4 نكته كه شركت ها براي طراحي وب سايت بايد درنظر داشته باشند

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

4 نكته كه شركت ها براي طراحي وب سايت بايد درنظر داشته باشند

۵۰ بازديد

4 نكته كه شركت ها براي طراحي وب سايت بايد درنظر داشته باشند

 

چه عاملي باعث مي شود كه يك وب سايت موفق شود؟

خوب اگر بخواهيد پاسخ سريع و يك جمله اي به سوال بالا به شما بگوييم؛ بايد بدانيد كه چنين پاسخي وجود ندارد! در حقيقت نمي توان گفت كه يك وب سايت تبديل به يك وب سايت موفق مي شود اگر اين ويژگي را داشته باشد! بلكه موفق شدن يك وب سايت بستگي به عوامل مختلف و متفاوتي دارد كه توضيح دادن آن به يك باره امكان پذير نمي باشد. از آن جايي كه هر وب سايتي داراي طيف خاصي از مشتريان مي باشد؛ و خدمات مختلفي ارايه مي دهد و توسط افراد مختلفي توليد مي شود تا سوالات مختلفي را پاسخ دهد؛ بنابراين عواملي كه منجر به موفقيت يك وب سايت مي‌شوند هم مختلف و گسترده مي باشند.

به همين دليل، اين كه كاري كنيد كه يك وب سايت موفق شود؛ بيشتر از آن كه يك "علم" باشد؛ يك "هنر" است! با تمام اين احوال، اصول مشترك و اساسي هستند كه در صورت عمل كردن به اين اصول شما مي توانيد انتظار داشته باشيد كه وب سايتتان در هر زمينه اي باشد و هر شرايطي كه داشته باشد؛ موفق مي شود.

در اين مقاله قصد داريم تا درباره 4 اصلي كه به شما كمك مي كنند تا يك وب سايت موفق داشته باشيد؛ مطالبي را ارايه كنيم. شما با عمل كردن به اين اصول مي توانيد كيفيت طراحي وب سايتتان را بالاتر ببريد و اين شانس را داشته باشيد كه تعداد افرادي كه قرار است از طريق اينترنت مشتري شما شوند را افزايش دهيد. با عمل كردن به اين اصول شما مي توانيد كاري كنيد كه استفاده كردن از اين وب سايت براي كاربران آسان تر باشد و حتي مي توانيد با انجام اين كار براي خودتان در هزينه هم صرفه جويي نماييد. و در صورتي كه شما يك تجارت الكترونيكي با اين وب سايت داريد؛ مي توانيد كيفيت اين تجارت را به شكل موثري افزايش دهيد.

1) از "فضاهاي سفيد" يا White Spaces در وب سايت استفاده كنيد.

يكي از كليدي ترين المان ها در طراحي گرافيكي اين است: از كل فضاي صفحه استفاده نكنيد!

بايد بدانيد كه فضايي كه در اختيار شما قرار دارد و شما مي خواهيد از اين فضا استفاده كنيد و كار طراحي را انجام دهيد؛ به همان اندازه خود محتوا براي موفق شدن وب سايت مهم است. بنابراين داشتن يك فضاي مناسب براي وب سايت به كاربران اين اجازه را مي دهد كه بر روي آن چه كه مهم است تمركز داشته باشند.

اين يكي از مهم ترين اصولي است كه بسياري از افرادي كه به صورت آماتور كار طراحي وب سايت را انجام مي دهند، معمولاً فراموش مي كنند. بسياري از اين طراحان ممكن است دوست داشته باشند تا تمام سرويس هايي را كه وب سايتشان ارايه مي دهد و تمام فرآورده هايي را كه دارند را با هم به مشتريان نشان دهند... و اصلاً به وجود فضاهاي سفيد در طراحي وب سايت توجهي نمي كنند... اين كار اشتباه است!

يكي از مهم ترين مثال ها براي استفاده بهينه و مناسب از اين فضاهاي سفيد، "اپل" مي باشد. در وب سايت مربوط به اپل، در كنار محصولات ارايه شده؛ اين فضاهاي سفيد به خوبي ديده مي شوند. بر اساس تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ استفاده كردن از فضاي سفيد ميزان توجه كاربران را به ميزان 20 درصد افزايش مي دهد.

2) بر روي استراتژي بازاريابي محتوايي خودتان تمركز كنيد.

توجه كردن بر روش هايي كه بايد براي بازاريابي محتوايي مورد استفاده قرار گيرند نيز يكي ديگر از جنبه هاي مهمي است كه در طراحي وب سايت بايد به آن توجه كرد. وقتي كه شما به جنبه هاي كوچك و جزئي در كار توجه مي‌كنيد مي توانيد تضمين كنيد كه ديدتان را نسبت به استراتژي كلي كه بازاريابي كه وب سايتتان دارد را از دست نداده ايد و نقشي كه وب سايتتان بايد بازي كند را به خوبي درنظر گرفته ايد.

يكي از بزرگترين اشتباهاتي كه در اين رابطه طراحان مرتكب مي شوند اين است كه آن ها در صفحه اصلي خودشان اطلاعات زيادي را قرار مي دهند. درست است كه اطلاعات مختلف و زياد مرتبط با تجارت شما و همچنين اينفوگرافيك (infographic) هايي كه داريد ممكن است براي شما جذاب باشند. اما مشتريان شما از آن ها لذت نمي برند! ممكن است آن ها اصلاً علاقه اي به تماشاي اين اشكال و اعداد و ارقام و اطلاعات نداشته باشند. بناراين شما بايد بر روي استراتژي هاي اصلي بازاريابي محتوايي خودتان تمركز داشته باشد.

يك طراحي مناسب وب سايت با داشتن يك استراتژي مناسب آغاز مي شود. اول از همه بايد مشخص كنيد كه چه مي خواهيد و قرار است چكار كنيد. همچنين بايد مشخص كنيد كه مخاطبين شما و افرادي كه قرار است وب سايت را براي آن ها طراحي كنيد چه كساني هستند و سپس بر روي محتواي خود تمركز كنيد تا بتوانيد بازاريابي را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد. وقتي كه يك استراتژي بازاريابي مناسب داشته باشيد؛ اين كار نه تنها باعث مي‌شود كه پيمايش (navigation) وب سايت براي كاربران آسان تر شود؛ بلكه اين كار منجر مي شود كه به هنگامي كه براي خودتان يك فروشگاه آنلاين ايجاد مي كنيد؛ در بسياري از هزينه هايي كه قرار است صرف كنيد صرفه جويي شود.

3) صفحه هاي وب سايت را از نظر سرعت بهينه سازي كنيد.

يكي ديگر از بخش هاي بسيار مهم در طراحي وب سايت اين است كه ميزان سرعت آن را بهينه سازي كنيد. بياييد خودتان را به جاي بازديدكنندگان از وب سايت ها بگذاريد. بايد قبول كنيد كه وقتي كه مي خواهند وب سايتي را باز كنند؛ كمي عجول هستند و عجله دارند كه سريع تر به آن چه كه مي‌خواهند برسند. بنابراين وجود تاخير در لود شدن وب سايت، حتي در صورتي كه به اندازه چند ثانيه باشد؛ به اين معني است كه مشتريان شما وب سايت را رها كرده و به جاي ديگري خواهند رفت. تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه به ازاي هر پنج ثانيه سريع تر شدن وب سايت مي توان انتظار داشت كه ميزان بازديدكنندگان اين وب سايت به ميزان 20 درصد افزايش داشته باشد.

براي اين كه سرعت وب سايت خودتان را بالاتر ببريد؛ مي توانيد از تكنيك هاي مختلفي استفاده كنيد. به عنوان مثال:

  • ايجاد كردن فضاهاي سفيد
  • حذف كردن محتواي غيرلازم
  • استفاده كردن از تصاوير باكيفيت

و غيره

4) از دكمه هاي CTA به خوبي استفاده كنيد.

بسياري از طراحان هستند كه از اهميتي كه دكمه هاي CTA در طراحي وب سايت ها دارند آگاهي ندارند. مشكل اين جاست كه يك دكمه خسته كننده و بي روحي كه در وب سايت قرا گرفته است و نوشته است: "اينجا را كليك كنيد" به خودي خود نمي تواند منجر به اين شود كه تعاملي ميان كاربران و وب سايت ايجاد شود!

هنگامي كه به CTA فكر مي كنيد؛ بايد دو چيز مهم را در ذهن داشته باشيد. اول اين كه كاربرد CTA اين است كه بايد ارزش آن چه كه شما پيشنهاد مي كنيد را مشخص كنيد و به جاي اين كه تنها دكمه اي در وب سايت باشد كه نوشته است "اينجا را كليك كنيد" بايد به گونه اي باشد كه وجودش منجر شود كه كاربران به ثبت نام در اين وب سايت علاقه نشان دهند. (كه اين كار را مي توان با عوض كردن نام CTA به نام هايي مانند: "براي دريافت آخرين اخبار اينجا را كليك كنيد" و يا "براي گرفتن تخفيف 10 درصدي اينجا را كليك كنيد" و غيره ايجاد كرد.)

و نكته دوم هم اين است كه شما بايد كاري كنيد كه بخش CTA وب سايت شما داراي جذابيت باشد. بنابراين بايد شكل ظاهري آن را به گونه اي جذاب ايجاد كنيد. در يكي از مطالعاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ محققان دريافته اند كه استفاده از دكمه هاي CTA كه به شيوه اي جذاب طراحي شده اند ميزان كليك كردن بر روي آن ها را به ميزان 11 درصد افزايش داده است! بنابراين سعي كنيد اين طراحي ها را به شيوه اي كاربرپسند انجام دهيد. مثلا از رنگ هاي مختلف و انواع اشكال مختلف براي طراحي هاي اين كار استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.