رنك برين گوگل چيست و چرا شما بايد به آن اهميت دهيد؟

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

رنك برين گوگل چيست و چرا شما بايد به آن اهميت دهيد؟

۶۶ بازديد

رنك برين گوگل چيست و چرا شما بايد به آن اهميت دهيد؟

 

موضوع بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (SEO) موضوعي است كه به تازگي مورد توجه بسياري از افرادي كه در زمينه طراحي وب سايت ها فعاليت مي كنند قرار گرفته است. بهينه سازي كردن موتورهاي جستجوگر به اين معني است كه وب سايتتان را به گونه اي به روزرساني و بهينه سازي كنيد كه وقتي كه كاربري در موتورهاي جستجوگر (مانند گوگل و موتورهاي جستجوگر ديگر) كلمه و يا كلمات مرتبط با اين وب سايت را مورد جستجو قرار داد؛ وب سايت شما را در رده هاي بالاتري ببيند.

براي اين كه چنين اتفاقي بيفتد؛ گوگل (و موتورهاي جستجوگر ديگر) از الگوريتم هاي مختلفي استفاده مي كنند. آنها براي خودشان دستورالعمل هايي دارند كه بر اساس اين دستورالعمل ها، وب سايت هاي مختلف را رده بندي مي كنند و رتبه اين وب سايت ها را تشخيص مي دهند. يكي از مهم ترين اين الگوريتم ها، رنك برين است.

الگوريتم رنك برين گوگل براي اولين بار در سال 2015 ايجاد شد. بر خلاف بسياري از به روزرساني هايي كه گوگل در الگوريتم هاي رده بندي وب سايت هايش انجام داده بود؛ در اين رده بندي گوگل از تكنيك يادگيري ماشيني و تكنيك AI براي اولين بار به صورت تلفيقي استفاده كرد. گوگل براي اين كه رده بندي وب سايت هايي را كه حاصل از نتيجه هاي جستجوي عبارت ها و كلمات مختلف بودند مناسب تر كند؛ و به خصوص به منظور بهينه سازي رده بندي موتورهاي جستجوگر براي كلماتي كه به تازگي مورد جستجو قرار گرفته بودند؛ از اين روش استفاده كرد. بنابراين در صورتي كه شما بهتر رنك برين گوگل را درك كنيد؛ مي تواند شانس خودتان را براي موفق شدن در كار بهتر كنيد و افزايش دهيد.

رنك برين چگونه كار مي كند؟

همان طور كه در بالا اشاره شد؛ رنك برين روشي است كه مي توان از آن براي رده بندي كردن وب سايت ها استفاده نمود. رنك برين اين توانايي را دارد كه در يك وب سايت  و يا وب پيج، محتواي مربوطه را تشخيص دهد و سپس بر اساس اين محتوا، كاري كند كه اين وب سايت و يا وب پيج در رده بندي هاي گوگل در بخش بالاتر (و يا پايين تري) قرار داشته باشد. رنك برين با انجام دادن اين كار باعث مي شود كه نتيجه هايي كه حاصل از جستجو هستند؛ دقيقا بر اساس آنچه كه كاربران "مي خواهند" تشكيل شوند (بر خلاف روش هاي قبلي كه در آنها دقت مناسبي بكار نرفته بود و كاربران مجبور بودند بعد از جستجو كردن يك واژه و يا عبارت، با نتيجه هايي مواجه شوند كه ممكن بود ارتباط چنداني با آن چه كه مي خواستند نداشته باشد)

رنك برين اين توانايي را داد كه زبان هاي مختلف را مورد تجزيه و تحليل قرار دهد و سعي كند تا  تشخيص دهد كه فرد جستجو كننده چه چيزي در ذهنش بوده است و سپس بر اين اساس، نزديك ترين نتيجه ها را ارايه كند.

قبل از اين كه الگوريتم رنك برين به وجود بيايد؛ الگوريتم هايي زيادي براي رده بندي كردن وب سايت هاي مختلف توسط متخصصان در اين حوزه ارايه شده بودند. رنك برين، كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرد؛ يكي از كامل ترين اين الگوريتم ها مي باشد. اين الگوريتم وقتي كه توليد شد؛ موفق شد تا انقلاب بزرگي را در زمينه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر ايجاد نمايد.

رنك برين از يادگيري ماشيني استفاده مي كند. يادگيري ماشيني قدرت فوق العاده اي به رنك برين مي دهد و رنك برين را قادر مي سازد تا از الگوريتم خودش براي بهينه سازي نتيجه هاي قبلي استفاده كند و نتيجه ها را به گونه اي تغيير دهد كه رضايت بهتري از نظر مشتريان ايجاد شود. رنك برين در عمل بسيار موثر بوده است. در حقيقت، رنك برين به ميزان 10 درصد (به طور كلي) از آخرين تكنيك هايي كه در سال 2015 مورد استفاده قرار گرفته بودند بهتر عمل كرده است.

رنك برين در سال هاي اخير همچنان در حال رشد بوده است. برخي از ويژگي هاي آن را در زير برمي شماريم:

  • رنك برين يكي از صدها سيگنالي است كه گوگل از آنها استفاده مي كند تا مشخص كند كه كدام نتيجه بهتر است كه در صفحه حاصل از وب سايت هايي كه از جستجوها حاصل مي شوند؛ قرار بگيرد.
  • رنك برين هم اكنون بخشي از الگوريتم "هامينگ برد" است (Hummingbird algorithm)
  • رنك برنك هم اكنون مي تواند بسياري از مشكلاتي را كه كاربران به هنگام استفاده از اينترنت در گذشته با آن مواجه بوده اند را حل كند (مشكلاتي از قبيل پايين بودن سطح تجربه كاربري و مشكلاتي از اين قبيل)
  • با استفاده از رنك برين مي توان نسبت كليك ها در وب سايت (CTR)، نسبت افرادي كه اين وب سايت را ترك مي كنند و همچنين نسبت زماني را كه افراد به عنوان بازديدكنندگان از يك وب سايت بر روي وب سايت مي گذارند (قبل از اين كه دوباره به نتيجه هاي صفحه جستجو برگردند و به دنبال نتيجه هاي بهتري باشند) اندازه گيري مي كند.
  • از سال 2016، از رنك برين براي تمام جستجوهايي كه در گوگل انجام مي گيرد استفاده مي كنند. ( اين در حالي است كه در سال 2015، رنك برين تنها براي 15 درصد از افرادي كه در گوگل به جستجو مي پرداختند مورد استفاده قرار مي گرفت ولي به دليل اين كه نتيجه هاي فوق العاده مناسبي را ارايه كرد؛ بنابراين گوگل تصميم گرفت تا از اين الگوريتم براي تعداد بيشتري از افرادي كه در گوگل به جستجو مي پرداختند استفاده نمايد.
  • توجه كردن به مواردي كه باعث مي شود كه در الگوريتم رنك برين گوگل به جلو بيفتيد؛ امروزه تبديل به سومين عامل مهم (بعد از توجه كردن به محتواي باكيفيت وب سايت ها و همچنين توجه كردن با لينك دهي هآ) براي كاربراني است كه مي خواهند رده بندي وب سايت هايشان را در ميان نتيجه هاي حاصل از جستجوي يك كلمه و يا يك عبارت بالاتر ببرند و وب سايتشان در رده هاي بالاتري در صفحات گوگل قرار داشته باشد (بهينه سازي موتورهاي جستجوگر)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.