كيفيت وب سايت خودتان را با عمل كردن به اين كارهاي ساده بالا ببريد.

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

كيفيت وب سايت خودتان را با عمل كردن به اين كارهاي ساده بالا ببريد.

۵۷ بازديد

كيفيت وب سايت خودتان را با عمل كردن به اين كارهاي ساده بالا ببريد.

 

اكثر انسان ها زماني كه مي خواهند پاسخي به سوالاتشان پيدا كنند و يا اين كه مي خواهند چيزي را بخرند؛ به اينترنت روي مي آورند. اين كه شما براي تجارتتان يك وب سايت داشته باشيد؛ موضوع مهمي است به اين دليل كه 88 درصد از انسان ها محصولات را به صورت آنلاين مورد جستجو قرار مي دهند قبل از اين كه آن ها را بخرند. حتي در صورتي كه بعد از جستجو كردن اينترنتي بخواهند به صورت حضوري به فروشگاه ها بروند و اين محصولها را بخرند؛ باز هم اكثر آن ها در ابتدا اين محصول ها را به صورت آنلاين بررسي مي كنند. تعداد افرادي كه به صورت آنلاين خريد مي كنند، مخصوصاً در زماني كه بحران ويروس كرونا تمام جهان را در بر گرفته است؛ بيشتر هم شده است. به اين دليل كه بسياري از فروشگاه‌هايي كه به صورت حضوري حاضر به ارايه خدمات بوده اند؛ تعطيل شده اند و ديگر كار نمي كنند. بنابراين اين روزها داشتن يك وب سايت براي يك تجارت خيلي خيلي مهم و اساسي مي باشد.

با اين كه خيلي خوب است كه تجارت شما براي خودش يك وب سايت داشته باشد؛ ولي يك نكته در اين رابطه خيلي حائز اهميت مي باشد و آن هم اين است كه اين وب سايت به اندازه كافي موثر باشد كه به خوبي عملكرد مناسب داشته باشد. اكثريت مردم به گونه اي هستند كه به اندازه كافي صبر ندارند كه صرفاً بنشينند و منتظر شوند كه يك وب سايت بالا بيايد. آن ها نياز دارند كه به سرعت آن چه را كه مي خواهند پيدا كنند. در اين مقاله قصد داريم تا به شما توصيه هايي بكنيم كه با عمل كردن به اين توصيه ها مي توانيد كيفيت وب سايت خودتان را افزايش دهيد:

1) به اندازه هاي تصاوير دقت كنيد و سعي نماييد تصاوير با اندازه هاي مناسب بكار ببريد.

هر وب سايتي، نياز به داشتن تصاوير دارد. وب سايتي كه در آن تصويري وجود نداشته باشد؛ وب سايت بي كيفيتي مي باشد. بنابراين وجود تصاوير مختلف در وب سايت يكي از كليدي ترين جنبه هاي طراحي وب سايت مي باشد. استفاده كردن از تصاوير به شما كمك مي كند تا شما به كاربران و بازديدكنندگان نشان دهيد كه محصولات و خدمات شما چه شكلي دارند. استفاده كردن از تصاوير در وب سايت ها همچنين به شما كمك مي كند تا نما و زيبايي خاصي به وب سايتي كه توليد كرده ايد بدهيد.

البته در اين جا يك مشكل ايجاد مي شود و آن هم اين است كه تمام تصاوير به شيوه مساوي با هم تشكيل نمي‌شوند. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه هر تصويري كه در وب سايت شما مورد استفاده قرار گرفته است؛ داراي اندازه مناسبي مي باشد. شما بايد به دو نكته در اين رابطه توجه كنيد. نكته اول اين است كه اين تصوير بايد حجم مناسبي (نه زياد و نه كم) را نسبت به كل صفحه اشغال كند و نكته دوم هم اين كه اين تصوير بايد به گونه اي بهينه سازي شده باشد كه فايل مربوط به آن در عين حال كه داراي كيفيت بالايي باشد؛ ولي تا جايي كه ممكن است بايد داراي اندازه كمي هم باشد تا بهتر لود شود. چون هرچقدر كه اندازه فايلي كه قرار است به عنوان فايل تصويري آپلود شود كمتر باشد؛ احتمال اين كه سرعت لود شدن تصوير بيشتر باشد هم بيشتر مي باشد.

يك نكته ديگر هم كه بايد آن را در ذهن داشته باشيم اين است كه تصاويري كه قرار است در وب سايت ها آپلود شوند؛ بايد يك رزولوشن 72 PPI داشته باشند. بنابراين در صورتي كه بخواهيد ميزان رزولوشن را از اين ميزان بيشتر كنيد؛ كار بيهوده اي انجام داده ايد. علاوه بر اين تعداد اين تصاوير در وب سايت هم بايد به ميزان قابل توجهي باشد. در صورتي كه شما بخواهيد تعداد زيادي تصاوير را در يك وب سايت به روز رساني كنيد؛ سرعت لود شدن يك وب سايت را پايين آورده ايد. بنابراين هنگامي كه مي خواهيد تصاوير و ويديوها را به وب سايت اضافه كنيد؛ بايد به تمام اين نكته ها توجه داشته باشيد.

2) گريد ها (Grid) را براي وب سايتتان سازماندهي كنيد.

نوع سازماندهي كردن وب سايت يكي از موضوعاتي است كه بايد (مخصوصا امروزه و با وضعيت كنوني طراحي وب سايت ها) خيلي به آن توجه كنيد. در گذشته، افرادي كه مي خواستند يك وب سايت را طراحي كنند؛ مجبور بودند تا از يك الگوي گريد براي طراحي استفاده كنند. امروزه بيشتر طراحي هاي وب سايت، سعي مي كنند تا خودشان الگوهاي جديدتري را براي گريدها در طراحي وب سايت ها سازماندهي كنند. سازماندهي كردن گريد براي يك وب سايت منجر مي شود كه نماي كلي و احساسي كه از وب سايت به شما داده مي شود ارتقا پيدا كند. اين كار باعث مي شود كه كاربران بهتر و راحت تر بتوانند محتواي شما را پيدا كنند.

3) خوانش پذيري (Readability) وب سايت را افزايش دهيد

ممكن است براي شما سخت باشد كه محتوايي جذاب بنويسيد به گونه اي كه بازديدكنندگان و كاربران نتوانند از خواندن اين محتوا دست بردارند. تحقيقات نشان داده است كه به طور متوسط ميزان زماني كه يك كاربري كه به عنوان يك بازديدكننده به يك وب سايت سر زده است بر روي اين وب سايت مي گذراند؛ حدودا 8 ثانيه است. بيشتر بازديدكنندگان ترجيح مي دهند تا به جاي اينكه محتواي يك وب سايت را به صورت لغت به لغت بخوانند؛ آن را سريعاً تورق كنند. بنابراين شما بايد كاري كنيد كه وب سايتتان به گونه اي باشد كه خواندن آن براي اينگونه افراد آسان تر شود. خوانش پذيري يكي از مهم ترين و كليدي ترين عواملي است كه شما به هنگام طراحي كردن يك وب سايت زيبا و موثر بايد به اين عامل توجه كنيد.

بهترين و موثرترين روشي كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش خوانش پذيري را افزايش دهيد اين است كه بر روي پيوستي متون در پست توجه داشته باشيد. همچنين بايد سعي كنيد تا از كلمات و عنوان هاي روش و شفاف استفاده كنيد. نوع متني كه براي عنوان ها مورد استفاده قرار مي دهيد بايد با نوع متني كه براي متن مورد استفاده قرار مي گيرد متفاوت باشد. نترسيد از اين كه متن هاي خاصي را به صورت پررنگ تر از ديگران بنويسيد. سعي كنيد به صورت پيوسته از اين عناوين استفاده نماييد تا جلوه وب سايتتان زيبا تر شود.

مهم ترين هدفي كه در اين رابطه داريد اين است كه مقصودتان را به راحتي به آن ها برسانيد. شما بايد همه چيز را به صورت ساده نگه داريد و همچنين از استفاده كردن از كلمات قلمبه و سلمبه و كلمات سخت براي پست هايتان اجتناب كنيد. ممكن است براي بسياري از بازديدكنندگان سخت باشد كه پاراگراف ها بزرگ و طولاني را بخوانند. بنابراين سعي كنيد كاري كنيد كه پاراگراف هايتان كوتاه و موجز باشند كه كاربران بتوانند به راحتي آن ها را بخوانند.

يكي ديگر از كارهايي كه بايد در اين باره انجام دهيد اين است كه از لينك‌هاي مختلف براي اين وب سايت استفاده كنيد. اين لينك ها را بايد به عنوان يكي از مهم ترين بخش هايي كه در طراحي وب سايت ها مورد نياز است درنظر داشته باشيد. در صورتي كه بتوانيد در كنار پست هايي كه داريد؛ حتماً از چنين لينك‌هايي استفاده كنيد؛ مي‌توانيد تضمين كنيد كه تعداد افرادي كه از پست هاي شما ديدن مي كنند دوچندان ميشوند. وجود چنين لينك هايي در كار منجر به بالا رفتن ميزان اعتماد آن ها به شما مي شود.

يكي ديگر از نكته هايي كه شما بايد حتماً در ايجاد كردن پست هاي وب سايت ها از آن استفاده كنيد؛ اين است كه از آمارها و ارقام مختلف استفاده كنيد. در صورتي كه از آمارها و ارقام مختلف در اين رابطه استفاده كنيد مي توانيد كاري كنيد كه اعتماد كاربران به شما و وب سايت شما افزايش پيدا كند. به عنوان مثال در صورتي كه درباره يك موضوعي آمار و ارقاي ارايه كنيد؛ مدارك لازم براي اثبات مدعاي خودتان را ارايه خواهيد كرد و به اين شيوه اعتماد كاربران را جلب مي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.