نكات كاربردي براي افزايش تعداد فالوورهاي فيسبوك تجارتها

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

نكات كاربردي براي افزايش تعداد فالوورهاي فيسبوك تجارتها

۶۲ بازديد

نكات كاربردي براي افزايش تعداد فالوورهاي فيسبوك تجارتها

 

1) از تصاوير استفاده كنيد

اولين نكته اي كه براي جلب بيشتر مشتري در اكانت فيسبوك بايد درنظر داشته باشيد اين است كه از تصاوير استفاده كنيد. در صورتي كه در كنار پست هايي كه در فيسبوك مي گذاريد، از تصاويري جذاب، گيرا و مرتبط با كار استفاده كنيد، احتمال اين كه تعداد افرادي كه به صفحه تان سر مي زنند بيشتر باشند زيادتر مي شود. اما در صورتي كه در پست هايتان از تصاوير استفاده نكنيد، اين احتمال ممكن است كاهش پيدا كند. بنابراين استفاده كردن از تصاوير جذاب و مرتبط را فراموش نكنيد.

2) سعي كنيد محتوايي كه پست مي كنيد، جذاب باشد

بيشتر مردم به اين دليل از يك صفحه فيسبوك خوششان نمي آيد كه پست هاي اين صفحه برايشان جذاب نمي باشد. بنابراين محتوايي توليد كنيد كه مرتبط با نيازهاي آنها باشد و علاوه بر اين جذاب باشد به گونه اي كه آنها احساس كنند كه اين محتوا نيازهايشان را برطرف مي كند. به عنوان مثال اخبار جديدي درباره صنعتتان، مطالبي درباره فرآورده هايي كه توليد مي كنيد و همچنين محتوايي درباره پشت پرده شركتتان و مواردي از اين قبيل، همگي از مواردي هستند كه مي توانند منجر به افزايش ميزان جلب شدن مشتريان شوند.

3) از بخش Plugin هاي اجتماعي فيسبوك استفاده كنيد

از بخش پلاگين هاي فيسبوك (كه در گذشته به آنها جعبه لايك (like box) گفته مي شد) استفاده كنيد تا ميزان مخاطبين خودتان را افزايش دهيد. شما وقتي كه در كنار هركدام از پست هايي كه مي گذاريد، يك دكمه لايك قرار دهيد، مي توانيد تعداد افرادي كه از فيسبوكتان ديدن مي كنند و تعداد افرادي كه شما را فالو مي كنند را افزايش دهيد. اين كار همچنين مي تواند به شما كمك كند تا ميزان لايك هايي را كه در فيسبوكتان شده است افزايش دهيد.

4) به تمام ايميل هاي خودتان يك لينك كه به فيسبوك مي رسد اضافه كنيد

اطمينان حاصل كنيد كه يك لينكي كه مرتبط با فيسبوكتان مي شود به صفحه شركت خودتان در هر ايميلي كه مي فرستيد اضافه مي كنيد. انجام اين كار مي تواند منجر به اين شود كه افرادي كه ايميلتان را دريافت مي كنند مي توانند بهتر از گذشته با صفحه فيسبوك شما آشنا شوند و بنابراين اين كار به آنها اين امكان را مي دهد تا از صفحه فيسبوك شما بيشتر بازديد كنند. چون به اين شيوه تعداد بيشتري از مخاطبين با فيسبوك شما آشنا مي شوند.

5) سعي كنيد مشتريان را مستقيما دعوت كنيد كه به صفحه فيسبوكتان سر بزنند.

در صورتي كه شما قرار است با افرادي كه در شركت شما ثبت نام كرده اند (و يا در وب سايت شما عضو شده اند) ارتباط برقرار كنيد؛ مي توانيد اين دعوت كردن از به عضويت فيسبوك درآمدن را نيز به موارد فوق اضافه كنيد. شما مي توانيد از آنها دعوت كنيد تا به صفحه فيسبوكتان سر بزنند و صفحه فيسبوكتان را به صورت مستقيم و با استفاده از چنين دعوتي، به آنها معرفي نماييد.

6) سعي كنيد كاري كنيد كه صفحه فيسبوكتان با صفحه هاي فيسبوك ديگر (كه مشابه شما هستند) تعامل داشته باشد

اين تعامل مي تواند به شكل كامنت گذاشتن ها انجام بگيرد. در اين روش شما با گذاشتن كامنت ها در صفحه ها و پست هاي مرتبط مي توانيد كاري كنيد كه با صفحه هاي ديگر فيسبوك تعامل داشته باشيد كه اين كار منجر به اين مي شود كه تعداد افراد بيشتري صفحه فيسبوك شما را بشناسند. هرچقدر كه فعاليت صفحه فيسبوك شما بيشتر باشد تعداد افرادي كه متوجه وجود اين صفحه شما مي شوند بيشتر خواهد شد بنابراين تعداد افرادي كه مايلند صفحه شما را دنبال كنند بيشتر مي شوند.

 

7) كاربراني كه ديگر پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي شما را دنبال مي كنند نيز از آنچه كه در صفحه فيسبوكتان مي گذرد مطلع سازيد.

شما با اين روش اين توانايي را خواهيد داشت تا آنها را هم تشويق كنيد كه به صفحه فيسبوك شما بيايند و شما را دنبال كنند. اين كار به شما در بالا بردن تعداد افرادي كه فيسبوكتان را دنبال مي كنند كمك زيادي مي كند. همچنين مي توانيد براي جالب تر كردن مطالب صفحه فيسبوكتان، بخشي از مطالب شبكه هاي اجتماعي ديگرتان را نيز در صفحه هاي فيسبوكتان بياوريد.

8) سعي كنيد محتواي باكيفيت تري براي پست ها توليد كنيد

محتوايي كه در پست هاي فيسبوك قرار مي دهيد؛ بايد علاوه بر جذاب بودن (كه در بالا به آن اشاره شد) بايد باكيفيت نيز باشد. اين كار مي تواند به شما كمك كند تا تعداد افرادي كه صفحه شما را دنبال مي كنند بيشتر شوند. در صورتي كه شما بتوانيد محتواي باكيفيتي براي پست هاي فيسبوكتان توليد كنيد، اين محتوا خود به خود منجر به ايجاد شهرت براي صفحه تان مي شود و منجر به افزايش تعداد افرادي كه آن را دنبال مي كنند مي گردد.

9) از قاعده 80/20 استفاده نماييد. سعي كنيد به جاي اين كه بر روي "فروش" متمركز شويد؛ بر روي موضوع "مشتريان" تمركز كنيد

يكي ديگر از كارهايي كه با انجام دادن آن شما مي توانيد تعداد افرادي را كه صفحه فيسبوكتان را دنبال مي كنند افزايش دهيد؛ اين است كه از قانون 80/320 استفاده كنيد. اين قانون مي گويد وقتي كه مي خواهيد براي فيسبوكتان محتوايي ايجاد كنيد، 80 درصد از تمركزتان را بر روي دادن اطلاعات به مشتريان بگذاريد و تنها 20 درصد از تمركزتان را بر روي بازاريابي به طور مخصوص قرار دهيد.

10) سعي كنيد در صفحه مخصوص شركتتان، به صفحه فيسبوكتان يك لينك بدهيد.

يكي ديگر از كارهايي كه شما مي توانيد براي افزايش دادن تعداد فالوورهاي خودتان در وب سايت فيسبوك انجام دهيد اين است كه يك لينكي از صفحه فيسبوكتان در صفحه اصلي كه مربوط به شركتتان مي باشد ايجاد كنيد. اين كار مي تواند در افزايش دادن تعداد فالوورهاي شما تاثير بسيار زيادي داشته باشد به اين دليل كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده از اين صفحه شما ديدن مي كنند مي توانند با ديدن اين لينك به صفحه فيسبوك شما علاقه مند شوند و با اين روش مي توانيد تعداد فالوورهاي خودتان را بيشتر كنيد.

11) سعي كنيد طول پست هايتان را كوتاه (اما جذاب) نگه داريد

تحقيقات بسيار زيادي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ ثابت كرده اند كه هرچقدر كه تعداد پست هايي كه در فيسبوك قرار داده مي شود كوتاه تر باشد؛ احتمال اين كه تعداد مخاطبين و فالوورها بيشتر شود افزايش پيدا مي كند. بر اساس تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است پست هايي كه طول كوتاه تري دارند (به عنوان مثال بين 100 تا 120 كاراكتر هستند) نسبت به پست هاي طولاني تر هواداران بيشتري دارند.

12) تصاوير مربوط به رويدادهاي مختلف را تگ كنيد

در صورتي كه شما ميزبان يك رويدادي در شركتتان بوديد؛ صدها تصوير توليد مي شود. بنابراين شما مي توانيد اين تصاوير را در صفحه فيسبوك خودتان تگ كنيد. همچنين مي توانيد از مخاطبين و مشتريان هم بخواهيد كه آنها هم تصاويري را كه خودشان گرفته اند در صفحه هاي فيسبوكشان تگ كنند. اين كار منجر به ايجاد يك رابطه صميمانه و دوستانه ميان شما و آنها خواهد شد.

13) از ويديو استفاده كنيد

امروزه يكي از مهم ترين ابزارهايي كه مي توان براي بازاريابي از آن استفاده كرد؛ "ويديو" مي باشد. اهميت استفاده كردن از ويديو به عنوان يك ابزار بازاريابي امروزه بر كسي پوشيده نيست. بنابراين بخش ويديوي فيسبوك نيز يكي از قدرتمندترين ابزارهايي است كه شما مي توانيد براي بالا بردن تعداد افرادي كه قرار است فالوور شما شوند مورد استفاده قرار دهيد. سعي كنيد در پست هاي خودتان از ويديوهاي باكيفيت استفاده كنيد و اين ويديوها را همچنين در وبلاگتان و وب سايتتان نيز قرار دهيد. البته در صورتي كه بتوانيد در كنار ويديوها توصيفاتي كوتاه و مفيد و جذاب هم قرار دهيد؛ تعداد افرادي كه از صفحه فيسبوك شما ديدن مي كنند خيلي بيشتر مي شود.

14) پيشنهادات تخفيف هاي ويژه بدهيد

پيشنهادات فيسبوكي ويژه همواره يكي از مواردي بوده است كه مخاطبين از آنها خيلي استقبال مي كرده اند. در حقيقت بر اساس نظرسنجي ها، 42 درصد از كاربران فيسبوك بيان مي كنند كه صفحه هاي فيسبوك شركت ها را تنها به دليل پيشنهادات تخفيفي فيسبوكي كه ارايه مي دهند دنبال مي كنند. بنابراين يكي از بهترين روش هايي كه شما مي توانيد با استفاده از اين روش تعداد مخاطبينتان را افزايش دهيد، روش دادن تخفيفات فيسبوكي مي باشد.

15) سعي كنيد در ارايه مطالب، حالت خشك و بي روح نداشته باشيد

در محتوايي كه شما براي پست هاي خود تهيه مي كنيد؛ همواره اين نكته را درنظر داشته باشيد كه سعي كنيد اين محتوا به گونه اي باشد كه مخاطبين و بازديدكنندگان با خواندن آنها يك احساس همزادپنداري و نزديكي با شما داشته باشند. البته درست است كه اين صفحه فيسبوك شما يك صفحه تجاري است و بايد از قوانيني كه مرتبط با يك صفحه تجاري است پيروي كنيد؛ ولي اين كه كمي هم به موضوعات مربوط به مخاطبين بپردازيد نه تنها اشكالي ندارد؛ بلكه باعث مي شود كه آنها بيشتر جلب شما شوند.

16) سعي كنيد در تمام شيوه هاي تبليغاتي ديگري كه براي شركتتان مورد استفاده قرار مي دهيد؛ صفحه فيسبوكتان را هم تبليغ كنيد

در صورتي كه از شيوه هاي مختلفي براي تبليغ كردن كارتان استفاده مي كنيد؛ سعي كنيد در تمام اين شيوه ها، در كنار انجام فعاليت اصليتان (كه همين تبليغ كردن است) صفحه فيسبوكتان را نيز تبليغ كنيد. به عنوان مثال در صورتي كه شما تبليغات صوتي انجام مي دهيد (مانند تبليغاتي كه در پيام هاي راديويي پخش مي شوند) مي توانيد نام صفحه فيسبوكتان را هم ببريد و غيره

17) در صورتي كه شركت شما داراي يك مكان فيزيكي است؛ آن مكان را در صفحه فيسبوكتان نشان دهيد

در صورتي كه شما يك مكان خاصي براي تجارتتان داريد (به عنوان مثال يك فروشگاه) در صفحه فيسبوك خودتان اين مكان را نشان دهيد. اين كار منجر مي شود كه اطميناني كه آنها به شما مي كنند بيشتر شود و نتيجتا احتمال اين كه آنها صفحه فيسبوك شما را دنبال كنند بيشتر مي گردد. بنابراين شما با انجام اين كار مي توانيد مخاطبين را تشويق كنيد كه شما را فالو كنند.

18) همواره چك كنيد كه كدام نوع از محتوايي كه گذاشته ايد از همه بيشتر مخاطبين را به خودش جلب كرده است

اين كار مي تواند به شما كمك كند تا آن دسته از محتواهايي را كه از بقيه بهتر و مفيدتر عمل كرده اند را شناسايي كنيد و سعي كنيد تا بر اين اساس، پست هاي بعدي خودتان را بگذاريد. شما براي اين كار بايد سعي كنيد پست هايي را انتخاب كنيد كه تعداد لايك هاي آنها از همه بيشتر بوده است و يا اين كه اثربخشي بيشتري داشته اند و بيشتر از بقيه منجر به خريد شده اند. اين كار منجر مي شود كه دوباره پست هايي مشابه با اين پست ها بگذاريد و به اين شيوه تعداد فالوورهايتان را افزايش دهيد

19) صفحه فيسبوك خودتان را از نظر "بهينه سازي موتورهاي جستجوگر" يا SEO بهينه سازي كنيد

صفحه فيسبوك نيز مانند صفحه هاي وب سايت نياز به بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد. البته مفهوم بهينه سازي موتورهاي جستجوگر در فيسبوك با اين مفهوم در وب سايت ها كمي متفاوت مي باشد. در فيسبوك يكي از مهم ترين عواملي كه منجر به بهينه سازي موتورهاي جستجوگر مي شود اين است كه از كلمات كليدي مرتبط و مناسب براي كار استفاده كنيد. همچنين بايد اطمينان حاصل كنيد كه پروفايلتان به شكل كامل شده قرار دارد و نامتان و آدرس و شماره تلفنتان در آن نوشته شده است. همچنين مي توانيد از وب سايتتان و ديگر اكانت هاي شبكه هاي اجتماعيتان به اين صفحه يك لينكي بدهيد تا كار بهينه سازي موتورهاي جستجو بهتر شود.

20) يك گروه فيسبوكي ايجاد كنيد

ايجاد كردن گروه هاي فيسبوكي يكي از بهترين روش ها براي افزايش ميزان فالوور در فيسبوك مي باشد. سعي كنيد كه گروهي ايجاد كنيد كه مرتبط با صنعتي باشد كه در آن هستيد و هدفتان يك سري مخاطبين اصلي باشد. از اين گروه براي ايجاد ارتباطات مناسب و اعتماد استفاده كنيد.

21) سعي كنيد در پست هاي خودتان  صفحه هاي ديگر فيسبوك را نيز تگ كنيد

هنگامي كه شما صفحه هاي ديگر فيسبوكي را در پست هايتان تگ مي كنيد، پست هاي شما در بخش "ديوار" (Wall) آنها نمايان مي شوند و اين موضوع ممكن است منجر به اين شود كه افرادي كه صاحب اين صفحه ها هستند؛ با ديدن پست هاي شما از صفحه شما خوششان بيايد و در پست هاي بعديشان صفحه شما را تبليغ كنند. اين كار مي تواند منجر به جلب مشتريان  بيشتري براي شما شود.

22) سعي كنيد مفاهيم باارزشي را از طريق پست هايتان به مخاطبين ارايه كنيد

پست هايي توليد كنيد كه با استفاده از آنها نيازهاي مشتريان و مخاطبين را برطرف نماييد. به ارزشي كه به اشتراك گذاشتن محتوايتان دارد توجه نماييد. بايد محتواي شما به گونه اي باشد كه بتوانيد از اين طريق نيازهاي مربوط به مخاطبين و افرادي كه از صفحه شما بازديد مي كنند را برطرف سازيد. در صورتي كه اين چنين نباشد؛ ممكن است از نظر ميزان جلب مشتريان با مشكل مواجه شويد. اما در صورتي كه ارزش محتوايي پست هايتان را بالا ببريد، مي توانيد انتظار داشته باشد كه ميزان لايك ها و به اشتراك گذاري ها در صفحه فيسبوكتان بيشتر باشد.

23) در وبلاگ هاي مربوط به شركت هايي كه مربتط با صنعت شما هستند؛ كامنت هايي بگذاريد و در ادامه آدرس صفحه فيسبوكتان را بدهيد.

اين كار به شما كمك مي كند تا كاري كنيد كه تعداد افراد بيشتري صفحه فيسبوكتان را بشناسند. به اين شيوه تمام افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وبلاگ هاي ديگر مرتبط با صنعت شما بازديد مي كنند مي توانند با فيسبوك شما آشنا شوند و بدانند كه فيسبوك شما درباره چيست. اين كار منجر به افزايش افرادي كه از فيسبوك شما بازديد مي كنند مي شود

24) سعي كنيد به اكانت فيسبوكتان كمي حالت شخصي دهيد

درست است كه شما يك اكانت تجاري داريد؛ اما در صورتي كه به آن كمي حالت شخصي دهيد، مي توانيد كاري كنيد كه تعداد افرادي كه از فيسبوكتان ديدن مي كنند را افزايش دهيد. انجام اين كار باعث مي شود كه افراد بيشتري به صفحه فيسبوكتان علاقه نشان دهند و همين موضوع باعث مي شود كه تعداد افرادي كه صفحه فيسبوك شما را دنبال كنند بيشتر شود. سعي كنيد در ايجاد محتوا حالتي داشته باشيد كه مخاطبين احساس صميميت و نزديكي با شما داشته باشند.

25) سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد، صفحه هاي فيسبوك ديگري را نيز كه مرتبط با كار شما هستند تبليغ كنيد

يكي ديگر از روش هايي كه شما مي توانيد با استفاده از آن كاري كنيد كه تعداد بازديدكنندگان از صفحه فيسبوكتان و در نهايت تعداد فالوورهايتان افزايش پيدا كند؛ اين است كه صفحه هاي ديگر فيسبوك را تبليغ كنيد. اين كار مي تواند به شما كمك كند تا يك احساس اعتماد ميان بازديدكنندگان ايجاد كنيد و كاري كنيد كه اين بازديدكنندگان بتوانند به شما به عنوان يك اكانتي كه از اكانت هاي ديگر حمايت مي كنيد؛ اعتماد كنند.

26) به گروه هاي مرتبط بپيونديد

از ديگر كارهايي كه مي توانيد در جهت افزايش تعداد بازديدكنندگانتان انجام دهيد اين است كه عضو گروه هايي شويد كه شامل صفحه ها و اكانت هايي مي باشند كه مرتبط با كار شما هستند. انجام اين كار مي تواند به شما كمك كند تا هم رابطه بهتري را با صفحه هاي ديگر برقرار كنيد (از آنها چيزهايي ياد بگيريد و چيزهايي به آنها ياد دهيد و در نهايت كاري كنيد كه آنها در پست هاي بعديشان شما را تبليغ كنند) و هم اين كه به اين شيوه اعتماد بيشتري را از مشتريان جلب نماييد.

27) استفاده از هشتگ ها را فراموش نكنيد

يكي از بهترين روش ها براي اين كه كاري كنيد كه در فيسبوك و ديگر پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي، مخاطبين شما بتوانند پست هايي درباره موضوعاتي كه مي خواهند را پيدا كنند؛ روش استفاده از هشتگ مي باشد. البته درست است كه استفاده كردن از هشتگ ها به اندازه اي كه در پلتفرم هايي مانند پلتفرم توييتر مفيد هستند؛ در پلتفرم فيسبوك مفيد نمي باشند؛ ولي باز هم نبايد استفاده كردن از هشتگ ها را فراموش كنيد. سعي كنيد هشتگ هايي مرتبط با موضوعات مورد نظر مورد استفاده قرار دهيد.

28) با استفاده از ايميل، براي مخاطبين دعوتنامه بفرستيد و از آنها بخواهيد تا صفحه فيسبوكتان را فالو كنند

فرستادن دعوتنامه به شكل مستقيم از طريق ايميل نيز مي تواند يكي از روش هايي باشد كه شما مي توانيد براي افزايش تعداد مخاطبين و فالوورهاي خودتان از اين روش استفاده كنيد. براي اين كار مي توانيد در ايميل هايي كه مي زنيد، يك متن كوتاه دعوتنامه بفرستيد و از آنها بخواهيد كه از صفحه فيسبوكتان  بازديد كنند و در صورتي كه مايل بودند، آن را دنبال كنند. انجام اين كار مي تواند منجر به افزايش تعداد بازديدكنندگان و فالوورهايتان شود.

29) هر چند وقت يك بار پست بگذاريد

يكي از مهم ترين نكته هايي كه بايد به هنگام پست گذاشتن درنظر داشته باشيد؛ اين است كه پست گذاشتن ها را بايد هر چند وقت يك بار انجام دهيد. در صورتي كه اين كار را انجام ندهيد؛ ممكن است لطمات جبران ناپذيري به شما وارد شود. به عنوان مثال، در صورتي كه شما امروز پست بگذاريد و سپس فردا و پس فردا پستي نگذاريد و روز بعدي دوباره يك پست بگذاريد و اين وضعيت بي نظم و بي برنامه براي گذاشتن پست ها را همچنان دنبال كنيد؛ بدون ترديد با مشكلاتي جدي مواجه خواهيد شد و كاربران كمتري خواهيد داشت. اما در صورتي كه براي پست گذاشتن خودتان يك برنامه ريزي مشخص و معيني داشته باشيد و هر چند وقت يك بار بر اساس برنامه اي كه تنظيم كرده ايد پست بگذاريد؛ در آن صورت امكان اين كه افرادي باشند كه زمانشان را براي بازديد كردن از صفحه شما بگذارند و در نهايت شما را فالو كنند بيشتر مي شوند. بنابراين سعي كنيد همواره با يك الگوي مرتب و منظم و از پيش برنامه ريزي شده پست بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.