9 اشتباه رايج در زمينه SEO كه بايد از آن بپرهيزيد

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

9 اشتباه رايج در زمينه SEO كه بايد از آن بپرهيزيد

۷۲ بازديد

 

چگونه از تبليغات گوگل براي بالا بردن رده بندي وب سايتمان استفاده كنيم؟

امروزه يكي از روش هايي كه تجارت ها و شركت ها مي توانند با استفاده از اين روش به بازاريابي بپردازند، روش استفاده از وب سايت ها مي باشد. در حقيقت، در دنياي امروز، كمتر تجارتي را مي توان پيدا كرد كه براي خودش يك وب سايتي نداشته باشد. داشتن وب سايت براي تجارت ها موضوعي است كه تقريبا به منزله امري حياتي درآمده است و تجارت هايي كه وب سايت ندارند؛ محكوم به فنا هستند. استفاده از وب سايت يكي از ابزارهاي بسيار مفيد براي بازاريابي تجارت ها و برقراري ارتباط با مشتريان مي باشد و بنابراين اين كه يك مشتريان و بازديدكنندگان بتوانند به اين وب سايت دسترسي داشته باشند موضوعي مهم است. بنابراين موضوع SEO يا بهينه سازي موتورهاي جستجوگر مطرح مي شود. موضوعي كه درباره چگونگي بالا بردن رده بندي وب سايت ها در موتورهاي جستجوگر مي باشد. در صورتي كه وب سايت شما در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر در رده هاي بالايي قرار داشته باشد؛ احتمال اين كه افراد بيشتري از آن بازديد كنند بيشتر مي شود و برعكس، در صورتي كه با جستجو كردن كلمات مرتبط، وب سايتي در ليستي كه حاصل از نتيجه هاي موتورهاي جستجوگر مانند گوگل است، ظاهر نشود؛ مي توان انتظار داشت كه كسي آن را پيدا نكند و بنابراين كسي از چنين وب سايتي بازديد نمي كند.  از اين رو يكي از مهم ترين موضوعاتي كه ذهن صاحبان وب سايت هاي تجاري را به خودش جلب كرده است؛ اين است كه چگونه در موتورهاي جستجوگر به رده بندي بالايي برسند. امروزه رقابت سرسختانه و شديدي ميان افرادي كه تجارت هاي كوچكي دارند ايجاد شده است بر سر اين كه كدامشان مي توانند كاري كنند كه وب سايتشان در رده بندي هاي گوگل رده بندي بالاتري داشته باشد. البته با تمام اين رقابت ها و با اين كه اين كار به نظر كمي سخت مي رسد؛ ولي اصلا كار سختي نيست و مي توان با انجام چند تكنيك ساده و درنظر گرفتن موضوعات ساده، كار را انجام داد. بايد اين نكته را درنظر داشته باشيد كه موتورهاي جستجوي گوگل بر اساس كميت كار نمي كنند؛ بلكه بر اساس كيفيت كار مي كنند. در نتيجه، اين گونه نيست كه حتما شركت هايي كه شركت هاي بزرگي هستند و داراي بودجه هاي زيادي براي كار هستند، به همان اندازه اي هم كه بودجه دارند در رده بندي هاي گوگل در رده بندي هاي بالاتري قرار داشته باشند. بلكه چندين عامل وجود دارد كه در الگوريتمي كه گوگل براي انتخاب كردن وب سايت ها براي رده بندي كردن انتخاب مي كند تاثير دارد. براي اين كه وب سايتتان در رتبه هاي بالاتر از نظر رده بندي قرار داشته باشد شما مي توانيد از روش هاي مختلفي استفاده كنيد مانند بالا بردن كيفيت كار، ايجاد كردن عناوين مناسب و روش هايي از اين قبيل.

بالا بردن رده بندي وب سايت مي تواند به دو صورت انجام بگيرد:

  • بالا بردن رده بندي وب سايت با استفاده از تبليغات گوگل (Google Ads)
  • بالا بردن رده بندي وب سايت با استفاده از روش هاي طراحي (رايگان)

بالا بردن رده بندي وب سايت با استفاده از روش دوم (روش طراحي) بسيار موثرتر مي باشد و توصيه مي شود.

اما در اين راه، برخي از اشتباهات كوچك ممكن است باعث شوند كه رده بندي وب سايت شما در گوگل به شدت تحت تاثير قرار بگيرد و خراب شود. در صورتي كه چنين اشتباهاتي مرتكب شديد؛ كه ممكن است اشتباهاتي باشند كه به نظرتان بسيار پيش پا افتاده بيايند و بتوانيد به راحتي آن ها را برطرف كنيد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد وب سايتتان در رده بندي ها رتبه هاي بالايي داشته باشد.

تمام تجارت ها دوست دارند تا وب سايتشان در رده بندي هاي گوگل در رتبه بالاتري قرار داشته باشد.به اين معني كه وقتي كاربري كلمه اي مرتبط با وب سايتشان را سرچ كرد، وب سايت آن ها نسبت به وب سايت هاي ديگر در صفحات بالاتري نشان داده شود. اما در صورتي كه اشتباهات زير  را  مرتكب شويد؛ ممكن است اين اشتباهات باعث شود تا موتورهاي جستجوگر گوگل وب سايت شما را در رده بندي هاي پايين تري قرار دهند!

1) مخاطبين كلي براي خودتان انتخاب كنيد

از آن جايي كه يك كمپين تبليغاتي آنلاين هميشه بايد بر روي يك عده مخصوصي از مشتريان تاكيد داشته باشد؛ در صورتي كه شما سعي كنيد عموم مخاطبين را براي وب سايت تبليغاتيتان درنظر بگيريد؛ اين كار ممكن است منجر به اين شود كه رده بندي شما در گوگل پايين بيايد.بنابراين بهتر است كه وقتي كه وب سايتتان را طراحي مي كنيد؛ كاري كنيد كه مخاطبين از گروه خاصي را درنظر داشته باشيد. اين كار مي تواند به شما كمك كند تا تكليفتان با خودتان مشخص تر شود و در كار راحت تر باشيد و سرانجام هم پيش بردن همين روند باعث مي شود كه مي توانيد رده بندي خودتان را در رده بندي هاي گوگل بالاتر ببريد. براي مشخص كردن مخاطبين مي توانيد سوالات زير را از خودتان بپرسيد:

- آيا مخاطبين مذكر هستند يا مونث؟

- كجا زندگي مي كنند؟

- ميزان تحصيلاتشان چقدر است؟

- شرايط ماليشان چگونه است؟

- مشتريان ايده آل شما به چه چيزي نياز دارند يا چه چيزي را مي خواهند؟

- بزرگترين مشكلشان چيست؟

و سوالاتي از اين قبيل.

بنابراين در صورتي كه چنين سوالاتي از خودتان بپرسيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه موتورهاي جستجوگر شما را بهتر شناسايي كنند و رتبه بندي هاي بالاتري به شما بدهند.

 

2) استفاده اشتباه از كلمات كليدي (Keyword)

كلمات كليدي يكي از مهم ترين پارامترهايي مي باشند كه در تعيين رده بندي وب سايت شما در گوگل و موتورهاي جستجوگر نقش دارند. بسياري از وب سايت ها هستند كه از كلمات كليدي درست استفاده نمي كنند و از كلماتي به عنوان كلمات كليدي استفاده مي كنند كه منجر به نتيجه هاي مناسب نمي شود. بنابراين يكي از اشتباهات بسيار مهمي كه در اين زمينه توسط طراحان وب سايت هاي تجاري مطرح مي شود اين است كه نمي دانند چگونه بايد از اين ابزار "كلمات كليدي" استفاده كنند. شما به عنوان صاحب يك تجارت بايد درست از اين كلمات كليدي استفاده كنيد. در صورتي كه درست از اين كلمات كليدي استفاده كنيد، مي توانيد آن چه را كه مي خواهيد به مردم بدهيد را به آن ها بفهمانيد. همچنين موتورهاي جستجوگر هم متوجه مي شوند كه شما دقيقا چه چيزي را مي خواهيد به مردم ارايه كنيد و بنابراين به شما كمك مي كنند تا وب سايتتان رتبه بندي بالاتري داشته باشد.

3) بهينه سازي ضعيف SEO درون وب سايتي

دو نوع بهينه سازي براي SEO وجود دارد. بهينه سازي درون سايتي و بهينه سازي برون سايتي (On-site و Off-Site). اشتباه بسياري از تجارت هاي كوچك اين است كه بر روي دومين مورد تمركز مي كنند و از اولين مورد غافل مي شوند.

شما هنگامي كه وب سايت را طراحي مي كنيد، بايد به بخش عنوان و توصيفات اوليه توجه زيادي بكنيد وهمچنين بايد به شكل ظاهري وب سايتتان هم توجه داشته باشيد. (كه اين ها جز بهينه سازي درون سايتي مي باشند)

 

4) وب سايت را براي استفاده با موبايل بهينه سازي نكنيد

ما امروزه در دنياي موبايل زندگي مي كنيم. اين روزها روزهايي است كه انسان ها از موبايلشان بيشتر از كامپيوترهاي شخصيشان استفاده مي كنند و در نتيجه گوگل به شكل آشكار اعلام كرده است كه بهينه سازي وب سايت ها براي استفاده از موبايل يكي از مهم ترين عواملي است كه منجر مي شود كه رده بندي وب سايت ها در موتور جستجوگرش بالاتر برود.

امروزه يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه يك وب سايت خوب بايد داشته باشد اين است كه كاربراني هم كه مي خواهند با استفاده از موبايل به وب سايت مورد نظر بروند بايد بتوانند تمام امكاناتي را كه كاربراني كه با استفاده از كامپيوترهاي شخصي از آن استفاده مي كنند داشته باشند. در چنين شرايطي، داشتن وب سايت هايي كه به اصطلاح Mobile-Friendly هستند و به گونه اي طراحي شده اند كه كاربران موبايل هم براي استفاده از آن ها مشكلي ندارند؛ مي تواند كمك بسيار شاياني به بالا رفتن رتبه بندي يك وب سايت در موتورهاي جستجوگر بكند. بنابراين بايد سعي كنيد كاري كنيد كه وب سايت هايي كه طراحي مي كنيد از نظر موبايل هم كاربرپسند باشند.

 

بنابراين در چنين شرايطي براي بالا بردن رده بندي، بهترين روش بهينه سازي موبايل مي باشد و شما به عنوان صاحب يك تجارت كوچك بايد اين موضوع را حتما مدنظر داشته باشيد.

5) نداشتن محتواي باكيفيت

امروزه اصطلاحي وجود دارد كه مي گويد: "محتوا، پادشاه است!" ممكن است شما قبلا اين جمله را شنيده باشيد؛ و بايد توجه كنيد كه اين جمله در كمك كردن به شما در بالا بردن ميزان رده بندي وب سايتتان در موتورهاي جستجوگر هم درست است. محتواي باكيفيت منجر مي شود كه تجارتتان را از تجارت هاي ديگر متمايز كنيد و به شما كمك مي كند تا وب سايتتان در موتورهاي جستجوگر رده بندي بالاتري داشته باشد. توليد كردن محتواي باكيفيت كاري است كه شما بايد براي بالا بردن كيفيت وب سايتتان انجام دهيد. اين موضوع حتي ربطي هم به بالا رفتن رتبه در رده بندي هاي موتورهاي جستجوگر ندارد و بهتر است كه اين كار را براي بهتر كردن تجربه كاربري و همچنين پذيرش بهتر توسط بازديدكنندگاني كه از وب سايتتان بازديد مي كنند انجام دهيد. وب سايتي كه داراي محتواي باكيفيت باشد باعث مي شود كه بازديدكنندگان از آن استفاده بيشتر و بهتري مي كنند و بنابراين احتمال اين كه دوباره برگردند زيادتر مي شود. به علاوه توليد محتواي باكيفيت در SEO نيز موثر مي باشند. بنابراين در صورتي كه به كيفيت محتواي وب سايتتان توجهي نداشته باشيد؛ اشتباه بزرگي مرتكب شده ايد!

6) حضور كمرنگ در شبكه هاي اجتماعي

شما تا چه اندازه وب سايتتان را در شبكه هاي اجتماعي تبليغ مي كنيد؟ آيا استراتژي مخصوصي براي اين كار داريد؟

اگر چنين نيست بايد حتما اين كار را انجام دهيد. به اين دليل كه شما بايد اين حقيقت را بدانيد كه يك استراتژي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي موفق به شما كمك مي كند تا رده بندي وب سايت شما در گوگل و موتورهاي جستجوگر ديگر بالا برود. به اين دليل كه اين وب سايت ها شيوه اي را كه مردم با برند شما در شبكه هاي اجتماعي تعامل مي كنند را نيز بررسي مي كنند!

7) وجود خطاهاي زياد در طراحي وب سايت

موتورهاي جستجوگر گوگل، آن دسته از طراحان وب سايت را كه بادقت نباشند؛ مجازات مي كنند. شما به عنوان يك دارنده وب سايت بايد مواظب اين موضوع باشيد. بايد سعي كنيد كاري كنيد كه بازديدكنندگان از وب سايتتان با چنين خطاهايي مواجه نشوند چون در اين صورت رده بندي وب سايت شما در گوگل پايين تر مي رود.

 

وجود لينك هاي شكسته، اشتباه و يا خطرناك براي كامپيوتر، منجر مي شود كه رده بندي شما پايين تر مي رود. بنابراين حتما در طراحي وب سايت به خطاها هم توجه كنيد.

8) سرعت پايين بالا آمدن صفحه ها

آيا وب سايت شما سريع بالا مي آيد؟ اگر چنين است، سرعت وب سايت چقدر است؟ به اين موضوع بايد خيلي دقت كنيد به اين دليل كه سرعت وب سايت از آن چه كه فكر مي كنيد؛ در رده بندي گوگل اهميت بيشتري ددارد. اين عامل يك عامل مهم در الگوريتم رده بندي گوگل مي باشد و بنابراين وب سايت هايي كه با سرعت بيشتري بالا مي آيند؛ از نظر موتورهاي جستجوگر گوگل نسبت به وب سايت هايي كه سرعت بالا آمدن پايين تري را دارند؛ لياقت قرار گرفتن در رده هاي بالاتري هستند.

9) تحليل نكردن و به روز رساني نكردن وب سايت

يكي از مهم ترين كارهايي كه شما بايد براي قرار گرفتن در رده بندي هاي بالاتر در گوگل انجام دهيد؛ بهينه سازي كردن وب سايت مي باشد. در صورتي كه شما بتوانيد وب سايت خودتان را هر چند وقت يك بار بررسي كنيد و آن را از جنبه هاي مختلف طراحي و غيره مورد تحليل قرار دهيد و در صورتي كه ايرادي دارد، آن را به روز رساني كنيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه در رده بندي هاي گوگل در رده هاي بالاتري قرار خواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.