13 نكته كه با رعايت آن ها مي توانيد تعداد بازديدكنندگان وب سايتتان را بالا ببريد.

۵۳ بازديد

13 نكته كه با رعايت آن ها مي توانيد تعداد بازديدكنندگان وب سايتتان را بالا ببريد.


1) تعداد لينك هاي موجود در وب سايت را كم كنيد (زير 100 عدد)

اولين نكته اي كه مي تواند بر روي كيفيت طراحي يك وب سايت اثر داشته باشد اين است كه بايد تعداد لينك هايي را كه در اين وب سايت قرار دارند؛ در حد پايين و كم نگه داريد. در صورتي كه تعداد لينك ها زياد باشد (بالاتر از 100 لينك) اين كار منجر به اين مي شود كه كيفيت طراحي وب سايتتان پايين خواهد آمد.

2) پست هاي قديمي را به روز رساني كنيد.

در صورتي كه مي خواهيد يك طراحي وب سايت باكيفيت داشته باشيد؛ بايد از پست هاي جديد استفاده كنيد. در صورتي كه پست هاي قديمي داشته باشيد؛ وب سايتتان جذابيت خودش را براي مخاطبين از دست مي دهد. همچنين در صورتي كه مي بينيد كه پست هايي قديمي داريد كه نمي توانيد آن را به روز رساني كنيد (يا زمان آن گذشته است و يا اين كه مطالب آن تغيير كرده است) بهتر است كه اين پست را حذف كنيد تا اين كه آن را نگه داريد.

3) تمام لينك هاي مشكل دار (broken links) ها را در وب سايت تعمير كنيد.

يك وب سايت باكيفيت، وب سايتي است كه لينك هاي مشكل دار و به اصطلاح لينك هاي شكسته (broken links) در آن وجود نداشته باشيد. بنابراين در صورتي كه مي خواهيد چنين وب سايتي داشته باشيد؛ اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه اين لينك ها را تعمير كنيد. براي تعمير كردن اين لينك ها دو راهكار داريد. شما مي توانيد آن ها را به گونه اي درست كنيد كه دوباره كاربردي شوند و يا در صورتي كه نمي توانيد اين كار را انجام دهيد؛ اين لينك ها را از وب سايتتان حذف كنيد.

4) اطمينان پيدا كنيد كه وب سايتتان براي افرادي كه از موبايل استفاده مي كنند؛ كاربرپسند است.

بر اساس آمارهاي بدست آمده، اين روزها 60 درصد از كاربران از طريق دستگاه هاي موبايلشان به اينترنت وصل مي شوند. بنابراين در چنين شرايطي حياتي است كه وب سايتتان را به گونه اي طراحي كنيد كه افرادي كه براي رفتن به اينترنت از موبايل استفاده مي كنند هم بتوانند از آن استفاده كنند. طراحي كردن وب سايت به چنين روشي، باعث مي شود كه تعداد كابراني كه از وب سايتتان بازديد مي كنند به شكل فزاينده اي افزايش پيدا كنند.

5) سرعت وب سايت را بالا ببريد.

مطالعات نشان داده اند كه اكثر كاربران و افرادي كه براي اولين بار به عنوان بازديدكننده از يك وب سايتي بازديد مي كنند؛ انتظار دارند كه اين وب سايت در مدت زماني كمتر از 7 ثانيه لود شود. بنابراين آن ها معمولاً 7 ثانيه براي لود شدن يك وب سايت صبر مي كنند. در صورتي كه مدت زمان انتظار از زمان مورد نظر بيشتر شود؛ احتمال اين كه اكثريت آن ها ديگر از ادامه راه منصرف شوند و برگردند نسبت به زماني كه لود شدن وب سايت كمتر طول بكشد؛ بسيار بيشتر مي باشد.

6) كار توليد لينك هاي مرده وب 2.0 (Dead Web 2.0 Link Building) را انجام دهيد.

اين هم يكي ديگر از روش هايي است كه در صورتي كه آن را انجام دهيد مي توانيد كاري كنيد كه وب سايت باكيفيت تري داشته باشد. يك وب سايت وب 2.0 وب سايتي است كه شما مي‌توانيد در آن وبلاگ هاي رايگان ايجاد كنيد مانند وب ترامبلر (Trumbler) و غيره.  بسياري از وبلاگ نويسان هستند كه به دليلي، وبلاگ هاي خودشان را كه در وب 2.0 نوشته شده بوده است رها كرده است. كار شما در اين جا اين است كه اين لينك هاي مرده را پيدا كنيد و آن ها به براي خودتان به ثبت برسانيد! با انجام دادن اين كار شما مي توانيد تا حدود زيادي در هزينه هاي كار هم صرفه جويي كنيد.

7) سعي كنيد وب سايت را با شبكه هاي اجتماعيتان مرتبط سازيد.

براي اين كه ديگران هم بفهمند كه وب سايتي داريد؛ يكي از بهترين كارها اين است كه آن را با شبكه هاي اجتماعي ديگري كه داريد مرتبط كنيد. در اين صورت مي توانيد اين گونه انتظار داشته باشيد كه حداقل بخش قابل توجهي از افرادي كه در اين شبكه هاي اجتماعي شما را دنبال مي كنند بتوانند وب سايت شما را بشناسند و بنابراين بتوانند از آن بازديد كنند. اين كار به بالا بردن بازديدكننده و هم به افزايش اعتبار وب سايتتان كمك مي كند.

8) پست هاي اضافيتان را حذف كنيد.

يكي از ويژگي هايي كه يك وب سايت باكيفيت بايد داشته باشد اين است كه پست هاي اضافي كه وجود آن ها هيچ فايده اي ندارد در اين وب سايت نبايد وجود داشته باشد. بنابراين در صورتي كه مي توانيد، پست هاي اضافي مربوط به وب سايتتان را حذف كنيد. در صورتي كه مي خواهيد وب سايتتان باكيفيت تر باشد؛ بايد به دنبال پست هايي بگرديد كه به اندازه كافي بازديدكننده ندارند؛ و سپس سعي كنيد اين پست ها را حذف كنيد. اين كار به بالا بردن كيفيت وب سايتتان كمك مي كند.

9) لينك هاي مناسبي مرتبط با صفحه هاي باكيفيت در وب سايت بياوريد (البته نه زياد از حد)

يكي ديگر از ويژگي هايي كه يك طراحي وب سايت مناسب مي تواند داشته باشد اين است كه در اين طراحي وب سايت، لينك‌هايي قرار داده شود كه منجر به صفحه هاي باكيفيت براي اين وب سايت مي شود. اين كار همچنين مي تواند در بحث بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يا Search engine optimization هم به شما كمك كند تا رده بندي وب سايت شما در ميان رده بندي هايي كه توسط موتورهاي جستجوگر مانند گوگل و غيره ارايه مي شوند، بالاتر برود.

10) سعي كنيد تمام صفحه هاي وب سايت را به خوبي طراحي كنيد و تنها به صفحه اصلي (Homepage) توجه نكنيد.

يكي از اشتباهاتي كه بسياري از طراحان وب سايت مرتكب مي شوند اين است كه آن ها صرفاً به صفحه اصلي وب سايت توجه مي‌كنند. اين كار اشتباه است. شما بايد علاوه بر توجه كردن به صفحه اصلي وب سايت، به صفحه هاي ديگر هم توجه داشته باشيد تا بتوانيد طراحي وب سايت را به شيوه اي كه كاربران و بازديدكنندگان را راضي مي كند انجام دهيد. بنابراين به تمام صفحه هاي وب سايت توجه كنيد.

11) از ويديو استفاده كنيد.

استفاده كردن از ويديو در صفحه‌هاي مختلف وب سايت هم يكي ديگر از كارهايي است كه شما مي توانيد به هدف بالا بردن كيفيت طراحي وب سايت انجام دهيد. تحقيقات نشان داده است كه تعداد افرادي كه در اينترنت به تماشاي ويدئو مي پردازند نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است. بنابراين يكي از بهترين روش هايي كه شما مي توانيد با استفاده از آن تعداد بازديدكنندگانتان را افزايش دهيد و همچنين كيفيت طراحي وب سايتتان را بالا ببريد؛ استفاده كردن از ويديو مي باشند.

12) در پست هايي كه مي گذاريد؛ عنوان را به حالت سوالي در آوريد و در متن سعي كنيد تا به اين سوالات پاسخ دهيد.

از ديگر روش هايي كه منجر به افزايش تعداد مخاطبين براي يك وب سايت مي شود اين است كه به محتوايي كه در پست هاي اين وب سايت مي گذاريد توجه داشته باشيد. در صورتي كه پست هايي بگذاريد كه در عنوانشان يك حالت سوال (سوال اساسي كه مي خواهيد به آن پاسخ دهيد) وجود داشته باشد و سپس در متن پاسخي به اين سوال بدهيد؛ مي توانيد تعداد مخاطبين و بازديدكنندگان از وب سايت را افزايش دهيد.

13) به رنگ ها و نوع فونت وب سايت توجه كنيد.

براي اين كه يك طراحي مناسب براي وب سايتتان داشته باشيد؛ بايد به رنگ هايي كه در اين وب سايت بكار رفته است و همچنين به نوع فونت مورد استفاده قرار گرفته توجه كنيد. در صورتي كه از رنگ هاي مناسب استفاده كنيد و همچنين فونت مناسبي را براي اين كار مورد استفاده قرار دهيد؛ مي توانيد يك طراحي بهتر و باكيفيت تر براي كارتان داشته باشيد و در نتيجه تعداد مخاطبينتان به اين شيوه نسبت به زماني كه از رنگ ها و نوع فونت مناسبي استفاده نمي كنيد؛ افزايش پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.