مزاياي قرار گرفتن يك وب سايت به عنوان بالاترين رده بندي در نتايج جستجو

۷۲ بازديد

 

 

مزاياي قرار گرفتن يك وبسايت به عنوان بالاترين رده بندي درنتايج جستجو

 

گوگل يك موتور جستجو دارد كه بسيار قدرتمند مي باشد و توانايي تحليل ميليون ها وب سايت را دارد. وقتي شما كلمه اي را در اين وب سايت جستجو مي كنيد؛ موتور جستجوي گوگل در ميان ميليون ها صفحه مي گردد تا صفحه هايي را كه از همه بيشتر مرتبط با آن چه كه شما مي خواهيد باشند؛ پيدا كند. ما فقط به جستجوهاي گوگل اعتماد نمي كنيم؛ بلكه ما بر آن ها تكيه مي كنيم. نتيجه هاي حاصل از جستجوهاي گوگل، بر تمام ابعاد زندگي ما اثر مي گذارند. بنابراين با توجه به چنين قدرتي كه اين موتورهاي جستجو دارند، تجارت هاي كوچك لازم است كه كاري كنند كه وب سايت هايشان در رده بندي هاي بالاتري نسبت به موتورهاي جستجوگر قرار بگيرد. در اين پست مي خواهيم به اين سوال پاسخ دهيم كه چرا "اولين وب سايت بودن" در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوي گوگل اهميت دارد؟

امروزه تكنيك هايي كه گوگل براي ارايه دادن نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر خودش ارايه مي كند روز به روز پيچيده تر مي شوند. هر روزه ابزارهاي جديدي توليد مي شوند كه كار موتورهاي جستجوگر را براي رده بندي كردن وب سايت ها آسان تر مي كنند. بنابراين امروزه اين كه يك لينكي به عنوان لينك اول در صفحه نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر نمايش داده شود نشان دهنده اين است كه اين صفحه از اهميت زيادي برخوردار مي باشد. در ادامه به بررسي اين كه چرا قرار گرفتن در صفحه اول بسيار مفيد است مي پردازيم:

براي پاسخ دادن به اين سوال، سه دليل عمده داريم. قرار گرفتن به عنوان اولين نتيجه جستجو در نتيجه هاي جستجوي گوگل به دليل اهميت دارد كه:

دليل اول: اين كه صفحه شما در رده بندي ها در رده هاي بالايي قرار بگيرد به اين معني است كه ميزان كليك كردن ها در اين صفحه بيشتر است

اول از همه بايد اين حقيقت را قبول كنيم كه بيشتر ترافيك اينترنت (كه مربوط به موتورهاي جستجو مي باشد) مرتبط با گوگل است. به بيان بهتر، موتور جستجوي گوگل از تمام موتورهاي جستجو در زمينه جستجوهاي اينترنتي بهتر عمل مي كند و معروف ترين موتور جستجو مي باشد. اما آيا اين را مي دانستيد كه بين وب سايت هايي كه از نظر رده بندي هاي گوگل در رده بندي هاي بالاتري قرار دارند و وب سايت هايي كه از نظر رده بندي هاي گوگل در رده بندي هاي پايين تري قرار دارند، تفاوت زيادي از نظر تعداد كليك هايي كه بر روي اين وب سايت ها مي شود وجود دارد؟ يكي از مطالعاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است نشان داده است كه تعداد كليك ها ( و يا به شكل بهتر، نرخ و ميزان كليك ها) براي وب سايت هايي كه در صفحه هاي اول نتيجه هاي حاصل از جستجو در موتورهاي جستجوي گوگل قرار دارند؛ نسبت به صفحه هايي كه در رده هاي پايين تري قرار دارند، بسيار بالاتر مي باشند. نتيجه هاي اين مطالعه به قرار زير است:

- وب سايت هايي كه در صفحه اول قرار دارند، نسبت كليكي برابر با 36.4 درصد دارند

- وب سايت هايي كه در صفحه دوم قرار دارند، نسبت كليكي برابر با 12.5 درصد دارند

- وب سايت هايي كه در صفحه سوم قرار دارند، نسبت كليكي برابر با 9.5 درصد دارند

بنابراين همان طور كه مشاهده مي كنيد، نسبت كليك ها هنگامي كه از صفحه اول به صفحه دوم و غيره مي رسيم، به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي كنند. فرق بودن در نتيجه هاي حاصل از صفحه اول و بودن در نتيجه هاي حاصل از صفحه دوم خيلي زياد است و نهايتا براي وب سايت هايي كه در صفحه دهم قرار گرفته اند اين ميزان به 2.2 درصد مي رسد.

معمولا در نتيجه هاي حاصل از جستجو براي كلمات مختلف، 10 صفحه اول بسيار مورد توجه قرار مي گيرد و بنابراين در صورتي كه شما بتوانيد كاري كنيد كه وب سايتتان به عنوان اولين نتيجه  قرار بگيرد؛ جز صفحه اول خواهد بود و اين موضوع مي تواند منجر شود كه ميزان كليك هايي كه بر روي وب سايت شما مي شوند بسيار بالا باشد.

دليل دوم: محتواي وب سايت شما در نتيجه جستجوي كلمات، نمايش مي شود

امروزه يكي از تكنيك هايي كه گوگل براي نمايش دادن نتيجه هاي وب سايت استفاده مي كند، تكنيك "موقعيت صفر" است كه در آن همان طور كه در شكل زير مشاهده مي كنيد، ممكن است در پاسخ دادن به يك سوال و يا يك كلمه مورد جستجو، محتواي يكي از وب سايت ها كه از همه بهتر است، نمايش داده شود:

همان طور كه مشاهده مي كنيد، در گوگل عبارت "روش هايي بازاريابي فرآورده ها" سرچ شده است و محتواي اولين وب سايت، در گوگل نمايش داده شده است.

بنابراين در صورتي كه شما كار كنيد كه وقتي كسي كلمه اي مرتبط با كار شما را جستجو مي كند، وب سايتتان در اولين نتيجه قرار بگيرد، گوگل كاري مي كند كه در پاسخ دادن به برخي از سوالات و در مواقعي كه يك سوال و يا درخواست كلي مورد جستجو قرار مي گيرد؛ محتواي وب سايتتان در گوگل به عنوان پاسخ نمايش داده مي شود و همين موضوع مي تواند منجر به افزايش فوق العاده عظيمي در كيفيت كار تجارتتان شود.

دليل سوم:افزايش ميزان ترافيك

واضح است كه اولين نتيجه جستجوي گوگل نسبت به حتي نتيجه هاي ديگري كه در همان صفحه اول قرار دارند، از ميزان ترافيك بيشتري برخوردار خواهد بود. در حقيقت بر اساس مطالعاتي كه در اين زمينه انجام گرفته است؛ اولين نتيجه گوگل به ميزان 33 درصد از ترافيك تمام جستجو را از آن خود مي كند. به عبارت ديگر، افرادي كه از طريق جستجو به يك وب سايت مي رسند، تقريبا يك سومشان وب سايتي را باز مي كنند كه به عنوان اولين وب سايت نتيجه در فهرست نتيجه هاي حاصل از يك جستجو در گوگل نشان داده شده است. بنابراين در صورتي كه وب سايت شما در بالاترين رده بندي قرار داشته باشد؛ ترافيك آن افزايش بسيار زيادي خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.