چه كارهايي انجام دهيم كه وبسايتمان در رده بندي هاي گوگل، در بالاترين رده ها قرار بگيرد؟

۷۱ بازديد

 

چه كارهايي انجام دهيم كه وبسايتمان در رده بندي هاي گوگل، در بالاترين رده ها  قرار بگيرد؟

موضوع تنظيم وب سايت به شيوه اي كه با رده بندي هاي گوگل منطبق شود و در بالاترين رده بندي ها قرار بگيرد (به اين معني كه در صورتي كه كلمه و يا عباراتي را در گوگل جستجو كرد كه متناظر با وب سايت شما بود؛ وب سايت شما جز اولين وب سايت هايي باشد كه در صفحه نتيجه هاي حاصل از جستجوي كلمه و يا عبارت مورد نظر ظاهر شود) موضوعي است كه به آن بهينه سازي موتورهاي جستجو (Search Engine Optimization) يا SEO گفته مي شود. براي انجام اين كار، (كه براي بسياري از تجارت ها حياتي است) شما نيازي نداريد كه تمام وب سايتتان را براي اين كه بهينه سازي كنيد. بلكه مي توانيد چند تا از صفحه هاي مخصوص را تغيير دهيد و كار درست است!

در اين پست قصد داريم تا كارهايي را كه مي توانيد در اين راستا انجام دهيد ارايه كنيم:

1) كلمات كليديتان را تعيين كنيد

اولين كاري كه بايد بكنيد اين است كه بتوانيد كلمات كليدي را كه براي اين كار مورد نياز است تعيين كنيد. كلمات كليدي كلماتي هستند كه وقتي كه كاربران آن ها را در گوگل جستجو كردند، شما انتظار داريد تا وب سايت شما در صفحه حاصل از جستجو ظاهر شود. البته اين كلمات كليدي مي توانند تنها يك كلمه باشند و يا مي توانند يك عبارت باشند.

به عنوان مثال هايي از اين كلمات كليدي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

"سالن هاي آرايشي نزديك من"

"رستوران هاي تهران"

"دستگاه تصويه هوا"

"چگونه يك سقف شكسته را تعمير كنم؟

و مواردي از اين قبيل.

نكته مهم اين جاست كه هر صفحه اي در وب سايت شما بايد داراي يك مجموعه متفاوتي از كلمات كليدي باشد چون در غير اين صورت صفحه هاي مختلف وب سايت شما با هم بر سر يك كلمه كليدي رقابت مي كنند.

كلمات كليدي كه براي تجارت شما مناسب هستند؛ كلماتي هستند كه مشتريان ايده آل شما سعي مي كند با استفاده از آن ها به دنبال خدمات و فرآورده هايشان باشند.

 

2) كلمات كليديتان را به گوگل بگوييد

موتورهاي جستجوگر گوگل تمام وب را مي گردند. آن ها ميليون ها صفحه را كه در گوگل وجود دارد پيدا مي كنند و آن ها را در فهرست هاي مختلف بر اساس موضوعشان ذخيره مي كنند. هنگامي كه يك كاربري يك جست و جويي انجام مي دهد؛ گوگل مي تواند فهرستي را كه مرتبط با موضوع مورد نظر است اسكن كند و به سرعت نتيجه هاي مرتبط با پيدا كند.

بنابراين يكي از مهم ترين مرحله ها براي اين كه در صفحه اول نتيجه هاي گوگل نشان داده شويد اين است كه كاري كنيد كه اسكن كردن صفحه هايتان توسط گوگل كار آسان تري شود. اين كار را مي توانيد با قرار دادن كلمات كليدي در دو مكان زير در وب سايتتان انجام دهيد (البته مكان هاي ديگري هم براي قرار دادن كلمات كليدي وجود دارد ولي اين دو مكان از همه مهم تر هستند)

- عنوان

هر پست وبلاگي و يا صفحه اي در وب سايت شما بايد يك عنوان داشته باشد. اين عنوان در بالاي صفحه شما ظاهر مي شود و همچنين عنواني است كه در ليست نتيجه هاي موتور جستجوگر هم ظاهر مي شود.

- توصيف كلي (Meta description)

هر پست وبلاگي و يا صفحه اي در وب سايت داراي يك توصيف مختصري است كه زير عنوان در گوگل ظاهر مي شود. در اين توصيف علاوه بر اين كه به گوگل مي گوييد كه صفحه تان درباره چيست؛ به سرعت به جستجوكنندگان مي گوييد كه اگر بر روي اين صفحه كليك كنند چه انتظاري بايد داشته باشند. بنابراين اين توصيف كلي به گوگل كمك مي كند تا وب سايت شما را براي مخاطبين مخصوص به خودتان قرار دهد و به آن ها كمك كند كه وب سايتتان را پيدا كنند.

3) براي انسان ها بنويسيد نه ماشين ها!

با اين كه استفاده كردن از كلمات كليدي براي خواندن توسط موتورهاي جستجوگر است؛ ولي اين كلمات كليدي بايد به گونه اي نوشته شوند كه انگار انسان دارد آن ها را مي خواند. در حقيقت در صورتي كه چنين نباشد؛ موتورهاي جستجوگر گوگل هنگام خواندن اين كلمات اين موضوع را تشخيص مي دهند و وب سايت شما را در آخرين رده بندي ها قرار مي دهند!

4) بر موقعيت تاكيد كنيد

يكي ديگر از نكاتي كه مي تواند در بالاتر بردن رده بندي وب سايت شما خيلي موثر باشد؛ اين است كه موقعيت جغرافيايي خودتان را كاملا مشخص كنيد. مي توانيد اين كار را از طريق صفحه "ارتباط با ما" انجام دهيد و يا اين كه مي توانيد از طريق پست هاي وبلاگي و يا صفحه هاي خدمات اين كار را انجام دهيم. اين كار باعث مي شود كه وقتي كه مردم به دنبال "صنعت شما+موقعيت شما" مي گردند؛ گوگل وب سايت شما را معرفي مي كند.

5) وب سايتتان را براي صفحه هاي موبايل بهينه سازي كنيد

يكي ديگر از كارهايي كه مي توانيد در اين زمينه انجام دهيد اين است كه كاري كنيد كه كاربران بتوانند به همان راحتي كه با استفاده از كامپيوترهاي شخصيشان به صفحه هاي وب سايت شما دسترسي دارند؛ به همان راحتي هم بتوانند با موبايل هايشان به وب سايت شما دسترسي داشته باشند و در اين راه هيچ مشكلي نداشته باشند. اين كه وب سايتتان براي كاربران موبايل هم پاسخگو باشند (mobile responsive) يكي از مهم ترين پارامترهايي است كه منجر مي شود كه در رده بندي هاي بالاي گوگل قرار بگيريد

6) بر روي تجربه كاربري توجه كنيد

البته اين كه وب سايتتان براي كاربران موبايل مناسب باشد براي اين كه در رده بندي هاي بالا قرار بگيريد كافي نيست. بلكه شما بايد به پارامتري به نام تجربه كاربري (User Experince) يا UX هم توجه داشته باشيد. وب سايتي كه داراي تمام بخش هايي باشد كه يك وب سايت بايد داشته باشد؛ و همچنين باعث شود كه افرادي كه از آن بازديد مي كنند مدت بيشتري در وب سايت بمانند، وب سايتي است كه گوگل آن را در رده بندي ها بالاتر قرار مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.