5 نكته اساسي كه با توجه كردن به آنها مي توانيد تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان را به ميزان قابل توجهي افزايش دهيد

۴۱ بازديد

5 نكته اساسي كه با توجه كردن به آنها مي توانيد تعداد بازديدكنندگان از وب سايتتان را به ميزان قابل توجهي افزايش دهيد

 

امروزه موضوع افزايش بازديدكننده از وب سايت‌ها تبديل به موضوعي كليدي شده است كه طراحان وب سايت هاي تجاري براي جلو افتادن از رقبايشان بايد حتماً اين موضوع را درنظر داشته باشند. در اين مقاله قصد داريم تا 5 نكته در اين باره ارايه كنيم:

1) مراقب "404" ها باشيد.

يكي از نكته هايي كه در طراحي وب سايت بايد توجه داشته باشيد اين است كه بررسي كنيد كه تمام بخش هاي اين وب سايت كار مي كنند. شما بايد اطمينان حاصل نماييد كه هر لينكي كه در وب سايت شما (در هر گوشه و كناري) وجود دارد؛ به خوبي كار مي كند. براي اين چك كردن ها دلايل مختلفي وجود دارد. اولين دليل اين است كه وقتي كه مشتريان و بازديدكنندگان وب سايت شما با خطاي "404" مواجه شوند؛ ميزان اعتماد آن ها به وب سايت شما كاهش پيدا مي كند. مواجه شدن با اين خطاها باعث مي شود كه كاربران وب سايت شما را جدي نگيرند . همچنين اين كه تعداد اصطلاحا لينك هاي شكسته (broken links) در وب سايت شما زياد باشد منجر مي شود كه به طور كلي سرعت وب سايت شما پايين خواهد آمد كه خود اين موضوع اثر منفي بر روي رده بندي وب سايت شما در ميان رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر گوگل دارد.

امروزه نرم افزارهاي زيادي در حوزه طراحي وب سايت ها هستند كه مجهز به ابزارهاي هستند كه به صورت اتوماتيك لينك هاي شكسته را براي وب سايت شما چك مي كنند و بنابراين شما با استفاده كردن از اين نرم افزارها به راحتي قادر خواهيد بود تا اين لينك ها را پيدا كنيد و آن ها را برطرف كنيد. همچنين ابزارهاي رايگان زيادي هستند كه اين موقعيت را براي شما فراهم مي كنند كه به راحتي اين "404" ها را پيدا و برطرف كنيد.

2) به نوع نوشتن محتوا توجه كنيد.

يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه يك وب سايت كارآمد را از يك وب سايت ناكارآمد متمايز مي كند اين است كه طراحان بدانند كه چگونه محتوايي مي نويسند. وقتي كه مي خواهيد براي وب سايتتان محتوا بنويسيد؛ بايد در وهله اول از جزئيات به طور كامل بپرهيزيد. بايد بدانيد كه در صورتي كه محتوايي داشته باشيد كه در آن همه چيز با جزئيات نوشته شده باشد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه كاربران و افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما بازديد مي كنند؛ علاقه مند به خواندن محتواي موجود در اين وب سايت شوند. يكي از موارد مهمي كه طراحان وب سايت به هنگام يادگيري اصول طراحي به آن توجه مي كنند؛ چگونگي نوشتن محتوا در وب سايت مي باشد. آن ها بررسي مي كنند كه چگونه محتوايي بنويسند كه مشتريان با خواندن آن ها دچار سردرگمي نشوند و همچنين اين محتوا حالتي داشته باشد كه بتواند به خوبي توضيح دهد كه محصولها و خدماتي كه شركت شما ارايه مي دهد داراي چه ويژگي هايي مي باشند.

در صورتي كه شما به عنوان نويسندگان و طراحان وب سايت، محتوايي بنويسيد كه براي كاربران خسته كننده باشد؛ احتمال اين كه آن ها وب سايت شما را ترك كنند بيشتر مي شود. بنابراين به وب سايت خود نگاه كنيد و سعي كنيد از كلماتي كه معني خاصي به محتوا اضافه نمي كند پرهيز نماييد.

3) اين موقعيت را به كاربران بدهيد كه آن ها هم تجربيات خودشان در رابطه با وب سايت شما را با شما به اشتراك بگذارند.

در صورتي كه اين موقعيت را براي كاركنان قرار نمي دهيد كه با شما تجربياتشان درباره وب سايت را به اشتراك بگذارند، به احتمال زياد بخش زيادي از ترافيك وب سايت را از دست مي دهيد.  يكي از بهترين روش ها براي ارتقاي كيفيت وب سايت شما، اين است كه به كاربران اجازه دهيد تا از طريق شبكه هاي اجتماعي، تجربياتي را كه از بازديد كردن از وب سايت شما دارند با شما به اشتراك بگذارند.

انجام اين كار مي توان يكي از بهترين روش ها براي تشويق كاربران براي تعاملات بيشتر با تجارت شما باشد. اين كار همچنين  به كاربران اين موقعيت را مي دهد كه بتوانند وب سايت شما را با افراد ديگري كه مي شناسند به اشتراك بگذارند و وب سايتتان را به آن ها معرفي كنند و به اين شيوه مي‌توانيد تعداد بازديدكنندگان جديدتري را براي خودتان داشته باشيد.

4) به موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) توجه داشته باشيد.

اين موضوع يكي از مهم ترين مواردي است كه شما به هنگامي طراحي كردن يك وب سايت بايد درنظر داشته باشيد. در صورتي كه شما بهترين وب سايت را داشته باشيد ولي كسي نتواند آن را پيدا كند؛ اين بهترين وب سايت به چه دردي مي خورد؟ موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) موضوع مهمي است كه شما بايد آن را حتما مورد توجه قرار دهيد. وقتي كاري كنيد كه وب سايت شما در ميان رده بندي هاي وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه هاي جستجو در گوگل و يا موتورهاي جستجوي  ديگر هستند در رده هاي بالايي قرار داشته باشد؛ مي توانيد ميزان ترافيك را در وب سايتتان بالاتر ببريد.

براي اين كه كار بهينه سازي موتورهاي جستجوگر را با كيفيت بالايي انجام دهيد؛ راهنماهاي زيادي وجود دارند كه مي توانيد اين راهنماها را بخوانيد. اما در اين جا به اختصار به برخي از اقداماتي كه در اين زمينه مي توانيد انجام دهيد اشاره مي كنيم:

  • به كلمات كليدي (Keyword) توجه ويژه اي داشته باشيد.
  • محتوايي توليد كنيد كه مستقيماً مرتبط با كلمات كليدي است كه مورد استفاده قرار داده ايد.
  • به سرفصل ها توجه داشته باشيد (برخي اوقات تغيير دادن حتي يك كلمه كوچك در يك سرفصل مي تواند تاثير عميقي بر روي نوع رده بندي وب سايت شما داشته باشد).
  • به نوع محتواي خود توجه داشته باشيد.
  • سعي كنيد از ويديو استفاده كنيد.
  • از لينك هاي پشتيباني (backlink) كه به وب سايت هاي مهم در رابطه با كار شما مي روند استفاده كنيد.
  • و غيره

5) سعي كنيد هميشه براي پاسخ دادن به مشتريان آماده باشيد.

همان طور كه در مورد 3 اشاره شد؛ شما مي‌توانيد با دادن اين موقعيت به كاربران براي اين كه نظراتشان را درباره شما بيان كنند؛ تعامل آن را با خودتان بيشتر كنيد. اما داستان تعامل آن ها با شما نبايد به اينجا ختم شود. شما بايد علاوه بر اين كه به آن ها اين امكان را مي دهيد كه درباره شما در شبكه هاي اجتماعي نظر بدهند، بايد همچنين سعي كنيد تا به صورت تمام و كمال، پاسخگوي انتقادات و پيشنهادات احتمالي آن ها باشيد. شما بايد سعي كنيد تا تمام كامنت هايي را كه آن ها مي گذارند؛ بخوانيد (حالا چه اين كامنت ها حالت انتقادي داشته باشد و چه تعريف باشد) و سعي كنيد تا بر اساس اين كامنت هايي كه آن ها نوشته اند عمل كنيد. شما بايد سعي كنيد تا به اين "فيدبك" هايي كه از طرف مشتريان مي رسد توجه لازم را بكنيد و بسياري از برنامه ريزي هاي خودتان را بر اين اساس مشخص كنيد.

دلايل اين امر كاملاً واضح است:

  • دليل اول اين است كه بر اساس تحقيقات، ثابت شده است كه نگه داشتن مشتريان نسبت به بدست آوردن مشتريان جديد، به طور متوسط 9 برابر ارزان تر است! بنابراين اين كه بتوانيد براي خودتان مشتريان وفاداري را داشته باشيد؛ 9 برابر براي شما كمتر هزينه خواهد داشت!
  • دليل دوم اين است كه وقتي كه به اين كامنت ها و فيدبك هايي كه مشتريان مي فرستند دقيقاً توجه كنيد، مي توانيد به انتقاداتي كه به شما كرده اند توجه داشته باشيد و به اين شيوه مي توانيد اگر مشكلي در كارتان وجود دارد؛ اين مشكل را راحت تر تشخيص مي‌دهيد و لذا به سرعت آن را برطرف مي‌كنيد. همچنين در اين صورت مي توانيد در صورت وجود مشكل از آن ها عذرخواهي كنيد كه همين عذرخواهي كردن مي تواند باعث شود كه اعتمادي كه آن ها به شما مي كنند افزايش زيادي پيدا كند. و آن ها شما را جدي تر بگيرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.