30 نكته درباره نحوه نگارش و محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايي كه با هدف بازاريابي نوشته مي شوند (بخش دوم)

۷۵ بازديد

30 نكته درباره نحوه نگارش و محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايي كه با هدف بازاريابي نوشته مي شوند (بخش دوم)

آيا بازاريابي هستيد كه تمايل داريد كار بازاريابي را بهتر از گذشته انجام دهيد؟ آيا براي انجام اين كار به دنبال راهنمايي هستيد؟ در اين پست قصد داريم تا به شما راهنمايي هايي در ارتباط با بالا بردن كيفيت كار بازاريابي ارايه دهيم. در اين پست قصد داريم تا درباره كارهايي كه شما به عنوان بازارياب مي توانيد براي بالا بردن كيفيت بازاريابي انجام دهيد تا كيفيت بازاريابي كه بوسيله شما انجام مي شود بهتر شود؛ موضوعاتي را عنوان كنيم.

امروزه هزاران وبلاگ هستند كه هدف اصليشان بازاريابي است. آن ها اصطلاحا "بازاريابي ديجيتال" انجام مي دهند و سعيشان بر آن است كه كاري كنند كه شركت هاي صاحبشان، مردم را به خودشان جلب كنند. در اين پست قصد داريم تا توصيه هاي را درباره بازاريابي با استفاده از اين وبلاگ ها به طراحان اين وبلاگ ها ارايه كنيم كه با استفاده از اين توصيه ها طراحان اين وبلاگ ها بتوانند با تمركز كردن بر روي محتواي وبلاگ ها بتوانند ميزان مشترياني را كه جلب وبلاگشان مي شوند را افزايش دهند. وقتي كه شما خواندن مطالب اين پست را تمام كرديد، دركي بهتر از عواملي كه منجر به موفق شدن يك وبلاگ در كار بازاريابي مي شود خواهيد داشت و درك خواهيد كردن كه چگونه مي توان از وبلاگ ها استفاده كرد تا كمپين هاي بازاريابي را به جلو راند. در پايان همچنين به شما مرحله هاي قابل اجرا و پله پله اي را براي هويت بخشيدن بهتر به وبلاگ هايتان ارايه مي كنيم.

 

16. در پست ها از مقدمه به خوبي استفاده كنيد

در نوشتن پست هاي براي وبلاگ و يا وب سايت هايتان، هميشه داشتن يك مقدمه خوب، تاثير بسزايي بر روي ميزان توجهي كه مشتريان و بازديدكنندگان از وب سايت خواهند داشت مي گذارد. بنابراين سعي كنيد از مقدمه به خوبي استفاده كنيد. يك مقدمه خوب بايد شامل يك توصيف كلي از موضوعي كه قرار است درباره آن در پست مطالب ارايه شود مي شود كه به مخاطبين ايده اي كلي را از انجام كار بدهد. همچنين در اين مقدمه يك فهرستي جامع از مطالبي كه قرار است در پست ارايه شود نيز بايد قرار داشته باشد. استفاده از چنين روشي باعث مي شود كه مخاطبين و افرادي كه از اين وبلاگ و يا وب سايت بازديد مي كنند بدانند كه داستان از چه قرار است و بدانند كه مي خواهند درباره چه موضوعي مطلب بخوانند. بنابراين داشتن يك مقدمه خوب براي يك پست، از اهميت ويژه اي برخوردار است. پستي كه در آن مقدمه خوبي وجود نداشته باشد؛ نمي تواند مفهوم را آن گونه كه بايد و شايد به مخاطبين و بازديدكنندگان از وبلاگ و يا وب سايت مورد نظر برساند و بنابراين در انتقال مفهوم ناكام مي ماند كه اين موضوع منجر به اين مي شود كه بازديدكنندگان از آن وبلاگ و يا وب سايت صفحه مورد نظر را ترك مي كنند چون نمي فهمند كه موضوع اصلي درباره چيست و نمي توانند كه ذهنشان را آن گونه كه مناسب است با اين موضوع اصلي تطبيق دهند.

17. سعي كنيد پست هاي منحصر به فرد بگذاريد

امروزه بازار وبلاگ نويسي به منظور بازاريابي ديجيتال داغ شده است. امروزه شركت ها و سازمان هاي زيادي هستند كه سعي مي كنند تا از اين طريق به بازاريابي بپردازند و از اين طريق سعي مي كنند تا اموراتشان را بگردانند. بنابراين رقابت كردن در چنين فضايي، نيازمند مهارت و تلاش زياد مي باشد. در صورتي كه شما بخواهيد يك وبلاگ و يا وب سايتي را بنويسيد و با استفاده از آن كار بازاريابي را انجام دهيد، بايد از سد راه وجود رقبايي در كار گذر كنيد. بنابراين بهتري كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه به گونه اي اين محتوا را بنويسيد كه منحصر به فرد باشد و به شكلي نوشته شود كه مشتريان بالقوه و مخاطبين را به خودش جلب كند. در صورتي كه كاري كه شما در وبلاگ و يا وب سايتتان مي كنيد با كاري كه ديگران مي كنند تفاوت چنداني نداشته باشد؛ شانس اين كه شما در اين كار موفق نشويد خيلي بالاتر مي رود به اين دليل كه افراد زيادي هستند كه از همين روش براي بازاريابي استفاده مي كنند و بنابراين احتمال اين كه شما در كار موفق نشويد كمتر مي شود.

البته بايد بدانيد كه براي منحصر به فرد بودن و متفاوت بودن نيازي به خارق العاده بودن نداريد و مي توانيد با تغييراتي جزيي كاري كنيد كه وبلاگ و يا وب سايتتان نسبت به وبلاگ ها و وب سايت هاي ديگر منحصر به فرد باشد و با اين كارهاي كوچك مي توانيد تغييرات بزرگي در كار ايجاد كنيد.

18. سعي كنيد محوريت كارتان را كاربران قرار دهيد

يكي از مواردي كه بايد درنظر داشته باشيد اين است كه هميشه در توليد محتواي خودتان در پست هايي كه مربوط به وبلاگ و يا وب سايت مي باشد، كاربران و افرادي كه از اين وب سايت بازديد مي كنند را درنظر بگيريد. در حقيقت شما كار بازاريابي را براي اين افراد انجام مي دهيد بنابراين بايد آن ها را در نظر داشته باشيد. سعي كنيد ببينيد كه چه مطالبي را دوست دارند و از چه مطالبي بيشتر خوششان مي آيد. در صورتي كه چنين باشد، آن ها احساس خواهند كرد كه شما براي آن ها كار مي كنيد و به آن ها علاقه داريد. در حقيقت وقتي كه داريد براي پست هاي مربوط به  وبلاگ و يا وب سايتتان مي نويسيد؛ روي صحبت شما، بايد مخاطبين باشد. چون در حقيقت شما براي آن ها مي نويسيد. در صورتي كه به هنگام نوشتن مطالب پست براي وبلاگ و يا وب سايتتان مخاطبين را درنظر نگرفته باشيد و به آن ها توجهي نكرده باشيد؛ آن ها اين موضوع را درك مي كنند و از شما و كاري كه مي خواهيد انجام دهيد دلسرد مي شوند و به سراغ يك پستي در يك وب سايت و يا يك وبلاگ ديگر مي روند و سعي مي كنند تا مطالبي را كه دلخواهشان است در آن پست و وبلاگ پيدا كنند. بنابراين سعي كنيد با پست هايي كه مي گذاريد، به آن ها ثابت كنيد كه برايشان ارزش قايل هستيد و مي خواهيد آن ها را مورد خطاب قرار دهيد.

19. سعي كنيد مطالبي را در پست هايتان قرار دهيد كه مخاطبين بتوانند با يك مرور سريع بر روي اين مطالب، درك كنند كه داستان از چه قرار است

بسياري از اوقات پست هايي وجود دارد كه مطالب آن ها به اندازه اي جذاب است كه بسياري از مشتريان بالقوه و بازديدكنندگان را به سمت خودش مي كشاند؛ ولي نوع نگارش اين پست ها به گونه اي ايراد دارد كه منجر به اين مي شود كه بازديدكنندگان از وب سايت نتوانند در يك نگاه كلي ايده اصلي آن را پيدا كنند. نوشتن پست ها به اين شيوه اشتباه است. به اين دليل كه بسياري از بازديدكنندگان هستند كه جذب مطالب موجود در يك پست مي شوند ولي براي اين كه تمام مطالب اين پست را درك كنند وقت كافي ندارند و بنابراين مجبور مي شوند كه اين پست ها را كنار بگذارند و به دنبال پست هاي ديگري بروند. بنابراين بهتر است پست ها را به گونه اي بنويسيد كه قابل مرور كردن باشد و حالتي داشته باشد كه بتوان آن را مورد مرور قرار داد و بررسي كرد بدون اين كه كاملا آن را خواند. نوشتن پست ها به اين شكل باعث مي شود كه ميزان بازديد از وب سايت ها و وبلاگ هايي كه اين پست ها در آن قرار دارد بالاتر برود و آن دسته از بازديدكنندگاني كه دوست دارند مطالب را به شكل مروري بخوانند هم به بازديدكنندگان اين وب سايت ها و وبلاگ ها اضافه شوند.

20. محتوايي توليد كنيد كه خواندن آن براي خوانندگان آسان باشد

يكي ديگر از موضوعاتي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد پست هايي بنويسيد كه خواندن آن براي خوانندگان راحت باشد. تا كنون شده است كه به يك وبلاگ و يا وب سايتي برخورد كنيد كه خواندن آن دشوار باشد ولي مطالب جالبي داشته باشد؟

اگر چنين است؛ پس متوجه مشكلاتي كه نوشتن مطالب به شيوه اي كه خواندن آن دشوار است؛ شده ايد. در صورتي كه مطالب پستي كه مي نويسيد؛ بسيار مفيد و پرمحتوا باشد؛ اما خواندن آن براي شما مشكل باشد؛ افرادي كه اين پست را مي خوانند با خواندن مطالب آن دچار مشكل خواهند شد و بنابراين به احتمال زياد وبلاگ و يا وب سايت را رها مي كنند و به سراغ يك وبلاگ و يا وب سايت ديگري مي روند. اين در صورتي است كه ممكن است يك پست ديگري وجود داشته باشد كه خواندن مطالب آن آسان باشد ولي مطالب آن به اندازه پست اول پرمحتوا نباشد. در چنين مواردي، افرادي كه اين پست را مي خوانند بيشتر مي شوند؛ صرفا به اين دليل كه خواندن مطالب آن آسان تر مي باشد. بنابراين بايد مطالب پست را به گونه اي بنويسيد كه خواندن آن براي افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت و يا وبلاگ شما بازديد مي كنند و مي خواهند مطالب اين پست را بخوانند؛ بسيار مهم مي باشد. همچنين وقتي كه مطالبي در پست هايتان بگذاريد كه خواندن آن براي افراد آسان تر باشد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه رده بندي آن در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجو هم بهتر باشد. بنابراين محتوايي كه به اين شكل توليد مي شوند و پست هايي كه همه فهم هستند و خواندن آن راحت است؛ منجر به جلب مشتري بيشتر و افزايش تعداد خوانندگان بيشتر مي شود چون يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه تعيين كننده ميزان بازديد كردن از پست هاي شما و ميزان خواندن پست هاي شما مي باشد؛ همين ساده نوشتن و همه فهم بودن پست ها است. در صورتي كه پست هايتان به اندازه كافي ساده و همه فهم باشند؛ شما مي توانيد انتظار داشته باشيد كه افراد بيشتري اين پست ها را بخوانند.

21. از پست هاي خودتان يك ليست تهيه كنيد

سعي كنيد هميشه پست هاي خودتان را به شكل فهرست وار بگذاريد. انجام اين كار باعث مي شود كه هم خودتان مي توانيد بعدها به اين پست ها مراجعت كنيد و هم اين كه كاربران ديگر مي توانند از آن استفاده كنند و در صورتي كه نياز داشتند، به آن مراجعه كنند و اطلاعاتي را كه مي خواهند بدست بياورند. اين كار همچنين به شما كمك مي كند تا يك درك كلي از كارهايتان داشته باشيد و خط مشيي را كه طي مي كنيد را مشخص كنيد و بدانيد كه داريد به كدام جهت حركت مي كنيد. ليست كردن پست ها و تهيه كردن فهرستي از آن ها همچنين به شما كمك مي كند تا در صورتي كه ايده اي كم داشتيد، با توجه به پست هاي قبلي ايده هاي جديدي براي پست هاي بعدي بگيريد.

22. مطالب را دسته بندي كنيد

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه مطالب خودتان را دسته بندي كنيد. دسته بندي كردن مطالب يكي از مهم ترين نكته هايي است كه بايد به آن توجه كنيد. وقتي كه شما مطالب خودتان را دسته بندي مي كنيد، اين امكان براي مخاطبينتان ايجاد مي شود كه ساده تر بفهمند كه شما به دنبال چه مي گرديد. بسياري از شركت هايي كه از وبلاگ نويسي براي بازاريابي استفاده مي كنند، سعي مي كنند تا پست هاي خودشان را دسته بندي كنند تا تكليف افرادي كه مي خواهند از پست هايشان بازديد كنند هم مشخص تر شود. سازماندهي كردن پست ها و مطالبي كه در يك وبلاگ و يا يك وب سايت وجوو دارد، مي تواند به شكل هاي مختلفي انجام شود. به عنوان مثال، در بسياري از وبلاگ ها و وب سايت ها، صفحه اول (صفحه اصلي يا Homepage) اين وبلاگ و يا وب سايت به چند بخش تقسيم شده است و در هر بخش، پست هاي مربوط به موضوع مورد نظر آورده شده است. به عنوان مثال، اگر قرار است سه زمينه مشخص و مجزاي بازاريابي، فروش و نمايندگي وجود داشته باشد؛ صفحه اول اين وب سايت و يا وبلاگ به اين سه بخش تقسيم شده است. البته نيازي نيست كه دقيقا هركدام از دسته بندي ها داراي عنواني مشابه با مطالبي كه در وبلاگ وجود دارد باشد و همين كه عناوين با موضوعات شبيه باشند؛ كفايت مي كند.

23. سعي كنيد هميشه مطالب را به روز شده نگه داريد

وقتي كه داريد براي وبلاگ و يا وب سايتتان پست مي گذاريد، سعي كنيد هميشه از مطالبي استفاده كنيد كه به روز رساني شده اند. در صورتي كه چنين نباشد و در صورتي كه مطالب مورد نياز شما به روز رساني شده نباشند؛ ممكن است دچار مشكلات جدي شويد و مخاطبين خودتان را از دست بدهيد. مخاطبين دوست دارند مطالبي را مورد استفاده قرار دهند كه به روز رساني شده مي باشند. در غير اين صورت آن ها ممكن است علاقه خودشان را براي خواندن چنين وبلاگ هايي است دست بدهند. بنابراين سعي كنيد مطالب وبلاگ ها حتما به روز رساني شده باشند. به روز رساني مطالب براي خود شما هم مفيد مي باشد. در صورتي كه مطالب به روز رساني نشده باشند؛ ممكن است خود شما هم از داشتن اطلاعات صحيح دور بمانيد و بنابراين بازديدكنندگان از وب سايت و يا وبلاگ نيز نتوانند اطلاعات صحيح مورد نظر را بدست بياورند. در دنياي امروز كه تغييرات اطلاعات روز به روز است؛ وبلاگ و يا وب سايتي كه اطلاعاتي به روز شده نداشته باشد محكوم به شكست است به اين دليل كه از آن جايي كه تمام وبلاگ ها و وب سايت ها اطلاعات خودشان را به روز رساني مي كنند، وقتي كه يك وبلاگ اطلاعات خودش را به روز رساني نكند، با آن ها متفاوت خواهد شد و به زودي كاملا مشخص مي شود كه يك وبلاگ غيرمعتبر است و در نتيجه ميزان بازديدكنندگان آن كم مي شود.

24. سعي كنيد نكات كليدي را در متن قرار دهيد

يكي ديگر از كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه بايد نكات كليدي را به گونه اي در متن قرار دهيد كه خواننده براي پيدا كردن اين نكات مشكلي نداشته باشد. همان طور كه در موارد بالا اشاره شد، يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه متن هاي پست هايي كه در وب سايت ها و وبلاگ ها قرار دارند بايد اين باشد كه تورق كردن آن ها و بررسي اجمالي آن ها به آساني انجام بگيرد. اكنون مي خواهيم اين نكته را هم به موضوع اضافه كنيم كه متني كه نكات كليدي آن را بتوانيم به آساني در آن توسط كاربران و افرادي كه به عنوان بازديدكنندگان از وبلاگ بازديد مي كنند؛ تشخيص داده شود؛  متني است كه موفق مي باشد. در حقيقت يكي از مهم ترين ويژگي هاي يك متني كه موفق است اين مي باشد كه نكات كليدي را مي توان در اين متن به خوبي تشخيص داد. در صورتي كه متني پر از نكات كليدي و مهم باشد ولي نتوانيم اين نكات كليدي را مهم را تشخيص دهيم، اين متن موفق نمي شود. پست هايي كه در وبلاگ ها و يا وب سايت هاي تجاري هستند؛ در صورتي بازديدكننده پيدا مي كنند كه متن هاي آن ها به گونه اي نوشته شده باشد كه نكات كليدي در آن ها كاملا واضح باشد  و بازديدكنندگان از وبلاگ و خوانندگان، بتوانند با يك نگاه ساده، نكات كليدي مورد نظر را تشخيص دهند.

25. سعي كنيد از ويديوها در پست ها استفاده كند

ممكن است در نگاه اول به نظرتان موضوعي عجيب باشد ولي ايجاد كردن ويديوها در پست هاي وبلاگي مي تواند راهي باشد براي توليد كردن محتوايي كه همه بخواهند آن را بخوانند. امروزه استفاده از ويديوها در شبكه هاي مجازي و همچنين در اينترنت روز به روز در حال افزايش مي باشد به گونه اي كه وب سايت هايي مانند وب سايت يوتوب از بازديدكنندگان بسيار بيشتري نسبت به گذشته برخوردار شده اند. بنابراين شما هم به عنوان فردي كه مي خواهد با استفاده از وب سايت ها و وبلاگ ها كار بازاريابي را انجام دهد، بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه مي توانيد از ويديوها براي بازاريابي هرچه بهتر و باكيفيت تر استفاده كنيد. اين ويديوها در درون پست هاي خودتان قرار دهيد و براي جلب هرچه بيشتر بازديدكننده و مشتري از آن ها كمك بگيريد. استفاده از ويديوها در پست هاي وبلاگي و وب سايت ها باعث مي شود كه اين پست ها جذاب تر به نظر برسند و وقتي كه اين ويديوها را با محتواي با كيفيت بالا تركيب كنيد و به آن ها تصاوير باكيفيت اضافه كنيد، خواهيد ديد كه ميزان بازديد از وب سايتتان خيلي بالا مي رود. در حقيقت با افزايش بازاريابي ويديويي در دنيا، استفاده كردن از ويديوها در پست هاي وبلاگي براي كارتان تبديل به يك ضرورت و لزوم مي شود كه باعث مي شود كه كيفيت محتواي وب سايت و يا وبلاگ شما افزايش پيدا كند.  بنابراين فراموش نكنيد كه : ويديو دوست وبلاگ شماست!

26: نوار كناري (Sidebar) را به درستي استفاده كنيد

اين بخش بيشتر مربوط به وبلاگ ها مي باشد. در وبلاگ ها، استفاده از نوار كناري (Sidebar) مي تواند بزرگترين دشمن شما و يا بهترين دوست شما باشد. بستگي به اين دارد كه چگونه مي خواهيد از آن استفاده كنيد. در صورتي كه تصميم بگيريد كه از آن به نفع وبلاگ استفاده كنيد مي توانيد بهترين كاربرد را براي آن داشته باشيد و در صورتي كه به شكل بدي آن از استفاده كنيد استفاده از اين نوار كناري مي تواند به ضرر كار شما و وبلاگتان باشد. بنابراين سعي كنيد تا از آن به شكل مناسبي استفاده كنيد. در صورتي كه از وبلاگي استفاده كنيد كه در آن نوار كناري مناسبي وجود دارد، شما مي توانيد به زيبايي اين وبلاگ بيفزاييد و كاري كنيد كه اين وبلاگ بازديدكنندگان بيشتري را جذب خود كند و به اين شيوه از آن كمك بگيريد تا مشتريان بيشتري جلب شوند. اما در صورتي كه نتوانيد به درستي از آن استفاده كنيد و آن را در مكان بدجا و در شكل نافرمي قرار دهيد؛ اين كار منجر به اين مي شود كه بازديدكنندگان از وب سايت و وبلاگ شما كمتر شوند و همين موضوع منجر به اين مي شود كه ميزان مخاطبين شما و افرادي كه مي توانستند مشتريان بالقوه شما شوند؛ كاهش پيدا كنند. بنابراين كاري كه بايد در زمينه نوار كناري بكنيد اين است كه به زيبايي طراحي آن توجه مخصوصي كنيد و به خوبي آن را طراحي كنيد.

27: سعي كنيد كاري كنيد كه لايه بندي وب سايت و يا وبلاگ به شيوه اي متفاوت باشد

در زمان هاي گذشته (البته نه خيلي گذشته) داستان وبلاگ ها به گونه اي بود كه تقريبا همه آن ها از يك الگوي ثابتي براي لايه بندي استفاده مي كردند و يك الگوي ثابت داشتند. امروزه استفاده از اين روش منسوخ شده است! امروزه تنوع بسيار زيادي در لايه بندي وبلاگ ها و وب سايت ها ايجاد شده است. وب سايت ها و وبلاگ هاي مختلفي وجود دارند كه لايه بندي هاي مختلف دارند و طراحي هاي بسيار متنوع و گوناگوني براي اين لايه بندي ها وجود دارد. بنابراين شما به عنوان يك وبلاگ و يا وب سايتي كه قصد داريد كار بازاريابي الكترونيكي را انجام دهيد، بايد كاري كنيد كه استفاده از اين لايه ها را در طراحي حتما مورد توجه قرار دهيد. از آن جايي كه امروزه وب سايت هاي گوناگوني به عنوان رقباي شما وجود دارند كه از لايه بندي هاي مختلف استفاده مي كنند، شما هم بايد براي اين كه در اين رقابت از رقيب هاي خودتان پيشي بگيريد، به موضوع لايه بندي توجه كنيد واين لايه بندي ها را به شكل كاملا منحصر به فرد انجام دهيد. لايه بندي وب سايت ها و وبلاگ ها اهميت خاصي دارد و در حقيقت يكي از بخش هايي كه اولين توجه كاربران و بازديدكنندگان از وب سايت و يا وبلاگ را به خودش جلب مي كند همين لايه بندي است كه اگر به درستي و به زيبايي انجام شده باشد، مي تواند تضمين كننده افزايش ميزان ترافيك وب سايت و افزايش تعداد بازديدكننده باشد.

28. سعي كنيد از پاپ آپ ها (Pop-up) استفاده كنيد

يكي ديگر از كارهايي كه مي توانيد براي افزايش كيفيت محتواي وب سايتتان استفاده كنيد، بهره جويي از پاپ آپ ها مي باشد. پاپ آپ ها مي توانند براي وبلاگ شما بسيار مفيد باشند و مي توانند به وبلاگ شما كمك كنند كه تعداد بيشتري بازديدكننده و مشتري بالقوه داشته باشد. استفاده از پاپ آپ ها مي تواند به وب سايت و يا وبلاگ شما كمك كند تا افراد بيشتري از آن بازديد كنند. بنابراين استفاده از آن ها را در وب سايت ها و يا وبلاگ هاي خودتان دست كم نگيريد.

29. سعي كنيد در كنار توليد محتواي مناسب، فرآورده هاي خودتان را هم (در صورت وجود) در وب سايت ها و يا وبلاگ ها تبليع كنيد

از آن جايي كه وبلاگ براي شما مكاني است كه شما مي توانيد در اين مكان ايده هاي خودتان را به اشتراك بگذاريد، پس چه بهتر كه در كنار مطالبي كه در وبلاگ بيان مي كنيد، درباره فرآورده ها و يا خدماتي كه ارايه مي دهيد و مطالبي بيان كنيد. شما مي توانيد از اين موقعيت استفاده كنيد و فرآورده ها و خدماتي را كه در شركتتان ارايه مي كنيد، در كنار مطالبي كه ارايه مي كنيد تبليغ كنيد. به عنوان مثال، مي توانيد كاري كنيد كه قبل از اين كه بازديدكنندگان و افرادي كه از وب سايت و يا وبلاگ شما بازديد مي كنند به صفحه پست هدايت شوند؛ آن هار را به صفحه اي هدايت كنيد و در آن صفحه فرآورده هاي شركتتان و خدماتي را كه ارايه مي دهيد به آن ها نشان دهيد و براي آن ها تبليغ كنيد. حتي مي توانيد از آن ها بخواهيد كه در همان جا، ثبت نام كنند و يا كارهايي از اين قبيل انجام دهند. تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده است و آمارهايي كه بدست آمده است نشان داده است كه استفاده از اين روش براي تبليغ كردن فرآورده هاي يك وب سايت مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي كار داشته باشد و مي تواند منجر شود كه مشتريان زيادي از فرآورده هاي شما خريد كنند. البته فراموش نكنيد كه اين كار را بايد به شكل متعادل انجام دهيد و در صورتي كه كار به شكل افراطي انجام بگيرد، منجر به ايجاد مشكلاتي از قبيل ترساندن مشتريان و دلزدگي آن ها مي شود. در حقيقت ممكن است مشتريان و افرادي كه وب سايت شما بازديد مي كنند، در صورتي كه شما اين كار را به شكل افراطي انجام دهيد، احساس كنند كه رفتن به اين وب سايت و يا وبلاگ صرفا براي خواندن پست هاي آن، اهميتي ندارد و بهره مند شدن از مطالب اين وب سايت و يا وبلاگ به تحمل كردن اين تبليغات و پيشنهادات مي ارزد. بنابراين آن ها اين وبلاگ يا وب سايت را رها مي كنند. بنابراين سعي كنيد هميشه در اين كار تعادل را رعايت كنيد و با حفظ كردن تعادل، در كنار پست هايي كه در وبلاگ و يا وب سايتتان مي گذاريد، اين كار را انجام دهيد.

30. اينفوگرافيك (infographic) ها را توليد كنيد و آن ها را پست نماييد

استفاده از اينفوگرافيك ها هم يكي ديگر از روش هايي است كه افرادي كه مي خواهند وبلاگ و يا وب سايت هايشان بازديدكننده بيشتري داشته باشد؛ مي توانند از اين روش استفاده كنند. براي توليد كردن اينفوگرافيك ها دلايل زيادي وجود دارد. از جمله اين كه اينفوگرافيك ها زيبا هستند؛ آن ها جذاب هستند و بازديدكنندگان بيشتري جلب آن ها مي شوند؛ خواندن آن ها آسان مي باشد و غيره. علاوه بر همه اين ها، استفاده از اينفوگرافيك ها مي تواند به شما كمك كند تا ترافيك وبلاگ و يا وب سايتتان را افزايش دهيد و همچنين اعتبار وب سايت و وبلاگ شما با استفاده از اينفورگرافيك ها افزايش پيدا مي كند. در صورتي كه از اينفوگرافيك ها در كارتان استفاده كنيد، كارتان رونق بيشتري پيدا مي كند و همچنين قادر خواهيد بود تا به متنتان تنوع بيشتري بدهيد. افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وب سايت شما ديدن مي كنند، در صورتي كه با پست هايي روبرو شوند كه در آن ها از اينفوگرافيك استفاده شده است؛ مي توانند  مطالبي كه در اين پست ها وجود دارد را بهتر بفهمند. در حقيقت آن ها از نظر روان شناسي، يك ارتباط بهتري را با مفهومي كه در اين پست ها وجود دارد برقرار مي كنند و همين موضوع باعث مي شود كه كشش بيشتري نسبت به آن پيدا مي كنند. اين كشش باعث مي شود كه علاقه آن ها نسبت به كار بيشتر شود و در نهايت بسياري از آن ها (كه مي توانند مشتريان بالقوه اي براي كار شما باشند) تبديل به مشتريان اصلي مي شوند. بنابراين استفاده كردن از اينفوگرافيك ها در متن هاي مربوط به پست ها هم مي تواند به تنوع و رونق كار كمك كند وهم اين كه مي تواند منجر به افزايش ميزان مشتريان شود. پس استفاده از اينفوگرافيك ها را فراموش نكنيد.

نتيجه گيري

در صورتي كه شما از آن دسته از بازارياباني هستيد كه مي خواهيد با استفاده از وبلاگ ها و يا وب سايت ها بازاريابي كنيد دوست داريد محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايتان را به گونه اي بنويسيد كه براي بازديدكنندگان و مخاطبينتان جذاب باشد؛ 30 نكته اي كه در بالا به آن ها اشاره شده مي توانند براي شما مفيد باشند.

اين توصيه هايي كه در زمينه بازاريابي ديجيتال به شما مي شود مي تواند به شما كمك كند تا محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايتان را به گونه اي بنويسيد كه مشتريان بيشتري را به خودش جلب كند و منجر شود كه افرادي كه به عنوان بازديدكننده به وب سايت و يا وبلاگ شما سر مي زنند و از آن ديدن مي كنند، علاقه بيشتري به محتوايي كه در پست هاي شما وجود دارد پيدا كنند و در نتيجه ميزان ترافيك وب سايت و يا وبلاگ شما بالاتر برود و ميزان بازديد بيشتر شود و افرادي كه مي توانند مشتريان شما باشند (مشتريان بالقوه) به شكل عملي تبديل به مشتريان فعال شما شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.