5 نكته براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

5 نكته براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت

۴۵ بازديد

5 نكته براي ارتقاي كيفيت طراحي وب سايت

 

يكي از مهم ترين روش هايي كه در اين دوران جديد (و مخصوصاً دوران كرونا) تجارت ها مي توانند با استفاده از اين روش كيفيت كار بازاريابي خودشان را بهتر كنند؛ استفاده از وب سايت مي باشد. البته براي اين كه وب سايت اثربخشي بالايي داشته باشد و موفق عمل كند؛ تجارت ها بايد نكته هايي را در طراحي اين وب سايت ها درنظر داشته باشند.

در اين مقاله قصد داريم تا به 5 نكته كه تجارت ها با عمل كردن به آن مي توانند كيفيت طراحي وب سايتشان را افزايش دهند؛ اشاره نماييم:

1) هايپرلينك ها (Hyperlink) رادر طراحي وب سايت پررنگ كنيد.

ممكن است گفتن اين توصيه كه  هايپرلينك هاي خودتان را پررنگ كنيد؛ به نظر توصيه اي پيش پا افتاده باشد؛ ولي حقيقت امر اين است كه اين  يك توصيه اي مهم است. لذا بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه هايپرلينك هايي را كه در وب سايتتان وجود دارند؛ پررنگ كنيد به گونه اي كه كاملاً از متن هاي معمولي وب سايت تشخيص داه شوند. براي اين كار مي توانيد از رنگ هاي متفاوت براي آن ها استفاده كنيد و يا اين كه اندازه متن آن ها را تغيير دهيد و غيره.

هنگامي كه صحبت از اين است كه شما مي خواهيد به مشتريانتان نشان دهيد كه لينك هايتان كجا قرار گرفته اند؛ مهم ترين نكته اي كه در اين رابطه بايد درنظر داشته باشيد؛ حفظ سادگي كار است. در يكي از مطالعاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ ثابت شده است كه كاربران معمولي وب سايت ها، وقتي كه "رنگ هاي آبي" و "كلماتي كه در زير آن ها خط كشيده شده است" را مي بينند؛ دوست دارند را بر روي آن ها كليك كنند. بنابراين بهترين كاري كه مي توان انجام داد اين است كه لينك ها را به اين شكل به مشتريان و بازديدكنندگان از وب سايت نشان دهيد.

2) اطلاعات را طبقه بندي كنيد.

يكي ديگر از نكته هاي مهمي كه در اين رابطه بايد درنظر داشته باشيد؛ اين است كه بايد اطلاعاتي را كه در وب سايت قرار دارد طبقه بندي كنيد. شيوه اي كه وب سايت را طراحي مي كنيد و صفحه هاي مختلف آن را طراحي مي كنيد؛ بايد به نوع تجارت و نوع مشترياني كه شما داريد،وابسته است. البته برخي اصول كلي در اين زمينه هستند كه مي توانند به شما كمك كنند تا اين كار را آسان تر انجام دهيد:

  • صفحه هاي خودتان را به شبكه ها (Grid)ي مختلفي تقسيم بندي كنيد كه به آساني قابل تمايز باشند.
  • به هركدام از محصولات و يا خدمات مجزا، صفحه مخصوص به خودش را اختصاص دهيد كه شامل تمام اطلاعات مرتبط با آن مي باشد.
  • هنگامي كه در وب سايت مطالبي ارايه مي كنيد؛ سعي نماييد به شيوه نوشتن آن ها توجه داشته باشيد.

3) از تصاوير (مناسب) استفاده كنيد.

شما بايد از تصاوير مناسب در وب سايتتان استفاده كنيد. استفاده از اين تصاوير مي تواند براي جلب كردن مشتريان به سمت شما ابزار و روشي بسيار قدرتمند باشد. استفاده كردن از تصاوير مناسب مي تواند يكي از مهم ترين المان هاي طراحي مناسب يك وب سايت براي شما باشد. بنابراين شما بايد سعي كنيد تا از تصاوير مناسب براي كار طراحي خود استفاده كنيد.

تصاوير "مناسب" تصاويري هستند كه چند ويژگي داشته باشند:

  • اول اين كه اين تصاوير بايد داراي كيفيت بالايي باشند. تحقيقات ثابت كرده اند كه استفاده كردن از تصاويري كه كيفيت پاييني دارند؛ منجر مي شود كه وب سايت شما به نظر كم ارزش بيايد و بنابراين شما اين امكان را نخواهيد داشت كه به مشتريان و بازديدكنندگانتان بگوييد كه شركتتان چه خدماتي ارايه مي دهد.
  • دوم اين كه اين گونه تصاوير تصاويري هستند كه براي وب سايت شما بهينه سازي شده اند. به عنوان مثال بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه تصاويري كه يك دوربين متوسط و معمولي (و يا دوربيني كه متعلق به گوشي همراه شما مي باشد) براي شما توليد مي‌كند؛ براي وب سايت شما خيلي بزرگ است و معمولاً هنگامي كه بخواهيد آن را در اين وب سايت آپلود كنيد؛ اين كار منجر مي شود كه اين تصوير رزولوشن خود را از دست مي دهد. بنابراين اگر اين تصاوير را كوچكتر كنيد؛ بر روي جزئياتي كه كاربران مي بينند اثري نمي گذارد، بلكه ميزان لود شدن وب سايت شما را به شكل بسيار موثري بالاتر مي برد كه اين كار هم به شدت به نفع شما مي باشد.

4) به كيفيت عناوين وب سايت (Headline) توجه كنيد.

يكي از مواردي كه در آموزش هايي كه به طراحان وب سايت ها داده مي شود بر روي آن خيلي تأكيد مي شود؛ اين است كه چگونه عناوين مناسبي را براي وب سايت ها توليد كنند. علت اين تأكيد اين است كه كار توليد كردن عناوين مناسب براي وب سايت ها سخت تر از آني است كه به نظر مي رسد!

نكته كليدي در ايجاد عناوين مناسب براي وب سايت ها اين است كه اين عناوين بايد تا جايي كه ممكن است واضح باشند. عناوين وب سايت شما بايد به شكل دقيقي توصيف كننده مزيت هايي باشند كه شركت شما براي مشتريان دارد و مشخص كننده داستاني باشد كه در آن پست و يا صفحه مورد نظر مي خواهيد براي آن ها تعريف كنيد. در نهايت شما بايد سعي نماييد كه خودتان را جاي مشتريان و بازديدكنندگان از اين وب سايت قرار دهيد و بررسي كنيد كه چگونه مي توانيد نيازهايي را كه آن ها دارند برآورده كنيد.

استفاده كردن از عنوان هايي كه به درستي نوشته شده اند يك مزيت ديگر نيز براي شما دارد و آن هم اين است كه استفاده از عناوين مناسب باعث مي شود كه رده بندي وب سايت شما در ميان موتورهاي جستجوگر بالاتر مي رود. الگوريتمي كه گوگل براي جستجو از آن استفاده مي كند به اين شيوه است كه موضوع عناوين را به عنوان يك موضوع مهم درنظر ميگيرد. در صورتي كه شما يك كلمه و يا عبارت كليدي را كه مشتريان به دنبال آن هستند در عنوانتان قرار دهيد؛ مشاهده خواهيد كرد كه ميزان ترافيك جستجوي شما افزايش پيدا خواهد كرد و شما در رده بندي هاي بالاتري در ميان رده بندي هاي گوگل قرار خواهيد گرفت.

5) كاري كنيد كه پيوستگي صفحه ها (از نظر طراحي) حفظ شود.

براي صفحه هايي كه مدتي است كه در وب ايجاد شده اند؛ موضوع حفظ كردن پيوستگي موضوع مهمي است. در صورتي كه شما در وب سايتتان صفحه هايي داريد كه مدت ها پيش آن ها را طراحي كرده ايد؛ در اين صورت سعي كنيد آن ها را مجدداً طراحي نماييد تا طراحي آن ها مشابه صفحه هاي جديد شود و به اين شيوه شما توانسته باشيد پيوستگي طراحي را حذف كنيد. شما بايد طراحي به روز رساني شده و زيبايي را كه براي صفحه هاي جديدتان انجام مي دهيد؛ براي تمام صفحه ها انجام دهيد؛ از صفحه هاي مربوط به محصولها گرفته تا صفحه هاي مربوط به تماس؛ از صفحه هاي قديمي گرفته تا صفحه هاي جديد...

در صورتي كه طراحي صفحه هاي شما به شيوه ناپيوسته باشند (يعني برخي از صفحه ها داراي طراحي جديد و مناسب باشند و برخي ديگر اين گونه نباشند)، شما با دو مشكل عمده مواجه خواهيد شد:

  • مشكل اول اين است كه در چنين شرايطي صفحه‌هاي شما از هم ظاهري متفاوت خواهند داشت.  بنابراين اين كارباعث مي شود كه در كل به نظر بيايد كه شما اهميتي به طراحي صفحه هاي مختلف اين وب سايت ها نمي دهيد.
  • مشكل دوم هم اين است كه كاربران شما وقتي كه مي بينند كه طراحي صفحه هاي وب سايت شما تا اين اندازه با همدگير تفاوت دارند؛ دچار سردرگمي شده و گيج مي شوند و نمي دانند كه چرا داستان به اين شكل است و وقتي كه چنين اتفاقي بيفتد؛ احتمال اين كه وب سايت شما را ترك كنند و به سراغ وب سايت ديگري بروند خيلي زياد مي شود و به اين دليل شما تعداد زيادي از مشتريان خودتان را از خواهيد داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.