چند راهكار براي اين كه رده بندي وب سايتتان را در ميان وب سايت هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر بالا ببريد.

۴۹ بازديد

چند راهكار براي اين كه رده بندي وب سايتتان را در ميان وب سايت هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر بالا ببريد.

 

اين روزها تجارت آنلاين كه در آن از اينترنت استفاده مي شود يكي از مهم ترين روش هايي است كه براي تجارت مورد استفاده قرار مي گيرد. بنابراين داشتن يك "وب سايت مخصوص" براي يك شركت و تجارت يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه تجارتها بايد درنظر داشته باشند. امروزه تجارت‌هاي مختلف براي خودشان وب سايت‌هايي دارند كه در اين وب سايت‌ها به معرفي تجارتشان و كارهايي كه انجام ميدهند مي پردازند. يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در اين جا پيش مي آيد؛ موضوع رقابتي است كه ميان اين وب سايت‌ها پيش مي‌آيد. تجارت‌هاي مختلف هركدام براي اين كه وب سايتشان از وب سايت‌هاي ديگر تعداد بازديدكننده بيشتري داشته باشد؛ سعي مي كنند طراحي وب سايت را به شيوه بهتري انجام دهند.

يكي از مهم ترين عواملي كه بر روي تعداد بازديكنندگان يك وب سايت اثر دارد؛ اين است كه اين وب سايت در ليست وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه‌هاي جستجوي كلمه و يا عبارتي مرتبط با محتواي اين وب سايت مي باشند؛ در كجا قرار گرفته باشد. به عنوان مثال در صورتي كه اين وب سايت در همان رده بندي هاي ابتدايي قرار داشته باشد؛ مي توان انتظار داشت كه افراد بيشتري آن را ببينند نسبت به زماني كه اين وب سايت در رتبه هاي پاياني (به عنوان مثال صفحه هشتم  ويا دهم و غيره) قرار داشته باشد. بنابراين موضوع "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" يا Search Engine Optimization مطرح مي شود كه به مجموعه اي از اقدامات گفته مي شود كه در جهت قرار دادن يك وب سايت در رده بندي هاي بالاتر انجام مي شود.

در اين مقاله قصد داريم تا چند توصيه ارايه كنيم كه با عمل كردن به آن ها وب سايت شما در رده بندي هاي حاصل از نتيجه هاي جستجو در موتورهاي جستجوگر در رده بندي هاي بالاتري قرار مي گيرد.

1) به هر كدام از پست هاي خود، يك ويديو اضافه كنيد.

اما اين كار چگونه به شما كمك مي‌كند؟

بياييد فرض كنيم كه شما يك پستي داريد كه متشكل از 700 كلمه مي باشد (خواندن آن تقريباً 2 دقيقه طول مي كشد). اكنون فرض كنيد كه شما يك ويديويي 5 دقيقه اي به اين پست اضافه كرده ايد. بنابراين در اين صورت وقتي كه كاربراني به عنوان بازديدكننده به وب سايت شما بيايند و بخواهند كه مطالب وب سايت شما را بخوانند؛ ويديوي شما را نيز خواهند خواند و بنابراين به طور متوسط زماني را كه بر روي ماندن در وب سايت شما صرف مي كنند، به اندازه 7 دقيقه مي شود (2 دقيقه براي خواندن پست و 5 دقيقه براي تماشاي ويديو) و از آن جايي كه يكي از عواملي كه منجر مي شود كه گوگل رده بندي يك وب سايت را بالاتر ببرد؛ همين زماني است كه كاربران بر روي آن گذاشته اند؛ بنابراين اين كار (افزايش پيدا كردن زمان ماندن در اين پست) منجر مي شود كه رده بندي وب سايت شما بالاتر مي رود.

2) يك "2020" به عنوان هاي خود اضافه كنيد و به اين شيوه صدها بازديدكننده جديد براي خودتان ايجاد كنيد.

اين كار نيز يكي از بهترين كارهايي است كه مي توان در راستاي بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) انجام داد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما يك پستي داريد به اين عنوان "چگونه به صورت آنلاين پول درآوريم". ممكن است گوگل رده بندي وب سايت شما را اين پست را بالا نبرد اما اگر عنوان همان پست را به "چگونه در سال 2020 به صورت آنلاين پول درآوريم" تغيير دهيد؛ خواهيد ديد كه بلافاصله رده بندي وب سايت شما به سرعت بالاتر خواهد رفت! همچنين كاربراني هستند كه اطلاعات به روز رساني شده و دقيق را در جستجوهايشان مي خواهند.

3) به طراحي وب سايت توجه كنيد.

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد به آن توجه كنيد؛ طراحي ظاهر وب سايت است. در صورتي كه وب سايت را به گونه اي طراحي كنيد كه حالت مناسبي داشته باشد و باعث شود كه كيفيت "تجربه كاربري" يا User Experience (UX) بالاتر برود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه رده بندي وب سايتتان در ميان رتبه بندي هاي وب سايت هايي كه حاصل از نتيجه هاي موتورهاي جستجوگر هستند افزايش داشته باشد. بنابراين سعي كنيد به پارامتر طراحي كردن وب سايت توجه داشته باشيد.

4) محتواي قديمي خودتان را دوباره به اشتراك بگذاريد.

هيچ دليلي براي به اشتراك نگذاشتن محتواي قديميتان وجود ندارد. يكي از باورهاي غلطي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه در صورتي كه محتواي قديمي (كه خيلي هم پربيننده بوده است) را دوباره به اشتراك بگذاريد؛ رده بندي وب سايت شما پايين خواهد آمد. اين موضوع كاملاً غلط است! در صورتي كه بهترين پست هايي را كه در گذشته به اشتراك گذاشته بوديد را انتخاب كنيد و سعي كنيد تا آن ها را به اشتراك بگذاريد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه رده بندي شما در ميان وب سايت هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر، بالاتر برود.

5) به هنگامي كه هركدام از پست هاي خودتان را مي نويسيد؛ قانون AIDA را فراموش نكنيد.

AIDA مخفف كلمات Attraction، Interest، Desire و Action است كه به ترتيب به معني جذب كردن، ايجاد علاقه، ايجاد خواست و حركت مي باشد. شما در نوشتن پست ها بايد اين چهار نكته را حتماً در نظر داشته باشيد. اول از همه، شما بايد پست ها را طوري بنويسيد كه افرادي را كه به عنوان بازديدكننده از وب سايتتان ديدن مي‌كنند را به خودش جلب كند. نكته دوم اين است كه شما بايد در آن ها ايجاد علاقه كنيد. به اين معني كه بايد آن ها را علاقه مند به كارتان كنيد. نكته بعدي اين است كه بايد اين خواست را در آن ها ايجاد كنيد كه دوباره و دوباره به پست هاي شما بروند و سعي كنند تا اين پست ها را بخوانند. و در نهايت هم اين كه بايد كاري كنيد كه كاربران "حركتي" را در جهت خريد كردن انجام دهند:

جذب كردن: عنوان شما بايد "جذاب" باشد. شما مي توانيد كلماتي را به عنوانتان اضافه كنيد تا اين عنوان را جذاب تر كنيد. به عنوان مثال، شما مي توانيد كلماتي مانند اين را اضافه كنيد "راز آشكار شد.." و يا "درست كردن....." و يا "چيزهايي كه شما تا كنون نمي‌دانسته ايد" و يا "چيزهايي كه تا كنون هيچ كس به شما نگفته است" و غيره.

ايجاد علاقه: اولين 100 لغت از هركدام از پست هاي شما بايد براي خواننده خيلي جذاب باشد. شما بايد در همان 100 كلمه اول از هركدام از پست هايتان، كاري كنيد كه توجه خواننده به شما جلب شود.

ايجاد خواست: بايد پست‌هاي شما به گونه نوشته شده باشند كه خواست مخاطبين را براي دوباره و دوباره آمدن به آن‌ها برانگيزانند.

حركت: شما بايد كاري كنيد كه مخاطبين علاقه داشته باشند كه حركتي در زمينه خريد و يا استفاده از خدمات داشته باشند.

6) از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد.

يكي ديگر از روش‌هايي كه مي توانيد با استفاده از آن كاري كنيد كه رده بندي وب سايت شما در ميان رده بندي هاي وب سايت‌هاي مختلف افزايش پيدا كند اين است كه براي اين وب سايت از كلمات كليدي مناسب استفاده كنيد. در صورت عدم استفاده از كلمات كليدي مناسب، گوگل رده بندي وب سايت شما را به شدت پايين خواهد آورد.

نتيجه گيري

در دنياي رقابتي امروز، يكي از بهترين كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه كاري كنيد كه رده بندي وب سايتتان نسبت به وب سايت هاي ديگري كه مرتبط با وب سايت شما هستند و در نتيجه جستجوي كلماتي كه مرتبط با وب سايت شما هستند ظاهر مي شوند؛ بالاتر برود. به اين كار بهينه سازي موتورهاي جستجو يا SEO (سئو) گفته مي شود. براي اين كار مي توانيد از روش هاي مختلفي استفاده كنيد كه همه اين روش ها رايگان هستند. با انجام دادن اين كارها و توجه به نكته هاي كوچك در اين رابطه مي توانيد تغييرات زيادي را در رده بندي وب سايتتان ايجاد كنيد و وب سايتتان را به رده هاي بالاتري ارتقاء دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.