آغاز به كار طراحي سايت (بخش اول)

طراحي حرفه اي وبسايت و سئو سايت و توليد محتوا

آغاز به كار طراحي سايت (بخش اول)

۱۰۰ بازديد

طراحي وب سايت

 

كاملا واضح است كه در دنياي امروز، اينترنت نقش بسيار مهمي را در تجارت جهاني بازي مي كند. اينترنت در صنعت و تجارت هاي كوچك و بزرگ نقش غيرقابل انكار و حياتي دارد و روز به روز بر اهميت آن اضافه مي شود. كمپاني ها با استفاده از وب سايت هاي مختلف مي توانند اقدام به تجارت كنند و امروزه حتي فكر اين كه افرادي كه در زمينه تجارت ها و به خصوص تجارت هاي بين المللي كار مي كنند با اينترنت و سايت هاي اينترنتي آشنايي نداشته باشند كمي غيرمنطقي و غيرعقلاني به نظر مي رسد.  يك وب سايت مربوط به يك كمپاني، تبديل به پايگاهي مي شود كه تلاش هاي آن كمپاني در جهت فروش و بازاريابي و ايجاد برند و ارتباط گرفتن با مشتريان و كمپاني هاي ديگر در آن انجام مي شود.

جالب است بدانيد كه بر اساس نظرسنجي كه توسط سازمان كارآفريني گوددي در سال 2019 انجام گرفت، ثابت شد كه حدودا 43 درصد از كمپاني هاي كوچكي كه در هنگ كنگ به فعاليت مي پردازند، براي خودشان سايت ندارند! بسياري از اين كمپاني ها براي خريد و فروش تنها به شبكه هاي اجتماعي اكتفا مي كنند و از شبكه هاي اجتماعي مانند فيسبوك و اينستاگرام براي ارايه برندهايشان بهره مي گيرند.

وقتي كه از اين كمپاني ها درباره دليل اين كه چرا براي خودشان وب سايت ندارند سوال شد، برخي از پاسخ هاي آن ها به اين صورت بود: زمان لازم براي طراحي سايتي كه مربوط به كمپاني باشد و مورد تاييد باشد نداشته اند؛ تجربه و مهارت لازم را براي طراحي كردن يك سايت مناسب براي كمپانيشان نداشته اند؛ اين اعتقاد را داشتند كه ايجاد كردن يك وب سايت كاري بسيار گران است و آن ها نمي توانند از عهده خرج و مخارج آن بربيايند.

البته بهانه هايي كه آن ها آورهد اند؛ فقط مرتبط با هنگ كنگ نيست و بسياري از كمپاني هايي كه در مناطق ديگر جهان قرار دارند هم همين بهانه ها را دارند. آن ها فكر مي كنند كه فرآيند طراحي سايت، كاري بسيار پرخرج و پرزحمت است و نمي توان اين كار را به سادگي انجام داد. اين در حالي است كه فرآيند طراحي سايت، ممكن است در درجه اول كاري سخت به نظر بيايد، ولي وقتي كه نگاهي دقيق تر به آن بيندازيد، مي بينيد كه اين كار آن قدرها هم كه فكر مي كرديد سخت نيست و با كمي دقت و صرف كمي زمان و هزينه مي توان از عهده آن برآمد.

يكي از مواردي كه در نگاه اول به نظر مبتديان اين كار ممكن است ترسناك باشد، حجم زياد اطلاعاتي است كه در زمينه راهنمايي براي طراحي سايت وجود دارد. مخصوصا اين كه بسياري از طراحان حرفه اي در اين كار، حجم زيادي از اطلاعات تخصصي و شيوه هاي مختلف براي طراحي سايت را در اختيار مبتديان و تازه كاران قرار مي دهند و همين باعث مي شود كه آن ها دچار نوعي سردرگمي در اين كار مي شوند و نمي دانند كه بايد از كجا شروع كنند و بنابراين دلسرد مي شوند. ولي بايد دانست كه طراحي سايت به اين اندازه هم مشكل نيست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.