30 نكته درباره نحوه نگارش و محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايي كه با هدف بازاريابي نوشته مي شوند (بخش اول)

۷۴ بازديد

30 نكته درباره نحوه نگارش و محتواي وبلاگ ها و وب سايت هايي كه با هدف بازاريابي نوشته مي شوند (بخش اول)

آيا بازاريابي هستيد كه تمايل داريد كار بازاريابي را بهتر از گذشته انجام دهيد؟ آيا براي انجام اين كار به دنبال راهنمايي هستيد؟ در اين پست قصد داريم تا به شما راهنمايي هايي در ارتباط با بالا بردن كيفيت كار بازاريابي ارايه دهيم. در اين پست قصد داريم تا درباره كارهايي كه شما به عنوان بازارياب مي توانيد براي بالا بردن كيفيت بازاريابي انجام دهيد تا كيفيت بازاريابي كه بوسيله شما انجام مي شود بهتر شود؛ موضوعاتي را عنوان كنيم.

امروزه هزاران وبلاگ هستند كه هدف اصليشان بازاريابي است. آن ها اصطلاحا "بازاريابي ديجيتال" انجام مي دهند و سعيشان بر آن است كه كاري كنند كه شركت هاي صاحبشان، مردم را به خودشان جلب كنند. در اين پست قصد داريم تا توصيه هاي را درباره بازاريابي با استفاده از اين وبلاگ ها به طراحان اين وبلاگ ها ارايه كنيم كه با استفاده از اين توصيه ها طراحان اين وبلاگ ها بتوانند با تمركز كردن بر روي محتواي وبلاگ ها بتوانند ميزان مشترياني را كه جلب وبلاگشان مي شوند را افزايش دهند. وقتي كه شما خواندن مطالب اين پست را تمام كرديد، دركي بهتر از عواملي كه منجر به موفق شدن يك وبلاگ در كار بازاريابي مي شود خواهيد داشت و درك خواهيد كردن كه چگونه مي توان از وبلاگ ها استفاده كرد تا كمپين هاي بازاريابي را به جلو راند. در پايان همچنين به شما مرحله هاي قابل اجرا و پله پله اي را براي هويت بخشيدن بهتر به وبلاگ هايتان ارايه مي كنيم.

 

1) وجود يك برنامه ريزي براي مطالب آينده اي كه قرار است در وبلاگ و يا وب سايت درج شوند، يك ضرورت است

يكي از اولين بخش هاي توليد كردن يك كمپين قوي بازاريابي محتوايي اين است كه تيمتان را كنار همديگر جمع كنيد و براي هفته ها، ماه ها و يا حتي سال هايي كه پيش رو داريد، يك برنامه اي منسجم و مرتب بريزيد. هرچقدر كه وبلاگ شما وسيع تر باشد و شامل موارد گسترده تري باشد و هرچقدر كه تعداد نويسندگان وبلاگ بيشتر باشند، ايجاد چنين برنامه ريزي مهم تر مي شود. در بسياري از موارد وجود چنين برنامه ريزي حتي يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه در ابتداي كار توليد يك وبلاگ بايد به آن توجه كرد. شما بايد براي وبلاگتان يك برنامه ريزي منظم محتوايي داشته باشيد و چارچوب كلي تمام مطالبي را كه قرار است در آن نوشته شود را مشخص كنيد. در صورتي كه چنين برنامه ريزي در كارتان وجود نداشته باشد، دچار مشكلات جدي خواهيد شد و نمي دانيد كه قرار است چكار كنيد. اما در صورتي كه يك برنامه ريزي درست داشته باشيد و بدانيد كه در پست هاي آينده قرار است چكار كنيد و در چه رابطه اي سخن بگوييد، مي توانيد كيفيت بازاريابي خودتان را بالا ببريد. به اين دليل كه در اين حالت مي توانيد بر روي آن چه كه مي خواهيد برنامه ريزي نماييد و سعي كنيد مطالب آينده وبلاگ را در آن راستا بنويسيد. بنابراين فراموش نكنيد كه حتما براي وبلاگ يك جدول برنامه ريزي دقيق داشته باشيد.

2) به انتخاب عنوان ها و زيرعنوان ها در وب سايت ها و يا وبلاگ ها دقت كنيد

يك وبلاگي كه عناوين مناسب براي مطالبش ندارد، با مشكلات جدي از طرف خواننده مواجه مي شود چون خوانندگان در فهميدن مطالب و منظم كردن آن در اذهانشان دچار مشكل مي شوند. نهايتا اين كار منجر به اين مي شود كه اين خوانندگان صفحه وبلاگ را مي بندند و به سراغ يك وبلاگ ديگر مي روند. مطالبي كه در يك وبلاگ قرار گرفته است بايد به گونه اي باشد كه سرفصل هايي دقيق براي آن قرار گرفته شده باشد. علاوه بر عنوان ها، براي وبلاگ ها بايد زيرعنوان هايي هم وجود داشته باشد تا كار را دقيق تر كند و منجر شود كه خوانندگان به شيوه دقيق تري بدانند كه دنبال چه چيزي مي گردند. ولي عناوين از زيرعنوان ها بهتر عمل مي كنند.

بهتر است كه در يك پستي كه (به عنوان مثال) 1100 لغت است، يك عنوان مناسب (در حد يك عبارت يا يك جمله) وجود داشته باشد و زيرعنوان هايي نيز در طول اين متن وجود داشته باشند. تحقيقات ثابت كرده است كه بهتر است براي هر 185 لغت (به صورت متوسط) يك زيرعنوان وجود داشته باشد. اين كار منجر به سازمان دهي شدن بهتر محتوا مي كند و منجر به جلب توجه بهتر مشتريان و بازديدكنندگان از وب سايت مي شود. در صورتي كه شما عناوين مناسبي را براي وب سايتتان انتخاب نكنيد، كارتان با مشكل مواجه مي شود و اين مشكلات ممكن است منجر به ترك كردن وب سايت توسط بازديدكنندگان و در نهايت از بين رفتن موقعيت ها براي جلب مشتري شود.

3) سعي كنيد محتواي وبلاگ و يا وب سايت به گونه اي باشد كه مشتريان را به خودش جلب كند

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در نوشتن وبلاگ ها و وب سايت ها بايد به آن توجه كنيد، اين است كه محتوايي وجود داشته باشد كه بتواند به بهترين نحو ممكن، توجه مخاطبين و بازديدكنندگان را به خودش جلب كند. اين جلب توجه بهتر است به شكل آني و لحظه اي باشد. به اين معني كه بايد اوضاع به گونه اي باشد كه افرادي كه مي خواهند از وبلاگ و يا وب سيت شما بازديد كنند، در همان نگاه اول جلب محتواي آن شوند و اين محتوا براي آن ها جالب باشد. در صورتي كه چنين باشد، شما مي توانيد ترافيك بيشتري را براي وب سايت و يا وبلاگ خودتان داشته باشيد. اين كه چگونه محتوايي را توليد كنيد كه منجر به افزايش ميزان بازديد شود، موضوعي است كه ممكن است براي شما كمي سخت باشد. اما نگران نباشيد، براي اين كار، راه كارهاي زيادي وجود دارد. از جمله اين كه شما مي توانيد با انتخاب عنوان هاي جذاب، نوشتن پاراگراف اول متن به شكل گيرا و جالب و همچنين قرار دادن تصاوير كه توجه بازديدكنندگان و خوانندگان را به خوش جلب مي كند، اين كار را انجام دهيد و مطالب را به گونه اي جذاب بنويسيد.

4) هميشه مقصود اصلي خودتان را در وبلاگ و يا وب سايتتان بيان كنيد (to the point باشيد!)

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه در توليد محتواي يك وبلاگ و يا يك وبسايتي كه با هدف بازاريابي طراحي شده است بايد درنظر گرفت، اين است كه بهتر است كه هميشه سرراست باشيد و مطلبي را كه مي خواهيد بيان كنيد، بدون توضيحات اضافي، بيان كنيد. در صورتي كه مي خواهيد بازديدكنندگان و مشتريان زيادي را به كار خودتان جلب كنيد، بهترين كاري كه مي توانيد بكنيد اين است كه در همان عنوان هاي مربوط به صفحه اصلي خودتان، پيام اصلي را انتقال دهيد تا بازديدكنندگان و خوانندگان دقيقا بدانند كه مطلبي را كه مي خوانند درباره چيست.

به عنوان مثال، فرض كنيد كه شما يك وبلاگي داريد كه مي خواهيد در اين وبلاگ درباره پنج تكنيك بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي كه مي تواند به بازاريابان كمك كند تا با استفاده از شبكه هاي اجتماعي به بازاريابي بپردازند، توضيح دهيد. افرادي كه وبلاگ شما را مي خوانند، ممكن است حوصله نداشته باشند تا براي خواندن اين تكنيك ها، تمام مطالب را تا آخر بخوانند. به عنوان مثال در صورتي كه شما بعد از 300 كلمه اول، اولين تكنيك را به آن ها معرفي كنيد، (و مثلا كل اين پست 4000 لغت باشد) ممكن است كار منطقي باشد ولي در صورتي كه براي معرفي كردن اولين تكنيك، مجبور باشند تا 2500 كلمه (به عنوان مثال) پايين بيايند، درصد كمي از آنان حاضر خواهند بود تا پست شما را بخوانند!

5) به عميق بودن بودن محتواي وب سايت و وبلاگ توجه كنيد

از ديگر مواردي كه به منظور افزايش ميزان ترافيك بيشتر براي وب سايت و وبلاگتان بايد به آن توجه كنيد، توجه كردن به عميق بودن محتواي وب سايت مي باشد. اين موضوه همچنين در بهينه سازي موتورهاي جستجو ( و افزايش رده بندي وب سايت شما در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجو) تاثير مثبت دارد. 10 سال پيش، چنين اوضاعي نبود. به اين معني كه 10 سال پيش، اين كه شما يك محتواي وب سايت عميق و پرمعنا داشتيد و يا نداشتيد، در بهينه سازي موتورهاي جستجو و بالا بردن رده بندي كه وب سايت شما در صفحه هاي حاصل از نتيجه هاي موتورهاي جستجوگر داشت، تاثير چنداني نداشت. اما امروزه اوضاع به گونه اي ديگر است و تغيير كرده است. امروزه يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه متن هاي پرمحتوايي داشته باشيد. در صورتي كه كيفيت كار شما به عنوان فردي كه توليد محتوا مي كند بالا باشد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ميزان ترافيك وب سايت شما هم بيشتر شود. پست هاي شما بايد به گونه اي باشد كه هركدام از بخش ها، آموزنده باشد. خواننده بايد با خواندن هركدام از پاراگراف هاي مربوط به پست هاي شما، احساس كند كه چيز جديدي ياد مي گيرد. همچنين بهتر است كه پست هايتان را با عناوين زيبا، تصاويري از صفحه نمايش و تصاوير مرتبط بياراييد. اين كار منجر به جلب بيشتر مشتريان و بازديدكنندگان مي شود.

6) از تصاوير در جاي مناسب خودشان استفاده كنيد

يكي از مهم ترين بخش هايي كه در موفق شدن محتواي يك وبلاگ تاثير دارد، بخش تصاوير مي باشد. تصاويري كه شما در وبلاگ هايتان مورد استفاده قرار مي دهيد، يكي از مهم ترين بخش هايي هستند كه يك وبلاگ موفق باشد داشته باشد. يك تصوير بايد به دليل تكميل كردن محتوا به وبلاگ ايجاد شده باشد و نبايد هدفش اين باشد كه صرفا بخشي از فضا را اشغال كند. بايد به خوبي بدانيد كه چه زماني، چه تصاويري را اضافه مي كنيد و چه زماني بهتر است به دلايل مختلف، از اضافه كردن تصاوير بپرهيزيد. به اين دليل كه ممكن است در بسياري از موارد تصاويري كه بدون دليل اضافه شده اند، منجر به افزايش حجم وبلاگ و يا وب سايت شما شوند و همين موضوع منجر به افزايش زمان بالا آمدن اين وب سايت و وبلاگ مي شود و باعث مي شود كه رده بندي وب سايت و وبلاگ شما در موتورهاي جستجوي گوگل پايين بيايد. بنابراين اصلا تعداد تصاوير مهم نيست و اين گونه نيست كه شما فكر كنيد كه در صورتي كه تعداد بيشتري تصوير داشته باشيد، وبلاگتان بهتر عمل مي كند و يا اين كه در صورتي كه تعداد كمتري تصوير داشته باشيد، محتواي خوب و مشتري پسندي نداريد! حتي ممكن است يك پست وبلاگي باشد كه تنها سه تصوير داشته باشد ولي از پست هايي كه بيش از 10 تصوير در آن ها بكار رفته است، بهتر عمل كنند و جذاب تر باشند. بنابراين مهم صرفا استفاده از تصاوير نيست؛ مهم اين است كه اين تصاوير را كجا مورد استفاده قرار دهيد!

7) سعي كنيد در محتواي پست ها، از مطالعات موردي (case study) هم استفاده كنيد.

آوردن مطالعات موردي مرتبط با محتوايي كه آن را مي نويسيد، و نتيجه هاي آن ها، مي تواند در بالا بردن كيفيت پست هاي شما كمك زيادي بكند. در صورتي كه شما در كارتان از مطالعات موردي مرتبط با موضوعتان استفاده كنيد، به مشتريان و افرادي كه پست هايتان را مي خوانند اين ديد را مي دهيد كه مطالبي را كه عنوان مي كنيد، از اعتبار علمي بالايي برخوردار هستند. در حقيقت آوردن مطالعات موردي همزمان با كار نوشتن محتوا مانند اين است كه شما براي محتواي خودتان يك اثبات آورده ايد. يكي ديگر از كاربردهايي كه استفاده كردن از مطالعات موردي براي شما دارد اين است كه شما با استفاده از نتيجه هاي حاصل از اين مطالعات موردي مي توانيد محتواي خودتان را بهتر و باكيفيت تر كنيد. شما مي توانيد از نتيجه هاي اين مطالعات مورد استفاده كنيد و درك خوانندگان و بازديدكنندگان از وب سايت و وبلاگتان را از مطالبي كه داريد درباره آن مي نويسيد افزايش دهيد. البته به هنگام استفاده كردن از مطالعات مورد مربوط، فراموش نكنيد كه آن دسته از مطالعات موردي را مورد استفاده قرار دهيد كه هم معتبر باشند و هم با موضوعي كه مي خواهيد درباره آن مطالبتان را بنويسيد، كاملا همخواني داشته باشد. چون در غير اين صورت، استفاده از اين مطالعات موردي كاملا بي مورد مي باشد.

8) به موضوعاتي كه بازديدكنندگان به آن ها علاقه دارند بپردازيد

شما بايد در پست هاي وبلاگي و وب سايتي خودتان موضوعاتي را بررسي كنيد كه كابران بيشتر علاقه دارند تا به آن ها بپردازند. به عنوان مثال، در صورتي كه كاربران و بازديدكنندگان به موضوع بازاريابي با استفاده از شبكه هاي اجتماعي علاقه مند باشند؛ بهتر است سعي كنيد تا در پست هايتان درباره اين موضوع مطالبي را عنوان كنيد. بايد ببينيد كه علاقه آن ها در چيست و سعي كنيد تا بر اين اساس كار بازاريابي را انجام دهيد. اين كار باعث مي شود كه كاربران و افرادي كه از وب سايت ها و وبلاگ هاي شما بازديد مي كنند، علاقه بيشتري به پست هاي شما نشان دهند و كاري كنند كه ترافيك شما بيشتر شود. در صورتي كه شما چنين پست هايي را براي آن ها بگذاريد، مي توانيد يك رابطه بهتري را با آن ها برقرار كنيد و كاري كنيد كه آن ها بهتر بتوانند با شما ارتباط بگيرند. در صورتي كه مطالبي را پست كنيد كه آن ها هيچ علاقه اي به آن ندارند و فكر مي كنيد كه ممكن است كسي اين مطالب را نخواند، بهتر است درباره اين مطالب پست نگذاريد. بهتر است هميشه پست هايتان درباره موضوعاتي باشد كه خوانندگان به آن ها علاقه دارند. اين كار منجر مي شود كه آن ها به طور كلي به وبلاگ و يا وب سايت شما علاقه مند مي شوند و پست هاي ديگر شما در وب سايت را هم به همان اندازه پست هاي ديگر خواهند خواند.

9) از لينك هايي كه خوانندگان را به مطالب بهتر مي برد نيز در پست هايتان استفاده كنيد

بعضي از افراد فكر مي كنند كه بهتر است از لينك ها در نوشتن پست هايشان استفاده نكنند. اين افراد اعتقاد دارند كه استفاده كردن از لينك ها باعث مي شود كه توجه مخاطبين به وبلاگ ها و يا وب سايت هاي ديگر جلب شود و آن ها ديگر به وبلاگ ويا وب سايت مورد نظر توجه نكنند. اين تصور غلط است. در صورتي كه درباره يك موضوع مخصوصي در يك وبلاگ و يا وب سايت مطالبي را نوشته ايد و فكر مي كنيد كه در وب سايت ها و وبلاگ هاي ديگر، مطالبي مرتبط و زيبا در اين باره وجود دارد، درنگ نكنيد و اين مطالب را قرار دهيد. چون اين كار ارزشش را دارد. در بسياري از پست هاي وبلاگي، لينك هايي هستند كه خوانندگان مي توانند به مراجعه كردن به اين لينك ها، درباره موضوعات مختلف و مرتبط با وبلاگ و وب سايت مورد نظر، مطالبي ارزشمند و سودمند را بخوانند. اين وبلاگ ها وب سايت ها بسيار موفق هستند و ميزان ترافيك بالايي دارند. بنابراين يكي از روش هاي بالا بردن ميزان ترافيك وب سايت ها و وبلاگ ها و افزايش جلب توجه مشتريان و بازديدكنندگان به اين وب سايت ها و وبلاگ ها، اين است كه از لينك هاي مختلف براي كار استفاده كنيد. چون استفاده كردن از اين لينك ها باعث مي شود كه محتواي شما غني تر مي شود و خوانندگان براي خواندن بخش هاي ديگر اين محتوا، آمادگي بيشتري پيدا مي كنند.

10) اهميت كامنت هاي وبلاگ ها و وب سايت ها را فراموش نكنيد

بازاريابي با استفاده از وبلاگ ها و وب سايت ها بك چيز دوطرفه است. وقتي كه شما پستي را در يك وب سايت و يا يك وبلاگ قرار مي دهيد، يكي از جنبه هاي خيلي مهمي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه سعي كنيد تا با مخاطبين اين وبلاگ و يا وب سايت و بازديدكنندگانف تعامل داشته باشيد. در وبلاگ ها و وب سايت ها، اين تعامل از طريق كامنت ها ممكن مي شود. بنابراين يكي از مهم ترين موضوعاتي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به كامنت هايي كه زده مي شود پاسخ دهيد. هدف شما از نوشتن يك پست اين است كه به مخاطبين و بازديدكنندگان وبلاگ و يا وب سايت يك موضوعي را آموزش دهيد. و از آن جايي كه موضوع آموزش يك موضوع دوطرفه است؛ براي اين كه اين آموزش تكميل شود، بايد به كامنت ها و نظراتي هم كه آن ها مي دهند به بهترين شكل ممكن پاسخ دهيد. اين كار باعث مي شود كه مخاطبين و بازديدكنندگان وبلاگ و يا وب سايت احساس مي كنند كه شما با آن ها يك تعامل و ارتباط دوطرفه اي برقرار كرده ايد و به آن ها اهميت مي دهيد. سعي كنيد به تمام كامنت هاي موجود پاسخ دهيد. حتي آن هايي هم كه سوال خاصي از شما نكرده اند (مثلا كامنت هايي كه نظر داده اند و غيره).

11) به معتبر بودن محتوا توجه كنيد

يك از مهم ترين نكاتي كه بايد به هنگام نوشتن يك پست براي يك وبلاگ و يا وب سايت درنظر داشته باشيد اين است كه بايد اطلاعاتي كه به اشتراك مي گذاريد، اطلاعاتي معتبر باشند كه داراي اعتبار دقيق مي باشند. در صورتي كه شما براي نوشتن يك پست براي يك وبلاگ و يا وب سايت يك موضوع مخصوص را انتخاب كنيد، از آن جايي كه درباره اين موضوع اطلاعات زيادي وجود دارد و دست شما براي نوشتن بسيار باز است؛ بهتر است كاري كنيد كه اين اطلاعات به شيوه اي مختصر و مفيد و از همه مهم تر معتبر نوشته شده باشند. در صورتي كه اطلاعات به شيوه اي معتبر نوشته شده باشند، خوانندگان پست هاي شما در وبلاگ و يا وب سايت به آن ها اطمينان مي كنند و اين كار باعث مي شود كه اين خوانندگان پست هاي بعدي شما را هم در همان وبلاگ و يا وب سايت بخوانند. اما در صورتي كه شما اطلاعات معتبري را براي آن ها ننويسيد؛ ممكن است اعتمادشان را به شما و وبلاگ و يا وب سايتتان از دست بدهند و ديگر حتي در صورتي كه در بخش هاي بعدي هم اطلاعات معتبري را در پست ها قرار دهيد، به آن توجه نكنند. البته بايد درنظر داشته باشيد كه اطلاعاتي كه در پست هاي مي گذاريد، بايد هميشه حول موضوع اصلي باشند و نبايد از موضوع اصلي گريز داشته باشند و بايد تمركزتان در نوشتن پست ها بر روي موضوع اصلي باشد.

12) سعي كنيد محتواي متنوع توليد كنيد

تنوع داشتن در توليد محتوا، از ديگر نكته هايي است كه بايد به آن توجه كنيد. در صورتي كه يك موضوع را براي محتواي كارتان انتخاب كنيد و سعي كنيد كاري كنيد كه تمام محتواي كارتان را بر اساس اين موضوع بنويسيد، ممكن است افرادي كه پست هاي شما را مي خوانند دچار مشكل شوند. اين كار درستي نيست. بهتر است كه درباره موضوعات متنوع و گوناگون توليد محتوا كنيد. در صورتي كه محتوايي را كه مي خواهيد براي پست هاي وبلاگ و يا وب سايت بنوسيد؛ درباره موضوعات گوناگون باشند و صرفا درباره يك موضوع نباشند (حتي در صورتي كه اين موضوع بهترين موضوعي باشد كه شما مي توانيد درباره آن بنويسد)، شانس اين كه بازديدكنندگان شما و ترافيك وب سايت و يا وبلاگ شما و در نهايت تعداد مشتريان شما بيشتر شود؛ بيشتر از زماني است كه بخواهيد بر روي يك موضوع مخصوص بنويسيد. به اين دليل كه اين كار منجر مي شود كه طيف گسترده تري از افراد به كار شما جذب شوند و افراد متفاوت تري به وب سايت و يا وبلاگ شما سر بزنند و سعي كنند محتوايتان را بخوانند. در انتخاب كردن محتواي مناسب هم، همان طور كه در گذشته ذكر شد، بهتر است كاري كنيد كه موضوعاتي كه انتخاب مي كنيد براي همه افراد قابل فهم باشد و موضوعتان به گونه اي باشد كه همه بتوانند آن را در كنند. بنابراين متنوع بودن محتوا و موضوعاتي كه مي نويسيد نيز يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه بايد به آن توجه كرد.

13) از چندين نويسنده استفاده كنيد

يكي ديگر از روش هايي كه مي تواند به شما كمك كند تا ميزان ترافيك بالايي را در پست هايي كه در وبلاگ و يا وب سايتتان مي گذاريد داشته باشيد و منجر به اين شود كه تعداد افرادي كه مشتريتان مي شوند بيشتر شود؛ اين است كه براي پست هايي كه در وبلاگ و يا وب سايت مي گذاريد؛ از بيشتر از يك نويسنده استفاده كنيد. البته در صورتي كه تنها از يك نويسنده براي پست هاي وبلاگ و يا وب سايت استفاده كنيد هم هيچ مشكلي پيش نمي آيد؛ ولي در صورتي كه از نويسنده هاي مختلف استفاده كنيد اين كار مي تواند بهتر هم بشود. اولين و بهترين مزيتي كه استفاده كردن از چندين نويسنده به جاي يك نويسنده براي پست هاي مربوط به وبلاگ و يا وب سايت دارد اين است كه در SEO (بهينه سازي موتورهاي جستجوگر) وقتي كه نام چند نويسنده به جاي يك نويسنده وجود داشته باشد؛ احتمال اين كه رده بندي وب سايت و يا وبلاگ مورد نظر در نتيجه هاي حاصل از موتورهاي جستجوگر بالاتر برود؛ بيشتر خواهد بود.

البته استفاده از چندين نويسنده براي نوشتن پست هاي مربوط به وبلاگ و يا وب سايت مزيت هاي ديگري هم دارد؛ از جمله اين كه وقتي كه از چندين نويسنده استفاده مي كنيد، مي توانيد مطالب متنوع تري را از نقطه نظرات مختلف و متفاوت و به شيوه هاي مختلف نگارشي در پست هاي مربوط به وبلاگ و يا وب سايتتان قرار دهيد.

14) سعي كنيد در پايان پست ها، به تمام پرسش هايي كه در ذهن خوانندگان ايجاد مي شود پاسخ داده باشيد

وقتي كه شما در يك پستي كه در وبلاگ و يا وب سايت خود قرار مي دهيد، درباره يك موضوعي صحبت مي كنيد؛ ناخودآگاه سوالاتي را در اذهان افرادي كه به عنوان بازديدكننده از وبلاگ و يا وب سايتتان در حال خواندن اين پست هستند ايجاد مي كنيد. يكي از كارهايي كه براي بالا بردن ميزان ترافيك وب سايت و يا وبلاگتان بايد انجام دهيد بايد اين باشد كه سعي كنيد مطالب را طوري بنويسيد كه هيچ نقطه تاريك و يا سوالي در ذهن خوانندگان نماند. در حقيقت بايد مطالب به گونه اي نوشته شوند كه خوانندگان وقتي كه اين پست را خواندند؛ احساس كنند كه به تمام سوالاتي كه در اين باره وجود داشته است پاسخ داده شده است و ديگر موضوعي در ذهنشان نمانده است. در حقيقت شما نبايد مطالب پست ها را به گونه اي بنويسيد كه خوانندگان بعد از خواندن اين مطالب به خودشان بگويند كه "پس بقيه مطالب كجا رفت؟ پس پاسخ به سوال من چه مي شود؟" و يا اين كه از خودشان بپرسند: "من كه بالاخره نفهميدم پاسخ سوالي كه در ذهنم در اين باره ايجاد شده بود چه بود؟" و سوالاتي از اين قبيل. چون در صورتي كه مطالب به چنين شيوه اي نوشته شود، بدون ترديد ميزان افرادي كه از وبلاگ و يا وب سايت شما بازديد خواهند كرد بسيار كم خواهد شد و مشتريان بالقوه خودتان را از دست خواهيد داد.

15) سعي كنيد در پست هاي خودتان از آمارها و ارقام هاي مرتبط استفاده كنيد

يكي از موضوعاتي كه بايد حتما به آن توجه داشته باشيد، استفاده كردن از آمارها و ارقام است. اين آمار و ارقام بايد مرتبط با موضوعي باشند كه درباره آن مي نويسيد. فراموش نكنيد كه استفاده از آمار و ارقام است كه محتوا و مطالبي را كه شما براي يك وبلاگ و يا وب سايت مي نويسيد؛ معتبر مي كند. يكي از مهم ترين دلايلي كه يك ادعاي علمي را ثابت مي كند؛ استفاده از آمار و ارقام است. به عنوان مثال وقتي كه شما مي خواهيد درباره يك قانون علمي صحبت كنيد؛ در صورتي كه از آمار و ارقام درست استفاده كنيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه حرف شما مورد تاييد قرار بگيرد ولي در صورتي كه از آمار و ارقام مناسب استفاده نكنيد؛ اثباتي براي مدعاي شما در كار وجود ندارد. بنابراين بايد سعي كنيد تا براي پست هايتان در وبلاگ و يا وب سايتتان، حتما از آمار و ارقامي استفاده كنيد كه متناسب با كارتان باشد. مطالعات نشان داده اند كه آن دسته از پست هايي كه از آمار و ارقام مناسب در كنار مطالبشان استفاده مي كنند نسبت به پست هايي كه در آن ها آمار و ارقام مناسبي وجود ندارد؛ ميزان ترافيك در آن ها بسيار بالاتر است و ميزان بازديدكنندگان بسيار بيشتري دارند. بنابراين استفاده كردن از آمار و ارقام مرتبط با كار را در هنگام نوشتن پست ها در وبلاگ و يا وب سايتتان فراموش نكنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.