4 توصيه براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت ها

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

4 توصيه براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت ها

۶۱ بازديد

4 توصيه براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت ها

 

در اين پست قصد داريم تا 4 توصيه را به شما ارايه كنيم كه با استفاده از اين توصيه ها بتوانيد كيفيت طراحي وب سايت خودتان را بالاتر ببريد.

1) براي بازديدكنندگان يك محيط مناسب را براي پيمايش در وب سايت فراهم كنيد.

اين كه وب سايت را طوري طراحي كنيد كه كاربران بتوانند كار پيمايش وب سايت را به شيوه دلخواهي انجام دهند، موضوع مهمي است. مخصوصاً هنگامي كه تجارت شما رشد كرده است و شما مي خواهيد تعداد زيادي از محصولات و خدمات جديد را به آن ها ارايه كنيد. بنابراين وقتي كه چنين وضعيتي براي تجارت شما ايجاد مي شود، شما بايد با دقت زياد درباره استراتژي هاي بازاريابي محتوايي و آنلاين جديد خود فكر كنيد و وب سايت خود را بر اين اساس طراحي كنيد. بايد جزئياتي را كه در وب سايتتان وجود دارد و احساس مي كنيد كه براي كاربرانتان غيرضروري مي باشد را حذف كنيد و سعي نماييد تا اين امكان را براي كاربران فراهم كنيد كه كار پيمايش وب سايت را بهتر از گذشته انجام دهند.

منوهايي كه در وب سايت شما وجود دارند بايد به خوبي مشخص كننده بخش هاي مختلف وب سايتتان باشند و بايد آن ها را به صورت سلسله مراتبي طراحي كنيد تا مشتريان بتوانند به راحتي با چند كليك، آن چه را كه مي خواند؛ بدست بياورند.

2) به محتواي موجود در صفحه هاي اصلي (Homepage) توجه كنيد.

10 سال پيش، در كار طراحي سايت، اين گونه انگاشته مي شد كه صفحه هاي اصلي (Homepage) ها (اولين صفحه اي كه كاربر هنگام وارد كردن آدرس وب سايت با آن روبرو مي شد) بايد تا جايي كه ممكن است جامع باشند و شامل معرفي تمام بخش هاي وب سايت باشند. استدلال آن ها براي اين موضوع هم اين بود كه صفحه هاي اصلي وب سايت ها بايد شامل بخش گزينه هايي باشد كه كاربران به هنگام وارد شدن به اين وب سايت در اختيار خواهند داشت و در حقيقت مانند فهرستي كوتاه از آن چه كه كاربران قرار است در اين وب سايت ببينند باشند.

اما اين روش طراحي صفحه هاي اصلي امروزه ديگر كاربردي ندارد! امروزه يك مطالعه اخيري كه بر روي بيشتر از 230 وب سايت موفق در زمينه تجارت الكترونيك انجام شده است؛ ثابت كرده است كه تقريباً 82 درصد از اين وب سايت ها يك يا بيشتر از يك دكمه پررنگ CTA را شامل شده اند و حتي برخي از اين وب سايت ها هم از صفحه اصلي خودشان تنها شبيه يك صفحه تيتر روزنامه استفاده كرده اند تا پيشنهادات منحصر به فرد مرتبط با تجارت خود را براي مشتريان ارايه كنند.

محتوايي كه شما مي توانيد در صفحه اصلي وب سايت خودتان ارايه كنيد مي تواند شامل موارد زير باشد.  بهتر است سعي كنيد صفحه اصلي خودتان را به گونه اي طراحي كنيد كه حداقل شامل 3 تا از اين موارد باشد:

  • معرفي ارزش هاي خدمات و محصولات شما
  • ويديويي كه به عنوان معرفي بكار مي رود
  • مروري بر خدماتي كه ارايه مي كنيد
  • معرفي ويژگي هايي كه فرآورده هاي شما دارند
  • بخش درباره ما
  • بخش اعتبارات
  • داستان هاي موفقيت شركت/مطالعات موردي
  • منابع

در حقيقت اين صفحه به شما اين موقعيت را مي دهد كه به مشتريانتان بگوييد كه فكر مي كنيد كه چه چيزي از همه چيز براي شركتتان مفيدتر است. از اين نترسيد كه فضاي اين صفحه اول خيلي شلوغ باشد (البته تا زماني كه اطلاعات مناسب را در اختيار آن ها قرار مي دهيد).

3) وب سايت را به صورتي طراحي كنيد كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند باشند (اصطلاحا Mobile friendly باشد).

امروزه موضوع وب سايت‌هايي كه خودشان را براي استفاده در گوشي هاي موبايل بهينه سازي مي كنند يكي از موضوعاتي است كه هر فردي كه يك وب سايت دارد بايد به آن توجه داشته باشد. 80 درصد از افرادي كه از اينترنت استفاده ميكنند؛ از گوشي‌هاي هوشمند استفاده مي كنند. ترافيك مربوط به كاربراني كه از موبايل استفاده مي كنند در ارتباط با وب سايت هاي بزرگ به شكل بسيار گسترده اي در حال افزايش است.

بنابراين اين كه شما وب سايت خود را به گونه اي طراحي كنيد كه كاربران موبايل هم بتوانند از آن استفاده كنند؛ مي تواند در افزايش ترافيك اين وب سايت تاثير زيادي داشته باشد.

هنگامي كه مي خواهيد وب سايت را به اين شيوه طراحي كنيد، از آن جايي كه در طراحي فضاي كمتري در اختيار داريد (چون قرار است براي صفحه موبايل وب سايت طراحي شود) بنابراين اين كار به شما كمك مي كند تا تنها درباره چيزهايي كه حقيقتاً ارزشمند هستند فكر كنيد. بنابراين شما بيشتر بر روي بخش هاي اصلي استراتژي خود تمركز مي كنيد و از آوردن محتواي غيرضروري در موبايل خودداري خواهيد كرد.

البته يك نكته مهم ديگر كه شما در اين باره بايد درنظر داشته باشيد اين است كه وقتي كه ترافيك موبايل براي وب سايت شما افزايش پيدا كند (هنگامي كه تعداد كاربراني كه از با موبايل از وب سايت شما بازديد مي كنند افزايش پيدا كند) خطرات جديدي هم شما را تهديد مي كند! در حقيقت افزايش تعداد كاربران موبايل براي يك وب سايت مي تواند منجر به افزايش خطرات حمله هاي سايبري هم بشود. تعداد اين خطرات نسبت به زماني كه ترافيك مربوط به كاربران ويندوز را داريد افزايش پيدا مي كند. حملات سايبري با استفاده از موبايل موضوعي تازه است و خطري است كه وقتي كه وب سايتي طراحي مي كنيد كه براي كاربران موبايل كاربرپسند است؛ بايد آن را درنظر داشته باشيد!

بنابراين وقتي كه وب سايت خودتان را براي موبايل طراحي مي كنيد؛ يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه تمام بخش هاي مختلف وب سايت خودتان را از نظر حمله هايي كه ممكن است در اين رابطه به وب سايت شما بشود بسنجيد و سعي كنيد تا تمام توصيه هاي ايمني در اين رابطه را انجام دهيد.

علاوه بر آن به هنگامي كه وب سايت خود را به گونه اي طراحي مي‌كنيد كه براي كاربران موبايل كاربرپسند باشد؛ بايد به موضوع سرعت لود شدن وب سايت هم توجه داشته باشيد و بعد از اتمام طراحي، حتماً اين وب سايت را با استفاده از ابزارهاي مختلفي كه سايت هاي مختلف و از جمله گوگل براي شما فراهم كرده است؛ چك كنيد.

4) ايمني ايجاد كنيد.

يكي از بخش هاي مهم در طراحي وب سايت (كه معمولاً به آن توجه كمتري نسبت به بخش هاي ديگر شده است) اين است كه اطمينان حاصل كنيد كه وب سايتي كه ايجاد كرده ايد؛ وب سايت ايمني مي باشد. اين موضوع مخصوصاً زماني اهميت پيدا مي‌كند كه شما مي خواهيد وب سايت خودتان را به روز رساني كنيد چون انجام دادن تغييرات عمده در وب سايت ممكن است منجر به مشكلات جدي در زمينه ايمني شود.

براي اطمينان حاصل كردن از ايمن بودن يك وب سايت، كارهايي است كه مي توانيد اين كارها را انجام دهيد. شما بايد مراقب اجرا شدن پلاگين (Plugin) هاي استفاده نشده در وب سايتتان باشد. شما بايد تمام پلاگين هايي را كه وب سايتتان از آن ها استفاده نمي‌كند را غيرفعال كنيد. علاوه بر آن، شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه در تمام بخش هاي وب سايت از كلمات عبور (پسورد) هاي قوي و مناسبي استفاه مي‌كنيد. حتي در صورتي كه مي توانيد، براي اين كار از يك پسورد منيجر استفاده كنيد تا پسوردهايي را ايجاد كنيد كه هم قوي باشند و هم به اندازه كافي پيچيده و طولاني باشند.

در صورتي كه وب سايت شما بوسيله افراد مختلفي مورد استفاده قرار گرفته است و به روز رساني شده است؛ شما بايد بررسي كنيد كه تك تك اين افراد، موضوع ايمني را به خوبي رعايت كرده باشند. همچنين براي اين كه ارتباط اينترنت خودتان را كدگشايي كنيد؛ مي‌توانيد از فايروال ها و اين نام مجاز نمي باشد ها استفاده كنيد. وقتي كه چنين كنيد، احتمال اين كه هكرها بتوانند پسوردهاي شما را كدگشايي كنند تقريباً به صفر مي رسد و شانس اين كه شما وب سايت خودتان را از دست آن ها ايمن كنيد بسيار بالا مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.