5 توصيه كاربردي كه براي پربازديدكنندaه تر كردن وب سايت مي توان از آن ها استفاده كرد

۴۷ بازديد

 

5 توصيه كاربردي كه براي پربازديدكنندaه تر كردن وب سايت مي توان از آن ها استفاده كرد

 

اين روزها، كار ارتقاء دادن وب سايت‌ها و آماده كردن آن ها براي اين كه در ميان موتورهاي جستجوگر در رتبه بندي‌هاي بالايي قرار داشته باشند؛ براي شركت‌ها كار لازمي به نظر مي رسد. بايد وب سايت‌ها را طوري بهينه سازي كرد كه وقتي كه فردي كلمه اي را كه مرتبط با آن ها مي باشد در اينترنت جستجو كند؛ اين وب سايت ها در صفحه هاي اول ديده شوند. در صورتي كه چنين باشد؛ مي توان انتظار داشت كه كار طراحي اين وب سايت به خوبي انجام شده است. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با 5 توصيه كاربردي كه در اين زمينه مي توانند به شما كمك كنند آشنا سازيم:

1) از دادن لينك‌هاي بيش از اندازه خودداري كنيد.

يكي از روش‌هاي جلب مشتري كه در وب سايت هاي تجاري مورد استفاده قرار مي گيرد؛ روش لينك‌دهي مي باشد. در صورتي كه شما در كنار هركدام از مطالبي كه درباره موضوعات مختلف در وب سايت و يا وبلاگ خودتان نوشته ايد لينك هاي مناسبي را نيز ارايه كنيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه تعداد افرادي كه به اين وب سايت شما سر مي زنند؛ بيشتر شوند. ولي اگر فكر مي‌كنيد كه هرچه بيشتر لينك بدهيد؛ به همان اندازه هم تعداد افرادي كه از وب سايت شما ديدن مي كنند بيشتر مي شوند؛ بايد بگوييم كه سخت در اشتباه مي باشيد! به عبارت ديگر بهتر است كه از تعداد لينك هاي زياد در وب سايتتان استفاده نكنيد. استفاده از لينك‌هاي مختلف براي وب سايت مفيد مي‌باشد؛ اما به اندازه كافي و نه بيشتر! استفاده از لينك‌هاي مختلف بيشتر از اندازه منجر مي شود كه حتي در برخي از موارد، برخي از اين لينك ها حذف هم بشوند! بنابراين سعي كنيد استفاده از اين لينك ها را در حد متعادل نگه داريد!

2) بررسي كنيد كه وب سايت هاي رقيب شما، چه مطالبي مي نويسند.

يكي از مهم ترين كارهايي كه شما بايد براي پربازديدتر كردن وب سايتتان به آن توجه داشته باشيد اين است كه بررسي كنيد كه وب سايت هاي ديگري كه مرتبط با موضوع وب سايت شما هستند چكار مي‌كنند. بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر به اين معني است كه شما از وب سايت‌هايي كه مي خواهند با شما رقابت كنند جلو بزنيد. بنابراين اينكار يك كار كاملاً رقابتي مي باشد. پس بايد نسبت به افرادي كه مي خواهند در اين زمينه با شما رقابت كنند هم اطلاعات مناسبي داشته باشيد. چون در غير اين صورت نمي‌دانيد كه آن ها در چه مرحله اي قرار دارند. بنابراين يكي از مهم ترين كارهايي كه در اين زمينه بايد انجام دهيد اين است كه مطالبي را كه ديگر وب سايت هاي مرتبط با شما مي خوانند را نيز بخوانيد و درك كنيد كه كار آن ها درباره چيست. به عنوان مثال، فرض كنيد كه شما شركتي هستيد كه لپ تاپ توليد مي‌كنيد. در اين صورت بايد به دنبال شركت هاي ديگري كه لپ تاپ توليد مي كنند هم بگرديد و ببينيد كه آن ها چگونه كار وب سايت و يا وبلاگ نويسي را انجام مي دهند و سعي كنيد تا بر اين اساس وب سايت خودتان را تنظيم كنيد. انجام اين كار به شما كمك مي كند تا درك بهتري از آن چه كه مي‌خواهيد انجام دهيد داشته باشيد.

3) وب سايت خودتان را در پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي تبليغ كنيد.

يكي ديگر از روش‌هايي كه مي توانيد كاري كنيد كه وب سايتتان پربازديد شود؛ اين است كه در پلتفرم‌هاي شبكه هاي اجتماعي وب سايت خودتان را تبليغ كنيد. اين كار باعث مي شود كه اعتماد برند افزايش پيدا كند و تعداد افرادي كه برند شما را بپسندند بيشتر شوند. وقتي كه شما وب سايت خودتان را در شبكه هاي اجتماعي كه داريد (و پربازديد هستند) تبليغ ‌كنيد؛ با اين كار منجر مي شويد كه بسياري از افرادي كه شما را در اين شبكه هاي اجتماعي دنبال مي كنند از وب سايتتان بازديد كنند. اين كار همچنين يك احساس اعتماد را در ميان مخاطبين شما نسبت به برند شما ايجاد مي‌كند. در اين صورت آن ها احساس مي كنند كه برند شما از كيفيت بالاتري برخوردار مي باشد. به عنوان مثال، در صورتي كه شما از شبكه مجازي اينستاگرام براي بازاريابي كار خود استفاده مي‌كنيد و يك وب سايت هم درباره تجارتتان داريد؛ مي توانيد به راحتي از لينك اين وب سايت استفاده كنيد و لينك را در اينستاگرامتان قرار دهيد (به عنوان مثال مي توانيد اين لينك را در بيو (bio) اينستاگرام قرار دهيد تا همه آن را ببينند) در اين صورت تمام افرادي كه از صفحه اينستاگرام شما بازديد مي‌كنند؛ اين موقعيت را خواهند داشت تا لينك مورد نظر را كه مربوط به وب سايت شما مي باشد ببينند و به اين روش تعداد بازديدكنندگان شما افزايش پيدا خواهد كرد.

4) از ديگران هم مشاوره بگيريد.

يكي ديگر از كارهايي كه مي توانيد در اين زمينه انجام دهيد اين است كه از ديگر متخصصان (افرادي كه در كار طراحي كردن وب سايت وارد هستند) هم مشاوره بگيريد. اين كار به شما كمك مي كند تا درك بهتري را نسبت به كاري كه داريد انجام مي دهيد داشته باشيد و همچنين اين كار مي تواند به نوبه خود باعث شود كه بر تعداد افرادي كه از وب سايت شما بازديد مي كنند افزوده شود. براي اين كه اين افراد را پيدا كنيد؛ مي توانيد به صفحه تماس وب سايتشان مراجعه كنيد و با آن ها تماس بگيريد. سپس مي توانيد از آنها درباره موضوعات مختلف مشاوره بگيريد. به عنوان مثال در صورتي كه مي خواهيد در زمينه ارتباط دادن لينك وب سايتتان با شبكه هاي اجتماعي از آن ها كمك بگيريد؛ مي توانيد در اين زمينه از آن هاسوالاتي را بكنيد. مشورت گرفتن از اين افراد مي تواند براي شما خيلي خوب باشد و شما مي توانيد با عمل كردن به توصيه هاي ارزشمندي كه آن ها به شما مي كنند؛ كار خودتان را تا حد بسيار زيادي گسترده تر كنيد.

البته اين كمك گرفتن و مشاوره كردن با ديگران مي تواند براي شما مزيت هاي ديگري هم داشته باشد. وقتي كه با ديگران در اين رابطه مشورت مي كنيد؛ مي توانيد با آن ها رابطه بهتري برقرار كنيد و همين برقرار كردن رابطه بهتر با آن ها منجر به اين مي شود كه شما اطلاعات بيشتر و گسترده تري درباره كارتان داشته باشيد.

5) به موضوع طراحي وب سايت توجه كنيد.

امروزه ديگر همه افراد اهميت موضوع طراحي وب سايت را به خوبي مي دانند. وب سايتي كه به خوبي طراحي شده باشد؛ بازديدكنندگان بيشتري را هم به خودش جلب خواهد كرد... اين يك قانون كلي است. بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد كاري كنيد كه تعداد افرادي كه از وب سايت مربوط به تجارتتان بازديد كنند بيشتر شوند؛ بايد وب سايتتان را به خوبي طراحي نماييد.

يكي از جنبه‌هاي مهم طراحي وب سايت اين است كه آن را به روزرساني نماييد. به روز رساني كردن وب سايت و منطبق كردن آن با جنبه‌هاي مختلف طراحي جديد يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه مي تواند بر روي كيفيت و تعداد افرادي كه از اين وب سايت بازديد مي‌كنند تاثير مثبتي داشته باشد.  امروزه شما تعداد زيادي از وب سايت‌هايي را مي بينيد كه زماني بسيار پربازديد بوده اند و تعداد زيادي از افراد از آن ها بازديد كرده اند؛ ولي امروز به دليل اين كه از رده خارج شده اند ديگر بازديدكننده اي ندارند. اين موضوع به اين دليل است كه صاحبان اين وب سايت ها حاضر نمي شوند تا وب سايت مورد نظر خودشان را آن گونه كه بايد و شايد به روز رساني كنند و در نتيجه تعداد افرادي كه از اين وب سايت ها بازديد مي كنند، بسيار كم مي شود. فراموش نكنيد اگر مي خواهيد بازديدكننده هاي زيادي داشته باشيد؛ همواره وب سايتتان را به روز رساني شده نگه داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.