4 توصيه مهم به طراحان وب سايت براي اين كه وب سايت باكيفيت تري داشته باشند.

۶۰ بازديد

4 توصيه مهم به طراحان وب سايت براي اين كه وب سايت باكيفيت تري داشته باشند.


1) وب سايت را بعد از طراحي كردن آزمايش كنيد.

طراحي وب سايت براي تجارت شما موضوعي مهم است. وقتي كه يك وب سايت را طراحي مي كنيد؛ بايد حتماً آن را آزمايش كنيد تا از ايراداتي كه دارد باخبر شويد. هرگز از آزمودن وب سايت خودتان دست نكشيد و سعي كنيد همواره آن را بيازماييد.

براي اين كار مي توانيد يكي از ابزارهاي تحليلي وب سايت را براي خودتان نصب كنيد. اين ابزار به شما اين اجازه را مي دهد كه جزئياتي را كه مرتبط با اين كه چگونه كاربران از وب سايت شما ديدن مي كنند را مشاهده نماييد. شما با استفاده از اين ابزارها مي توانيد بررسي كنيد كه چه تعداد از افرادي و در چه زماني از وب سايت شما ديدن كرده اند. در حقيقت اين ابزارها به شما اين امكان را مي دهند كه به طور كلي تمام مراحل "سفر مشتريان" و تمام مراحلي را كه در طول فرآيند خريد كردن از تجارت شما طي مي كنند را به صورت دقيق و با استفاده از آمار و ارقام مورد بررسي قرارد هيد. اين كار به شما اين اجازه را مي دهد كه طراحي وب سايت خودتان را بررسي نماييد و در صورتي كه ديديد مشكلي برايتان ايجاد شده است (به عنوان مثال در صورتي كه ديديد ميزان افرادي كه از وب سايت شما بازديد كرده اند در حال كم شدن است و يا اين كه تعداد افرادي كه بر دكمه خريد در وب سايت شما كليك مي كنند كمتر مي شوند و غيره)، مي توانيد در روند طراحي وب سايتتان تغييراتي دهيد و اين روند جديد را به شيوه اي كه مي خواهيد تطبيق دهيد.

تغييراتي كه در طراحي وب سايت مي دهيد، برخي از اوقات مي توانند ساده باشند (مانند به روز رساني كردن صفحه هاي اصلي و يا مشخص تر كردن محصولات جديد و غيره) در برخي از مواقع ممكن است لازم باشد كه به طور كلي ساختار پيمايشي وب سايت را به روز رساني كنيد كه اين كار ممكن است نسبت به بخش قبلي پيچيده تر باشد.

همچنين هنگامي كه وب سايت را طراحي كرده ايد و يا اين كه هنگامي كه آخرين به روز رساني هاي وب سايت را انجام داده ايد نيز هنگامي است كه بايد حتماً يك بازنگري كلي در طراحي وب سايت داشته باشيد. اين زمان بهترين زمان براي اين است كه براي اين وب سايت يك آزمون نهايي انجام دهيد و همه بخش هاي اين وب سايت را يك بار ديگر مورد آزمون قرار دهيد.

بعد از اين كه اين مرحله هم تمام شد، يك آزمون اصلي ديگر باقي مي ماند. و آن آزمون هم اين است كه "كاربران چگونه از اين وب سايت استفاده مي كنند!" اين در حقيقت مهم ترين و كليدي ترين بخش اين آزمون است كه شما با استفاده از اين آزمون مي توانيد بررسي كنيد كه آيا وب سايتتان مفيد بوده است يا خير. در صورتي كه وب سايت مفيدي داشته باشيد، هم ميزان ترافيك آن زيادتر مي شود و هم ميزان افرادي كه از تجارت شما خريد مي كنند افزايش پيدا مي كند. در غير اين صورت، وب سايتي كه طراحي كرده ايد؛ حتي در صورتي كه از پس تمام آزمون هايي كه برايش طراحي كرده ايد هم برآمده باشد؛ باز هم بي فايده است!

2) سعي كنيد يك نسخه درجه اول از وب سايت باشيد تا يك نسخه درجه دوم از وب سايت هاي ديگر!

يكي ديگر از مهم ترين نكته هايي كه در زمينه طراحي يك وب سايت مناسب بايد انجام دهيد اين است كه بايد يك نسخه درجه اول از وب سايت خودتا باشيد تا يك نسخه درجه دوم از وب سايت هاي ديگر!

وقتي كه به وب سايت هاي ديگري كه كار وب سايت شما را انجام مي دهند نگاه مي كنيد و مي بينيد كه آن ها در اين زمينه خوب عمل كرده اند؛ ممكن است وسوسه شويد كه تمام محتواي اين وب سايت را براي خودتان كپي برداري كنيد! متأسفانه اين ايده اصلاً ايده خوبي نيست! اين ايده نه تنها منجر به اين مي شود كه مشتريان جديدي بدست نياوريد؛ بلكه باعث مي شود كه مشترياني هم كه قبلاً داشته ايد ديگر مشتري شما نباشند!

بنابراين سعي كنيد كه اطمينان حاصل كنيد كه هر بخش كوچكي از محتوايي كه در وب سايت شما قرار گرفته است؛ صرفاً متعلق به وب سايت شما مي باشد و كاملاً اصلي است و از جاي ديگري كپي نشده است.

3) از وب سايت به عنوان ابزاري براي ارتباط گيري بهتر با مشتريان استفاده كنيد.

سومين و آخرين توصيه اي كه در ارتباط با طراحي باكيفيت يك وب سايت مي توان به طراحان كرد اين است كه شما بايد علاوه بر اين كه كاري كنيد كه طراحي وب سايتتان يك نسخه درجه اول از خودتان باشد؛ بايد  از وب سايتتان براي مشخص تر كردن هويت شركتتان نيز استفاده كنيد. شما بايد با استفاده از وب سايتي كه داريد؛ كاري كنيد كه كاربران و افرادي كه به عنوان مهمان از وب سايت شما بازديد مي كنند، با هويت شركتي شما و فرهنگ سازماني كه داريد نيز آشنا شوند. در اين صورت است كه شما مي توانيد به راحتي شركت خودتان را به آن ها معرفي نماييد و كاري كنيد كه واقعاً با شركت شما آشنا شوند. صفحه هاي وب سايت شما مي توانند به عنوان يك ابزار قوي براي ارتباط گرفتن شما با مشتريان مورد استفاده قرار بگيرند.

تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته اند نشان داده اند كه مشتريان همواره به دنبال شركت هايي هستند كه احساس كنند با آن ها دوست مي باشند. به همين دليل است كه بسياري از شركت ها از نهادهاي "بازاريابي افراد تأثيرگذار" (Influencer marketing agency)  استفاده مي‌كنند. چون مي خواهند كاري كنند كه مشتريان احساس كنند كه آن ها دوستشان هستند. وب سايت هم مي تواند ابزاري باشد براي اين كه شما بتوانيد با آن ها ارتباط برقرار كنيد و اين احساس را به آن ها بدهيد. سعي كنيد تا در صفحه هاي وب سايتتان در كنار مطالب جدي كه پست مي كنيد، كمي شوخ طبع هم باشيد و يا اين كه كار را كمي تنوع انجام دهيد. به عنوان مثال مي توانيد در كنار نوشته ها از گرافيك هاي جالب و گاهي خنده دار استفاده كنيد.

هدف شما از اين كار بايد اين باشد كه هويت شركت خود را به خوبي به مشتريان بشناسانيد و كاري كنيد كه آن ها بتوانند به خوبي تفاوت ميان شركت شما و شركت هاي ديگر را تشخيص دهند. در صورتي كه بتوانيد كاري كنيد كه مشتريان شما احساس كنند كه شما به آن ها ارزش مي دهيد و اين كه طرف مقابل آن ها يك انسان است و نه يك ماشين؛ مي توانيد تا حدود زيادي اعتماد آن ها را به خودتان جلب كنيد و در نتيجه مي توانيد هم مشتريان قبلي را به خودتان وفادار كنيد و هم اين كه مشتريان جديدي به كارتان اضافه كنيد.

4) فراموش نكنيد كه مهم ترين ويژگي يك وب سايت بايد "ساده بودن" آن باشد.

بسياري از افرادي كه در جلسات طراحي وب سايت شركت مي كنند، استادشان از آن ها مي خواهند كه در ابتدا اين كار را با استفاده از قلم و كاغذ انجام دهند. اين كار ممكن است در نگاه اول به نظر شما خيلي قديمي به نظر برسد؛ ولي اگر خوب فكر كنيد مي بينيد كه مهم ترين و كليدي ترين ويژگي كه طراحي يك وب سايت (و يا به روز رساني يك وب سايت) بايد داشته باشد؛ "سادگي" است. بنابراين بهتر است در ابتدا قبل از هر چيزي طرحي كه از كل وب سايت در ذهنتان وجود دارد را با استفاده از قلم و كاغذ بكشيد. هرچقدر كه وب سايت شما ساده تر باشد مشتريان بيشتري جلب شما مي شوند. هرچقدر كه از حشور و زوائد در طراحي وب سايت دوري كنيد؛ بازديدكنندگان وب سايت زودتر آن چيزي را كه مي خواهند پيدا خواهند كرد. همچنين در اين حالت وب سايت شما سريع تر خواهد بود؛ مديريت كردن آن آسان تر خواهد بود و ايمني اين وب سايت هم بيشتر خواهد شد. بنابراين وب سايت را تا جايي كه ممكن است ساده طراحي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.