم تا روشي را كه SEO مي تواند به تجارت ها كمك كند تا به صورت آنلاين رشد كنند و سرمايه خودشان را افزايش دهند بپردازيم.

1) SEO باعث مي شود كه ميزان جستجوهاي آنلاين مربوط به تجارت شما بيشتر مي شود.

عادت ها جستجوي ديجيتالي مشتريان نقش مهمي را در تعيين تاكتيك هاي SEO بازي مي كند. با توجه به وضعيت كنوني كه دنيا پيدا كرده است و بسياري از مجبور شده اند كه در قرنطينه بمانند؛ مهم است كه موضوع جستجوهاي آنلاين پتانسيل درنظر گرفته شود. يكي از مزيت هايي كه استفاده از SEO براي شركت ها دارد اين است كه، منجر مي شود كه ترافيك بيشتري براي وب سايت ها ايجاد شود و همين موضوع منجر به رونق بخشيدن بيشتر به كار آن ها مي شود. وقتي كه يك وب سايتي در ميان موتورهاي جستجوگر در رده بندي هاي بالايي قرار داشته باشد؛ بدون ترديد تعداد افرادي كه با اين وب سايت آشنا مي شوند بيشتر مي شود و بنابراين افرادي كه براي بار دوم اين وب سايت را جستجو مي كنند هم افزايش پيدا مي كنند.

2) SEO باعث مي شود كه ميزان ترافيك مربوط به وب سايت شما بيشتر شود.

وقتي كه وب سايت شما در ميان نتيجه هاي حاصل از رده بندي هاي گوگل، در رده بندي بالاتري قرار داشته باشد؛ بنابراين ميزان افرادي كه به اين وب سايت سر مي زنند هم بيشتر مي شود. SEO اين كار را با وب سايت شما مي‌كند و باعث مي شود كه تعداد بازديدكنندگان از وب سايت شما بيشتر شود. وقتي كه تعداد بازديدكنندگان از يك وب سايت تجاري بيشتر شود؛ به اين معني است كه ميزان خريد كردن از اين وب سايت هم بيشتر خواهد شد. يعني اين كه تعداد افرادي كه از وب سايت شما خريد مي كنند بيشتر مي شود و بنابراين به اين شيوه شما مي توانيد براي خودتان تعداد مشتريان بيشتري داشته باشيد. بنابراين در صورتي كه از تكنيك   SEO به خوبي استفاده كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ميزان فروشتان بيشتر شود. وقتي كه وب سايت شما به اندازه كافي قابل اطمينان باشد كه الگوريتم هاي جستجوي گوگل آن را در رده بندي هاي بالاتري قرار دهند؛ بنابراين اطمينان داشته باشيد كه افرادي هم كه از وب سايت شما بازديد مي كنند، نسبت به آن اطمينان زيادي مي‌كنند.

3) SEO باعث مي شود كه تجربه كاربري ارتقاء پيدا كند.

يكي ديگر از كاربردهايي كه SEO دارد اين است كه تجربه كاربري را افزايش مي دهد و باعث مي شود كه افرادي كه از وب سايت شما بازديد مي كنند، از بودن در وب سايت شما تجربه بهتري داشته باشند. چرا؟

اين موضوع يك دليل ساده دارد. وقتي كه شما وب سايت خودتان را به گونه اي آماده مي كنيد كه براي الگوريتم هاي گوگل قابل پذيرش باشد؛ و وقتي آن را طوري طراحي مي كنيد كه الگوريتم هاي جستجوگر گوگل آن را قبول كنند و در ميان رده بندي هاي خودشان اين وب سايت را در رده بندي هاي بالاتري قرار دهند؛ بنابراين شما در حقيقت مجبور هستيد كه طراحي آن را به درستي انجام دهيد. به عبارت ديگر الگوريتم هاي جستجوي گوگل وب سايتي را كه آشفته باشد، سرعت لود شدن آن بالا باشد، فضاهاي سفيد كمي داشته باشد، منوهاي درهم و برهمي داشته باشد و غيره را هرگز در رده بندي هاي بالايي قرار نمي دهد. بنابراين تنها در صورتي كه وب سايت شما چنين نباشد در رده بندي هاي بالايي قرار مي گيرد كه همين طراحي وب سايت به اين شكل منجر به اين مي شود كه شما وب سايت مناسب را طراحي كنيد كه همين موضوع هم منجر به بالا رفتن كيفيت تجربه كاربراني مي شود كه از اين وب سايت بازديد مي كنند.

نتيجه گيري

در وضعيت كرونا، اهميتي كه موضوع "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" دارد، نسبت به گذشته پررنگ تر هم شده است. تجارت ها براي اين كه بتوانند در اين شرايط جديد رشد كنند، بهتر است كه از روش بهينه سازي موتورهاي جستجوگر بيشتر از گذشته استفاده كنند و بيش از پيش بر آن تأكيد كنند تا موفق تر شوند. استفاده كردن از روش بهينه سازي موتورهاي جستجو باعث مي شود كه ميزان جستجوهاي آنلاين مربوط به تجارت شما بيشتر مي شود، باعث مي شود كه ميزان ترافيك مربوط به وب سايت شما بيشتر شود و موجب مي شود كه تجربه كاربري ارتقاء پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.