17 موتور جستجوگر كه مي توانند جايگزين گوگل شوند (قسمت دوم)

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

17 موتور جستجوگر كه مي توانند جايگزين گوگل شوند (قسمت دوم)

۶۲ بازديد

17 موتور جستجوگر كه مي توانند جايگزين گوگل شوند (قسمت دوم)

 

گوگل داراي نمايه اي است كه استفاده كردن از آن بسيار آسان مي باشد و همچنين در آن به تجربه كاربري توجه زيادي مي شود. همه مي دانند كه گوگل عادت هاي جستجويي كاربرانش را بررسي مي كند و سعي مي كند تا اطلاعات را بر اساس عادت هايي كه آنها دارند ارايه نمايد. اما علاوه بر گوگل، جايگزين هايي نيز وجود دارند كه در صورتي كه شما به دلايلي نخواستيد از اين موتور جستجوگر استفاده كنيد؛ مي توانيد از اين جايگزين ها استفاده كنيد كه بتوانيد تجربه جستجوي بهتري براي خودتان ايجاد نماييد.

در اين پست با ادامه جايگزين هاي گوگل آشنا مي شويد.


9) OneSearch


وب سايت بعدي، وب سايت وان سرچ (OneSearch) مي باشد. اين وب سايت داراي يك موتور جستجوگر بسيار قوي مي باشد كه اساس كار اين موتور جستجوگر، بر اساس حفظ كردن حريم خصوصي مي باشد. اين وب سايت در ماه ژانويه سال 2020 براي اولين بار راه اندازي شد. از ويژگي هاي اين وب سايت مي توان به موارد زير اشاره كرد:

- عدم وجود كوكي ها  و عدم نمايش دادن اطلاعات مربوط به كاربران

- به اشتراك گذاشته نشدن داده هاي خصوصي كاربران به همراه تبليغات

- ذخيره نشدن حافظه جستجويي مربوط به كاربران

- ايجاد نتيجه هاي جستجوي كاملا بي طرفانه و بدون فيلتر

 

10) Wiki.com

يكي ديگر از موتورهاي جستجوگر جايگزين براي گوگل، وب سايت ويكي دات كام (Wiki.com) مي باشد. اين وب سايت يك موتور جستجوگر است كه نتيجه هاي مربوط به هزاران صفحه ويكي پديا را كه در اينترنت وجود دارند؛ مشخص مي كند و بر اساس نوع درخواست، آنها را براي شما مرتب مي كند. اين وب سايت يك وب سايت كاملا مناسب براي استفاده به عنوان موتورهاي جستجوگر مي باشد و افرادي كه مي خواهند به دنبال اطلاعاتي بگردند كه در وب سايت هاي ويكي پديا وجود دارد مي توانند از اين وب سايت به عنوان موتور جستجوگر مطلوبشان استفاده كنند.

 

11) Boardreader


يكي ديگر از وب سايت هايي كه در اين زمينه كاربرد زيادي دارد، وب سايت بورد ريدر (Boardreader) مي باشد. اين وب سايت براي افرادي مناسب است كه به دنبال انجمن هاي آنلاين و جلسات بحث آنلاين مرتبط با موضوع مورد نظرشان مي گردند. در صورتي كه مي خواهيد به دنبال انجمن آنلاين و يا يك جلسه بحث آنلاين درباره يك موضوع مورد نظر برويد؛ مي توان گفت كه اين وب سايت بايد اولين مكاني باشد كه شما براي رفتن به آن سمت مي رويد!


12) giveWater


يكي ديگر از وب سايت هايي كه مي توانيد به عنوان جايگزيني براي موتورهاي جستجوگر از آن استفاده كنيد؛ وب سايت گيوواتر (giveWater) مي باشد. اين وب سايت را مي توان به شكل خلاصه به اين شكل توصيف كرد: "يك موتور جستجوي اثرات اجتماعي". هدف در اين وب سايت اين است كه با تشويق كردن كاربران براي حل كردن مشكلاتي مانند مشكل آب بي كيفيت و مشكلات محيط زيستي و همچنين اجتماعي، اثر مثبتي بر روي دنيا داشته باشند. تمام نتيجه هاي جستجوي اين وب سايت هم به نوع مستقيم و غيرمستقيم مرتبط با همين موضوع مي شوند.

 

13) Ekrou


از ديگر وب سايت هايي كه مي تواند به عنوان جايگزين مناسبي براي موتور جستجوگر گوگل مورد استفاده قرار بگيرد؛ وب سايت Ekoru مي باشد. اين وب سايت سعي كرده است تا همزمان با اين كه نتيجه هاي مناسبي را براي موتورهاي جستجوگر ارايه كند؛ اطلاعاتي را درباره آب و هوا و جغرافياي كره زمين و همچنين اطلاعاتي را درباره تغييرات آب و هوايي ارايه نمايد. افرادي كه از اين وب سايت به عنوان موتور جستجوگرشان استفاده مي كنند مي توانند درباره تغييرات آب و هوايي و همچنين بايدها و نبايدهايي كه درباره محيط زيست بايد انجام دهند؛ اطلاعاتي كسب كنند.


14) اكوسيا

اين وب سايت هم تقريبا مشابه با دو وب سايت بالا مي باشد و در آن سعي مي شود تا درباره محيط زيست و اقداماتي كه درباره آن بايد انجام داد مطالبي ارايه گردد. در صورتي كه شما به دنبال اين هستيد كه يك درخت را از نابودي نجات دهيد و يا اين كه به طور كلي سياره زمين را از نابودي نجات دهيد؛ اين وب سايت را به عنوان موتور جستجوگر خودتان انتخاب كنيد تا علاوه بر مطالب ارايه شده، به شما ديدگاهي را درباره آب و هواي كره زمين و چگونگي نجات دادن آن بدهد.

 

15) Twitter


 

در صورتي كه مي خواهيد درباره موضوعاتي كه جستجو مي كنيد؛ اطلاعاتي لحظه به لحظه و كاملا به روزرساني شده داشته باشيد؛ مي توانيد از وب سايت توييتر استفاده كنيد. اين وب سايت بهترين وب سايت براي كساني است كه مي خواهند درباره موضوعاتي كه جستجو مي كنند اطلاعاتي به روزرساني شده و كاملا فوري داشته باشند.

البته درست است كه وب سايت گوگل هم اطلاعات به روزرساني شده اي دارد؛ ولي هيچ منبعي نمي تواند از توييتر سريع تر اطلاعات لحظه اي را به شما ارايه كند.


16) SlideShare


 

اين وب سايت هم وب سايتي است كه به شما اين امكان را مي دهد كه در اينترنت به دنبال ارايه هايي كه به صورت اسلايد هستند (مانند پاورپوينت و غيره) بگرديد. همچنين مي توانيد در اين جا به دنبال كتاب هاي الكترونيكي، پي دي اف ها و غيره نيز بگرديد. اين وب سايت مي تواند براي شما ابزاري باشد كه در آن به دنبال كتاب ها و مطالب مختلف در اينترنت بگرديد و اين مطالب را پيدا كنيد.

اين وب سايت همچنين به شما اين امكان را مي دهد تا اسلايدها را ذخيره كنيد و شما حتي مي توانيد كل اسلايد را در كامپيوتر شخصي خودتان دانلود نماييد.


17) Internet Archive


يكي ديگر از وب سايت هاي بسيار جالب در زمينه موتورهاي جستجو، وب سايت اينترنت آركايو (Internet Archive) است كه بهترين ابزار براي افرادي است كه به دنبال وب سايت هاي قديمي در اينترنت مي گردند. اين وب سايت همانطور كه از نامش پيداست (آرشيو اينترنت) يك مجموعه عظيمي از وب سايت هاي قديمي و اسناد قديمي كه در اينترنت وجود داشته است را (كه شامل ويديوهاي رايگاني كه در اينترنت بودند؛ كتاب هايي كه در اينترنت وجود داشتند؛ موسيقي هايي كه در اينترنت بودند و همچنين نرم افزارهايي كه در اينترنت وجود داشتند) شامل مي شود و شما به راحتي مي توانيد در ميان اين مجموعه به جستجو بپردازيد. اين وب سايت در حقيقت يك كتابخانه بزرگ آنلاين مي باشد كه شما مي توانيد در آن تقريبا به تمام چيزهايي كه تصورش را مي كنيد؛ دسترسي داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.