8 روندي كه تكنيك هاي SEO در سال 2020 به آن سمت پيش مي روند

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

8 روندي كه تكنيك هاي SEO در سال 2020 به آن سمت پيش مي روند

۶۶ بازديد

 

 

8 روندي كه تكنيك هاي SEO در سال 2020 به آن سمت پيش مي روند

 

بهينه سازي موتورهاي جستجوگر يكي از جنبه هاي مهم در افزايش دادن ميزان بازديدكننده از وب سايتتان است. شما با استفاده از اين فرآيند مي توانيد كاري كنيد كه موتور جستجوگر گوگل و موتورهاي ديگر جستجو وب سايت شما را ببينند. با توجه به گسترش تكنولوژي هايي كه الگوريتم گوگل براي انتخاب كردن وب سايت هاي مختلف در موتورهاي جستجوگر بكار مي گيرد؛ جلو افتادن (حتي اگر شده به اندازه يك مرحله كوچك) در اين بازي رقابتي كه ميان تجارت ها و شركت هاي مختلف بر سر پيشي گرفتن از هم در رده بندي حاصل از نتيجه هاي موتورهاي جستجوگر ايجاد شده است؛ امري مهم مي باشد. ممكن است حتي با يك بروزرساني كه در نيمه شب از وب سايتتان انجام دهيد؛ بتوانيد رده بندي آن را به ميزان قابل توجهي بالا ببريد و از بسياري از رقبايتان در اين زمينه جلو بيفتيد. اكنون سوال اين جاست كه در اين دنياي جديد كه اوضاع اين چنين است؛ چاره شما چيست و بايد چكار كنيد؟ چاره اين است كه هوشياري خودتان را از الگوريتم هاي جديدي كه وب سايت گوگل براي موتورهاي جستجوگرش استفاده مي كند افزايش دهيد.

در اين پست قصد داريم تا روندهايي كه انتظار مي شود كه تكنيك هاي SEO در سال 2020 به آن سمت بروند را معرفي كنيم و چگونگي انجام اين تكنيك ها را معرفي نماييم:


1) درك كردن تغييرات در الگوريتم گوگل


در چند سال اخير، الگوريتمي كه گوگل براي رده بندي كردن وب سايت ها در موتور جستجوگرش مورد استفاده قرار داده است؛ دستخوش تغييرات زيادي شده است. يكي از مهم ترين تغييراتي كه در موتور جستجوگر گوگل در سال هاي اخير ايجاده شده است؛ بوجود آمدن "جعبه پاسخ" هايي (Answer box) است كه در پاسخ به درخواست ها و سوالات مستقيم مشتريان و بازديدكنندگان طراحي شده است. وب سايت هايي كه در اين جعبه پاسخ از آن ها استفاده مي شود اصطلاحا داراي رده بندي صفر (Zero rank) هستند و منظور اين است كه نيازي نيست كه حتما براي اين كه محتواي وب سايتتان در اين جعبه پاسخ ها وارد شود شما نيازي به اين داشته باشيد كه رده بندي بالايي داشته باشيد بلكه صرفا در صورتي كه پاسخ سوال پرسيده شده را داشته باشيد، براي به نمايش درآمدن محتوايتان كافي است.

بنابراين براي اين كه در سال 2020 در بازي جلو بيفتيد؛ سعي كنيد محتوايي ايجاد كنيد كه به نوعي پاسخي به سوالاتي كه معمولا پرسيده مي شود را داشته باشد و براي اين سوالات پاسخ هايي صريح در وب سايتتان قرار دهيد.

 

2) استفاده كردن از تكنيك بازاريابي افراد تاثيرگذار (influencer marketing)


با افزايش كاربران شبكه هاي اجتماعي و همچنين افزايش انوع پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي، بازار برندينگ با كمك افراد سرشناس داغ تر از گذشته شده است. امروزه بسياري از افراد هستند كه به تبليغات آنلاين نسبت به تبليغاتي كه ممكن است يك چهره معروف بكند؛ اعتماد كمتري مي كنند. بر اساس آمارهايي كه اخيرا بدست آمده است، حدودا 39 درصد از بازاريابان بودجه مربوط به بازاريابي با استفاده از افراد مشهور را براي تجارت خودشان به ميزان 39 درصد افزايش دادند. بنابراين اين موضوع به تازگي خيلي مهم شده است.

با توجه به گرايشي كه به تازگي افراد به عنوان مشتري براي پذيرش تبليغات بوسيله افراد مشهور پيدا كرده اند، بنابراين وب سايت هايي كه مربوط به شركت هايي هستند كه در آن ها براي بازاريابي و افزايش هوشياري برند از افراد مشهور استفاده مي شوند؛ در رده بندي هاي گوگل در رتبه بندي هاي بالاتري قرار خواهند گرفت.

 

3) به روز رساني كردن محتوا


امروزه الگوريتم گوگل به شيوه تخصصي تغيير كرده است. به اين معني كه موتورهاي جستجوگري كه گوگل امروزه بكار مي برد؛ توانايي تشخيص منظوري را كه در پشت توليد محتوا در وب سايت ها وجود دارد دارند. آن ها مي توانند به راحتي تشخيص دهند كه محتوا با چه منظوري ايجاد شده است و حتي اين موتورهاي جستجوگر تا حدودي مي توانند كيفيت كار را هم بسنجند. وب سايت هايي كه داراي محتوايي هستند كه به موضوع اصلي مرتبط تر مي باشد و همچنين محتواي باكيفيت تري دارند؛ شانس بالا رفتن رده بندي بيشتري دارند.

 بنابراين در صورتي كه شما مي خواهيد در رده هاي بالاتري قرار بگيريد؛ بايد محتواي باكيفيت تري توليد كنيد و همچنين بايد سعي كنيد كاري كنيد كه محتواي وب سايتتان به گونه اي باشد كه به طور مستقيم، پاسخگوي نيازهاي بازديدكنندگان باشد. بنباراين سعي كنيد محتواي توليد كنيد كه كمتر خطا داشته باشد و به خوبي ويرايش شده باشد.

 

4) اهميت دادن به حجم محتوا


همان طور كه در بخش قبلي اشاره شد، به طور كلي محتوا يكي از مهم ترين نكاتي است كه اصطلاحا "رادار" گوگل به آن توجه مي كند. ولي مطالعات اخير همچنين نشان داده اند كه حجم مطلب هم مهم است. تحقيقات نشان داده اند كه طول متوسط 10 نتيجه اول در فهرست نتيجه هاي گوگل حداقل 2000 كلمه بوده است. داشتن حجم بالاي محتوا به بازديدكنندگان كمك مي كند تا هر آن چه را كه مي خواهند؛ از همان يك منبع بدست آورند (به جاي اين كه مجبور باشند تا از ده وب سايت براي جمع آوري اطلاعاتي كه مي خواهند استفاده كنند)

بنابراين بايد سعي كنيد علاوه بر محتواي باكيفيت، به حجم محتوا هم توجه كنيد و محتوايي توليد كنيد كه داراي حجم مناسبي باشد كه كاربران بتوانند راحت تر از آن استفاده كنند.

 

5) جمع آوري داده هاي مرتبط با مشتريان


داده ها به شما كمك مي كنند تا مشتريان و كاربران را بهتر بشناسيد. جمع آوري داده هاي كيفيتي و كميتي براي درك كردن رفتار مشتريان نسبت به وب سايت موضوع مهم و حياتي مي باشد. همچنين شما با جمع آوري كردن داده هاي مناسب و باكيفيت اين توانايي را خواهيد داشت كه كلمات كليدي را كه در آينده براي وب سايت بكار مي بريد انتخاب كنيد و همچنين بتوانيد بر اساس اطلاعات و داده هايي كه جمع آوري كرده ايد و همچنين شناختي كه از نيازهاي كاربران بر اساس همين داده ها و اطلاعات بدست آورده ايد وب سايتتان را به روز رساني نماييد.

بنابراين يكي ديگر از كارهايي كه در سال 2020 براي بالا بردن رده بندي وب سايتتان در ميان نيتجه هاي حاصل از جستجوي گوگل مي توانيد انجام دهيد؛ همين جمع آوري كردن داده هاي مرتبط با مشتريان است.

 

6) بهينه سازي جستجوي صوتي (Voice search optimization)


قبل از اين كه گوشي هاي هوشمند انقلاب ايجاد كنند؛ بيشتر مردم براي اين كه كلمات و عبارت هاي خودشان را مورد جستجو قرار دهند، از بخش مربوط به جستجوي اينترنتي استفده مي كردند. ولي كم كم با افزايش تكنيك هاي جستجوي صوتي و استفاده از ابزارهايي مانند الكسا (Alexa)، و سيري (Siri) و ابزارهايي مانند آنها، كم كم تعداد بيشتري از آنها به سمت جستجوي صوتي تمايل پيدا كردند. پيش بيني مي شود كه در چند سال  آينده، 50 درصد از تمام افرادي كه در اينترنت جستجو مي كنند از اين تكنيك استفاده كنند.

با توجه به اين توصيفات، به نظر حركت هوشمندانه اي مي رسد كه وب سايت هايي كه امروزه كار مي كنند محتوايشان را به گونه اي بهينه سازي كنند كه بتوان با استفاده از تكنيك جستجوي صوتي نيز به آن دسترسي پيدا كرد.

 

7) بهينه سازي براي موبايل


انسانها بعد از ظهور گوشي هاي هوشمند، خودشان را به استفاده كردن از چنين گوشي هايي تطبيق داده اند. بنابراين ظهور گوشي هاي هوشمند در تمام جنبه هاي زندگي انسان ها نقش پيدا كرده است. حتي در جنبه بهينه سازي موتورهاي جستجوگر. امروزه تعداد افرادي كه از گوشي هاي هوشمند استفاده مي كنند روز به روز در حال افزايش است و بنابراين گوگل در الگوريتم جديدي كه براي موتورهاي جستجوگرش ايجاد كرده است؛ كاربرپسند بودن وب سايت ها نسبت به گوشي هاي هوشمند (Mobile Friendly) را يكي از اولويت ها براي تمام وب سايت ها قرار داده است.

بنابراين در سال 2020 يكي از كارهايي كه حتما بايد براي بالا بردن رده بندي وب سايتتان در ميان موتورهاي جستجوگر انجام دهيد اين است كه وب سايتتان را به گونه اي بهينه سازي كنيد كه براي كاربران موبايل هم كاربرپسند باشد.

 

8) توجه به محتواي ويديويي


و بالاخره هشتمين روندي كه تكنيك هاي SEO در سال 2020 بايد به آن سمت پيش برود؛ اين است كه طراحان وب سايت ها بايد به محتواي ويديويي در وب سايت ها توجه كنند. توليد محتواي ويديويي در وب سايت ها هم دقيقا مانند جستجوي صوتي در چند سال اخير گسترش فراواني پيدا كرده است. مطالعات نشان داده اند كه در سال 2018، كاربران هر روز به طور متوسط مقدار زيادي از وقتشان را به تماشاي محتواي ويديويي اختصاص مي دهند و پيش بيني مي شود كه اين ميزان در آينده بيشتر هم بشود.

بنابراين براي اين كه در سال 2020 به رده بندي بهتري از نظر SEO برسيد؛ مهم است كه محتواي ويديويي بهتري توليد كنيد كه اين محتواي ويدويي بايد به قدر كافي جذاب باشد كه بتواند هوشياري برند را افزايش دهد و مشتريان را به خودش جلب نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.